Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 05 mar 2020 22:55

K80 schreef:Ik weet het allemaal zo met nog niet.
Heb nog steeds het gevoel dat als we over een half jaar terug kijken, het achteraf wel mee valt.

Balen trouwens hè, dat de nieuwe Bond is uitgesteld! Had al kaartjes gekocht voor twee april. :D


Tja, natuurlijk valt het allemaal wel mee, zo lang je geen familie bent van die 41 doden die alleen vandaag al in Italië zijn gevallen als gevolg van de uitbraak.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 05 mar 2020 23:26

Er is nu ook een "Corona" vraag in de vragenrubriek

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/27 ... ona-virus/

Tsjaaaaa....wat hiervan te denken?
Ben ik te nuchter?
lijdt de mens op dit moment het meest voor hetgeen dat hij zij vreest?

Nu komt de sterkte van ieders Geloof aan het licht....
Net als Petrus die over het water liep in Geloof naar zijn Heer, de blik op Jezus, maar toen de wind en golven kwamen en Petrus zich daar op focuste zakte hij weg, maar de blik op Jezus hield hem overeind.

we willen als Ieniemienie mensjes overal grip op hebben en houden maar op de eindigheid van het leven lukt dat niet...dan komt het aan op Geloof Hoop Vertrouwen in de Heer Jezus, de Eeuwige.

Het Leven is een zucht een wenk een damp...
Maar de eeuwige God is voor ons een woning,
en onder ons Zijn eeuwige armen...

Een mens lijdt dikwijls 't meest
Door 't lijden dat hij vreest
Doch dat nooit op komt dagen.
Zo heeft hij meer te dragen
Dan God te dragen geeft.

Het leed dat is, drukt niet zo zwaar
Als vrees voor allerlei gevaar.
Doch komt het eens in huis,
Dan helpt God altijd weer
En geeft Hij kracht naar kruis.
(Nic. Beets)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 05 mar 2020 23:40

Je kon er op wachten. "O, er gebeurt wat naars in de wereld wat groot nieuws is; moeten we dat als straf van God zien?"

Weet je wat ik leuk en verrassend zou vinden als antwoord: "Nee."

En als je het echt verder wilt uitwijden zodat je woorden als "kloekzinnig" kunt gebruiken, dan kun je wijzen op zaken als de zwarte dood en de Spaanse Griep waarbij miljoenen mensen zijn gestorven en waar de mensheid toch ook weer overheen is gekomen.

Je weet wat ze zeggen: de definitie van waanzin is keer op keer hetzelfde doen maar een ander resultaat verwachten. Keer op keer stuurt God plagen en ziekten om...? Om ons ons zondige gedrag te laten wijzigen, maar helpt het? Niet bepaald, want het westen wordt steeds seculierder. Maar ja, dat God toch keer op keer hetzelfde doet... wat zegt dat?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 05 mar 2020 23:59

Die vraag en antwoord was natuurlijk te verwachten.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 06 mar 2020 07:07

Ook in Bethlehem zijn 7 gevallen van het coronavirus vastgesteld.
Daar zijn onlusten uitgebroken.
Palestina he.
Laten wij die mensen in de kou staan?
Laat Israël die mensen in de kou staan?
Of zal er voor dat hulpbehoevende land toch hulp komen vanuit het rijke westen en Israël?

Noord Korea heeft hulpgoederen ontvangen in de strijd tegen het virus.
Ook in Bhutan is een Covid-19 geval ontdekt.

In Engeland is het eerste dodelijke slachtoffer door Covid-19 gevallen.

Luchtvaart industrie heeft het over verliezen van 113.000.000.000 dollar.

Zo blijkt maar weer dat de wereld/een mens niets is dan stof.
Ben er nog steeds van overtuigd dat God ons deze "plagen" zend omdat wij van "God los raken".
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 06 mar 2020 12:07

Mortlach schreef:
Je weet wat ze zeggen: de definitie van waanzin is keer op keer hetzelfde doen maar een ander resultaat verwachten. Keer op keer stuurt God plagen en ziekten om...? Om ons ons zondige gedrag te laten wijzigen, maar helpt het? Niet bepaald, want het westen wordt steeds seculierder. Maar ja, dat God toch keer op keer hetzelfde doet... wat zegt dat?


Waarom? Hij roept ons nog. "Mens, bekeer je toch, het is nog tijd, nu kan het nog.."
Wat dat zegt? Ezechiel 33: Zeg tot hen: Zo waarachtig als Ik leef, spreekt de Heere HEERE, zo Ik lust heb in den dood des goddelozen! maar daarin heb Ik lust, dat de goddeloze zich bekere van zijn weg en leve. Bekeert u, bekeert u van uw boze wegen, want waarom zoudt gij sterven.
Zijn geduld met ons, niet te bevatten.

En als we er niets mee doen?
Openbaring 9: En de overige mensen, die niet gedood zijn door deze plagen, hebben zich niet bekeerd van de werken hunner handen, dat zij niet zouden aanbidden de duivelen; en de gouden, en zilveren, en koperen, en stenen, en houten afgoden, die noch zien kunnen, noch horen, noch wandelen; En hebben zich ook niet bekeerd van hun doodslagen, noch van hun venijngevingen, noch van hun hoererij, noch van hun dieverijen.

Dan is het onze eigen schuld.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 06 mar 2020 15:11

Dorpeling schreef:Waarom? Hij roept ons nog. "Mens, bekeer je toch, het is nog tijd, nu kan het nog.."
Wat dat zegt? Ezechiel 33: Zeg tot hen: Zo waarachtig als Ik leef, spreekt de Heere HEERE, zo Ik lust heb in den dood des goddelozen! maar daarin heb Ik lust, dat de goddeloze zich bekere van zijn weg en leve. Bekeert u, bekeert u van uw boze wegen, want waarom zoudt gij sterven.
Zijn geduld met ons, niet te bevatten.

En als we er niets mee doen?
Openbaring 9: En de overige mensen, die niet gedood zijn door deze plagen, hebben zich niet bekeerd van de werken hunner handen, dat zij niet zouden aanbidden de duivelen; en de gouden, en zilveren, en koperen, en stenen, en houten afgoden, die noch zien kunnen, noch horen, noch wandelen; En hebben zich ook niet bekeerd van hun doodslagen, noch van hun venijngevingen, noch van hun hoererij, noch van hun dieverijen.

Dan is het onze eigen schuld.


Tja, en als christenen nou allemaal op wonderbaarlijke wijze immuun waren voor Covid-19, dan was er wat voor te zeggen. (o nee, maar de christenen die ziek worden zijn dus geen échte christenen, dat zal de tegenwerping wel zijn). Plus dat het heel wat zegt over de aard van God; Geloof, want anders...! Maar dat dus niet alleen, waarom blijft God dingen proberen (ziekten) waarvan gewoon blijkt dat het niet werkt?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 06 mar 2020 15:16

Mortlach schreef:Je kon er op wachten. "O, er gebeurt wat naars in de wereld wat groot nieuws is; moeten we dat als straf van God zien?"

Weet je wat ik leuk en verrassend zou vinden als antwoord: "Nee."
Als je kijkt naar hoe de Bijbel er over spreekt, dan is het antwoord niet altijd "ja" en ook niet altijd "nee". De Bijbel is daar genuanceerder over dan vaak gedacht wordt. Denk aan het lijden wat Job overkwam. Zijn vrome vrienden hadden ongelijk ("het is een straf van God"), maar zijn ten diepste ongelovige vrouw ("waarom hou je nog vast aan je vroomheid? zeg God vaarwel en sterf!") had ook ongelijk. Job had daarbij minder moeite om zijn vrouw van repliek te dienen, dan zijn vrome vrienden. Uiteindelijk bleek hij zelf ook niet precies te weten hoe het zat. Dat wist alleen God. Daarom was Job met zijn klachten wel aan het goede adres.

Ik geloof zelf dat besmettelijke ziekten onder de weeën vallen waaronder deze wereld, die in barensnood is, zucht.
Jezus noemt besmettelijke ziekten (onder andere) maar het begin van die weeën (o.a. Matth. 24:7-8) die voorafgaan aan de komst van Zijn Koninkrijk.
Daarbij geldt dat wat er gebeurt, niet toevallig gebeurt, maar dat God alles regeert.
K80 schreef:Ik weet het allemaal zo met nog niet.
Heb nog steeds het gevoel dat als we over een half jaar terug kijken, het achteraf wel mee valt.
Het kan uiteindelijk nog relatief meevallen als dit virus heel snel gestopt wordt. Maar realistisch gesproken zal dat nog even op zich laten wachten en daarmee is de kans vrij groot dat er nog veel meer slachtoffers vallen dan nu het geval is. In Nederland staan we in elk geval nog maar aan het begin. Nu staat het aantal besmettingen op 128, ongeveer hetzelfde aantal als Italië 2 weken geleden had. Ik denk dat we eind volgende week (puur wiskundig gezien) tegen de 1000 zitten.
Voor degenen die denken dat dit coronavirus maar een griepje is: nee, dat is niet zo. Vooral voor ouderen en mensen met gezondheidsklachten is dit virus vele malen gevaarlijker dan een gewone seizoensgriep. Het wereldwijde sterftecijfer is nu zo'n 3,4%. Dat is veel meer dan voor de griep (0,1%).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor naamloos » 06 mar 2020 15:37

Bizar: https://cip.nl/78268-voorganger-tamaki- ... oronavirus

Dorpeling schreef:Waarom? Hij roept ons nog. "Mens, bekeer je toch, het is nog tijd, nu kan het nog.."
Wat dat zegt? Ezechiel 33: Zeg tot hen: Zo waarachtig als Ik leef, spreekt de Heere HEERE, zo Ik lust heb in den dood des goddelozen! maar daarin heb Ik lust, dat de goddeloze zich bekere van zijn weg en leve. Bekeert u, bekeert u van uw boze wegen, want waarom zoudt gij sterven.
Zijn geduld met ons, niet te bevatten.

En als we er niets mee doen?
Openbaring 9: En de overige mensen, die niet gedood zijn door deze plagen, hebben zich niet bekeerd van de werken hunner handen, dat zij niet zouden aanbidden de duivelen; en de gouden, en zilveren, en koperen, en stenen, en houten afgoden, die noch zien kunnen, noch horen, noch wandelen; En hebben zich ook niet bekeerd van hun doodslagen, noch van hun venijngevingen, noch van hun hoererij, noch van hun dieverijen.

Dan is het onze eigen schuld.
Doet me denken aan het welvaartsevangelie.
En verder, bekeren waarvan? Doodslag, hoererij, stelen enzo? Goed idee, maar gaat dat over de mensen die het virus hebben?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 06 mar 2020 17:02

elbert schreef:Als je kijkt naar hoe de Bijbel er over spreekt, dan is het antwoord niet altijd "ja" en ook niet altijd "nee". De Bijbel is daar genuanceerder over dan vaak gedacht wordt. Denk aan het lijden wat Job overkwam. Zijn vrome vrienden hadden ongelijk ("het is een straf van God"), maar zijn ten diepste ongelovige vrouw ("waarom hou je nog vast aan je vroomheid? zeg God vaarwel en sterf!") had ook ongelijk. Job had daarbij minder moeite om zijn vrouw van repliek te dienen, dan zijn vrome vrienden. Uiteindelijk bleek hij zelf ook niet precies te weten hoe het zat. Dat wist alleen God. Daarom was Job met zijn klachten wel aan het goede adres.


Job, geen verhaal dat je aan een niet-gelovige wilt laten lezen als je hem/haar probeert over te halen dat het wel goed zit met God.

Ik geloof zelf dat besmettelijke ziekten onder de weeën vallen waaronder deze wereld, die in barensnood is, zucht.
Jezus noemt besmettelijke ziekten (onder andere) maar het begin van die weeën (o.a. Matth. 24:7-8) die voorafgaan aan de komst van Zijn Koninkrijk.
Daarbij geldt dat wat er gebeurt, niet toevallig gebeurt, maar dat God alles regeert.
Het kan uiteindelijk nog relatief meevallen als dit virus heel snel gestopt wordt.


Het is een vreemd idee om het te proberen te stoppen, laat staan dat het zou lukken, als God dit speciaal gedaan heeft als bekeringspoging.

Maar realistisch gesproken zal dat nog even op zich laten wachten en daarmee is de kans vrij groot dat er nog veel meer slachtoffers vallen dan nu het geval is. In Nederland staan we in elk geval nog maar aan het begin. Nu staat het aantal besmettingen op 128, ongeveer hetzelfde aantal als Italië 2 weken geleden had. Ik denk dat we eind volgende week (puur wiskundig gezien) tegen de 1000 zitten.


Ja, dat vrees ik ook. Vooral als je ziet hoe vaak het fout gaat in ziekenhuizen (mensen die met verschijnselen gewoon komen werken).

Voor degenen die denken dat dit coronavirus maar een griepje is: nee, dat is niet zo. Vooral voor ouderen en mensen met gezondheidsklachten is dit virus vele malen gevaarlijker dan een gewone seizoensgriep. Het wereldwijde sterftecijfer is nu zo'n 3,4%. Dat is veel meer dan voor de griep (0,1%).


Het schijnt dat gelukkig wel weer iets minder besmettelijk te zijn dan gewone griep, maar je moet er niet aan denken dat iemand de twee virussen combineert en het RNA zich recombineert tot een nieuwe variant die wél net zo besmettelijk is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 06 mar 2020 22:34

Mortlach schreef:Tja, en als christenen nou allemaal op wonderbaarlijke wijze immuun waren voor Covid-19, dan was er wat voor te zeggen. (o nee, maar de christenen die ziek worden zijn dus geen échte christenen, dat zal de tegenwerping wel zijn). Plus dat het heel wat zegt over de aard van God; Geloof, want anders...! Maar dat dus niet alleen, waarom blijft God dingen proberen (ziekten) waarvan gewoon blijkt dat het niet werkt?

naamloos schreef:Doet me denken aan het welvaartsevangelie.
En verder, bekeren waarvan? Doodslag, hoererij, stelen enzo? Goed idee, maar gaat dat over de mensen die het virus hebben?

Allereerst, ik beweer hier nergens dat je als gelovige dat virus niet op zult lopen!

Het is een roepstem van God. Dat we het eeuwige leven niet hebben, maar we elke dag in genadetijd leven en die moeten gebruiken nu het nog kan. Want als je sterft als kind van God, of dat nu op je 20ste, je 55ste of je 90ste is, door een ongeluk, hartaanval of virus... maakt dat geen verschil. Dan hoef je niet bang te zijn, want sterven is dan erven. Het eeuwig mogen leven bij God. En dáár draait het hele leven om.
Niet om ons, niet om maar zoveel mogelijk uit het leven te halen. Voorbereidingstijd. Hoe is het met mij als ik God moet ontmoeten?
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 07 mar 2020 10:46

naamloos schreef:Doet me denken aan het welvaartsevangelie.
En verder, bekeren waarvan?

Serieus???
We moeten allen DAGELIJKS bekeerd worden.
Er zijn miljoenen mensen die God niet als hun Schepper (er)kennen. Zou de Bijbel dan onwaarheid spreken over de laatste dagen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor naamloos » 07 mar 2020 12:01

naamloos schreef:En verder, bekeren waarvan?
Chaya schreef:Serieus???
We moeten allen DAGELIJKS bekeerd worden.
Ja natuurlijk serieus. Alleen als je verkeerd bezig bent moet je je bekeren, logisch lijkt mij. En dat zul je toch echt zelf moeten doen hoor, en hopelijk hoeft dat niet elke dag. Lees Lukas 3 er maar eens op na als je een Bijbels voorbeeld wilt.

En verder maakt niemand mij wijs dat zo'n virus een straf van God is.
Chaya schreef:Er zijn miljoenen mensen die God niet als hun Schepper (er)kennen. Zou de Bijbel dan onwaarheid spreken over de laatste dagen?
Gelukkig staat Romeinen 2 ook in de Bijbel.
Dorpeling schreef:Allereerst, ik beweer hier nergens dat je als gelovige dat virus niet op zult lopen!
Ik kan er niet veel anders van maken want je had het over bekering (niet geloven) i.v.m. plagen en ziektes (voor dit topic het coronavirus).
Dorpeling schreef:Het is een roepstem van God. Dat we het eeuwige leven niet hebben, maar we elke dag in genadetijd leven en die moeten gebruiken nu het nog kan. Want als je sterft als kind van God, of dat nu op je 20ste, je 55ste of je 90ste is, door een ongeluk, hartaanval of virus... maakt dat geen verschil. Dan hoef je niet bang te zijn, want sterven is dan erven. Het eeuwig mogen leven bij God. En dáár draait het hele leven om.
Niet om ons, niet om maar zoveel mogelijk uit het leven te halen. Voorbereidingstijd. Hoe is het met mij als ik God moet ontmoeten?
Nou ja, zonder corona heb ik ook wel door dat we op deze aarde het eeuwige leven niet hebben hoor.
Ik heb ook niet zoveel met 'het gaat niet om ons' want het gaat wel zeker óók om ons.
En verder lijkt het me uitermate belangrijk hoe we onze tijd doorbrengen, zeker ook op met het oog op het hier en nu. Heel Bijbels hoor.
Gewoon omzien naar je medemens uit compassie/empathie, en niet om puntjes te scoren voor het hiernamaals.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 08 mar 2020 00:31

https://www.reuters.com/article/us-heal ... reddit.com

https://www.bloomberg.com/news/articles ... markets-vp

Ondertussen gaat het Italiaanse Lombardije geheel op slot met de omliggende provincies als 'red zones waar reizen ook wordt ingeperkt'; zo'n 16 miljoen mensen in een economische powerhouse, voorlopig tot 3 April.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 08 mar 2020 13:24

elbert schreef:
Ik geloof zelf dat besmettelijke ziekten onder de weeën vallen waaronder deze wereld, die in barensnood is, zucht.
Jezus noemt besmettelijke ziekten (onder andere) maar het begin van die weeën (o.a. Matth. 24:7-8) die voorafgaan aan de komst van Zijn Koninkrijk.
Daarbij geldt dat wat er gebeurt, niet toevallig gebeurt, maar dat God alles regeert.
Het kan uiteindelijk nog relatief meevallen als dit virus heel snel gestopt wordt. Maar realistisch gesproken zal dat nog even op zich laten wachten en daarmee is de kans vrij groot dat er nog veel meer slachtoffers vallen dan nu het geval is. In Nederland staan we in elk geval nog maar aan het begin. Nu staat het aantal besmettingen op 128, ongeveer hetzelfde aantal als Italië 2 weken geleden had. Ik denk dat we eind volgende week (puur wiskundig gezien) tegen de 1000 zitten.
Voor degenen die denken dat dit coronavirus maar een griepje is: nee, dat is niet zo. Vooral voor ouderen en mensen met gezondheidsklachten is dit virus vele malen gevaarlijker dan een gewone seizoensgriep. Het wereldwijde sterftecijfer is nu zo'n 3,4%. Dat is veel meer dan voor de griep (0,1%).


Dat cijfer blijft nog wel giswerk, grote kans dat het een stuk te hoog is. Want wie sterft aan de ziekte wordt ook wel als besmet gediagnosticeerd maar grote kans dat er ook een hoop besmette mensen zijn die geen of nauwelijks klachten hebben en die nooit als besmet worden bestempeld en geteld.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten