Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 04 feb 2020 08:43

@ jannoek zie pb
Wij zijn helemaal uit de baby's qua vrienden en familie. Onze twee jongste jongens waren de hekkensluiters. Misschien dat mijn jongste broer nog kinderen krijgt, maar die maakt niet zoveel haast.

@ juffiejuf Nou inderdaad, de bakfiets gebruik ik nog wel eens, maar dan voor het ophalen van de boodschappen of de kerstboom. Gelukkig fietsen ze allemaal vanaf 4/5 jaar zelf naar school. Al met al toch wel een 10 km fietsen per dag. De oudste drie doen dit zomers op de skates of met een longboard.
En qua scholen is het als je christelijk onderwijs zoekt in een stad best wel makkelijk. Er is gewoon niet zo heel veel keuze. Er zit een refo school, evangelische school een een vrijgemaakte school in de stad. Refoschool valt sowieso af, evangelische school zit te ver en stond ene paar jaar geleden onder toezicht. De vrijgemaakte school zit relatief dicht bij en wij horen via vrienden goede verhalen, dus dat wordt de school. Scheelt een hoop zoekwerk.

@ marnix, zit jouw oudste ook al weer op school? Leuk!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 04 feb 2020 11:01

Ja zeker leuk, je merkt op een gegeven moment dat ze toe zijn aan wat nieuwe uitdagingen he. Het is leuk om de ontwikkelingen te zien, al na een maandje school. Hij kan opeens zijn eigen naam schrijven en wat andere letters ook, kleine woordjes lezen enz. Hij wil opeens ook oefenen met dingen en zo. Heel anders dan op de kinderopvang.

juffiejuf schreef:@ liefie; van harte gefeliciteerd!

@ jannoek; F is toch versneld? Loop je er niet tegen aan dat het nu nog allemaal te makkelijk is?

@ ajl; de jongste al weer paar jaar naar school.... Waar is de tijd dat je met de bakfiets vol kleintjes naar school ging?! :-) Al wel een school op het oog voor de oudste?

@ Marnix; de oudste al op school, leuke fase!

Hier de babykleren maar weg gedaan (medisch gezien niet meer haalbaar) Vond dat echt heel naar.


Kan ik me voorstellen als je er nog niet uit was of was of er nog meer wilde. Wij hebben de babykleren recent ook weg gedaan want voor nu zijn we niet toe aan meer kinderen. Maar dat kan natuurlijk altijd nog veranderen. We hebben alleen zoveel gekregen dat mocht dat het geval zijn, dat ook wel weer goed komt... en om nou voor de zekerheid alles maar te gaan bewaren. Maar hoe dat voelt zal erg per situatie verschillen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 04 feb 2020 11:42

Wat leuk om weer wat te lezen hier :-)

@juffiejuf/Janoek, wat heftig zeg, lijkt me zo naar als je het wel zou willen maar het niet kan :(

Hier gaat ook alles goed. Onze oudste gaat ook naar de 1e komend schooljaar. We hadden 4 keuzes in de buurt. Maar 1 is een refoschool, en die staat erg slecht bekend, dus daar wil ik hem niet hebben. Dan nog een school waar veel klasgenoten heen gaan, maar die doen weinig meer aan christelijke normen en waarden zeg maar. Die is ook wat verder weg. Dan nog 2 scholen dichterbij. De een is erg goed qua onderwijs, heeft ook speciale klassen (sportklas, cultuurklas etc), maar doet ook weinig aan christelijk onderwijs. En J heeft toch geen interesse in die speciale klassen. Dan is er nog een positief christelijke middelbare school waar mijn man alle jaren en ik 1,5 jaar op heb gezeten. Dus daar gaan we hem aanmelden.

De tweede zit in groep 5, die doet het gewoon goed, ze is perfectonistisch, dus is er voor gekozen om haar niet al te veel extra werk te geven. Op deze manier gaat het goed, we zijn bang dat ze anders door gaat slaan.
De derde zit in groep 1 en het gaat prima met hem. Sinds hij 4 is slaapt hij eindelijk elke nacht door :mrgreen: Hij sliep toen tijdelijk bij ons tijdens de verbouwing van ons huis, en dat werkte. Nu slaapt hij met zijn zus, en ook dat gaat goed. Maar binnenkort gaan we verder met de verbouwing en krijgen ze allemaal een eigen kamer. Ik hoop van harte dat het doorslapen dan wel blijft. Anders moet hij maar met zijn zusje op een kamer, want de andere 2 willen hem niet meer op hun kamer :roll:
De vierde is al weer 3 maanden, het vliegt echt. ze is zo leuk :) Altijd vrolijk, huilt bijna nooit, slaapt de hele dag (en nacht ook met 1 of 2 nachtvoedingen ertussendoor). Wat een verademing na de zware tijd met de derde. Zo kan het dus ook :lol:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 04 feb 2020 12:58

MissF schreef:Wat leuk om weer wat te lezen hier :-)

@juffiejuf/Janoek, wat heftig zeg, lijkt me zo naar als je het wel zou willen maar het niet kan :(

Hier gaat ook alles goed. Onze oudste gaat ook naar de 1e komend schooljaar. We hadden 4 keuzes in de buurt. Maar 1 is een refoschool, en die staat erg slecht bekend, dus daar wil ik hem niet hebben. Dan nog een school waar veel klasgenoten heen gaan, maar die doen weinig meer aan christelijke normen en waarden zeg maar. Die is ook wat verder weg. Dan nog 2 scholen dichterbij. De een is erg goed qua onderwijs, heeft ook speciale klassen (sportklas, cultuurklas etc), maar doet ook weinig aan christelijk onderwijs. En J heeft toch geen interesse in die speciale klassen. Dan is er nog een positief christelijke middelbare school waar mijn man alle jaren en ik 1,5 jaar op heb gezeten. Dus daar gaan we hem aanmelden.

De tweede zit in groep 5, die doet het gewoon goed, ze is perfectonistisch, dus is er voor gekozen om haar niet al te veel extra werk te geven. Op deze manier gaat het goed, we zijn bang dat ze anders door gaat slaan.
De derde zit in groep 1 en het gaat prima met hem. Sinds hij 4 is slaapt hij eindelijk elke nacht door :mrgreen: Hij sliep toen tijdelijk bij ons tijdens de verbouwing van ons huis, en dat werkte. Nu slaapt hij met zijn zus, en ook dat gaat goed. Maar binnenkort gaan we verder met de verbouwing en krijgen ze allemaal een eigen kamer. Ik hoop van harte dat het doorslapen dan wel blijft. Anders moet hij maar met zijn zusje op een kamer, want de andere 2 willen hem niet meer op hun kamer :roll:
De vierde is al weer 3 maanden, het vliegt echt. ze is zo leuk :) Altijd vrolijk, huilt bijna nooit, slaapt de hele dag (en nacht ook met 1 of 2 nachtvoedingen ertussendoor). Wat een verademing na de zware tijd met de derde. Zo kan het dus ook :lol:


Dat is zo fijn he, als kinderen een beetje goed slapen. Dan ben je zelf een stuk relaxter, kan je ook wat meer van de kids hebben ook. Ik hoop dat het zo blijft. Onze dochter sliep met 11 weken door en is vanaf toen tot vlak voor haar 1e geen een keer 's nachts wakker geworden. Heerlijk maar altijd al gezegd: We genieten er maar van want het kan ook zo weer veranderen. En ja hoor, sinds een paar maanden wordt ze geregeld 's avonds en 's nachts wakker. Nou slaapt ze na wat warme melk / en of een knuffel / muziekje op de babyfoon aanzetten doorgaans wel snel weer, maar toch als je er een paar keer 's nachts uit moet is dat toch weer even wennen. :) hopelijk blijven de 3e en de 4e van je lekker slapen :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor *Annet* » 07 feb 2020 22:15

Af en toe kijk ik ook nog wel eens hier en zie zomaar wat activiteit en bekende namen.

Wat leuk dat jullie nog een baby hebben gekregen, MissF en Lieffie. Je geniet vast veel bewuster en anders nu, je bent niet meer onzeker en laat je ook niet onzeker maken.

Hoe is het hier?
De jongste is ook al naar middelbare school. Hier in de buurt is een heel positief christelijke school, zonder kleding protocol, maar wel dat ze de kinderen veel bijbelse normen en waarden meegeven. Dit merk je ook met ouderavonden bijvoorbeeld. Ze is de 3e van onze kinderen die daar heen gaat. Ook qua begeleiding zijn we goed te spreken over de school. Ze kunnen met de fiets heen.

De oudste bouwt zijn eigen huis. Met zijn 20 jaar(!) kocht hij een huis, dit heeft hij plat gegooid en bouwt nu steen voor steen nagenoeg alles zelf.
De 2e werkt ook full time, school was aan hun beiden niet besteed.

De 3e zit ook op middelbare school, hij is de eerste die naar verwachting door gaat leren, dat kan ook tzt op fiets afstand. Dat scheelt heel wat als je geen reistijd en kosten hoeft te maken.

Ik heb geen slapeloze nachten door de kinderen die wakker worden maar wel eens doordat ze nog niet thuis zijn en ik niet weet of ze wel of niet thuis komen slapen 's nachts. Daar hebben we wel afspraken over gemaakt maar ik slaap niet lekker als ze er nog niet zijn.

Ow ja, ben ook nog altijd met dezelfde man getrouwd 8)
ja, dat is mijn mening dan he.....

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 12 feb 2020 11:10

Die fase lijkt mij ook een bijzondere fase Annet. Zo half het huis uit, maar nog niet echt. Brrr, daar moet ik ook nog niet aan denken. Ik zie het bij vriendinnen met tiener kinderen ook al, discussies over de meest bizarre dingen en je hebt weinig tot geen invloed meer op de vrienden die ze krijgen.Straks maar eerst de middelbare school en dan groei je vanzelf wel mee.

@ juffiejuf
kinderkleding heb ik grotendeels weggedaan toen wij wisten dat de jongste een jongen was. Na de 12 weken echo heb ik de meisjeskleding al weggegeven. Daarna beetje bij beetje de jongenskleding. Dat deed op dat moment toch ook wel zeer. Volgens mij is dat wel een vrouwending, want manlief had er helemaal geen last van.

Ik merkte toch ook al dat de mode in een paar jaar tijd erg anders wordt. Wat bij de oudste hip en leuk was, is 5 jaar later soms al echt oubollig. Daarnaast hebben ze allemaal een andere haarkleur en andere kleur ogen en hierdoor toch ook een andere kleur huid, Hierdoor matchen de kleuren ook regelmatig niet bij de volgende. Al is donderklauw volgens mij bij iedereen wel goed. Ik schuif nog echt wel door, maar bekijk het ook wel kritisch. Daarnaast houd je bij jongens weinig broeken heel, dus doorschuiven is geen optie.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Chaya » 12 feb 2020 13:14

*Annet* schreef:Ik heb geen slapeloze nachten door de kinderen die wakker worden maar wel eens doordat ze nog niet thuis zijn en ik niet weet of ze wel of niet thuis komen slapen 's nachts. Daar hebben we wel afspraken over gemaakt maar ik slaap niet lekker als ze er nog niet zijn.

Wat knap van jouw oudste zoon! Dat is echt een flinke klus. School mag dan niet aan hem besteed zijn, maar blijkbaar is hij heel handig en vakkundig. En in de bouwsector hoef je niet werkeloos te raken.

Dat wachten op nog een kind dat thuis moet komen, heeft mij heel wat uren slaap gekost. Ik kon echt niet slapen, als niet alle kuikens in het nachthok waren. In het begin zag ik hem in de auto op de kop in de sloot, van de dijk afgereden, in een kettingbotsing, tegen een boom aangeknald.
Pffft alle scenario's flitsten dan voorbij.
En hij maakte het soms bizar laat, want dan had hij nog even iemand thuis gebracht (40 km omrijden)
Maar gaandeweg went het wel. Ik slaap niet echt, maar ik doezel weg en als ik de sleutel in het slot hoor, denk ik: o gelukkig.

Kleine kinderen komen met hun kleine zorgjes, maar de grote kinderen soms met hele grote zorgen bij je.
Elke fase is weer anders.
ajl schreef:Ik merkte toch ook al dat de mode in een paar jaar tijd erg anders wordt. Wat bij de oudste hip en leuk was, is 5 jaar later soms al echt oubollig.

Ja he?
De oudste dochter van mijn oudste zus destijds, kocht een jurkje en dat bleef dan doorschuiven naar jonger zusje, nichtje, buurmeisje. Soms bleef een jurkje wel 20 jaar in de roulatie. Wel duur merk, prima kwaliteit, maar nooit dat je dacht: dit kan echt niet meer.
We waren toen eigenlijk duurzaam bezig. :D

Ik merk zelf ook dat ik sneller iets in de kledingzak doe. Dan ben ik er op uitgekeken. Terwijl ik voorheen rustig 10 jaar met een bepaald kledingstuk kon doen.

En als moeder in de opoeleeftijd onderhand, vind ik veel kinderen wel soms ouwelijk gekleed. Het zijn net minivolwassenen.
Ik kwam op kraambezoek en baby lag in een minispijkerbroekje met shirtje.
Persoonlijk vind ik dat jammer, net alsof je een fase overslaat. En ze zijn al zo snel groot. :?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor liefie » 13 feb 2020 12:15

Onze zoon heet Daan :D onze meiden zijn 8 en 5 jaar en maken het heel bewust mee zo leuk. Nina verschoont ook gerust uit zichzelf een luier haha ideaal :mrgreen:
Daan is nu bijna 4 weken en het is zo een relax mannetje kramp heeft hij tot nu toe een paar keer in de kraamweek gehad en dan niet eens in de nacht.
We hebben tot nu toe ook geen slapeloze nachten 1x komt hij om te drinken goed te doen zo.
Echt wennen is het niet dat we een baby in huis hebben alleen je moet wel even goed nadenken als je weg gaat of je alles mee hebt ;)

Heftig om te lezen dat het voor sommige niet mogelijk is om nog een kindje te krijgen. Sterkte met dit verdriet en gemis...

Kleding heb ik altijd "weggedaan" als het te klein is. Ik heb wel wat dingen bewaard maar je smaak veranderd toch.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 13 feb 2020 12:55

Wat fijn dat het zo goed gaat @liefie.

Voor de dames met de onvervulde gezinswens...sterkte hoor!
Beetje herkenning is er wel. Hoewel we ons heel gezegend voelen met ons 3-tal en bib, vooral na jaaaaaren wachten, en onze kinderwens dus zeker vervuld is, is onze gezinswens niet vervuld.
Daar heb ik meestal vrede mee, maar er blijft altijd ruimte voor meer kindjes en ik hoop dat we op een andere manier nog kinderen mogen liefhebben.
We zijn gastgezin en waren in onze vorige woonplaats buurtgezin en wie weet wat er nog op ons pad mag komen
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 13 feb 2020 15:29

Chaya schreef:Wat knap van jouw oudste zoon! Dat is echt een flinke klus. School mag dan niet aan hem besteed zijn, maar blijkbaar is hij heel handig en vakkundig. En in de bouwsector hoef je niet werkeloos te raken.

Dat wachten op nog een kind dat thuis moet komen, heeft mij heel wat uren slaap gekost. Ik kon echt niet slapen, als niet alle kuikens in het nachthok waren. In het begin zag ik hem in de auto op de kop in de sloot, van de dijk afgereden, in een kettingbotsing, tegen een boom aangeknald.
Pffft alle scenario's flitsten dan voorbij.
En hij maakte het soms bizar laat, want dan had hij nog even iemand thuis gebracht (40 km omrijden)
Maar gaandeweg went het wel. Ik slaap niet echt, maar ik doezel weg en als ik de sleutel in het slot hoor, denk ik: o gelukkig.

Kleine kinderen komen met hun kleine zorgjes, maar de grote kinderen soms met hele grote zorgen bij je.
Elke fase is weer anders.

Ja he?
De oudste dochter van mijn oudste zus destijds, kocht een jurkje en dat bleef dan doorschuiven naar jonger zusje, nichtje, buurmeisje. Soms bleef een jurkje wel 20 jaar in de roulatie. Wel duur merk, prima kwaliteit, maar nooit dat je dacht: dit kan echt niet meer.
We waren toen eigenlijk duurzaam bezig. :D

Ik merk zelf ook dat ik sneller iets in de kledingzak doe. Dan ben ik er op uitgekeken. Terwijl ik voorheen rustig 10 jaar met een bepaald kledingstuk kon doen.

En als moeder in de opoeleeftijd onderhand, vind ik veel kinderen wel soms ouwelijk gekleed. Het zijn net minivolwassenen.
Ik kwam op kraambezoek en baby lag in een minispijkerbroekje met shirtje.
Persoonlijk vind ik dat jammer, net alsof je een fase overslaat. En ze zijn al zo snel groot. :?


Helemaal mee eens (hoewel ik altijd hoop dat de vrolijkheid van kinderkleding een beetje blijft hangen als mensen volwassen worden... maar dat is vaak niet het geval). Marktplaats is wel ideaal, dan koop je gewoon een box van een bepaalde maat met dingen in een stijl die je mooi vindt voor 20 euro met een jas, 10 broeken, 5 truien, 10 shirts enz en een paar schoenen. Daar zit vast wel wat bij wat je minder mooi vindt maar dan nog. Wij kopen heel sporadisch iets nieuw en heel veel krijgen we doorgeschoven en geven we daarna weer door, of komt van Marktplaats. Ik begrijp echt niet dat er ouders zijn die alle kleren voor hun kleine kids nieuw kopen. Terwijl ze zo kort dingen dragen, na een paar maanden zijn ze er weer uitgegroeid, seizoensgebonden dingen gaan 1 seizoen mee....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 25 feb 2020 22:22

@ liefie, wat ontzettend leuk dat jullie een zoon en broertje mochten krijgen! van harte gefeliciteerd!
en ja.. heel herkenbaar, dat wennen aan dat je weer zoveel mee moet nemen.. 8-[
werk je nog in de thuiszorg? (nu natuurlijk niet.. haha)

@ duschka, hoe gaat het met jouw zwangerschap? hoe ver ben je inmiddels?

@ annet, tjonge ja das echt weer een andere fase. wel mooi zeg, dat je zoon z'n eigen huis aan het bouwen is! zit je jongste in de eerste klas? kan ze goed wennen?

@ TJ, hoe gaat het bij jullie? weten jullie al meer?

Hier gaat het lekker z'n gangetje.. M*erit*h is al weer 8 maandjes oud en heeft iedereen hier in huis om haar kleine vingertjes gewonden :wink: . De andere kids zijn dol op haar! Ze tijgert het hele huis al weer door.. ze wordt snel groot..
Em. zit in groep 7, en begint voor mijn gevoel al een beetje te puberen.. (dat belooft nog wat :-oo ). R. doet het goed in groep 5 en J. is na de kerstvakantie overgegaan van groep 2 naar groep 3. hij is in december 6 geworden en was rond de zomervakantie een beetje een twijfelgeval. hij was pienter genoeg maar sociaal niet echt sterk, daarom hadden we in goed overleg besloten hem nog een jaar te laten kleuteren. maar eenmaal in groep 2 bleek hij zich stierlijk te vervelen en ging hij de boel op stelten zetten. Het leek wel of hij, vanaf dat hij niet meer de kleinste thuis was, dat op school ook liet merken. daarom vanaf november begonnen met de leeslessen meedraaien in groep 3 en vanaf kerst helemaal over. hij vond het eerst erg spannend, maar eenmaal gewend vindt hij het leuk (nu leer ik eindelijk weer eens iets, zei hij pas). we zullen zien wat het wordt.

oh ja, en babykleding.. toen ik zwanger was heb ik alles wat ik nog had uitgezocht (had best veel bewaard). maar toen in de zwangerschap alsnog wel veel weggedaan omdat het niet zo mooi uit de doos kwam als dat het in mijn gedachten was.. Toen M. geboren was heb ik alle jongensdingen weggedaan en nog wat meidendingen bewaard. maar voor M heb ik al weer zoveel gekregen... laatst pakte ik de doos erbij en kwamen er allerlei dingen uit die ze niet eens meer paste.
Ik merk nu weer dat ik moeite heb om dingen die haar nu te klein zijn weg te doen.. dus alles waar ik nog geen goede bestemming voor heb, gaat vooralsnog eerst weer terug de doos in 8)
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 27 feb 2020 22:49

Ik ben inmiddels bevallen van een gezonde zoon.
Er waren de nodige complicaties, dus we zijn dubbel dankbaar dat we allebei gezond thuis mogen zijn.
De andere drie zijn zó verliefd op hun kleine broertje !
Wat een rijkdom.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 02 mar 2020 20:23

Gefeliciteerd Duschka! Fijn dat het inmiddels goed gaat!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 03 mar 2020 09:53

Van harte gefeliciteerd Duschka!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 04 mar 2020 09:12

Duschka schreef:Ik ben inmiddels bevallen van een gezonde zoon.
Er waren de nodige complicaties, dus we zijn dubbel dankbaar dat we allebei gezond thuis mogen zijn.
De andere drie zijn zó verliefd op hun kleine broertje !
Wat een rijkdom.


Gefeliciteerd nog!!!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten