Onwennig gevoel

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Marvinwelmoed
Verkenner
Verkenner
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 feb 2020 09:17

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Marvinwelmoed » 17 feb 2020 13:45

Gtn schreef:Herkenbaar. Ik geloof nog niet zo lang, nu 2 maanden. Lezen en piekeren geeft idd hoofdpijn. Toch gisteren bevestiging gekregen tijdens het lezen. Dus lezen wordt wel gezegend.

Hopelijk heb je een kerk gevonden waar je je niet gelijk ergert aan het wollige taalgebruik. Misschien is dit wat persoonlijk, maar ik proef dat soms ook bij jou. Zelf heb ik dat ook. Ik bid of God het weg wil nemen, maar dat gebeurt niet of misschien niet direct. Ik kerk nog in de GerGem, ik heb besloten om mijn twijfels over de prediking bij God neer te leggen. De tijd zal uitwijzen of ik in de GerGem moet blijven of niet. Sorry nou zit ik over mezelf te schrijven in jouw verhaal. Het is bedoeld als bemoediging dat je niet de enige bent met twijfel en hoofpijn. God zal voorzien!


Mooi dat je bevestiging hebt mogen krijgen! Natuurlijk mag je jouw verhaal doen! Ik hoor ook graag andermans z'n verhalen.

Hier in mijn regio zijn nog veel behouden gemeentes, met dezelfde leer. Gisteren ben ik naar een andere kerk geweest en dat beviel me wel! Ik ga daar zeker weer heen.

Marvinwelmoed
Verkenner
Verkenner
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 feb 2020 09:17

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Marvinwelmoed » 19 feb 2020 09:42

Ik heb gebeden, veel gebeden of ik de bijbel mocht begrijpen en of God doormiddel van zijn woord tot mij wil spreken. Nu heeft de Heere al meerdere keren tot mij gesproken, daar ben ik van overtuigd.

Het gaat om Efeze 5:1 en Spreuken 3 tot 8.
Ik heb veel gebeden of de Heere mijn leidsman mag worden en mij op het rechte pad wil brengen. En dan lees ik dit.

Ik geloof dat het voor mij is bestemd. Het raakt me enigzins ook wel. Ik vind het opmerkend. Maar soms hoor je van andere mensen dat God hen heeft stil gezet met een bepaalde bijbeltekst en dat het als een pijl in hun hart schoot en dat de grond onder hun voeten weg viel.

Ik heb dat niet en dat teleursteld me dan weer, mijn verharde hart.. ik wil oprecht proberen te leven naar Gods woord.. Ik wil zo graag God in mijn leven krijgen.. Mijn hart.. het zit me zo in de weg. Maar God kan toch ook mijn versteende hart verbreken? Ik bid hier veel om, maar het gebeurd nog maar niet.

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Gtn » 19 feb 2020 11:56

Lees dan spreuken 3:5 nog eens:

Vertrouw op den HEERE met uw ganse hart, en steun op uw verstand niet.

Ik ben geen dominee en ik weet nog lang niet alles, sterker nog ik moet ook nog veel leren. Maar vertrouw dus niet op je verstand. En verwacht het dus ook niet van een grond die onder je voeten weggeslagen wordt. Dat ervaart niet iedereen dus spiegel je daar niet aan.

Misschien zeg je later nog wel eens dat er een pijl in je hart geschoten is. Maar voor nu zou ik me niet druk maken over hoe anderen het beleven. Het is op dit moment tussen God en Marvin. En God kan een stenen hart inderdaad verbrijzelen, sterker nog Hij kan en wil er een vlezen hart voor in de plaats zetten! Uit Genade! Alleen door het werk van Jezus Christus!

Marvinwelmoed
Verkenner
Verkenner
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 feb 2020 09:17

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Marvinwelmoed » 22 feb 2020 18:09

Mijn geloof zakt weer helemaal weg. Ik wordt weer terug de zonden ingesleurd als een mak schaap. Mijn verlangen is weg. Helemaal weg. Ik luister weer muziek wat niet goed is.

Waarom... waarom is mijn verlangen weg.. Om heel eerlijk te zijn heb ik ook geen zin om meer de bijbel te lezen. Im begrijp niet waarom ik dit opeens heb. Ik wordt hier erg teleurgesteld door.

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Gtn » 22 feb 2020 20:57

Marvinwelmoed schreef:Mijn geloof zakt weer helemaal weg. Ik wordt weer terug de zonden ingesleurd als een mak schaap. Mijn verlangen is weg. Helemaal weg. Ik luister weer muziek wat niet goed is.

Waarom... waarom is mijn verlangen weg.. Om heel eerlijk te zijn heb ik ook geen zin om meer de bijbel te lezen. Im begrijp niet waarom ik dit opeens heb. Ik wordt hier erg teleurgesteld door.


Het klinkt misschien hard, maar ik begrijp het wel. Marvin je blijft het van jezelf verwachten. JE VERWACHT DIT EN DAT EN ZUS EN ZO EN WAAROM VOEL IK DIT NIET ENZ... Maar dat lukt NOOIT zo!

VERWACHT HET VAN GOD ALLEEN ! BID, LEES IN JE BIJBEL, GA NAAR DE KERK EN BID NOG MEER !

JEZUS laat je niet tevergeefs komen. 100% zeker weten. Hij belooft het Zelf!

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Gtn » 22 feb 2020 21:46

Marvin ik ken je niet maar ik bid voor je

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Gtn » 22 feb 2020 22:11

Mensen die dit lezen bid mee voor marvin dat hij God mag leren kennen ik heb het gevoel dat we met veel mensen moeten bidden omdat de satan marvin niet wil laten gaan ik heb hier geen ervaring mee maar het voelt zo

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor DeLange » 22 feb 2020 22:15

Galaten 3

Niemand gerechtvaardigd door de wet

1. O dwaze Galaten, wie heeft u betoverd om de waarheid niet te gehoorzamen; u voor wie Jezus Christus eerder voor ogen is geschilderd alsof Hij onder u gekruisigd was?
2. Dit alleen wil ik van u vernemen: Hebt u de Geest ontvangen uit de werken van de wet, of uit de prediking van het geloof?
3. Bent u zo dwaas? U die met de Geest begonnen bent, gaat u nu eindigen met het vlees?
4. Hebt u tevergeefs zoveel geleden? Als het toch eens tevergeefs was!
5. Hij dan Die u de Geest verleent en krachten onder u werkt, doet Hij dat uit de werken van de wet, of uit de prediking van het geloof?
6. Zoals Abraham God geloofde en het hem tot gerechtigheid werd gerekend.
7. Begrijp dan toch dat zij die uit het geloof zijn, Abrahams kinderen zijn.
8. En de Schrift, die voorzag dat God uit het geloof de heidenen zou rechtvaardigen, verkondigde eertijds aan Abraham het Evangelie: In u zullen al de volken gezegend worden.
9. Daarom worden zij die uit het geloof zijn, gezegend samen met de gelovige Abraham.
10. Want allen die uit de werken van de wet zijn, zijn onder de vloek. Er staat immers geschreven: Vervloekt is ieder die niet blijft bij alles wat geschreven staat in het boek van de wet, om dat te doen.
11. En dat door de wet niemand gerechtvaardigd wordt voor God, is duidelijk, want de rechtvaardige zal uit het geloof leven.
12. Maar voor de wet is het niet: uit geloof, maar: De mens die deze dingen doet, zal daardoor leven.
De zegen van Abraham door het geloof in Christus

13. Christus heeft ons vrijgekocht van de vloek van de wet door voor ons een vloek te worden, want er staat geschreven: Vervloekt is ieder die aan een hout hangt,
14. opdat de zegen van Abraham in Christus Jezus tot de heidenen zou komen, en opdat wij de belofte van de Geest zouden ontvangen door het geloof.
15. Broeders, ik spreek op menselijke wijze: Zelfs een verbond van mensen dat rechtsgeldig is geworden, stelt niemand terzijde of voegt daar iets aan toe.
16. Welnu, zo zijn de beloften aan Abraham en aan zijn nageslacht gedaan. Hij zegt niet: En aan de nageslachten, alsof er sprake zou zijn van velen; maar van één: En aan uw Nageslacht; dat is Christus.
17. Dit nu zeg ik: Het verbond, dat eertijds door God rechtsgeldig was gemaakt met het oog op Christus, wordt door de wet, die na vierhonderddertig jaar gekomen is, niet krachteloos gemaakt om de belofte teniet te doen.
18. Want als de erfenis uit de wet is, is zij niet meer uit de belofte; maar aan Abraham heeft God die door de belofte genadig geschonken.
De wet onze leermeester tot Christus

Zoals het staat: niet uit eigen kracht (werken der wet), maar uit de Geest (prediking van het geloof)

Ja ik bid mee. Maar zal het forum ook weer verlaten. Mensen zien hier weinig naar elkaar om.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor DeLange » 22 feb 2020 22:22

NBV wijst in vers 3 erop dat ze op hun eigen kracht in hun domheid gingen vertrouwen.

Een goede opwekkingsnummer: https://m.youtube.com/watch?v=6YnnWFZZp6k
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor elburger » 27 feb 2020 18:27

Marvinwelmoed schreef

ijn geloof zakt weer helemaal weg. Ik wordt weer terug de zonden ingesleurd als een mak schaap. Mijn verlangen is weg. Helemaal weg. Ik luister weer muziek wat niet goed is.

Waarom... waarom is mijn verlangen weg.. Om heel eerlijk te zijn heb ik ook geen zin om meer de bijbel te lezen. Im begrijp niet waarom ik dit opeens heb. Ik wordt hier erg teleurgesteld door.


Het is Satan die jou met alle macht probeert los te maken van God.
Blijf standvastig.
Zoals Job kunnen wij mensen niet zijn.
Maar vraag God in jouw beden om kracht van Zijn kracht en wijsheid van Zijn wijsheid.

Als er verzoekingen zijn, pak de Bijbel, pak een boek waarin het Woord wordt geschreven door iemand, BID, want God zegt zelf, bid en u zal gegeven worden.
Klop aan zijn deur, en Hij zal openen.
Leg al jouw zwakheid neer voor Hem.
God verhoort, niet altijd op jouw tijd maar op Zijn tijd.
Niet jouw wil geschiedde maar Zijn wil geschiedde.
Blijf daarom aanhoudend bidden!!

Velen zullen voor jou bidden ook ik zal jou in mijn gebeden gedenken.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Marvinwelmoed
Verkenner
Verkenner
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 feb 2020 09:17

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Marvinwelmoed » 27 feb 2020 19:53

elburger schreef:Het is Satan die jou met alle macht probeert los te maken van God.
Blijf standvastig.
Zoals Job kunnen wij mensen niet zijn.
Maar vraag God in jouw beden om kracht van Zijn kracht en wijsheid van Zijn wijsheid.

Als er verzoekingen zijn, pak de Bijbel, pak een boek waarin het Woord wordt geschreven door iemand, BID, want God zegt zelf, bid en u zal gegeven worden.
Klop aan zijn deur, en Hij zal openen.
Leg al jouw zwakheid neer voor Hem.
God verhoort, niet altijd op jouw tijd maar op Zijn tijd.
Niet jouw wil geschiedde maar Zijn wil geschiedde.
Blijf daarom aanhoudend bidden!!

Velen zullen voor jou bidden ook ik zal jou in mijn gebeden gedenken.


Bedankt!
"Niet op mijn tijd, maar op Zijn tijd" dat stukje had ik zeker even nodig, want ik doe mijn uiterste best om God te blijven zoeken en ik bid veel om zijn genade,kracht en wijsheid.. Maar eerlijk gezegt heb ik niet het gevoel dat God verhoort.

Ik hoop dat ik door God zijn kracht mag blijven zoeken, want ik ken mezelf, ik val gegarandeerd terug de zonden in. Ik kan de duivel niet weerstaan. Dat weet ik.

Ik heb ook geen idee hoe Heilig God wel niet is. Ik vraag ook altijd of ik oprecht berouw over mijn zonden mag krijgen, maar dat gebeurd tot nu toe ook niet.

Ik las een stukje over Nebukanezar, hij loofde God nadat hij gestraft was, maar kwam niet in de Hemel, want hij beleide zijn zonden niet..

Keurhorst
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2019 12:59

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Keurhorst » 27 feb 2020 20:59

Bedankt!
"Niet op mijn tijd, maar op Zijn tijd" dat stukje had ik zeker even nodig, want ik doe mijn uiterste best om God te blijven zoeken en ik bid veel om zijn genade,kracht en wijsheid.. Maar eerlijk gezegt heb ik niet het gevoel dat God verhoort.

Ik hoop dat ik door God zijn kracht mag blijven zoeken, want ik ken mezelf, ik val gegarandeerd terug de zonden in. Ik kan de duivel niet weerstaan. Dat weet ik.

Ik heb ook geen idee hoe Heilig God wel niet is. Ik vraag ook altijd of ik oprecht berouw over mijn zonden mag krijgen, maar dat gebeurd tot nu toe ook niet.

Ik las een stukje over Nebukanezar, hij loofde God nadat hij gestraft was, maar kwam niet in de Hemel, want hij beleide zijn zonden niet..


De bijbel roept zondaren tot één ding op, en dat is het geloven in Jezus Christus die alles heeft volbracht zodat er verlossing is voor jou.
Zoals ook in de Romeinen brief staat dat wij allen zondaren zijn en we niet te verontschuldigen zijn. En het wonder is dat we niets aan onze verlossing hoeven toe te voegen, geen oprecht berouw, geen overwinning over de zonde, niet dat je veel moet zoeken maar God vraagt maar één ding. Alleen door het geloof in Jezus Christus.
Geloof jij dat Jezus Christus is gestorven voor jou zonden?
Het is echt niet veroordelen of belerend bedoelt want ik weet helemaal wat jij voelt ik herken dat ook, ik heb hier ook mee geworsteld.
Ik zal ook bidden dat jou ogen mogen open gaan voor voor wie Jezus is en dat Hij ook echt voor jou heeft geleden. En dat je mag zeggen Jezus is ook mijn Verlosser.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor elburger » 28 feb 2020 06:46

Marvinwelgemoed schreef

Maar eerlijk gezegd heb ik niet het gevoel dat God verhoort.


Graag gedaan.
Maar dat is het punt nu juist.
Jij denkt dat God jou niet hoort, maar Hij ziet jouw verdriet, gevecht welzeker.
Hij hoort jouw smekingen.
Vandaar ook dat ik schreef, lees het boek Job maar eens.
Wat een "gevecht" heeft hij gestreden tegen satan.
Maar hij bleef standvastig, ook al had hij het zö moeilijk, maar uiteindelijk heeft God hem bevrijd uit de boeien van de duivel.
God hoort en verhoort, op ZIJN tijd.
Blijf daarom standvastig bidden/smeken om hulp.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Marvinwelmoed
Verkenner
Verkenner
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 feb 2020 09:17

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Marvinwelmoed » 28 feb 2020 18:14

Vandaag ben ik weer teleurgesteld in mezelf geraakt..

Voordat ik me een paar weken terug opeens bewust werdt dat ik God modig had, leefde ik dus echt totaal zonder God. Ik vloekte toen veel en volmondig..

Vandaag kwam er een moment tijdens mijn werk dat ik echt even heel chagarijnig werdt, door de drukte en stress, dat ik perongeluk er een halve vloekwoord uit glipte..

En dat terwijl ik de laatste weken zo mijn uiterste best doe om tot God te komen.. het voelt nu of heb ik door dat woord direct mijn (kleinstukje) geloof direct op de schop gedaan en kan im direct wel weer stoppen met het zoeken naar God.. alsof ik nu gefaald heb en het is over. Zo voelt het nu.

Wat heeft al dat zoeken in Gods woord nou van zin gehad, terwijl ik dit deed...

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor elburger » 28 feb 2020 20:11

Marvinwelgemoed schreef

Wat heeft al dat zoeken in Gods woord nou van zin gehad, terwijl ik dit deed...


Jij kunt nu wel denken wat heeft het voor zin gehad, maar zolang je nog de Bijbel leest en God dankt voor iedere dag die je er nog bent, bid en de Bijbel leest, is dat een teken dat je nog wilt vechten.
Geef niet op!
Dat is wat satan van je wil.
God wil nog barmhartig zijn.
Zelfs de moordenaar naast Jezus aan het kruis ontving nog genade!

Vecht en blijf standvastig in het bidden en danken.
Jij staat er niet alleen voor, ook al denk je dat zo vaak wel.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten