Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3466
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 21 mar 2020 14:29

Hamsteren ?

Het gedrag hamsteren is helemaal geen hamsteren.

Is het niet logisch dat mensen die anders altijd bij de horeca eten nu naar de supermarkt komen om eten te halen. Als je een hele branche als de horeca dicht gooit, waar altijd velen mensen hun eten nuttigen het vervolgens daar niet meer kunnen krijgen ga je dat bij de supermarkt zelf kopen.

En…… als je ook nog eens de kans krijgt twee weken ziek te worden neem je toch wat extra mee.

Zeg Merk Rutte stop een met dat waarschuwen dat we niet moeten hamsteren.
Dat doen we helemaal niet!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 21 mar 2020 14:51

Chaya schreef:Het is absoluut geen vergelijk. De Spaanse griep brak uit, toen de doodvermoeide soldaten terugkeerden van de slagvelden.
Er werd feest gevierd. Er waren destijds geen ondersteunende middelen, zoals antibiotica en ademondersteuning.
Koorts kon onderdrukt worden soms met kina of aspirine.


Uhhh... Spaanse griep is ontstaan op een boerderij in Kansas, VS, en werd door die soldaten juist naar Europa gebracht toen ze naar de slagvelden GINGEN, niet toen ze terugkeerden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 21 mar 2020 14:53

hans0166 schreef:ik zie zélden groepen van meer dan 50 jongeren op straat ..99 nog véél minder

maar morgen wel weer kerken met 100 - 1 mensen .. en daarna gezellig koffie drinken.


Wanneer ben jij voor het laatst uit geweest op een vrijdagavond?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 21 mar 2020 14:59

hans0166 schreef

ik zie zélden groepen van meer dan 50 jongeren op straat ..99 nog véél minder

maar morgen wel weer kerken met 100 - 1 mensen .. en daarna gezellig koffie drinken.


Eerlijk gezegd reageer ik niet meer op deze persoon.
Waarschijnlijk heeft hij het "elburger"virus.

Maar als men foutieve informatie verstrekt over iets ik zou hebben geschreven, dan wil ik daar nog wel even de moeite voor nemen.

Ik heb gisteren op tv Flevoland, op AT5 en nog een regionale omroep beelden gezien van grote groepen jeugdigen/jongeren die met zn allen op een Cruiffcourt samen waren.
De jeugdwerken van dienst, wist ook niet wat hij ermee aan moest.
Ik heb in mijn laatste posts gen getal van 50 dan wel 99 genoemd betreffende groepen jongeren. ( indien dit wel zo is neem ik al deze woorden terug )

Ten 2e, Waarschijnlijk hebt u een heel negatief denkbeeld betreffende kerkgangers.
Vele kerken houden alleen diensten die te volgens zijn via een livestream, of kerkradio.
daarnaast zijn er kerken die wel diensten houden maar daar zit een ieder 1,5 meter van elkaar.
Collectezakken worden bij de uitgang neergehangen.
Koffie drinken na de dienst gebeurd in huiselijke kring zonder familie.
Deze punten doen zich voor OP Urk, en ik neem aan in geheel Nederland.

Ik hoop u hiermee duidelijkheid te hebben verschaft zodat u omtrent dit bericht geen valse geruchten meer gaat verspreiden.

Tenslotte wens ik u een gezegende zondag en ook veel gezondheid voor de uwen en hen die u lief zijn.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 21 mar 2020 15:24

hans0166 schreef:ik zie zélden groepen van meer dan 50 jongeren op straat ..99 nog véél minder

Neemt de irritatie toe bij jou? 8-[
Of woon je in een boerendorp?
Bij de diverse winkelcentra moet de politie regelmatig ingrijpen omdat er grote groepen hangjongeren staan, waar mensen zich soms doorheen moeten wringen. Normaal een ergernis, omdat het soms intimiderend is, maar nu streng verboden.
hans0166 schreef:maar morgen wel weer kerken met 100 - 1 mensen .. en daarna gezellig koffie drinken.

Kijk eens op www.kerktijden.nl hoeveel diensten er afgelast zijn.
En in het overgrote deel van de gemeenten staat de dominee op de kansel en zit alleen de kerkenraad er.
Iedereen blijft thuis en luistert en/of kijkt mee!!

Koffiedrinken werd al langer afgeschaft. Verspreid geen leugens!!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 21 mar 2020 16:53

Chaya schreef:Kijk eens op www.kerktijden.nl hoeveel diensten er afgelast zijn.
En in het overgrote deel van de gemeenten staat de dominee op de kansel en zit alleen de kerkenraad er.
Koffiedrinken werd al langer afgeschaft. Verspreid geen leugens!!


het zijn geen leugens lieverd .. vele zijn inderdaad aangepast, maar kijk hier bijv maar ..gisteren gepubliceerd

https://www.nd.nl/geloof/geloof/961311/hersteld-hervormde-kerk-adviseert-nu-ook-maximaal-100-bezoekers-p


Hersteld Hervormde Kerk adviseert: alleen dienst met 100 bezoekers als anderhalve meter afstand lukt

compleet het paadje kwijt. Als er hierdoor ook maar eentje sterft, en die kansen worden steeds groter, zijn het in mijn ogen moordenaars met voorbedachte rade.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 21 mar 2020 18:28

Het valt me juist op dat ouderen, 50 plussers zeer slecht omgaan met het afstand houden. Ze lijken het niet te begrijpen. Ze komen ook op je aflopen als ze iets willen vragen en als je dan vraagt om afstand te houden is het, o ja. Dat moet hè.

Valt daar het kwartje niet? Super irritant!
Echt opvallend.

Bij 20-50 jarige zie je dat er wel veel bewuster mee omgegaan wordt.

Bij jongere kan ik het niet zeggen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 21 mar 2020 18:58

Van de emeritus hoogleraar Wouter J. Keller (econometrist en statisticus):
Afbeelding
Midden volgende week kunnen de Nederlandse ziekenhuizen het niet meer aan. Ik denk begin volgende week de ziekenhuizen in Brabant al.
Dus het RIVM en de ziekenhuizen kunnen zeggen dat ze het nu nog aankunnen (dat klopt), maar puur wiskundig gezien is de toestroom volgende week te veel voor ons zorgsysteem. Met wat kunst en vliegwerk zou dit gerekt kunnen worden tot volgend weekend (twijfelachtig), maar daarna moet er gedacht worden aan het overbrengen van patiënten naar Duitsland, waar nog wel plek is (ik vraag me af of dit kan en of de Duitsers dat willen).
De cijfers voor Italië geven daarbij reden tot extra zorg: bijna 800 doden in de afgelopen 24 uur, wat betekent dat daar de piek nog niet bereikt is. Die forse stijging van doden in Italië (van iets meer dan 400 per dag naar 800 in een paar dagen) zou te wijten zijn aan het feit dat de ziekenhuizen in Lombardije overbelast zijn.
Dus dit is een beetje het scenario voor Nederland. :(
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 21 mar 2020 19:08

Ja, en dan heb je het dus over de IC, dat wil zeggen dat een groot aantal mensen die IC nodig hebben maar niet kunnen krijgen, gewoon overlijden. Je wenst niemand toe dat ze de komende tijd in een auto-ongeluk terechtkomen of een blindedarmonsteking krijgen...

https://medium.com/@tomaspueyo/coronavi ... 9337092b56

Hier een (lang) artikel waarin de verschillende strategieën worden doorgerekend; niets doen is absoluut een ramp, maar ook mitigation gaat niet werken. Nederland wordt een paar keer aangehaald als voorbeeld van wat niet te doen. Isoleren en 'lock downs' is het enige wat ons de tijd geeft om capaciteit op te bouwen, beademingsapparatuur te produceren en te kopen, mondkapjes, etc. plus dat we dichter bij een vaccin komen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 21 mar 2020 19:52

elburger schreef:Eerlijk gezegd reageer ik niet meer op deze persoon.
Waarschijnlijk heeft hij het "elburger"virus.


ik reageer helemaal niet op jou, ga eens naar een oogarts

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 21 mar 2020 20:17

hans0166 schreef:het zijn geen leugens lieverd .. vele zijn inderdaad aangepast, maar kijk hier bijv maar ..gisteren gepubliceerd

https://www.nd.nl/geloof/geloof/961311/hersteld-hervormde-kerk-adviseert-nu-ook-maximaal-100-bezoekers-p

compleet het paadje kwijt. Als er hierdoor ook maar eentje sterft, en die kansen worden steeds groter, zijn het in mijn ogen moordenaars met voorbedachte rade.

Dit zijn de richtlijnen van het RIVM en deze mensen verwachten alles van de Heere. Ga jij je daar dan niet mee bemoeien.
Ze zijn niet nonchalant, ze zijn niet zorgeloos, ze weten van Wie ze het kunnen verwachten.
Er wordt GEEN koffie gedronken en er zitten dan 100 mensen in een kerk waar normaal het tien of twintigvoudige in past!
Ik zal niet boos op je worden, maar je geeft nu zoveel blijk van ongeloof en haatzaaierij.
Stop hier alsjeblieft mee!!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 22 mar 2020 00:21

Hoe eng is exponentiële groei? Nou, momenteel zijn er in de VS 25.000 bevestigde gevallen; het aantal verdubbelt elke 48 uur. Dit betekent dat er op 1 april ongeveer 800.000 gevallen zullen zijn. En halverwege april ongeveer 250 miljoen. Hopelijk zal het zo ver niet komen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 22 mar 2020 00:49

Italië gooit nu dus echt ALLES dicht dat niet van "strategisch belang" is - voedselvoorziening, medicijnen/zorg, bank- en verzekeringswezen blijven open, maar de rest dus alles in het hele land dicht. Voor 15 dagen. Niet dat ze veel opties meer hadden met 800 doden per dag. Ik hoop dat ze het zo onder controle weten te krijgen.

Artikel (voor als je Italiaans leest)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 22 mar 2020 08:14

Chaya schreef:Dit zijn de richtlijnen van het RIVM en deze mensen verwachten alles van de Heere.
Ze zijn niet nonchalant, ze zijn niet zorgeloos, ze weten van Wie ze het kunnen verwachten.


ze zijn in NIETS anders dan die jongeren die zogenaamd in groepen van 50 /100 of meer samenklonteren op straat en bij deuren staan. Want morgen kom je deze personen gewoon weer tegen bij de winkels, terwijl ze zichzelf bewust blootstellen aan een verhoogde besmettingskans . Het verwachten van de Heere doet daar niets tegen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 22 mar 2020 09:00

hans0166 schreef:ze zijn in NIETS anders dan die jongeren die zogenaamd in groepen van 50 /100 of meer samenklonteren op straat en bij deuren staan. Want morgen kom je deze personen gewoon weer tegen bij de winkels, terwijl ze zichzelf bewust blootstellen aan een verhoogde besmettingskans . Het verwachten van de Heere doet daar niets tegen.
Als mensen in de kerk een meter of 2 afstand houden (en dat kan in veel kerken), dan zou je met minder dan 100 mensen een kerkdienst kunnen houden, maar ik zou dat niet adviseren. Mijn eigen gemeente zendt internet diensten uit, waarbij alleen de voorganger en een aantal ouderlingen aanwezig zijn.
Overigens: gisteren was ik in de supermarkt en de onderlinge afstand was daar naar mijn mening toch echt vaak te klein. Het is nu elke keer opletten om afstand te houden en te nemen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten