Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 25 mar 2020 07:56

Marnix schreef:Tja, je mag toch best een beetje ervan balen als je vakantie niet doorgaat? Als je dit jaar hard hebt gewerkt en daar naar uitkeek... Of als andere dingen waar je naar hebt uitgekeken niet doorgaan? Ik vind het ook wel jammer hoor als mijn vakantie niet doorgaat. Natuurlijk is dat niet het einde van de wereld en heeft het weinig zin om je er heel druk om te maken en is het vele malen erger als je geliefden verliest door corona of een andere ziekte... wat dat betreft moet je het wel relativeren en dat ontbrak misschien? Maar een beetje jammer is het natuurlijk wel.


Zeker mag je het jammer vinden.
Maar er ontzettend tegenaan gaan schoppen hoe verschrikkelijk dat het is, dat je vakantie niet doorgaat, slaat nergens op. Was het enigste waar zie zich druk over maakte.

Vind het erger voor mensen die nu een bruiloft hadden gepland.
Of met een begrafenis.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 25 mar 2020 10:08

irmo schreef:Dan heb jij duidelijk andere mensen in je omgeving dan ik. :P Hier zijn ze nogal op zichzelf gericht.


Het zijn hier alleen maar vriendelijke mensen irmo.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 25 mar 2020 10:13

K80 schreef:Zeker mag je het jammer vinden.
Maar er ontzettend tegenaan gaan schoppen hoe verschrikkelijk dat het is, dat je vakantie niet doorgaat, slaat nergens op. Was het enigste waar zie zich druk over maakte.

Vind het erger voor mensen die nu een bruiloft hadden gepland.
Of met een begrafenis.


Mee eens... er zijn wel iets belangrijker zaken dan een vakantie die al dan niet doorgaat.
Denk dat het ook voor ons ook een weekje Costa Veranda wordt. Kan nu nog 100% terugkrijgen als ik annuleer. We zien wel weer tegen die tijd..

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 25 mar 2020 11:01

K80 schreef:Zeker mag je het jammer vinden.
Maar er ontzettend tegenaan gaan schoppen hoe verschrikkelijk dat het is, dat je vakantie niet doorgaat, slaat nergens op. Was het enigste waar zie zich druk over maakte..


net zoals die luitjes die vorige week gewoon op een cruise gestapt zijn of naar noord afrika/ carribean om te zeilen... kan ik niet zo heel veel medelijden voor voelen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 25 mar 2020 13:23

Precies
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 25 mar 2020 15:28

Laat het Coronavirus ons allen uitdrijven naar Christus. Hij is de grote Heelmeester.

Een moslim zei dat dit de straf was van Allah. Vanwege het gedrag van de mensen, alles mag en kan.
Hij zei dit tegen een predikant.
Durven wij ook zo'n getuigenis uit te spreken? Tegen een andere christen? Een ongelovige? Een moslim?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23575
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 25 mar 2020 16:24

Chaya schreef:Laat het Coronavirus ons allen uitdrijven naar Christus. Hij is de grote Heelmeester.

Een moslim zei dat dit de straf was van Allah. Vanwege het gedrag van de mensen, alles mag en kan.
Hij zei dit tegen een predikant.
Durven wij ook zo'n getuigenis uit te spreken? Tegen een andere christen? Een ongelovige? Een moslim?


Nee ik durf dat niet uit te spreken. Wel dat dit soort ellende het gevolg is van de zondeval en zodoende ook wel een straf op de zonde die de mensheid over zichzelf afriep. Maar niet dat de pandemie zelf een directe straf is vanwege bepaald gedrag. Met dat soort dingen moet je juist oppassen. We leren hier toch altijd dat er een enorm groot verschil zit tussen de Islam en het Christendom? En hun God/god? Waarom ze nu dan opeens gelijktrekken?

Om nog maar te zwijgen over het feit dat het ene land veel zwaarder wordt “gestraft” dan het andere land...
Laatst gewijzigd door Marnix op 25 mar 2020 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 25 mar 2020 16:43

Chaya schreef:Een moslim zei dat dit de straf was van Allah. Vanwege het gedrag van de mensen, alles mag en kan.
Hij zei dit tegen een predikant.
Durven wij ook zo'n getuigenis uit te spreken? Tegen een andere christen? Een ongelovige? Een moslim?


Durven? Moet je het wel willen? Het maakt van God namelijk een waanzinnige. Je weet toch wat de definitie van waanzin is? "Steeds hetzelfde doen maar een ander resultaat verwachten" en dan heb je God die keer op keer op keer op keer plagen en rampen stuurt in de hoop(?) dat de mensheid zich bekeert. Het lijkt de afgelopen 100 jaar niet echt meer te werken...

Plus een ongelovige lacht je in je gezicht uit als je het zegt. Zo van "En je wilt dat ik die God ga aanbidden? Het klinkt meer als een vent die zijn vrouw en kindere mishandelt"
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 25 mar 2020 17:17

Marnix schreef:Nee ik durf dat niet uit te spreken. Wel dat dit soort ellende het gevolg is van de zondeval en zodoende ook wel een straf op de zonde die de mensheid over zichzelf afriep. Maar niet dat de pandemie zelf een directe straf is vanwege bepaald gedrag. Met dat soort dingen moet je juist oppassen. We leren hier toch altijd dat er een enorm groot verschil zit tussen de Islam en het Christendom? En hun God/god? Waarom ze nu dan opeens gelijktrekken?

Om nog maar te zwijgen over het feit dat het ene land veel zwaarder wordt “gestraft” dan het andere land...


Helemaal eens. Nu word Allah en onze Heiland ineens op één lijn gezet, dat klopt van geen kant.

Wel terecht zegt Chaya dat deze dingen ons en anderen moet laten uitdrijven tot Hem.
God kan deze dingen ten goede werken al kan het pijnlijk zijn.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 25 mar 2020 17:21

pindas83 schreef:Het zijn hier alleen maar vriendelijke mensen irmo.


Waar is hier, Pinda? Misschien heb ik gewoon een redelijk waardeloze omgeving, dat kan. Maar de meeste mensen denken in de eerste plaats aan zichzelf.

Marnix schreef:Nee ik durf dat niet uit te spreken. Wel dat dit soort ellende het gevolg is van de zondeval en zodoende ook wel een straf op de zonde die de mensheid over zichzelf afriep. Maar niet dat de pandemie zelf een directe straf is vanwege bepaald gedrag. Met dat soort dingen moet je juist oppassen. We leren hier toch altijd dat er een enorm groot verschil zit tussen de Islam en het Christendom? En hun God/god? Waarom ze nu dan opeens gelijktrekken?

Om nog maar te zwijgen over het feit dat het ene land veel zwaarder wordt “gestraft” dan het andere land...


Hier kan ik me wel in vinden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 25 mar 2020 18:20

Ik las net een artikel uit Australië waarin wordt gemodelleerd dat de sociale-afstands- en isolatiemaatregelen alleen effect hebben als minstens 80% van de mensen zich er aan houdt.

https://www.abc.net.au/news/2020-03-25/ ... t/12084144


Ik weet niet of het onderliggende model veel zal verschillen voor Nederlands, maar sowieso geeft het het belang aan van thuisblijven, zeker nu het aantal nieuwe gevallen per dag richting de 1000 gaat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 25 mar 2020 18:28

marnix schreef

o.a. over de zondeval


Nederland is van God los, Italie net zo, ach..de wereld is een bedorven wereld. Let wel, niet iedereen he. Maar welk geloof men ook aanhangt, de ontkerklijking is alom. De zevende dag is de rustdag door God ingesteld. Waar is de zondag nog heilig? Kerken worden omgebouwd tot winkels e.d.
Laatst gewijzigd door elburger op 25 mar 2020 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23575
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 25 mar 2020 18:46

elburger schreef:Nederland is van God los, Italie net zo, ach..de wereld is een bedorven wereld. Let wel, niet iedereen he. Maar welk geloof men ook aanhangt, de ontkerklijking is alom. De zevende dag is de rustdag door God ingesteld. Waar is de zondag nog heilig? Kerken worden omgebouwd tot winkels e.d.
Maar goed..kben moe, ik ben 1 van die niet officieel geregistreerde corona pstienten nu. Lichte vorm, maar bij verslechtering is thuis isolatie niet meer voldoende. Dus dorry voor mn typpe foutjes


Dat weet je niet als je niet getest bent. Die testen zijn er niet voor niets, ondat je het niet zeker kan weten. Als je last heb van snotteren, hoesten en dus keelpijn etc is de kans nog steeds heel groot (zo’n 90 procent) dat het gewoon een griepje is. Een lichte variant is doorgaans niet van een griepje te onderscheiden. In de zorg testen ze mensen met lichte klachten (verkoudheid, hoesten, last van luchtwegen etcetera preventief en bij 10 procent is het dan corona en bij 90 procent niet. In gebieden met veel besmettingen zal dat wat hoger liggen en in gebieden met weinig besmettingen (zoals Elburg) lager.

Desondanks: beterschap.

Wat de rest betreft, natuurlijk is er in het westen ontkerkelijking. Die is overigens niet wereldwijd. Wereldwijd groeit de kerk. En hoe was dat vroeger? Toen was de kerk wel groot, zaten de kerken vol. Waren er toe. Dus geen pandemieën? Jawel, nog veel zwaardere. Dus die vlieger gaat niet op.

Bovendien ken ik ook een verhaal over Sodom en Gomorra. En als daar 10 gelovigen waren overgebleven zouden ze niet vernietigd worden. Zou God dan met een pandemie de wereld straffen waar nog zoveel mensen Hem volgen? Ook al is het op sommige plekken een minderheid geworden? Minder dan die 10 in Sodom en Gomorra zijn het er verhoudingsgewijs niet hoor.

Dus moet je heel voorzichtig zijn met dit soort uitspraken. Als je nou zelf ook corona hebt, is dat dan ook een straf op je goddeloosheid? Misschien scoor je in bepaalde kringen door ja te zeggen maar dan is er wel even een geestelijk gesprek nodig. Over Goede Vrijdag en Pasen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 25 mar 2020 22:11

pindas83 schreef:Helemaal eens. Nu word Allah en onze Heiland ineens op één lijn gezet, dat klopt van geen kant.

Nee dat is niet waar!!
Het ging over de openheid die de moslim betracht, tegen mensen die niet in Allah geloven.
Durven wij dat ook? DAT is het punt!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 25 mar 2020 22:18

elburger schreef:Nederland is van God los, Italie net zo, ach..de wereld is een bedorven wereld. Let wel, niet iedereen he. Maar welk geloof men ook aanhangt, de ontkerklijking is alom. De zevende dag is de rustdag door God ingesteld. Waar is de zondag nog heilig? Kerken worden omgebouwd tot winkels e.d.

Wij allen hebben diep gezondigd en de natuur volkomen uitgeput door onze levensstijl. En ondanks waarschuwingen, ging iedereen gewoon door met vliegvakanties, een zo goed mogelijk leven, geld vergaren.
God mag er nog wel bij hoor, we houden nog onze kerkgang bij.
Maar brengt het ons 3 maal per dag bij een geopend venster naar Jeruzalem, op de knieën?
IK heb gezondigd, zei de verloren zoon.
Hij begon bij zichzelf en niet bij zijn vrienden die het geld erdoorheen joegen en hem in de steek lieten.
David zei: zie ik, ik heb gezondigd.
De Heere is geen leeg aanschouwer. Het is een oproep tot bekering, het is nog genadetijd.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten