ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 21 mar 2020 17:49

hans0166 schreef:hij schrijft iedereen af die tegengas of vragen bij zijn handelen heeft, welkom bij de club.

Zeg, zwevende New Ager. Ga eens even buiten spelen. Voor jou is het puur een hobbie om mensen af te snauwen.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 21 mar 2020 17:52

pindas83 schreef:Nou moe..ik vind jou wel heel leuk. Maar het is beter als we een tijdje uit elkaar gaan denk :cry:

Ik heb het idee dat je me vierkant stond uit te lachen. Ik begrijp echt niet waarom je dat doet.
En ik heb ook geen zin om mijn hele ziel en zaligheid hier prijs te geven. Ik heb meerdere malen om onze situatie aan zelfmoord gedacht. Mijn vrouw aan echtscheiding. Ons kind werd bijna uit huis geplaatst. Echt niet iets om maar om te lachen.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 21 mar 2020 18:06

Ik vraag me nog steeds af wat ik hier op dit forum doe. Misschien is het toch maar beter dat ik weer weg ga.

Ik haal hier geen positieve energie uit. Op een ander forum haal ik nog meer uit gesprekken met zelfs atheïsten en agnosten.

Daar vragen zij zich af waarom zo vele christenen geen hart hebben voor de vele vluchtelingen en de ellende waar ze uitkomen hen niet aan het hart gaat. Waarom het CDA zich bijvoorbeeld zich steeds harder opstelt.

Daar komen mensen voor je op, als iemand je een veeg uit de pan geeft.

Agnost, esoterisch, katholiek, gereformeerd, evangelisch en atheïst kunnen daar samen door één deur. Werkelijk, het bestaat :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor hans0166 » 21 mar 2020 19:54

DeLange schreef:Zeg, zwevende New Ager.


maak jezelf nou eens niet zo belachelijk

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 21 mar 2020 22:53

hans0166 schreef:maak jezelf nou eens niet zo belachelijk

Je bent vanaf het begin al op mij aan het kankeren en aan het afreageren. Je brandt voordurend alles waar ik voor sta af en schiet mij voortdurend lek. Je beschuldigd mij terloops van dingen en forceert mijn gemoed in iedere reactie. Je hebt me vele verwijten gemaakt en me voor gek versleten en publiekelijk naar beneden gehaald. Je spuugt op mijn geloof en verafschuwd mijn denkbeelden. Je doet afstand van alles wat ik zeg en als je eens met jouw eigen overtuigingen op de proppen komt, noem je New Age christelijker dan het evangelische geloof. Werkelijk, als je dat zegt ben je van de New Age zelf. Immers als kind hoorde ik al van mijn moeder: "pas op voor de kerken van het Westen, daar is de New Age in de kerken gekomen en ze komen hier naar toe als import."
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4548
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor naamloos » 22 mar 2020 07:46

DeLange schreef:Je bent vanaf het begin al op mij aan het kankeren en aan het afreageren.....
Zijn bijdrages zijn meestal negatieve kritiek op reacties van anderen. Je bent zeker de enige niet.
Alleen als zn kritiek weerlegt wordt blijft het stil aan de overkant.
Inhoudelijk ben ik het vaker met hem eens dan met jou, en soms met geen van beide.
Op een forum moet je echter wel tegengas kunnen verdragen en een ander zichzelf laten zijn vind ik.
Je kunt een ander niet dwingen een andere toon aan te slaan, wel ervoor kiezen het niet te lezen als je er niet tegen kunt.

Een prettige opbouwende discussie zou leuk zijn, maar dat gaat vaker mis dan dat het lukt. En daar heeft iedereen doorgaans wel een aandeel in denk ik.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor hans0166 » 22 mar 2020 08:30

naamloos schreef:
Alleen als zn kritiek weerlegt wordt blijft het stil aan de overkant.


ik geef mijn mening, als iemand het daar niet mee eens is, prima, maar om daarna dan weer gewoon mijn mening te geven is zinloos,omdat standpunten toch niet veranderen; zeker in de gevallen waarin men of het woord gaat misbruiken met citaten, of zoals de meneer hierboven die alles als "niet gelovig" "occult" en nu ook al "new age" in de schoenen schuift, terwijl er toch heel terecht wat vragen gesteld kunnen worden bij zijn schrijfsels.
Zijn constante verwijt dat ik hem aanval sinds het begin .. ja ik reageer vanaf het begin, sinds hij binnenkwam met zijn angekondigde evengelisatiedrang. Daar heb ik op gereageerd dat ie dat beter thuis kan laten, maar sindsdien is hij ook op z'n eigen teentjes getrapt en reageert als een vampier op daglicht als hij aangesproken wordt.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4548
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor naamloos » 22 mar 2020 08:50

hans0166 schreef:ik geef mijn mening, als iemand het daar niet mee eens is, prima, maar om daarna dan weer gewoon mijn mening te geven is zinloos,omdat standpunten toch niet veranderen;
Volgens mij is het de bedoeling van een forum om te discussiëren. Dus als iemand met argumenten op jouw mening reageert zou je kunnen overwegen om met tegen-argumenten te komen of uitleggen hoe je aan die mening gekomen bent.
Anders kun je beter een blog schrijven vind ik. Maar goed, zelluf weten.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 22 mar 2020 09:00

Ik krijg gewoon bij hem het gevoel dat ik met een arrogante blaaskaak die super anti evangelisch is zit te praten. Afbranden en afkraken is zijn stijl en dat waardeer ik niet. Het toppunt is dat hij de New Age benoemd als iets wat meer overeen- komsten heeft met de refo's dan de evangelischen dat hebben. Dan ben je gewoon de weg kwijt.
Laatst gewijzigd door DeLange op 22 mar 2020 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 22 mar 2020 09:02

naamloos schreef:Volgens mij is het de bedoeling van een forum om te discussiëren. Dus als iemand met argumenten op jouw mening reageert zou je kunnen overwegen om met tegen-argumenten te komen of uitleggen hoe je aan die mening gekomen bent.
Anders kun je beter een blog schrijven vind ik. Maar goed, zelluf weten.

Wat vind jij van onze christenplicht ten aanzien van vluchtelingen?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 22 mar 2020 09:02

naamloos schreef:Zijn bijdrages zijn meestal negatieve kritiek op reacties van anderen. Je bent zeker de enige niet.
Alleen als zn kritiek weerlegt wordt blijft het stil aan de overkant.
Inhoudelijk ben ik het vaker met hem eens dan met jou, en soms met geen van beide.
Op een forum moet je echter wel tegengas kunnen verdragen en een ander zichzelf laten zijn vind ik.
Je kunt een ander niet dwingen een andere toon aan te slaan, wel ervoor kiezen het niet te lezen als je er niet tegen kunt.

Een prettige opbouwende discussie zou leuk zijn, maar dat gaat vaker mis dan dat het lukt. En daar heeft iedereen doorgaans wel een aandeel in denk ik.

Een prettige discussie voert hij nooit.
In het begin probeerde ik positief te reageren, maar gaf hij aan mijn inhoud zo belachelijk te vinden, dat hij niet met me in gesprek wil. Ik had het liever gehad dat hij zich daaraan zou houden, in plaats van de trol uit te hangen.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4548
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor naamloos » 22 mar 2020 09:20

DeLange schreef:Ik krijg gewoon bij hem het gevoel dat ik met een arrogante blaaskaak die super anti evangelisch is zit aan te praten. Afbranden en afkraken is zijn stijl en dat waardeer ik niet. Het toppunt is dat hij de New Age benoemd als iets wat meer overeen- komsten heeft met de refo's dan de evangelischen dat hebben. Dan ben je gewoon de weg kwijt.
Het lijkt me beter om niet alles persoonlijk te maken als iemand een andere mening heeft.
Je mocht @Pindas ook al niet, en ik heb hem hier op het forum leren kennen als een leuke gezellige vent met humor.
En verder mag iemand natuurlijk best anti evangelisch zijn en pro New Age als hij/zij daar zo over denkt. (niet dat ik dat laatste uit Hans zijn post haal trouwens)
DeLange schreef:Wat vind jij van onze christenplicht ten aanzien van vluchtelingen?
Dat hangt er vanaf uit welke motieven iemand gevlucht is. Verder in dit topic n.v.t.
DeLange schreef:Een prettige discussie voert hij nooit.
Dat vind ik ook (voor zover hij een discussie voert).
Om het positief te maken kunnen we verdraagzaamheid gaan oefenen en bedenken dat anderen voor ons weer verdraagzaamheid nodig heeft.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 22 mar 2020 09:37

naamloos schreef:Het lijkt me beter om niet alles persoonlijk te maken als iemand een andere mening heeft.
Je mocht @Pindas ook al niet, en ik heb hem hier op het forum leren kennen als een leuke gezellige vent met humor.

Ik ken hier barre weinig mensen om eerlijk te zijn. Ik zit hier nog te kort op om te weten wie waar voor staat en heb daarom nog geen sterke mening over de deelnemers gevormd. Het kan dan gebeuren dat zijn reactie bij mij heel verkeerd viel. Hij kwetste me met zijn opmerkingen over onze persoonlijke situatie. Juist met humor moet je oppassen. Ik maakte laatst op het werk grappen over Corona en toen maakte ik daar iemand mee enorm kwaad, die in Italië een neef op de IC heeft liggen, waar ik toen niets van wist.


En verder mag iemand natuurlijk best anti evangelisch zijn en pro New Age als hij/zij daar zo over denkt. (niet dat ik dat laatste uit Hans zijn post haal trouwens)

De toon maakt de muziek. En zijn muziek is voortdurend niet om aan te horen. Kattengejank is het. Enkel over de VN heb ik hem soms serieus een gesprek zien voeren.

Dat hangt er vanaf uit welke motieven iemand gevlucht is. Verder in dit topic n.v.t.

Oké, dank voor jouw mening. Ik wilde ook alleen maar hier aangeven dat ik me erger aan christenen die vinden dat alle moslimvluchtelingen terug gestuurd moeten worden. Een discussie was mijn intentie ook niet.

Voor de rest laat ik het hier bij.
Laatst gewijzigd door DeLange op 22 mar 2020 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 22 mar 2020 13:28

Maar jongens, ik laat het los. Het is goed zo :D

Misschien vinden sommigen mij ook wel een eikel en een botte hark. Een idioot en een fantast. Extremistisch en weet ik wat nog meer. Maar ik zeg daarvan: 'sorry, ik kan niet anders. Ik ben ook anders en jullie passen je er maar op aan of verdraag het dat ik nou eenmaal erop autistisch reageer. Ik zal nooit anders worden, want God heeft mij zo gemaakt. En ik ben er ook blij van, want zo heb ik Hem leren kennen als Mijn Heer. Ik leerde op Hem te vertrouwen in het falen van mijn kunnen. Ben ik dan weer volgens sommigen te opdringerig en te evangeliserend? Jammer dan! Dat is in mijn ogen geen zonde, in tegendeel , zelfs een zegen. Ik zie dat als een goede eigenschap van me. Leer er maar mee leven!'

Ik heb de schijt aan dat gejammer hier en dat geklaag. Ik ben zoals ik ben. Ik kan me niet aan jullie allemaal gaan zitten aanpassen en in jullie tale Kanaäns gaan zitten praten, dat zuigt mij helemaal leeg en wat ik ook zeg, jullie keuren het toch af, omdat ik anders ben dan jullie. Best, dan ben ik maar anders dan jullie! Maar ik leef wel in vertrouwen op de Heer en weet dat ik bij Hem hoor. Vinden jullie dat weer arrogant en hoogmoedig, iets wat ik niet kan weten en denken sommigen dat ik de hel verdien? Maakt mij dat uit, jouw mening geldt bij God niet bovendien. God wordt er niet anders van door dat alles wat jullie zeggen. Misschien hebben jullie met mij wel pech en moet ik daarbij zeggen: het zei zo, ik heb het hier ook niet voor het zeggen. God heeft de regie in heel mijn leven, en ook op dit forum zijn we door Hem zo aan elkaar gegeven. Al slaan we elkaar de hersens in, God wordt er niet anders van. Hij is toch wel van plan, om in Jezus ons het eeuwige leven te geven.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor hans0166 » 22 mar 2020 17:12

DeLange schreef:
ik kan niet anders.
Ik ben ook anders en jullie passen je er maar op aan of verdraag het dat ik nou eenmaal erop autistisch reageer.
Ik zal nooit anders worden, want God heeft mij zo gemaakt.
Jammer dan!
Ik zie dat als een goede eigenschap van me.
Leer er maar mee leven!'
Ik heb de schijt aan dat gejammer hier en dat geklaag.
Ik ben zoals ik ben.
Maakt mij dat uit, jouw mening geldt bij God niet bovendien.
God wordt er niet anders van door dat alles wat jullie zeggen.


ik zeg maar niks.. gaat toch niet goed vallen.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten