Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 08 jan 2020 23:41

pindas83 schreef:Zijn alle star wars films niet gewoon heul slecht?
Ik snap niet wat er aan is.
.


Je houd dus niet van sciencefiction/fantasy, dat kan natuurlijk.
Maar de originele trilogie , 1977, 1980, 1983 is geweldig. Vooral The Empire Strikes Back.

Mijn vader had trouwens een bloedhekel aan SF. Als hij binnen kwam na het melken en wij waren Star Trek aan het kijken, moest gelijk de tv uit. Grappig dat wel al zijn kinderen er dol op zijn.

Mijn vrouw vind SF trouwens ook allemaal verschrikkelijk.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 09 jan 2020 10:21

Ik vind de eerdere delen ook wel leuk en een goed verhaal hebben. Maar wat ik wel heb gemerkt is dat je zeker met Fantasy / Science Fiction mensen hebt die het geweldig vinden en mensen hebt die het helemaal niets vinden. Dat heeft volgens mij te maken met het feit dat het verzonnen verhalen zijn. Je hebt er zelf ook een dosis fantasie voor nodig om je in te kunnen leven. En je hebt mensen die dat goed kunnen en mensen die dat niet kunnen. Die zijn er te nuchter voor of wat anders en kunnen zich niet in de situatie verplaatsen, denken: "Ja maar dat kan toch helemaal niet" etcetera :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor pindas83 » 17 jan 2020 22:48

K80 schreef:Je houd dus niet van sciencefiction/fantasy, dat kan natuurlijk.
Maar de originele trilogie , 1977, 1980, 1983 is geweldig. Vooral The Empire Strikes Back.

Mijn vader had trouwens een bloedhekel aan SF. Als hij binnen kwam na het melken en wij waren Star Trek aan het kijken, moest gelijk de tv uit. Grappig dat wel al zijn kinderen er dol op zijn.

Mijn vrouw vind SF trouwens ook allemaal verschrikkelijk.



Mij heeft het nooit kunnen bekoren. Ik weet nog dat ik als kleine jongen in m’n broek scheet als dr. Who weer op tv was. :o

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor MoesTuin » 19 jan 2020 23:40

johannes1 schreef:sound of music :mrgreen:


Ik kwam deze tegen, briljant!
En dat slot.....vanaf minuut 08.00....met het do-re-mi.... kippenvel

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 20 jan 2020 08:39

MoesTuin schreef:Ik kwam deze tegen, briljant!
En dat slot.....vanaf minuut 08.00....met het do-re-mi.... kippenvel




Ik weet nog dat ik hem moest meekijken met ons ma en zussen.
Verschrikkelijk vond ik het.
Nu nog steeds trouwens. Zoetsappiger bestaat niet.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 20 jan 2020 11:28

Mijn zoon is vrijdagavond naar 1917 geweest. Zijn vrienden kwamen nog even mee na afloop en ze waren er echt zo van onder de indruk.
Ontdaan is meer het woord.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 20 jan 2020 17:21

Chaya schreef:Mijn zoon is vrijdagavond naar 1917 geweest. Zijn vrienden kwamen nog even mee na afloop en ze waren er echt zo van onder de indruk.
Ontdaan is meer het woord.


Ik ben donderdag geweest en had na de film ook een soort van mini-shellshock. Ontzettend mooi gefilmd, heel meeslepend. En ook heel lelijk. De film laat heel duidelijk de gruwelijkheid en de zinloosheid zien van oorlog in het algemeen en van de oorlogsvoering in de eerste wereldoorlog in het bijzonder.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 20 jan 2020 18:46

Wil ik ook gaan zien. De trailer smaakt naar meer.
Nu eens kijken wanneer.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 20 jan 2020 19:56

K80 schreef:Wil ik ook gaan zien. De trailer smaakt naar meer.
Nu eens kijken wanneer.


Het is wel een film die je moet zien en in de bioscoop kijken draagt bij deze film wel bij aan de beleving. Nogmaals, je denkt na afloop niet: wat een heerlijke film heb ik gekeken. De nasmaak is wat wrang maar dat ik juist wat de regisseur ook voor ogen heeft. Want zo was de oorlog ook. Dus, als je binnenkort een vrije avond over hebt, gaan!

Wat ik de afgelopen jaren, sinds we kinderen hebben, heb geleerd is hoe heerlijk het is (vind ik) om alleen naar de film te gaan. Af en toe is er een film die ik wil zien en dan ga ik gewoon in mijn uppie en ik vind dat verrassend fijn. Lekker rustig, alle aandacht voor het verhaal. Rustig het laten bezinken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 20 jan 2020 21:05

Marnix schreef:Het is wel een film die je moet zien en in de bioscoop kijken draagt bij deze film wel bij aan de beleving. Nogmaals, je denkt na afloop niet: wat een heerlijke film heb ik gekeken. De nasmaak is wat wrang maar dat ik juist wat de regisseur ook voor ogen heeft. Want zo was de oorlog ook. Dus, als je binnenkort een vrije avond over hebt, gaan!

Wat ik de afgelopen jaren, sinds we kinderen hebben, heb geleerd is hoe heerlijk het is (vind ik) om alleen naar de film te gaan. Af en toe is er een film die ik wil zien en dan ga ik gewoon in mijn uppie en ik vind dat verrassend fijn. Lekker rustig, alle aandacht voor het verhaal. Rustig het laten bezinken.


Ik ga meestal met een maat naar de bios. We hebben dezelfde smaak.
Met mijn vrouw ga ik maar weinig. Die geeft veel minder om films dan ik.
Zeker met dit soort films is het veel mooier in de bios.

Naar de nieuwe Bond film wilt ze wel mee trouwens. Ze vind Craig ook de beste 007. Arm kind weet niet beter :D
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 20 jan 2020 21:32

K80 schreef:Ik ga meestal met een maat naar de bios. We hebben dezelfde smaak.
Met mijn vrouw ga ik maar weinig. Die geeft veel minder om films dan ik.
Zeker met dit soort films is het veel mooier in de bios.

Naar de nieuwe Bond film wilt ze wel mee trouwens. Ze vind Craig ook de beste 007. Arm kind weet niet beter :D


Wij gaan wel af en toe samen, vaker naar het filmtheater / filmhuis dan naar de gewone bioscoop. Ik hou niet zo van de meeste Hollywood-producties maar af en toe zit er wel een goede film bij. Voor onze oudste werd geboren gingen we met grote regelmaat naar de film, nu minder vaak omdat je dan iedere keer weer oppas moet regelen. We plannen iedere maand een avondje weg samen maar dan gaan we ook wel eens uit eten, naar het theater dus lang niet altijd naar de film. Maar af en toe komt er wel eens wat voorbij wat ik wil zien en dan ga ik lekker alleen en dat bevalt uitstekend. Paar maanden terug ging ik naar de biopic Tolkien. Lekker over de hei fietsen naar Bussum, in een klein zaaltje de film gekeken. Heerlijk. Dan is het in de pauze en na de film lekker rustig om je heen en kan je de film eens goed laten bezinken ipv gelijk weer in de praatmodus te gaan ;-)

Yoshi

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Yoshi » 21 jan 2020 19:37

1917 in de bioscoop gezien. Aanrader.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 21 jan 2020 21:01

Ik moet er maar snel eens naar toe gaan!
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 30 jan 2020 09:58

En al geweest?

Gisteren Darkest Hour eindelijk gekeken. Goed acteerwerk van een markante man, Churchill dus.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 30 jan 2020 10:57

Marnix schreef:Gisteren Darkest Hour eindelijk gekeken. Goed acteerwerk van een markante man, Churchill dus.

Ja heel mooi!
Hij is al vaker nagespeeld, o.m. in The Crown. Maar daar kreeg hij toch een andere rol toebedeeld.
Maar in deze film zag je de andere kant van hem, hij bleek nogal lomp en onbehouwen te zijn, soms.
En zo zeker was hij niet altijd van zijn zaak.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten