Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 16 feb 2020 16:08

https://twitter.com/SethAbramson/status ... 82272?s=20

Hier een tweet-draadje van hoe een kritische advocaat vermoedt dat het zal gaan na de verkiezingen in november. De kans dat Trump gewoon zegt "Ach, verloren, wat jammer nou" acht hij zo goed als 0, maar dat betekent niet dat er een militaire staatsgreep zal worden gepleegd. Nee, de uitslag wordt in twijfel getrokken; verdachtmakingen van fraude; de "bussen met stemmers" die vanuit het buitenland worden ingevoerd, etc. Dat zijn nu al zaken waar de basis wordt gelegd.

En met voldoende corrupte advocaten (en die zijn er helaas genoeg, inclusief AG Bar), worden rechtszaken aangespannen; de GOP eist hertellingen; de uitslag wordt 'bevroren' totdat het Supreme Court uitspraak kan doen of er worden gewoon nieuwe verkiezingen uitgeschreven; er kan (en zal) een hoop gebeuren tussen begin november en half januari zonder dat het leger eraan te pas hoeft te komen.

Misschien is een 'landslide' overwinning voldoende om dit tegen te gaan, maar als de uitslag ook maar enigszins bijna gelijk is - en er zullen altijd staten zijn waar het ongeveer 50-50 is, verwacht ik een hoop ellende.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gerard777
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2020 09:48

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Gerard777 » 17 feb 2020 09:53

Als één ding duidelijk is geworden, dan is het wel dat de democrats slechte verliezers zijn.

Er zijn indirecte bewijzen dat er bij de vorige verkiezingen aan democratische kant maar liefst 25.000.000 valse stemmen zijn uitgebracht. Wat met zekerheid is vastgesteld is dat er overleden mensen gestemd hebben, dat illegalen op onverklaarbare wijzen aan stemmerspassen waren gekomen, dat mensen meerdere keren konden stemmen.

Dus als je een hoop ellende verwacht, is er niets anders dan bij de vorige verkiezingen.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor de passant » 17 feb 2020 12:51

Gerard777 schreef:

Er zijn indirecte bewijzen dat er bij de vorige verkiezingen aan democratische kant maar liefst 25.000.000 valse stemmen zijn uitgebracht.

25 miljoen??? hysterisch-smile :schaterlach: :muhahaha:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 17 feb 2020 15:09

Gerard777 schreef:Als één ding duidelijk is geworden, dan is het wel dat de democrats slechte verliezers zijn.

Er zijn indirecte bewijzen dat er bij de vorige verkiezingen aan democratische kant maar liefst 25.000.000 valse stemmen zijn uitgebracht. Wat met zekerheid is vastgesteld is dat er overleden mensen gestemd hebben, dat illegalen op onverklaarbare wijzen aan stemmerspassen waren gekomen, dat mensen meerdere keren konden stemmen.

Dus als je een hoop ellende verwacht, is er niets anders dan bij de vorige verkiezingen.


25 miljoen(!) valse stemmen nog wel? Laat maar eens zien die bewijzen! Volgens een kop in de Washington Post (zit helaas achter een betaalmuur) waren het er 4. Niet 4 miljoen. 4.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 17 feb 2020 20:35

Gerard777 schreef:Als één ding duidelijk is geworden, dan is het wel dat de democrats slechte verliezers zijn.

Er zijn indirecte bewijzen dat er bij de vorige verkiezingen aan democratische kant maar liefst 25.000.000 valse stemmen zijn uitgebracht. Wat met zekerheid is vastgesteld is dat er overleden mensen gestemd hebben, dat illegalen op onverklaarbare wijzen aan stemmerspassen waren gekomen, dat mensen meerdere keren konden stemmen.

Dus als je een hoop ellende verwacht, is er niets anders dan bij de vorige verkiezingen.


Klets niet. Er is geen bewijs (tenzij je aangedikte roddels als bewijs ziet). Trump heeft kort na de verkiezingen beweerd dat het er 3 tot 5 miljoen waren. Dat is al heeeel veel minder dan jij beweert. Later kwam hij daar ook op terug en zwakte het af, nadat er telkens feiten op tafel kwamen die zijn ongelijk bewezen... en werd er alleen nog maar over registratiefouten gesproken en veel kleinere aantallen. Daarnaast, als er wel op kleine schaal misbruik van is gemaakt (bijvoorbeeld doordat mensen in twee staten geregistreerd staan) waren het zowel democraten als republikeinen die dit deden.

Maar waarom kwam Trump met dit broodje-aap-verhaal? Omdat hij wel president werd maar (een paar miljoen) minder stemmen kreeg dan Clinton. Hij verloor de popular vote en daar kan hij niet zo goed tegen he. Dat laat wel zien dat hij inderdaad een slechte “verliezer” is. En voor de nuance, Hillary Clinton was dat ook.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 17 feb 2020 21:28

Marnix schreef:Klets niet. Er is geen bewijs (tenzij je aangedikte roddels als bewijs ziet). Trump heeft kort na de verkiezingen beweerd dat het er 3 tot 5 miljoen waren. Dat is al heeeel veel minder dan jij beweert. Later kwam hij daar ook op terug en zwakte het af, nadat er telkens feiten op tafel kwamen die zijn ongelijk bewezen... en werd er alleen nog maar over registratiefouten gesproken en veel kleinere aantallen. Daarnaast, als er wel op kleine schaal misbruik van is gemaakt (bijvoorbeeld doordat mensen in twee staten geregistreerd staan) waren het zowel democraten als republikeinen die dit deden.

Maar waarom kwam Trump met dit broodje-aap-verhaal? Omdat hij wel president werd maar (een paar miljoen) minder stemmen kreeg dan Clinton. Hij verloor de popular vote en daar kan hij niet zo goed tegen he. Dat laat wel zien dat hij inderdaad een slechte “verliezer” is. En voor de nuance, Hillary Clinton was dat ook.


Maar het stipt wel een belangrijk punt aan. Sommige mensen geloven nu eenmaal alles wat 'hun kandidaat' zegt of wat hen in een goed daglicht stelt. Ook al is het volledig krankjorum, zoals in dit geval.

En dit soort verhalen worden niet zomaar de wereld ingeslingerd. De laatste leugen die ik langs zag komen was dat Hillary Clinton nooit haar nederlaag heeft erkend. Even googlen en je vindt de speech gemakkelijk terug, maar daar gaat het niet om. Er zullen mensen zijn die het geloven en het bereid de grond voor voor Trump om straks zijn nederlaag niet te hoeven toegeven. Dan zijn er geheid hele groepen die dan zeggen "Ja, maar Hillary deed dat ook niet in 2016!"
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Hidden
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 sep 2017 16:17

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Hidden » 17 feb 2020 22:49

Het zal ook best een bepaalde kleur hebben maar het komt redelijk over.
politifact.org
en
factcheck.org
Maar zoals altijd; blijf kritisch.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 18 feb 2020 09:47

Mortlach schreef:Maar het stipt wel een belangrijk punt aan. Sommige mensen geloven nu eenmaal alles wat 'hun kandidaat' zegt of wat hen in een goed daglicht stelt. Ook al is het volledig krankjorum, zoals in dit geval.

En dit soort verhalen worden niet zomaar de wereld ingeslingerd. De laatste leugen die ik langs zag komen was dat Hillary Clinton nooit haar nederlaag heeft erkend. Even googlen en je vindt de speech gemakkelijk terug, maar daar gaat het niet om. Er zullen mensen zijn die het geloven en het bereid de grond voor voor Trump om straks zijn nederlaag niet te hoeven toegeven. Dan zijn er geheid hele groepen die dan zeggen "Ja, maar Hillary deed dat ook niet in 2016!"


Yup. Het probleem met nepnieuws is dat er genoeg mensen intrappen... En dat die mensen zelfs als vervolgens blijkt dat het totaal niet klopt, daar totaal geen consequenties aan verbinden. Denk bijvoorbeeld aan de recente soap van Bardet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 18 feb 2020 13:57

Mortlach schreef:De laatste leugen die ik langs zag komen was dat Hillary Clinton nooit haar nederlaag heeft erkend. Even googlen en je vindt de speech gemakkelijk terug, maar daar gaat het niet om.
Erkend? Ja. Verkropt? Nee. Ik denk dat het debat over het laatste gaat. Niet of Clinton een belletje heeft gedaan naar Trump en ook niet of ze haar nederlaag (met enige vertraging) heeft erkend.
De Republikeinen zeggen: "The Democrats can't get over it". Dit is natuurlijk een psychologische uitspraak die bedoeld is om nog wat zout in de wond te wrijven en dat werkt bijzonder goed.
Dat niet verkroppen uit zich bijvoorbeeld in uitspraken als: "A person as awful as Trump shouldn’t be president", een gevoelen wat in grote delen van de Democratische achterban wordt gedeeld. Het is een gevoel van verlies en tevens een gevoel dat revanchegedachten oproept. Revanche op zijn minst en haat op zijn meest.
Ik snap die gevoelens wel, maar het is de slechtste raadgever voor succesvolle politiek. Waarom niet? Omdat als je zegt dat Trump geen president zou moeten zijn (omdat hij slecht is), zeg je eigenlijk ook dat zijn kiezers gek zijn. Dat kun je vinden, maar daar krijg je ze zeker niet mee terug. Die deplorables uitspraak van Clinton achtervolgt de Democraten nog steeds.
Bovendien is het een recept voor verdergaande polarisatie. Polarisatie waar Trump wel bij vaart, want je ziet dat het straks een keuze tussen hem wordt en een (extreem)linkse Democratische kandidaat. Dan denkt de kiezer in het midden: "tja, of je nou door de kat of de hond gebeten wordt, dat maakt niet uit. Laat ik dan maar bij de huidige president blijven, zeker nu het economisch goed gaat". Traditioneel gezien heeft een zittende president het ook gemakkelijker bij verkiezingen, dus ga maar na.
Dus zit er een strategie achter de "get over it" uitspraken? Absoluut en de Democraten zijn er erg gevoelig voor. Het is een zichzelf vervullende profetie.

Hoe zouden Democraten er dan mee om moeten gaan? Om te beginnen zouden ze moeten zeggen: "Mr. president, you won the election in 2016. We recognize that. However, we think your policies are not optimal for this country. We have better plans for this country and here they are:....". Dat is een andere toon dan: "we have to beat Trump because he is such a bad person". Dus niet focussen op Trump, maar op het eigen verhaal. Dat is de enige strategie waarmee de Democraten kunnen winnen, wat in dit economische klimaat al moeilijk genoeg wordt.
Marnix schreef:Denk bijvoorbeeld aan de recente soap van Bardet.
Ik vind Bardet als wielrenner wat overschat. :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 18 feb 2020 14:09

Haha oeps :) Forummen en ondertussen allerlei dingen erbij doen gaan soms lastig samen. Wel wil ik graag mijn excuses maken aan Bardet en iedereen die door deze fout is gedupeerd. :-) Ik hoop dat Thierry ooit de ballen heeft om dit voorbeeld te volgen :-)
(Je conclusie over Bardet deel is trouwens wel ;-) )
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor JeeWee » 18 feb 2020 14:25

elbert schreef:Je beseft neem ik aan dat de echtgeno(o)t(e) van een kandidaat niet op de stemlijst staat? Dus is de rol van een first lady/first man vooral apolitiek.

Deze rol is zeker niet apolitiek. De partner van een president of van welke bewindsman dan ook is wel degelijk belangrijk. Al was het alleen maar om thuis te kunnen sparren over te nemen stappen. Chasten Buttigieg is zeer geëngageerd en werk volop mee aan de campagne van zijn man. En dan is het fijn als je een partner hebt die van de hoed en de rand weet.

Dus wat Melania Trump doet, is zich bezighouden met taken die typisch bij een first lady horen, wat veel meer inhoudt dan "alleen maar mooi zijn". Kijk even op haar twitter account (https://twitter.com/flotus) om te zien waar ze zich mee bezighoudt. Dat zijn onder andere de ontwikkeling van kinderen, de emancipatie van de zwarte bevolking en de strijd tegen drugs.

Uiteraard volg ik ook de FLOTUS op twitter. Zij heeft nooit enige blijk gegeven van politiek engagement, ook niet tijdens de verkiezingen. Prima dat zij de typische vrouwendingetjes doet, zoals jij ze omschrijft. Maar wat een voordeel kan het zijn als een presidentskandidaat een partner heeft waar hij iets mee kan delen. Van arren moede heeft Trump nu maar gekozen om een groot deel van zijn hele familie binnen te halen en een adviseursbaan te geven, zoals aan Ivanka, Eric, Donald jr en diens aanhang.

Als een presidentsvrouw zich wel bezig gaat houden met politiek (zoals de overambitieuze Hillary Clinton tijdens de ambtstermijnen van haar man), dan wordt het er niet bepaald beter van.

En jij zegt dat ik 'vrouwonvriendelijke' opmerkingen maak! Bij jou zijn politiek geëngageerde vrouwen kennelijk overambitieus... Mannen zijn dat natuurlijk nooit...

Ik vind de panische reacties op Trump niet getuigen van nuchterheid.

Ooit stelde de toenmalige minister-president Hendrik Colijn de bevolking gerust door hen op te roepen gewoon rustig te gaan slapen.
Niet veel later vielen de Duitsers Nederland binnen om daar 5 jaar te blijven met alle gevolgen van dien.
Trump is een gevaarlijke narcist, een pathologisch leugenaar en een niets ontziende man die alle grenzen opzoekt en daar over heen gaat.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 18 feb 2020 15:03

JeeWee schreef:Deze rol is zeker niet apolitiek. De partner van een president of van welke bewindsman dan ook is wel degelijk belangrijk. Al was het alleen maar om thuis te kunnen sparren over te nemen stappen. Chasten Buttigieg is zeer geëngageerd en werk volop mee aan de campagne van zijn man. En dan is het fijn als je een partner hebt die van de hoed en de rand weet.
De rol van de partner van de president is om de president bij te staan, maar om niet zelf op de voorgrond te treden. Dat doet mevrouw Trump prima (op een ceremoniele manier), net zoals talloze first ladies dat hebben gedaan. Dus wat is je punt? Dat ze geen politieke ambities heeft? Dat is misschien juist een pluspunt.
JeeWee schreef:En jij zegt dat ik 'vrouwonvriendelijke' opmerkingen maak! Bij jou zijn politiek geëngageerde vrouwen kennelijk overambitieus... Mannen zijn dat natuurlijk nooit...
Denk je dat ik dat zeg omdat mevrouw Clinton een vrouw is? Nee hoor. Ik heb het over ongekozen mensen (ongeacht hun geslacht) die overlopen van politieke ambities. Mevrouw Clinton viel daar tijdens de ambtstermijn van haar man onder. Dat ze na de ambtstermijn van Bill zelf de politiek in ging, was wat mij betreft prima, maar als presidentsvrouw diende ze te weten dat niet zij, maar haar man was gekozen. Ze heeft toen onnodig vijanden gemaakt, wat haar later mogelijk zelf het presidentschap heeft gekost.
JeeWee schreef:Ooit stelde de toenmalige minister-president Hendrik Colijn de bevolking gerust door hen op te roepen gewoon rustig te gaan slapen.
Niet veel later vielen de Duitsers Nederland binnen om daar 5 jaar te blijven met alle gevolgen van dien.
Trump is een gevaarlijke narcist, een pathologisch leugenaar en een niets ontziende man die alle grenzen opzoekt en daar over heen gaat.
Ah, een Godwin: Trump is Hitler.
Nou, hij mag een narcist zijn, maar Hitler is hij niet. Ik heb in elk geval nog geen aanvalsplan a la Barbarossa van hem gezien of plannen voor een Endlösung. Sterker nog: in tegenstelling tot de heren Bush jr. en Obama is hij tot nog toe geen oorlog begonnen. Er zijn dus grenzen aan wat hij wel en niet doet. Gelukkig maar.

Maar ik ben wel ontstemd op degenen die met zulke ongepaste vergelijkingen aankomen. Die hebben werkelijk geen idee wat er in WO2 is voorgevallen. Die kleineren dat juist. Kom alleen met een WO2 vergelijking als die ergens op slaat en probeer die niet te kleineren door het met een democratisch gekozen president te vergelijken, ook al is het misschien een vreemde snuiter. Denk je echt dat het gepast is om meer dan 60 miljoen doden te vergelijken met de grillen van een president van een bevriend land die je niet aanstaan?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor JeeWee » 19 feb 2020 21:46

elbert schreef:De rol van de partner van de president is om de president bij te staan, maar om niet zelf op de voorgrond te treden. Dat doet mevrouw Trump prima (op een ceremoniele manier), net zoals talloze first ladies dat hebben gedaan. Dus wat is je punt? Dat ze geen politieke ambities heeft? Dat is misschien juist een pluspunt.

Je wilt me kennelijk niet begrijpen...
Als je getrouwd bent, hoop ik in ieder geval dat je vrouw weet welk werk je doet en daar ook een beetje kennis van, en belangstelling voor heeft. Zo kun je thuis in ieder geval eens sparren en/of stoom afblazen.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor JeeWee » 19 feb 2020 21:54

elbert schreef: Ah, een Godwin: Trump is Hitler.
Nou, hij mag een narcist zijn, maar Hitler is hij niet. Ik heb in elk geval nog geen aanvalsplan a la Barbarossa van hem gezien of plannen voor een Endlösung. Sterker nog: in tegenstelling tot de heren Bush jr. en Obama is hij tot nog toe geen oorlog begonnen. Er zijn dus grenzen aan wat hij wel en niet doet. Gelukkig maar.

Maar ik ben wel ontstemd op degenen die met zulke ongepaste vergelijkingen aankomen. Die hebben werkelijk geen idee wat er in WO2 is voorgevallen. Die kleineren dat juist. Kom alleen met een WO2 vergelijking als die ergens op slaat en probeer die niet te kleineren door het met een democratisch gekozen president te vergelijken, ook al is het misschien een vreemde snuiter. Denk je echt dat het gepast is om meer dan 60 miljoen doden te vergelijken met de grillen van een president van een bevriend land die je niet aanstaan?


Bij Adolf Hitler is het ook heel klein begonnen.
Inderdaad: vergelijkingen gaan altijd mank.
Trump is gelukkig al oud en kan zich nooit meer zo ontwikkelen als Hitler.
Ja hoor, Trump is democratisch gekozen, net als Hitler destijds en nog een paar alleenheersers.
Je kunt Trump eufemistisch afdoen als een 'vreemde snuiter'.
Maar er is hier veel meer aan de hand.
Wow, hij is pro life en dús rennen heel veel christenen achter hem aan.
Dat hij naar de hoeren ging terwijl hij na twee eerdere huwelijken getrouwd is met een Sloveens fotomodel, is kennelijk minder erg.
Dat hij liegt en steelt is ook niet zo erg toch?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 19 feb 2020 23:42

JeeWee schreef:Bij Adolf Hitler is het ook heel klein begonnen.
Inderdaad: vergelijkingen gaan altijd mank.
Trump is gelukkig al oud en kan zich nooit meer zo ontwikkelen als Hitler.
Ja hoor, Trump is democratisch gekozen, net als Hitler destijds en nog een paar alleenheersers.
Je kunt Trump eufemistisch afdoen als een 'vreemde snuiter'.
Maar er is hier veel meer aan de hand.
Wow, hij is pro life en dús rennen heel veel christenen achter hem aan.
Dat hij naar de hoeren ging terwijl hij na twee eerdere huwelijken getrouwd is met een Sloveens fotomodel, is kennelijk minder erg.
Dat hij liegt en steelt is ook niet zo erg toch?


Helemaal met je tweede deel eens. En helemaal met je eerste deel oneens. Trump vergelijken met Hitler slaat helemaal nergens op. Je kan niet iedereen die fouten maakt of een beetje fout is met Hitler met als argument: tja bij Hitler begon het ook klein. De kans dat Trump over een paar jaar massavernietigingskampen heeft voor Mexicanen acht ik niet zo heel groot. Net als de kans dat hij eerst buurlanden binnen gaat vallen met als doel om iedereen aan zijn nieuwe rijk te onderwerpen. Met Elbert eens, iedereen lijkt zijn gezonde verstand te verliezen en met allerlei vage complottheorieën of extreme vergelijkingen te komen omdat ze een hekel hebben aan Trump. Je kan Trump allerlei overdreven gedrag, desinformatie, verdraaien van feiten en dingen opblazen (figuurlijk vooral) verwijten... en terecht. Maar als je daar als tegenstanders vervolgens vrolijk aan mee gaat doen moet je je zelf ook wel even achter de oren krabben en niet zelf mee gaan doen aan gedrag dat je anderen verwijt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten