Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 18 mar 2020 08:42

benefietdiner schreef:Dat vraag ik mij af. In warmere landen is het virus net zo actief.
Nee, het virus lijkt vooral actief in landen boven de 40 graden noorder- of zuiderbreedte (en dan in de winter). In andere landen is het virus duidelijk minder actief. Zie bijv. dit artikel: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm ... id=3551767
Afbeelding
Dus waarschijnlijk is het virus in de zomer minder actief, om in het najaar weer actiever te worden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 18 mar 2020 09:25

Rutte: ’Lockdown ook voor Nederland denkbaar’
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3026652 ... d-denkbaar

Helemaal eens met Rutte.
Winkelcentrums, bouwmarkten e.d. lopen hier vol met mensen. Wat heeft de horeca sluiting dan nog voor zin.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 18 mar 2020 09:53

Iedereen denkt nog snel spullen kopen, voordat het een lick down wordt.
Is ook wel weer te begrijpen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 18 mar 2020 10:59

Het Radbout ziekenhuis in Numegen en het UMC in Utrecht onderzoeken of vaccinatie met het BCG vaccin een middel is in de strijd tegen COVID-19. Dit vaccin is tegen tuberculose maar zou de weerstand van de gevaccineerden een boost geven. Prima zaak.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 18 mar 2020 14:38

Iedereen denkt nog snel spullen te kopen, voordat het een lick down wordt. Is ook wel weer te begrijpen.

Dat kan toch nooit langer als een paar weken duren? En ik heb ondanks de goede woorden van onze premier toch onvoldoende vertrouwen in de mensheid om niet te vrezen dat men ooit wat meer begint te rekenen; verlies in economie, dus kapitaal, versus verlies aan besmette ouderen.
Aan de andere kant geloof ik ook wel in die boost aangaande ons hele sociale denken met bijbehorende positieve omgang met malkander. :)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 18 mar 2020 14:53

K80 schreef:Iedereen denkt nog snel spullen kopen, voordat het een lick down wordt.
Is ook wel weer te begrijpen.


bij een lock down blijven supermarkten en drogisterijen open, er is, en komt, een tekort aan niets, zolang het verstand maar gebruikt wordt.

Er is niets mis met een beetje extra voorraadje.. maar wagens vol is absurd en zou strafbaar moeten zijn.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2020 15:08

ben db bd schreef:Dat kan toch nooit langer als een paar weken duren? En ik heb ondanks de goede woorden van onze premier toch onvoldoende vertrouwen in de mensheid om niet te vrezen dat men ooit wat meer begint te rekenen; verlies in economie, dus kapitaal, versus verlies aan besmette ouderen.
Aan de andere kant geloof ik ook wel in die boost aangaande ons hele sociale denken met bijbehorende positieve omgang met malkander. :)


Dat kan maar zo geredeneerd kan je dan bij iedere griepepidemie wel een lockdown doen want dat redt allicht ook wel wat mensenlevens. Bij een griepepidemie overlijden er ook altijd oudere mensen. Je ontkomt er dus niet aan dat je een goede afweging hierin maakt toch, ongeacht wat je uiteindelijk besluit.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 18 mar 2020 15:08

elbert schreef:Ik denk trouwens dat het vaccin er eerder is dan over 2 jaar. Er is enorme druk om z.s.m. een vaccin te ontwikkelen en bijna alle medische instituten ter wereld werken daar dag en nacht aan.


Blijkbaar zijn de eerste proefpersonen er al mee geïnjecteerd, maar nu is het 14 maanden wachten om te zien of het geen onverwachte en dramatische bijverschijnselen heeft. En dat moet je niet willen overslaan. Als je de hele wereldbevolking wilt gaan injecteren, moet je echt zeker weten dat het veilig is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 18 mar 2020 15:21

hans0166 schreef:bij een lock down blijven supermarkten en drogisterijen open, er is, en komt, een tekort aan niets, zolang het verstand maar gebruikt wordt.

Er is niets mis met een beetje extra voorraadje.. maar wagens vol is absurd en zou strafbaar moeten zijn.



Ik dacht aan spullen van de bouwmarkt en dergelijke.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 19 mar 2020 06:44

Vanmorgen meegekregen via de BBC News, van hun correspondent in Peking dat het aantal besmettingen in China gisteren 0 was.
Echter...het aantal binnenkomende besmettingen was 34, dit zijn besmettingen van mensen die terugkeren naar China.
Ook het "normale" leven begint weer heel geleidelijk aan opgang te komen.
De mensen mogen weer gefaseerd naar buiten om een wandeling te maken.

Eën en ander houdt niet in dat COVID-19 nu onder controle is.
Gisteren in terzake ( VRT ) gehoord dat er zeer waarschijnlijk een 2e ronde van besmettingen in China zal losbarsten, wat volens mij dus inhoudt dat zoiets dan overal (zal ) kan gebeuren.

Voorlopig zijn wij hier dus niet mee klaar.

Aandachtspunt, waar niemand het over heeft, Afrika.
Hoe is het daar en hoe zal het daar evolueren?
Ik vrees voor het ergste daar.

Laat ons dus bidden voor alle mensen, zij die besmet zijn en zij die het ( nog ) niet zijn.
Enkel God kan dit virus een halt toeroepen.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 19 mar 2020 07:18

elburger schreef:Vanmorgen meegekregen via de BBC News, van hun correspondent in Peking dat het aantal besmettingen in China gisteren 0 was.



l
Niemand vertrouwt die cijfers omdat China niet meer test.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 19 mar 2020 10:34

hans0166 schreef:Niemand vertrouwt die cijfers omdat China niet meer test.
Ik denk dat ze dat nog wel doen, omdat ze eerst 2 weken geen nieuwe gevallen willen voordat Wuhan uit lockdown kan komen.
Als ze niet zouden testen, dan zouden miljoenen Chinezen weer het virus kunnen krijgen en kan men daar helemaal opnieuw beginnen. Ik denk niet dat ze willen dat alles voor niets is geweest.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 19 mar 2020 14:56

En ondertussen verdubbelt het aantal bevestigde gevallen in Amerika om de twee dagen. Exponentiële groei is eng.

En dan zie je ook beelden van afgeladen stranden in Florida waar hordes jongeren "spring break" aan het vieren zijn, want ze hebben er immers al voor betaald en ze keken er zo naar uit...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 19 mar 2020 15:11

Mortlach schreef:En ondertussen verdubbelt het aantal bevestigde gevallen in Amerika om de twee dagen. Exponentiële groei is eng.

En dan zie je ook beelden van afgeladen stranden in Florida waar hordes jongeren "spring break" aan het vieren zijn, want ze hebben er immers al voor betaald en ze keken er zo naar uit...

Zoals hier jongeren een coronafeestje hielden, toen de horeca in Belgié sloot, kwamen ze naar Nederland.
Want feesten zouden ze, hoe dan ook.


Maar waar verwacht jij het nu van Mortlach, een nieuw vaccin of geneesmiddel?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 19 mar 2020 15:21

Chaya schreef:Maar waar verwacht jij het nu van Mortlach, een nieuw vaccin of geneesmiddel?


Ja, en tot die tijd is het afzien. Ik heb al gelezen dat de eerste mensproeven al lopen - ze hebben de dierproeven overgeslagen vanwege de nood. Maar helaas kun je mensproeven niet haasten; je MOET wachten om te zien of het vaccin geen ongewenste effecten heeft op lange termijn.

Ik vrees alleen dat er in Amerika 100.000 doden zullen vallen voordat ze het echt serieus gaan nemen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten