Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 01 apr 2020 18:15

Op zich wel, maar het virus en de ziekte die het virus veroorzaakt worden wel vaker op een hoop gegooid.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 01 apr 2020 20:39

vandaag bericht gekregen dat er twee broers van m'n ma overleden zijn. De een zondag, de ander maandag.
volgens mijn nichten vreselijk ingrijpend om dit te zien gebeuren. Mensen zouden eens echt moeten zien wat dit virus doet, ze zouden het wel laten om de voorschriften naast zich neer te leggen.

Voor de ene een harde strijd, de andere zag uit om Thuis te mogen komen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 01 apr 2020 20:57

Gecondoleerd.

Dan komt het ineens wel heel dichtbij.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23575
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2020 21:37

hans0166 schreef:vandaag bericht gekregen dat er twee broers van m'n ma overleden zijn. De een zondag, de ander maandag.
volgens mijn nichten vreselijk ingrijpend om dit te zien gebeuren. Mensen zouden eens echt moeten zien wat dit virus doet, ze zouden het wel laten om de voorschriften naast zich neer te leggen.

Voor de ene een harde strijd, de andere zag uit om Thuis te mogen komen.


Gecondoleerd, verschrikkelijk, zeker ook voor je moeder. Het zijn inderdaad gewoon mensen, familieleden die eraan overlijden. Dat vergeten mensen in de overvloed aan cijfers, grafieken en tabellen volgens mij wel eens en dat heb ik ook wel eens. Is las vanavond dit artikel...

https://nos.nl/op3/artikel/2329096-het- ... jfers.html

Soms is het goed on achter de cijfers ook eens wat gezichten te zien. Dit zijn er dan drie van de bijna 1200. En jij noemt er ook twee. Nogmaals, sterkte.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 01 apr 2020 22:27

Veel sterkte en gecondoleerd.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 02 apr 2020 00:47

Een drietal trieste 'mijlpalen' in deze crisis voor de VS vandaag. Voor het eerst meer dan 25.000 nieuwe gevallen in één dag, voor het eerst meer dan 200.000 gevallen in totaal en voor het eerst meer dan 1.000 doden in één dag. En het gaat nog minimaal 2 weken duren voordat die curve enigszins wordt afgebogen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 02 apr 2020 08:39

Zeg dat wel, en dan het gemis van een sociaal vangnet zoals we hier wel hebben.
Blij dat ik hier woon.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 02 apr 2020 16:18

K80 schreef:Zeg dat wel, en dan het gemis van een sociaal vangnet zoals we hier wel hebben.
Blij dat ik hier woon.


Tien miljoen nieuwe werklozen in twee weken in de VS. En de meeste mensen leven daar toch al "pay check to pay check". Vandaar dat er zo veel te doen was over stimulus maatregelen en dat iedereen geld zou krijgen - wat dan weer direct naar de huisbazen gaat, dus het is eigenlijk gewoon uitstel van executie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 02 apr 2020 18:22

Mortlach schreef:Een drietal trieste 'mijlpalen' in deze crisis voor de VS vandaag. Voor het eerst meer dan 25.000 nieuwe gevallen in één dag, voor het eerst meer dan 200.000 gevallen in totaal en voor het eerst meer dan 1.000 doden in één dag. En het gaat nog minimaal 2 weken duren voordat die curve enigszins wordt afgebogen.


Ja triest is het maar nog zorgwekkender is, denk ik althans, wat er na die weken/maanden gaat gebeuren. Je schetst het zelf al, de meeste Amerikanen zullen eerder een schuld hebben dan spaargeld en wanneer het water je aan de lippen komt gaan mensen gekke dingen doen.
Sociale onrust gaat enorm toenemen met alle gevolgen van dien... Het is dat ik zo n rasoptimist ben want anders zou ik denken dat er meer slachtoffers als gevolg van de gevolgen van sars vallen dan van het virus zelf.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 02 apr 2020 18:23

hans0166 schreef:vandaag bericht gekregen dat er twee broers van m'n ma overleden zijn. De een zondag, de ander maandag.
volgens mijn nichten vreselijk ingrijpend om dit te zien gebeuren. Mensen zouden eens echt moeten zien wat dit virus doet, ze zouden het wel laten om de voorschriften naast zich neer te leggen.

Voor de ene een harde strijd, de andere zag uit om Thuis te mogen komen.


Gecondoleerd Hans, en veel sterkte.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 02 apr 2020 18:32

pindas83 schreef:Ja triest is het maar nog zorgwekkender is, denk ik althans, wat er na die weken/maanden gaat gebeuren. Je schetst het zelf al, de meeste Amerikanen zullen eerder een schuld hebben dan spaargeld en wanneer het water je aan de lippen komt gaan mensen gekke dingen doen.
Sociale onrust gaat enorm toenemen met alle gevolgen van dien... Het is dat ik zo n rasoptimist ben want anders zou ik denken dat er meer slachtoffers als gevolg van de gevolgen van sars vallen dan van het virus zelf.


Hmm, het is een bekende 'angst' dat dit soort crises enorme sociale onrust zal opleveren, maar het blijkt historisch juist zo te zijn dat het mensen verbroedert. Ik hoop wel dat er naar de opbouw van de Amerikaanse maatschappij zal worden gekeken en dat ze hier socialer en rechtvaardiger uitkomen dan de dystopie die het nu is, maar dat is wat anders.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 02 apr 2020 19:01

Mortlach schreef:Hmm, het is een bekende 'angst' dat dit soort crises enorme sociale onrust zal opleveren, maar het blijkt historisch juist zo te zijn dat het mensen verbroedert. Ik hoop wel dat er naar de opbouw van de Amerikaanse maatschappij zal worden gekeken en dat ze hier socialer en rechtvaardiger uitkomen dan de dystopie die het nu is, maar dat is wat anders.


Ik ben sceptisch maar ik help het je hopen!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23575
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 02 apr 2020 21:39

pindas83 schreef:Ik ben sceptisch maar ik help het je hopen!


Een rasoptimist is toch nooit sceptisch? ;-)

Sowieso zal er een hoop onrust zijn.... maar dat dat meer slachtoffers gaat kosten dan het virus zelf? Als je “slachtoffers” in beide gevallen het zelfde uitlegt lijkt me dat niet echt realistisch.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 02 apr 2020 21:53

hans0166 schreef:vandaag bericht gekregen dat er twee broers van m'n ma overleden zijn. De een zondag, de ander maandag.
volgens mijn nichten vreselijk ingrijpend om dit te zien gebeuren. Mensen zouden eens echt moeten zien wat dit virus doet, ze zouden het wel laten om de voorschriften naast zich neer te leggen.

Voor de ene een harde strijd, de andere zag uit om Thuis te mogen komen.


Ingrijpend Hans, ook voor je moeder en dan ook nog 2 broers een dag na elkaar...
Heer wees nabij, ontferm u over hen en allen allen die zich bevinden in de nood en benauwdheid en in het uur van de dood....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 03 apr 2020 08:12

Marnix schreef:Een rasoptimist is toch nooit sceptisch? ;-)



Deze wel :) :wink:

Marnix schreef:
Sowieso zal er een hoop onrust zijn.... maar dat dat meer slachtoffers gaat kosten dan het virus zelf? Als je “slachtoffers” in beide gevallen het zelfde uitlegt lijkt me dat niet echt realistisch.


Het leek een paar maanden geleden ook niet echt realistisch dat de hele wereld op z’n kop zou staan omdat er een of andere Chinees een vleermuis heeft zitten oppeuzelen.
Dus ik sta nergens meer van te kijken..

En slachtoffers in letterlijke zin hopelijk niet maar reken maar dat de armoede die ontstaat als gevolg van dit alles niet misselijk wordt. Dat beetje gratis geld uitdelen is echt een druppel op de gloeiende plaat..


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten