Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 26 mar 2020 20:49

Ik kan me ergens ook wel voorstellen dat je niet voor iedere malloot met een megafoon expliciet wilt gaan lopen zeggen dat je het verwerpt. Dan blijf je natuurlijk bezig, zeker nu. Maar dat is eigenlijk wel een beetje hetzelfde als van moslims verwachten dat ze zich bij elke terrorist weer expliciet er tegen uitspreken, bedenk ik me nu, in plaats van gewoon aan te nemen dat normale mensen over het algemeen wel tegen dat soort malloten zijn. Ik zal daar proberen wat meer vertrouwen in te hebben.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Optimatus » 26 mar 2020 21:03

elburger schreef:Dat is te hopen, Marnix. Maar het valt je toch wel koud op je dak als je wel in afzondering moet, en als het erger wordt mag je bellen en gaan ze de corona test doen.
In de tussen tijd heb ik misschien griep, misschien corona en het hele huishouden staat op zn kop.
Neem daarbij dat ik in de risico groep zit, tja.
Maar goed, zo zijn er nog velen.
Jammer dat er zo weinig testen voorradig zijn, want dan was ik wel getest op corona.
Nu ben ik ziek en is het bang afwachten.

Eigenlijk had ik het ook niet willen schrijven, maar aleer ik het kon verwijderen had jij al gereageerd.
Jouw goed recht.
Tenslotte leef ik bovenal mee met hen waar het virus wel definitief is vastgesteld, want het is geen pretje als je het gevoel hebt dat je borstkas met banden wordt aangespannen.

Maar genoeg over "elburger".

Het laatste nieuws ( belgie) is dat er pas half juni maatregelen kunnen worden genomen die het dagelijks leven enigszins doen normaliseren.
Ik hop dat men niet te snel de teugels van de "economie" laat vieren zoals men dat in de VS wil, want beter goed uitgeziekt als halfbakken aan het werk.

Wilde dit nog even kenbaar maken, ben er eigenlijk niet fit genoeg voor.


Veel sterkte en weet, dat velen voor je bidden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Boekenlezer » 26 mar 2020 21:50

Als je video's op YouTube als beeldvormer gebruikt, lijkt het met Covid-19 altijd zo te zijn dat het heel heftig is. Zo zag ik er vandaag ook weer een: Genezen coronapatiënten vertellen over het verloop van de ziekte COVID-19 | Op1
Maar is dat ook altijd zo? Zijn de milde symptomen van prins Charles alleen maar een voorstadium, of kan dat ook het totaalbeeld voor iemand zijn?
Onderhand heb ik wel zoiets van: 'ik hoop maar dat ik niet die ziekte krijg, en zal er mijn best voor doen om dat te voorkomen, want de video's die ik gezien heb...' :shock:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 26 mar 2020 21:54

Mortlach schreef:Ondertussen is de VS Italië voorbijgestreeft met het meeste aantal gevallen buiten China - hoewel de cijfers voor Italië nog niet zijn bijgewerkt. China wordt over een dag of twee ingehaald.


Ik zei een dag of twee? Ik bedoelde dus "vandaag"
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 26 mar 2020 21:55

Boekenlezer schreef:Maar is dat ook altijd zo?


nee, het merendeel van de geinfecteerden heeft niet de verschijnselen als degenen die op de IC terecht komen.
Voor de meesten is het een ongemak. Sommigen merken het niet eens.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 26 mar 2020 21:57

Boekenlezer schreef:Als je video's op YouTube als beeldvormer gebruikt, lijkt het met Covid-19 altijd zo te zijn dat het heel heftig is. Zo zag ik er vandaag ook weer een: Genezen coronapatiënten vertellen over het verloop van de ziekte COVID-19 | Op1
Maar is dat ook altijd zo? Zijn de milde symptomen van prins Charles alleen maar een voorstadium, of kan dat ook het totaalbeeld voor iemand zijn?


Het is net als met andere ziekten; het hangt er maar helemaal van af hoe heftig je reageert. Net als met griep (COVID is géén griepje!) kun je je een paar dagen lamlendig voelen en daarna weer beter worden. Of je gaat er aan dood. En alles er tussen in. Als je het krijgt is het hopen dat je aan de milde kant van het spectrum blijft.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 26 mar 2020 22:19

Mortlach schreef:Je ziet toch hopelijk ook wel dat dat een subtiliteit in denken vereist die voor kinderen te hoog gegrepen is? Kinderen betrekken alles op zichzelf en dit dus ook. Dat zit gewoon psychologisch zo ingebakken, net zoals ze altijd denken dat een scheiding van de ouders hun schuld is. Als ze dan zien dat er wereldwijd duizenden doden vallen, dan kun je dat kinderen echt niet aandoen.

"Jullie zullen vast wel nagedacht hebben hoe het allemaal komt. Het komt door onze zonden. De Heere woont in de hemel en ziet heel veel boze dingen bij de grote mensen en bij de kinderen. Zij doen boos, praten boos en denken boos. Daarom is de Heere toornig op ons en stuurt Hij een ziekte"

De ziekte komt omdat kinderen (en dus ik!) boos doen, boos praten en boos denken. Oftewel, als ik niet boos had gedaan, gepraat of gedacht, was dit niet gebeurd. Dat volgt echt direct uit elkaar.


Net als je de kinderen altijd maar verteld dat ze maar snel een nieuw hartje moeten krijgen. Vre-se-lij-ke term.
Heb schijnbaar toen ik jong was eens aan mijn moeder gevraagd of ik dan niet meer op controle moet naar het ziekenhuis.
Ik heb namelijk een hele kleine aangeboren afwijking.

Ze heeft het nooit meer gezegd, ook niet tegen mijn jongere broertjes.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2020 23:42

Mortlach schreef:Ik kan me ergens ook wel voorstellen dat je niet voor iedere malloot met een megafoon expliciet wilt gaan lopen zeggen dat je het verwerpt. Dan blijf je natuurlijk bezig, zeker nu. Maar dat is eigenlijk wel een beetje hetzelfde als van moslims verwachten dat ze zich bij elke terrorist weer expliciet er tegen uitspreken, bedenk ik me nu, in plaats van gewoon aan te nemen dat normale mensen over het algemeen wel tegen dat soort malloten zijn. Ik zal daar proberen wat meer vertrouwen in te hebben.


Precies. Je snapt het helemaal ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 27 mar 2020 07:05

Gisteren werden er 117 IC bedden extra bezet door coronapatienten. Dat brengt het totaal op 761. Er zijn er momenteel 925 beschikbaar en op 1 april moet dat getal 1037 zijn. Het vergt geen buitengewone rekenkundige vaardigheden om te zien dat ergens dit weekend de limiet wordt bereikt van wat de IC aankan. De ziekenhuizen gaan zware tijden tegemoet en ik hoop maar dat er ergens nog extra plek gevonden wordt. Ik las dat patiënten ook per 2 aan 1 beademingsapparaat kunnen en dat dat overwogen wordt, maar ideaal is dat niet. In de ziekenhuizen is het een oorlogssituatie. Heel vreemd als je als gewone burger thuis zit en je buiten de lente ziet aanbreken terwijl het opvallend rustig is op straat.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 27 mar 2020 09:28

De OK ruimtes worden nu in ziekenhuizen omgebouwd tot nood ic's

Grote probleem blijft de beademing apparatuur.

Die zijn wel in grote aantallen besteld, maar is maar de vraag of we die krijgen. De landen die ze produceren hebben ze ook nodig, dus die gaan ze niet zo snel exporteren.

Zelfde verhaal als eind jaren 30 met wapens.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 27 mar 2020 11:42

Slopend is de onzekerheid of je het hebt ja of nee.
Ben nu twee weken ziek, heb alle verschijnselen wel doorlopen, maar ik heb ook verschijnselen die niet in het rijtje staan.
Ben niet ziek genoeg om medische hulp te moeten zoeken, maar ik hoop dat ik een bloedtest kan krijgen.
Emotioneel is het echt heel zwaar.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 27 mar 2020 11:58

Veel sterkte en beterschap Chaya
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 27 mar 2020 12:01

Sterkte Chaya in jou huidige omstandigheden.
Ik heb altijd wel keelpijn in het voorjaar (vorig jaar al een zware longontsteking achter de rug gehad)
Maar ik zit in de zorg, gisteren zwart op wit op papier gekregen officiël een cruciaal beroep te hebben...

We gaan gewoon door ( enkel bij koorts in combinatie hoeven we niet te komen.... verders wel....)

Sterkte voor iedereen in deze bijzondere tijden...
de zon blijft maar schijnen...en we kijken omhoog naar Hem vanwaar onze hulp en enigste verwachting vandaan komen....Hij gaat mee met allen die Geloven...de enigste houvast en zekerheid...
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor schaapje » 27 mar 2020 12:16

Chaya schreef:Slopend is de onzekerheid of je het hebt ja of nee.
Ben nu twee weken ziek, heb alle verschijnselen wel doorlopen, maar ik heb ook verschijnselen die niet in het rijtje staan.
Ben niet ziek genoeg om medische hulp te moeten zoeken, maar ik hoop dat ik een bloedtest kan krijgen.
Emotioneel is het echt heel zwaar.

Ik wens je veel sterkte en hoop dat je gauw zekerheid zal krijgen Chaya en laat de moed niet zakken.
Onze God is in dit alles bij je, maar dat weet je wel, ik hoop dat je het mag ervaren ondanks de ellende.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 27 mar 2020 18:39

Bijna 1000 doden vandaag in Italië alleen al en 550 in Spanje :cry:

Ik had een paar dagen geleden een klein beetje hoop dat Italië de piek voorbij was, maar blijkbaar dus niet. Wat een ellende.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten