Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2020 16:32

elbert schreef:Het is dom inderdaad, maar hij is niet de enige die er zo over denkt. Zie bijv. deze column op BNR radio: https://www.bnr.nl/podcast/kees-de-kort ... nige-prijs
De druk wereldwijd om weer uit lockdown te gaan, zal de komende weken/maanden alleen maar toenemen. Er zal ook goed nagedacht moeten worden over het hoe en wanneer, want niemand weet precies wat verstandig is.
In Singapore gaan ze trouwens gewoon door met werken en hebben ze het virus relatief onder controle.
Helaas pakken we in de westerse wereld het virus op een andere manier aan en hebben we het zeker nog niet onder controle, vooral omdat we niet genoeg testen.


Tja dat er meer domme mensen zijn maakt een uitspraak nog niet minder dom. Wat ik wel vreemd vind is dat ik het idee krijg dat je de Nederlandse overheid niet scherp genoeg is in het nemen van maatregelen terwijl je hier het tegenovergestelde ook wel weer lijkt te snappen.

Singapore en ook Hongkong hebben wel wat voorsprong vanwege ervaring met eerdere virussen en het feit dat het volk daar wat beter naar de overheid luistert (plus een aantal wel goede maatregelen, het in een heel vroeg stadium herkennen van het probleem etc)

Waarom er niet zoveel getest wordt is je volgens mij wel bekend toch? Dat is niet omdat men daar gewoon niet zoveel zin in heeft of het niet zoveel prioriteit geven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 24 mar 2020 17:21

Mortlach schreef:Hetzelfde middel schijnt in aquariumtabletten te zitten voor je vissen. De eerste persoon in Amerika is al overleden omdat hij dacht dat het wel veilig zou zijn - Trump zei het immers. Blijkt dat het verschil tussen 'werkzaam' en dodelijk ongeveer 40 µg per kilo lichaamsgewicht is. Hij dood, zijn vrouw in de ICU. En ze hadden niet eens klachten, ze deden het 'preventief'.
Zelf aan het prutsen gaan met medicijnen is natuurlijk altijd fout. Het moet altijd onder doktersvoorschrift en begeleiding.
Marnix schreef:Tja dat er meer domme mensen zijn maakt een uitspraak nog niet minder dom. Wat ik wel vreemd vind is dat ik het idee krijg dat je de Nederlandse overheid niet scherp genoeg is in het nemen van maatregelen terwijl je hier het tegenovergestelde ook wel weer lijkt te snappen.
Ik observeer slechts.
Ik ben voor strenge maatregelen op dit moment en vind het te vroeg om die nu te laten varen. Dat geldt zeker voor NL en ook de VS, waar men nog maar aan het begin staat.
Maar het is niet verkeerd om over de toekomst na te denken. Want het is echt een probleem als we over een half jaar nog met deze maatregelen zitten. De economische schade zou dan enorm zijn en ook dat kost mensenlevens. We hebben dus een exit strategie nodig met zorgvuldige afwegingen en daar heb ik nu ook niet het antwoord op. Veel politici ook niet denk ik, al sorteert Trump wel erg vroeg voor. Er moet over nagedacht worden en dat snap ik.
Marnix schreef:Waarom er niet zoveel getest wordt is je volgens mij wel bekend toch? Dat is niet omdat men daar gewoon niet zoveel zin in heeft of het niet zoveel prioriteit geven.
Ik ben niet zo onder de indruk van het RIVM en hun advies om spaarzaam te zijn met testen. Daarin ben ik niet de enige. Wereldwijd wordt aangedrongen om zoveel te testen als mogelijk, omdat alleen op deze manier we voldoende inzicht hebben in de verspreiding van het virus en er zo ook gerichter maatregelen genomen kunnen worden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2020 18:39

Natuurlijk. Maar het is niet dat men niet wil testen maar dat de middelen (en de mensendie kunnen testen) schaars zijn. (Oa door afhankelijkheid van China, dat het al hectisch is bij huisartsen en ziekenhuizen enz) en de mensen ook wel. Behalve in het ziekenhuis in Groningen natuurlijk maar dat is logisch.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor DeLange » 11 mei 2020 18:12

elbert schreef:Ik observeer slechts.
Ik ben voor strenge maatregelen op dit moment en vind het te vroeg om die nu te laten varen. Dat geldt zeker voor NL en ook de VS, waar men nog maar aan het begin staat.
Maar het is niet verkeerd om over de toekomst na te denken. Want het is echt een probleem als we over een half jaar nog met deze maatregelen zitten. De economische schade zou dan enorm zijn en ook dat kost mensenlevens. We hebben dus een exit strategie nodig met zorgvuldige afwegingen en daar heb ik nu ook niet het antwoord op. Veel politici ook niet denk ik, al sorteert Trump wel erg vroeg voor. Er moet over nagedacht worden en dat snap ik.


Wat ik er zo'n beetje van volg is, dat we nu al met een enorme economische schade zitten, met een vrees van mogelijk een miljoen werklozen straks.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2020 20:36

DeLange schreef:Wat ik er zo'n beetje van volg is, dat we nu al met een enorme economische schade zitten, met een vrees van mogelijk een miljoen werklozen straks.


Klopt. Dat geldt voor ongeveer ieder land. Maar het enige alternatief was niks doen en veel meer mensen verliezen, wat duidelijk ook niet echt een optie was. En dan heb je alsnog economische problemen als andere landen die lijn niet volgen.

Wat dat betreft had Trump ook niet veel keuze, het virus heeft altijd enorme gevolgen.

Het is vooral te hopen dat het virus snel helemaal onder controle is en de economie ook weer snel aantrekt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor de passant » 12 mei 2020 20:40

DeLange schreef:En nu back to Trump :)
die alleen bezig is om te kijken wie die nou weer de schuld kan geven van z,n mislukt beleid, en ja hoor : de vorige president, die is de schuld van alles!!!!

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor DeLange » 12 mei 2020 21:11

de passant schreef:die alleen bezig is om te kijken wie die nou weer de schuld kan geven van z,n mislukt beleid, en ja hoor : de vorige president, die is de schuld van alles!!!!

Ten aanzien van wat?

Hij had de economie goed aan de praat. Veel Amerikanen steunen hem. Amerika is mij trouwens te rechts, daar niet van. De Republikeinen zijn ook mijn kleur niet, maar hij houdt het toch vol. Iets waar het gedoogconstructie met de PVV in ons land niet in slaagden. Vind ik toch knap van hem.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elburger » 14 mei 2020 20:19

Deze Corona crisis is een zegen voor Biden. Nu, vandaag al 25 miljoen werklozen in de VS. Dat kost DT de kop, denk ik. Maar zoals deLange schreef, hij heeft ook goede dingen gedaan. En daar kijkt roodkijkend "world" toch strak overheen. Al eerder gememoreerd, maar verder ga ik hier niet meer op in. I love the USA. Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country! God bless America
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor de passant » 14 mei 2020 21:47

elburger schreef:Deze Corona crisis is een zegen voor Biden. Nu, vandaag al 25 miljoen werklozen in de VS. Dat kost DT de kop, denk ik. Maar zoals deLange schreef, hij heeft ook goede dingen gedaan. En daar kijkt roodkijkend "world" toch strak overheen. Al eerder gememoreerd, maar verder ga ik hier niet meer op in. I love the USA. Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country! God bless America

https://www.youtube.com/watch?v=RZD_xyAjC-E

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 15 mei 2020 06:19

Precies en daarnaast: tal van blunders, bewuste leugens, dingen roepen die totaal niet kloppen, haatzaaiende tweets, ook mbt het virus. Hopelijk wordt hij daar op afgerekend.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 15 mei 2020 07:56

Marnix schreef:Precies en daarnaast: tal van blunders, bewuste leugens, dingen roepen die totaal niet kloppen, haatzaaiende tweets, ook mbt het virus. Hopelijk wordt hij daar op afgerekend.
Zijn tegenstander is anders ook niet het toonbeeld van iemand die weet waar hij het over heeft:
https://twitter.com/i/status/1261072439863377920
Verder speelde Biden een rol in wat door Trump aanhangers Obamagate wordt genoemd. Ik weet niet of dit nu een echt schandaal is, of dat het een afleidingsmanoeuvre is (deze Nederlandse blogger denkt dat er echt wat aan de hand is), maar dit gaat in de verkiezingsstrijd wel meespelen.
Ik denk wel dat blunders, leugens en vuil spel spelen niet alleen voorbehouden zijn aan Trump. Zijn tegenstanders zijn vaak net zo erg, maar weten het beter te verpakken. Het hele "Trump werkte samen met de Russen" verhaal was hoogstwaarschijnlijk een politieke valstrik om zijn presidentschap te doen stranden. Want onder ede verklaarden de Obama officials dat er geen bewijs voor was, terwijl ze in de media heel wat anders zeiden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 15 mei 2020 08:40

elbert schreef:Zijn tegenstander is anders ook niet het toonbeeld van iemand die weet waar hij het over heeft:
https://twitter.com/i/status/1261072439863377920
Verder speelde Biden een rol in wat door Trump aanhangers Obamagate wordt genoemd. Ik weet niet of dit nu een echt schandaal is, of dat het een afleidingsmanoeuvre is (deze Nederlandse blogger denkt dat er echt wat aan de hand is), maar dit gaat in de verkiezingsstrijd wel meespelen.
Ik denk wel dat blunders, leugens en vuil spel spelen niet alleen voorbehouden zijn aan Trump. Zijn tegenstanders zijn vaak net zo erg, maar weten het beter te verpakken.


Ik vind Biden ook geen geweldige kandidaat. Ik vind het altijd wonderlijk met wat voor kandidaten men daar komt. En wie er uiteindelijk overblijven. Meestal oude mannen met veel geld... maar of ze altijd zo geschikt zijn... jammer dat daar zoveel met geld te koop is.

Maar goed, Biden moet nog bewijzen of hij een goede president is. Trump heeft al wel zoveel onzin verteld dat hij dat niet meer kan bewijzen. Als je zo consequent onzin vertelt, je eigen experts tegenspreekt hoef je dat niet meer te bewijzen. Ik verbaas me zo vaak om wat hij nu weer gezegd / getwitterd heeft: onwaar, lomp, tactloos etcetera. Iemand met zo’n staat van dienst zou in een bedrijf al lang ontslagen zijn (om je eigen woorden maar te gebruiken)

Trump heeft pech dat dat het Corona-virus er kwam, of je nou een goede of slechte president bent, het had altijd veel impact gehad... maar hoe hij er mee omging heeft hem ook niet geholpen. Dus ik heb goede hoop dat dit hem de das om doet, ook al is het nog lang niet beslist.
Laatst gewijzigd door Marnix op 15 mei 2020 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 15 mei 2020 15:10

elbert schreef:Zijn tegenstander is anders ook niet het toonbeeld van iemand die weet waar hij het over heeft:
https://twitter.com/i/status/1261072439863377920
Verder speelde Biden een rol in wat door Trump aanhangers Obamagate wordt genoemd. Ik weet niet of dit nu een echt schandaal is, of dat het een afleidingsmanoeuvre is maar dit gaat in de verkiezingsstrijd wel meespelen.
Ik denk wel dat blunders, leugens en vuil spel spelen niet alleen voorbehouden zijn aan Trump. Zijn tegenstanders zijn vaak net zo erg, maar weten het beter te verpakken. Het hele "Trump werkte samen met de Russen" verhaal was hoogstwaarschijnlijk een politieke valstrik om zijn presidentschap te doen stranden. Want onder ede verklaarden de Obama officials dat er geen bewijs voor was, terwijl ze in de media heel wat anders zeiden.


Trump zei zelf de twee stukken advies die Obama hem gaf dit waren: A) Noord-Korea is je grootste probleem, en B) Geef Flynn geen taak in je regering. Waarom zou Obama Trump met dat advies helpen als het een valsstrik zou zijn? Je kunt niet tegelijkertijd beide beweren.

Nu is Trump erop gebrand om alles wat ook maar naar Obama ruikt af te breken, dus dat advies heeft hij ook genegeerd. Tot zijn schade. Ik zou je laatste uitspraak wat beter onderbouwd moeten zien, met name wat de nuance is tussen bewijs en aanwijzingen en of ze Trump persoonlijk bedoelden of zijn transition team en campagneteam. Trump is wat dat betreft net een maffiabaas die al het vuile werk door zijn hulpjes laat opknappen zodat hij zelf nergens op kan worden gepakt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 15 mei 2020 16:34

Mortlach schreef:Trump zei zelf de twee stukken advies die Obama hem gaf dit waren: A) Noord-Korea is je grootste probleem, en B) Geef Flynn geen taak in je regering. Waarom zou Obama Trump met dat advies helpen als het een valsstrik zou zijn? Je kunt niet tegelijkertijd beide beweren.
Het kan aan mij liggen, maar die Russische samenzweringstheorie draaide volgens mij om meer dan alleen generaal Flynn.
Mortlach schreef: Ik zou je laatste uitspraak wat beter onderbouwd moeten zien, met name wat de nuance is tussen bewijs en aanwijzingen en of ze Trump persoonlijk bedoelden of zijn transition team en campagneteam.
Wat het eerste betreft: onder ede getuigden meerdere officials van de Obama regering: we hebben geen bewijs gezien voor collusion. Op TV zeiden ze: er is heel veel bewijs voor collusion. Er werd gesuggereerd dat Trump een Russische asset was. Het is misschien even goed om die verklaringen onder ede en die uitspraken op TV eens naast elkaar te leggen. Die bronnen zijn openbaar. Misschien moet je dat onderscheid aan deze bewindspersonen vragen? Ik constateer slechts dat er verschil is tussen wat ze onder ede hebben verklaard en in de media.

Over het tweede: natuurlijk gaan deze zaken altijd om de grote baas. Als je als politieke tegenstanders de medewerkers van de president onderzoekt met het doel om ze te grazen te nemen, dan is het daarmee vaak ook de bedoeling om die president zelf te ondermijnen.
Mortlach schreef:Trump is wat dat betreft net een maffiabaas die al het vuile werk door zijn hulpjes laat opknappen zodat hij zelf nergens op kan worden gepakt.
Je bedoelt: de regering heeft mensen in dienst die voor de president werken. Ja, dat gold ook voor de regering Obama. Maar ik ben er niet zo voor om regeringsleiders van bevriende landen voor maffiabaas uit te maken. Laat zo iemand dan eerst maar eens veroordeeld zijn.
Verder ben ik wel benieuwd hoe het nu werkelijk zit, als we dat al te weten komen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 15 mei 2020 18:14

elbert schreef:Het kan aan mij liggen, maar die Russische samenzweringstheorie draaide volgens mij om meer dan alleen generaal Flynn.


Ja, maar Flynn was wel een sleutelfiguur, naast Manafort en Roger Stone, beiden veroordeeld.

Wat het eerste betreft: onder ede getuigden meerdere officials van de Obama regering: we hebben geen bewijs gezien voor collusion. Op TV zeiden ze: er is heel veel bewijs voor collusion. Er werd gesuggereerd dat Trump een Russische asset was. Het is misschien even goed om die verklaringen onder ede en die uitspraken op TV eens naast elkaar te leggen. Die bronnen zijn openbaar. Misschien moet je dat onderscheid aan deze bewindspersonen vragen? Ik constateer slechts dat er verschil is tussen wat ze onder ede hebben verklaard en in de media.


Dan gaat het dus nogmaals over wat ze precies bedoelen. Er zijn namelijk verschillende graden van bewijs; het is niet allemaal "beyond a reasonable doubt"; voor national security-kwesties heb je ook nog 'preponderance of the evidence". Maar goed, misschien hebben ze niet actief samengewerkt, het is wél zo dat de campagne wist van de Russische inmenging en deze verwelkomde. Dit staat in zowel het Mueller rapport als in het verslag van de Senate Intelligence Commitee (door republikeinen voorgezeten, hoewel die voorzitten, Burr, nu door de FBI wordt onderzocht, waarschijnlijk voor handel met voorkennis, maar misschien als wraak van Trump, dat moet nog blijken).

Over het tweede: natuurlijk gaan deze zaken altijd om de grote baas. Als je als politieke tegenstanders de medewerkers van de president onderzoekt met het doel om ze te grazen te nemen, dan is het daarmee vaak ook de bedoeling om die president zelf te ondermijnen.
Je bedoelt: de regering heeft mensen in dienst die voor de president werken. Ja, dat gold ook voor de regering Obama. Maar ik ben er niet zo voor om regeringsleiders van bevriende landen voor maffiabaas uit te maken. Laat zo iemand dan eerst maar eens veroordeeld zijn.
Verder ben ik wel benieuwd hoe het nu werkelijk zit, als we dat al te weten komen.


Veroordeeld? Het hele punt was net dat je de Amerikaanse president helemaal niet KUNT vervolgen, laat staan veroordelen volgens de Office of Legal Counsel. Alleen daarom stond er geen aanbeveling daartoe in het Mueller rapport. Dit is dus een holle eis.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten