Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 26 mar 2020 12:46

henkie schreef:
Volgens mij sla je een beetje door, Mortlach. Jij bent universitair opgeleid, stelt dus overal vragen bij en struint de hele dag de media af. Het is niet voor iedereen zo snel duidelijk dat iets een hoax is.


Echt, het is voor iedereen gelijk duidelijk dat het een verzonnen verhaal is hoor. Je prikt er zo doorheen.

Het verhaal zal alleen Christenen een goed gevoel geven van, Zie je wel!
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2020 13:32

Makkelijk praten achteraf.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor henkie » 26 mar 2020 13:52

K80 schreef:Echt, het is voor iedereen gelijk duidelijk dat het een verzonnen verhaal is hoor. Je prikt er zo doorheen.

Het verhaal zal alleen Christenen een goed gevoel geven van, Zie je wel!


De niet ongebruikelijke preek van een dominee snap je niet maar een hoax heb je wel direct door. Een wonderlijk sujet ben je.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 26 mar 2020 13:58

henkie schreef:De niet ongebruikelijke preek van een dominee snap je niet maar een hoax heb je wel direct door. Een wonderlijk sujet ben je.


Ik begrijp preken wel hoor. Ben het er gewoon niet mee eens.

Dank je voor het compliment trouwens
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 26 mar 2020 14:00

Marnix schreef:Makkelijk praten achteraf.



Nee hoor, wist het voor mezelf al voordat ik de reactie er onder las dat het niet waar is.
Mortlach had het zelfde.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 26 mar 2020 14:00

henkie schreef:Ik zie inderdaad dat enkele media het verhaal hebben verwijderd.Waar staat het artikel waarin het is uitgezocht? Kan het helaas niet vinden.


Nee is inderdaad niet terug te vinden, maar ik kreeg het door van iemand en daarnaast ook op basis van Cip, Israël site ed die dit bericht ook hadden geplaatst maar weer verwijderd hebben.
Broeder van Dooijeweert, de beste man, hij slaapt nog uit denk ik :wink: maar hij heeft er ook bijgezet het toegestuurd te hebben gekregen....
Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om net als de Bereers niet alles klakkeloos over te nemen maar zelf te onderzoeken of het wel waar is.....
Er wordt zoveel voor zoete koek geslikt zolang het maar van een bron of klank komt vanuit de achterban waarin we leven, maar dan nog.....onderzoekt!
Heb jij goed gedaan Henkie, omdat je het niet geplaatst hebt op Refoweb =D> =D> :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 26 mar 2020 14:03

henkie schreef:Ik geloof best dat het nep is hoor. Daarom hebben we het ook niet geplaatst ;-) Maar ben benieuwd of er een artikel over geweest is.



Volgens mij sla je een beetje door, Mortlach. Jij bent universitair opgeleid, stelt dus overal vragen bij en struint de hele dag de media af. Het is niet voor iedereen zo snel duidelijk dat iets een hoax is.


Dat denkt dan ook waarschijnlijk niemand...op de maker van het bericht na. Tenzij diegene juist weer wil dat christenen als de bron worden gezien en ze in een kwaad daglicht wil stellen ;-) Enfin, we weten het niet.


Nee, dat blijkt. Ik kwam kopieën van dit bericht tegen op Facebook en de mensenscharen die Halleluja en Hosanna roepen zijn niet te overzien.

En nee, gelukkig staat niet het hele internet er vol mee, maar met elke ramp duikt er wel weer zo'n verhaal op, net zoals er bij elke ramp wel weer voorgangers zijn die beweren dat het een straf van God is voor de goddeloosheid. Het zou natuurlijk kunnen dat het is geschreven door iemand die anti-christelijk is, maar dat zou ik toch eerst moesten zien. Ik ben cynisch genoeg om het aannemelijker te achten dat er christenen zijn die over lijken gaan tijdens het evangeliseren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 26 mar 2020 14:11

Dat verhaal is net zo nep als al die verhalen van gelovige studenten die hun atheistische evolutie professor te slim af zijn; of het jonge kind dat in het vliegtuig naast een verstokte atheïst zit en man, als een verhaal begint met "ik stond in de rij voor de kassa van de supermarkt" dan weet je ook direct dat het gelogen/verzonnen is.

Onderzoekt alles en behoudt het goede, was het toch?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 26 mar 2020 14:13

Staat nu een filmpje op YouTube van het RD.
Gaat over een vaccin, groeps immuniteit, tegen Corona.
Het filmpje laat het belang zien dat een grote groep moet vaccineren, om goed effect te hebben.

En ja, er is al een reactie geplaatst dat het RD onwaardig is om vaccineren te promoten. Echt heidens inderdaad.
Laatst gewijzigd door K80 op 26 mar 2020 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 26 mar 2020 14:15

K80 schreef:Kom op, het is toch van de gekke om met zo'n brief kinderen schuldgevoelens aan te praten?
Niet gek dat onkerkelijk Nederland de vloer er mee aanheeft.

Heb het ons ma ook nog eens laten lezen, ondanks dat die twee keer per zondag in de kerk zit, vond ze dit ook te ver gaan.
Wellicht is ze niet zwaar genoeg om dit normaal te vinden.


Ik lees het net...


https://www.hetkontakt.nl/regio/heusden ... n-kinderen

Inderdaad verdrietig, zeker naar kinderen toe...kan echt niet... kinderen hebben het er al moeilijk genoeg mee....

Onze dominee is juist aan het vloggen met en voor al de kinderen uit de kerk :wink:



Kinderen dol enthousiast "Heeft de dominee een YouTube kanaal??? Das op zich best chill!! :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 26 mar 2020 14:17

MoesTuin schreef:Inderdaad verdrietig, zeker naar kinderen toe...kan echt niet... kinderen hebben het er al moeilijk genoeg mee....

Onze dominee is juist aan het vloggen met en voor al de kinderen uit de kerk :wink:



Kinderen dol enthousiast "Heeft de dominee een YouTube kanaal??? Das op zich best chill!! :wink:



Kan natuurlijk niet, is echt veels te licht en te links.
En dan nog een vrouwelijke dominee?
Waar gaat het heen
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 26 mar 2020 14:28

Mortlach schreef:Dat verhaal is net zo nep als al die verhalen van gelovige studenten die hun atheistische evolutie professor te slim af zijn; of het jonge kind dat in het vliegtuig naast een verstokte atheïst zit en man, als een verhaal begint met "ik stond in de rij voor de kassa van de supermarkt" dan weet je ook direct dat het gelogen/verzonnen is.

Onderzoekt alles en behoudt het goede, was het toch?


Check nu de Dwars rubriek.
Vergelijkbaar verhaal, net of een 7 jarig kind zoiets uit zichzelf gaat zeggen. Yeah right.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 26 mar 2020 14:49

K80 schreef:Ook duidelijk reformatorische gemaakt door voorganger te schrijven.
Duidelijk dat er in Italië priesters lopen.


Dat kan aan de vertaling hebben gelegen. In het Engels zag ik 'Shepherd' staan en ze zullen de google translate wel een beetje hebben opgepoetst.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2020 15:08

K80 schreef:Nee hoor, wist het voor mezelf al voordat ik de reactie er onder las dat het niet waar is.
Mortlach had het zelfde.


Ja maar jullie bekijken alles wat religieus is dan ook al door een heel kritische bril :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2020 15:11

Mortlach schreef:Nee, dat blijkt. Ik kwam kopieën van dit bericht tegen op Facebook en de mensenscharen die Halleluja en Hosanna roepen zijn niet te overzien.

En nee, gelukkig staat niet het hele internet er vol mee, maar met elke ramp duikt er wel weer zo'n verhaal op, net zoals er bij elke ramp wel weer voorgangers zijn die beweren dat het een straf van God is voor de goddeloosheid. Het zou natuurlijk kunnen dat het is geschreven door iemand die anti-christelijk is, maar dat zou ik toch eerst moesten zien. Ik ben cynisch genoeg om het aannemelijker te achten dat er christenen zijn die over lijken gaan tijdens het evangeliseren.


Gelukkig is dit een kleine minderheid en doen de meesten dit absoluut niet. Dat mag dan ook wel genoemd worden. Om op basis van het wangedrag van een enkeling een hele stroming te bekritiseren schiet ook niet zo op. Dan kan je het atheïsme ook wek dit verwijt maken want bij iedere crisis zijn er ook altijd wel een paar die christenen (en via hen God) ter verantwoording gaan roepen omdat er iets ergs gebeurt...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten