PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 12 dec 2019 15:48

Yoshi schreef:Ik had eigenlijk gehoopt op een wetenschappelijk artikel waarbij het niet om iets simpele gaat als boodschappen die ietsje duurder zijn maar waar het gewoon over niet terug te verdienen investeringen die ook nog eens het eigen levensgenot nadelig beïnvloeden.


In het eerste artikel zie je de peiling voor allerlei maatregelen (Minder vliegen, minder autorijden, minder vlees eten etctera)
En op veel punten kan je je "levensgenot" op het zelfde peil houden als je meer betaalt. De vraag is dan of je het op het zelfde peil houden van je levensgenot die extra kosten waard vindt of dat je dan wat minder dingen doet die meer kosten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Yoshi » 12 dec 2019 16:32

Marnix schreef:In het eerste artikel zie je de peiling voor allerlei maatregelen (Minder vliegen, minder autorijden, minder vlees eten etctera)
En op veel punten kan je je "levensgenot" op het zelfde peil houden als je meer betaalt. De vraag is dan of je het op het zelfde peil houden van je levensgenot die extra kosten waard vindt of dat je dan wat minder dingen doet die meer kosten.


Het blijft niet bij wat extra betalen straks he. Het gaat veel verder willen we serieus stappen maken.
Ook onderwerpen als bevolkingskrimp moeten op de agenda komen. Dus maximaal 2 kinderen en liever minder.
Minder vliegen gaat naar helemaal niet meer vliegen binnen Europa.
Minder vlees gaat naar slechts 2 keer vlees per week.
Minder autorijden gaat over naar verplicht met het OV. Of duur investeren in een EV. Om vervolgens (indien geen eigen oprit) dagelijks conflict te hebben over de publieke oplaadpaal.
Minder gas gaat naar geen gas. Gaat naar een in veel gevallen niet goed werkende warmtepomp gaat naar geen 20 graden in huis in de winter maar een paar graden lager. En het levert natuurlijk kabaal op in de hele buurt.
Minder woningbouw gaat naar langer bij je ouders wonen, later trouwen.
Meer groene energie gaat naar meer windmolens ook bij u in de buurt. En wiellanden waar eerst koeien liepen en gewassen werden verbouwd worden natuurlijk volgegooid met zonnepanelen.

Geschatte kosten per woning zijn 30k tot 100k. Ga dat maar eens opbrengen als arbeider.

Dit gaat nog heel leuk worden. Het land zal straks onbestuurbaar zijn omdat extreem links deze plannen wil doordrukken en extreem rechts hier met gestrekt been tegenin gaat. Wat overblijft is een te zwak midden om nog te kunnen regeren.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 12 dec 2019 16:37

@Marnix: 3 van de 4 artikelen komen van natuur en milieu organisaties, die suggereren dat meer mensen meer geld aan klimaatmaatregelen uit willen geven. Maar er zijn ook andere onderzoeken, zoals deze: https://www.ipsos.com/sites/default/fil ... leid_0.pdf

Stelling: Ik ben bereid een persoonlijke financiële bijdrage te leveren aan klimaatbeleid
Antwoord: 29% is het daar mee eens.

Vraag: Hoeveel bent u dan persoonlijk bereid om per maand mee te betalen aan klimaatbeleid?
Antwoord:
0 euro: 32%
10 euro: 30%
Meer dan 10 euro: 21%
Weet niet/geen mening: 17%

Kortom: er zijn best veel mensen die vinden dat klimaatverandering een issue is, maar meer dan 60% van de bevolking wil (bijna) niets meebetalen aan klimaatbeleid.
Feit: we betalen nu al veel meer dan 10 euro per maand aan klimaatbeleid en het wordt alleen maar meer.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor irmo » 12 dec 2019 22:20

Yoshi schreef:Aan de Haagse regeldrift schijnen anders geen grenzen te zijn. Ook nu, nu enkele boeren letterlijk zelfmoord hebben gepleegd omdat ze geen uitweg zagen plotten D66 en GroenLinks om nog meer boerengezinnen kapot te krijgen.

FDF vertegenwoordigd een deel van de boeren met een grote actiebereidheid. Agractie lijkt me wat groter en wat gematigder. Beide samen zijn een redelijke vertegenwoordiging van de boeren. Beide zijn de Nederlandse overheid helemaal zat. Evenals de leraren, bouwvakkers en vele andere beroepsgroepen.

Deze regering heeft geld te over maar geen visie voor de rest van de regeerperiode. Laat staan dat ze nadenken over de lange termijn.


Maar de overheid is nu bezig nieuw beleid te maken. Op 1 pipo van D66 en de usual suspects van GroenLinks na, roept er verder niemand dat de veestapel daadwerkelijk gehalveerd moet worden (ja, minder, maar niet de helft!)

Hoe kan jij nu al zeggen dat de overheid faalt, terwijl je als boerenorganisaties er zelf alles aan doet om het besluitvormingsproces in Den Haag, zo veel mogelijk te frustreren....

Ik hoor alleen maar agrariers verklaren wat ze niet willen, waar ze het niet mee eens zijn, wat niet kan, en waar de problemen zitten, maar oplossingen?

Behalve een onzaligmakend plan van 3 miljard die de stikstofproblemen niet eens echt oplossen, heb ik nog weinig gezien. Zou je dan die zelfde "falende" overheid niet maar gewoon een kans moeten geven? Zelf ben je als sector hiertoe niet in staat.

In mijn optiek is de probleemanalyse simpel:

"we" willen te veel, zo niet alles, en "we" hebben daar vrijwel niets voor over.

"We'" Dat zijn wij rijke westerlingen, ook wel eens de beschaafde westerse wereld genoemd.

Wat we dan willen? Alles! In het voorjaar stedentrippen met vriendinnen, zomervakantie met de kinderen in zuid frankrijk in het najaar nog een vliegreisje naar Egypte. Elke dag een flink stuk vlees op bord, 's middags lunchen in de kantine weekenden uit eten, de kleding mag niet te veel kosten, en elke 3-4 jaar een nieuw interieur en doe dan ook de tuin gelijk maar. Elk jaar een nieuwe telefoon, om het jaar een Ipad, kortom we consumeren ons suf, met zijn allen. En dat doen we met een salaris dat sinds de 2e wereledoorlog niet substantieel is meegegroeid met de economie.

Dat zie je ook terug in de verdelingscijfers van onze inkomens. We geven minder procenten uit aan kleding, eten en wonen, en meer aan vakanties, (media-)electronica en andere consumptie.

We doen dus meer, met dat zelfde inkomen. en dat kan natuurlijk niet, zeker niet als je ziet dat aan de andere kant, de ontvangers van "ons" geld, er alleen maar meer geld wordt verdient. Dus we besteden minder aan voeding en kleding, maar de Unilevers, Intertexen (en de Rabobank!) en andere grootverdieners verdienen meer.

Wie dat betaald?

Simpelweg Wereldwijd:

agrariers (ook nederlandse!)
milieu
Kinderen (goedkope arbeid)
Het continent afrika (dat leeggeroofd wordt voor grondstoffen)
Klimaat
de wereldzeen en haar flora en fauna
De tropische regenwouden

Specifiek in Nederland:

Lager opgeleiden
natuurgebieden
kleine dorpen
De gezondheid (overgewicht, hartziekten etc)

Dit zijn allemaal nettobetalers voor "de vooruitgang".

Ik ben het helemaal eens met boeren die bijvoorbeeld de Rabobank nu aansprakelijk stellen. Jarenlang heeft die geprofiteerd van de behoefte tot groei van de agrarische sector, en tot op zekere hoogte heeft Rabo dit zelfs gestimuleerd en ook overheidsbeleid hierin beïnvloed. Terwijl Rabobank had kunnen (of moeten!) weten dat het utopische voorspellingen en dwaze investeringen waren.

Ik snap ook best wel dat veel boeren zich bedreigd voelen in hun voortbestaan. Maar dat voorbestaan is zeker ten einde als je als boer je bedrijf niet aanpast aan nieuwe milieueisen.

Wat ik niet begrijp is de radicale, bijna extremistische manier waarop boeren er op dit ogenblik met gestrekt been in gaan. Je kan elke week wel alle snelwegen gaan blokeren, en supermarkten pesten, maar het brengt de verlaging van stikstofdepositie niet dichter bij, en het respect waar je om vraagt (en die je verdient!) wordt ras minder.

Werk aan een oplossing. Boer duurzaam. Dat is niet rendabel, dat weet ik, maar vraag dan aan die overheid om dáár mee te helpen. Maak Duurzaam boeren wél rendabel. Daar ligt dan ook een taak voor de overheid om dát rendabel te maken, en bioindustrie onrendabel. Landbouwsubsidies moeten omgebogen (of afgeschaft)

Maar er moet wat veranderen, en dat lukt niet met trekkers op het Maliveld.

Overigens zal dit onder aan de streep moeten resulten in een oplossing voor het basisprobleem nummer 1:

Minder consumeren. Tevreden zijn met wat je hebt, en daar van genieten.

En kamperen bij de boer is ook echt hartstikke leuk, zeker met kinderen. Dat scheelt je ook 13 uur autorijden.....

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 12 dec 2019 23:00

elbert schreef:@Marnix: 3 van de 4 artikelen komen van natuur en milieu organisaties, die suggereren dat meer mensen meer geld aan klimaatmaatregelen uit willen geven. Maar er zijn ook andere onderzoeken, zoals deze: https://www.ipsos.com/sites/default/fil ... leid_0.pdf

Stelling: Ik ben bereid een persoonlijke financiële bijdrage te leveren aan klimaatbeleid
Antwoord: 29% is het daar mee eens.

Vraag: Hoeveel bent u dan persoonlijk bereid om per maand mee te betalen aan klimaatbeleid?
Antwoord:
0 euro: 32%
10 euro: 30%
Meer dan 10 euro: 21%
Weet niet/geen mening: 17%

Kortom: er zijn best veel mensen die vinden dat klimaatverandering een issue is, maar meer dan 60% van de bevolking wil (bijna) niets meebetalen aan klimaatbeleid.
Feit: we betalen nu al veel meer dan 10 euro per maand aan klimaatbeleid en het wordt alleen maar meer.


Prima. Natuurlijk willen er best veel mensen nooit extra betalen. Je ontkomt er alleen niet aan. Maar ik haalde die dingen aan omdat Yoshi zei dat haast niemand wil bijdragen aan het klimaat behalve wanneer ze er zelf beter van worden omdat hij er zelf zo over denkt en vermoedt dat de rest van Nederland er zo dus ook wel in zal staan. Die groep is inderdaad groot met 60% maar er zijn ook mensen die we bij willen dragen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 12 dec 2019 23:04

Yoshi schreef:Het blijft niet bij wat extra betalen straks he. Het gaat veel verder willen we serieus stappen maken.
Ook onderwerpen als bevolkingskrimp moeten op de agenda komen. Dus maximaal 2 kinderen en liever minder.
Minder vliegen gaat naar helemaal niet meer vliegen binnen Europa.
Minder vlees gaat naar slechts 2 keer vlees per week.
Minder autorijden gaat over naar verplicht met het OV. Of duur investeren in een EV. Om vervolgens (indien geen eigen oprit) dagelijks conflict te hebben over de publieke oplaadpaal.
Minder gas gaat naar geen gas. Gaat naar een in veel gevallen niet goed werkende warmtepomp gaat naar geen 20 graden in huis in de winter maar een paar graden lager. En het levert natuurlijk kabaal op in de hele buurt.
Minder woningbouw gaat naar langer bij je ouders wonen, later trouwen.
Meer groene energie gaat naar meer windmolens ook bij u in de buurt. En wiellanden waar eerst koeien liepen en gewassen werden verbouwd worden natuurlijk volgegooid met zonnepanelen.

Geschatte kosten per woning zijn 30k tot 100k. Ga dat maar eens opbrengen als arbeider.

Dit gaat nog heel leuk worden. Het land zal straks onbestuurbaar zijn omdat extreem links deze plannen wil doordrukken en extreem rechts hier met gestrekt been tegenin gaat. Wat overblijft is een te zwak midden om nog te kunnen regeren.


Dat is natuurlijk nog maar het begin. Daarna gaan ze op meer drastische manieren de bevolking inkrimpen door iedereen die zijn huis niet heeft geïsoleerd of nog in een benzine-auto durft te rijden te lynchen.

Als het ons gegeven is blik ik over 20 jaar graag eens terug om te kijken hoeveel procent van wat je hier zegt klopt en is uitgekomen. Als het echt nodig is is de mens denk ik wel capabel om te zorgen voor een vorm van welvaart die niet ten koste gaat van de natuur maar ook niet van het geluk van mensen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 13 dec 2019 08:57

Marnix schreef:Prima. Natuurlijk willen er best veel mensen nooit extra betalen. Je ontkomt er alleen niet aan. Maar ik haalde die dingen aan omdat Yoshi zei dat haast niemand wil bijdragen aan het klimaat behalve wanneer ze er zelf beter van worden omdat hij er zelf zo over denkt en vermoedt dat de rest van Nederland er zo dus ook wel in zal staan. Die groep is inderdaad groot met 60% maar er zijn ook mensen die we bij willen dragen.
Wat bedoel je met "je ontkomt er niet aan"? We leven in een democratie, toch? De meerderheid van de bevolking is tegen het klimaatbeleid dat onze regering wil voeren.
Als mensen zelf geld uit willen geven voor klimaatmaatregelen, dan is dat natuurlijk prima: dat moeten zij zelf weten.
Maar als de regering draconische maatregelen (260 miljard euro extra per jaar in de EU) wil nemen om klimaatverandering tegen te gaan en de meerderheid van de burgers nog geen tientje per maand wil bijdragen, dan is er een groot politiek probleem.
Dat hebben sommige politici nog niet door, maar dat politieke probleem hebben we nu dus. Zonder draagvlak is dit een doodlopende weg.
Dit zorgt voor grote onrust en als deze politici niet uitkijken, valt de hele EU uit elkaar.
Het eerste land gaat er (na de Britse verkiezingen van gisteren) in elk geval nu uit.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 13 dec 2019 09:13

elbert schreef:Wat bedoel je met "je ontkomt er niet aan"? We leven in een democratie, toch? De meerderheid van de bevolking is tegen het klimaatbeleid dat onze regering wil voeren.
Als mensen zelf geld uit willen geven voor klimaatmaatregelen, dan is dat natuurlijk prima: dat moeten zij zelf weten.
Maar als de regering draconische maatregelen (260 miljard euro per jaar in de EU) wil nemen om klimaatverandering tegen te gaan en de meerderheid van de burgers nog geen tientje per maand wil bijdragen, dan is er een groot politiek probleem.
Dat hebben sommige politici nog niet door, maar dat politieke probleem hebben we nu dus. Zonder draagvlak is dit een doodlopende weg.
Dit zorgt voor grote onrust en als deze politici niet uitkijken, valt de hele EU uit elkaar.
Het eerste land gaat er (na de Britse verkiezingen van gisteren) in elk geval nu uit.


Ik denk niet dat de klimaatwetten de oorzaak zijn van de Brexit. Op dat vlak is Groot-Brittanie behoorlijk progressief en gaan ze in Europa aardig voorop. Met “je ontkomt er niet aan” bedoel ik dat maatregelen noodzakelijk zijn omdat we niet op de huidige manier door kunnen gaan. Wat zowel de Nederlandse als de bevolking als die van de VK wel doorheeft.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 13 dec 2019 09:17

Marnix schreef:Ik denk niet dat de klimaatwetten de oorzaak zijn van de Brexit. Op dat vlak is Groot-Brittanie behoorlijk progressief en gaan ze in Europa aardig voorop.
Dat klopt wel, maar de oekazes die uit Brussel komen, zijn wel mede een oorzaak van Brexit. Laat die "Green Deal" (die overigens helemaal geen deal is) nu uit Brussel komen en die zorgt voor een totale controle over bijna elk aspect van het leven van de burgers in de EU.
Marnix schreef:Met “je ontkomt er niet aan” bedoel ik dat maatregelen noodzakelijk zijn omdat we niet op de huidige manier door kunnen gaan. Wat zowel de Nederlandse als de bevolking als die van de VK wel doorheeft.
Wie bepaalt of we "er niet aan ontkomen"? Politici? Als puntje bij paaltje komt, bepaalt toch uiteindelijk de kiezer of we er wel of niet aan ontkomen?
De kiezer kan namelijk ook zeggen: ja, klimaatverandering is een probleem, maar ik ben niet bereid om de hoofdprijs te betalen voor beleid dat er toch geen meetbaar effect op heeft.
Dat is wat de Chinezen, Indiers, Russen en de Amerikanen (samen goed voor meer dan driekwart van de CO2 uitstoot) ook doen namelijk.
Als de verkiezingen van gisteren iets duidelijk maken, is dat kiezers het niet nemen als er niet naar een verkiezingsuitslag (Brexit referendum 2016) geluisterd wordt.
Het "je ontkomt er niet aan" zegt dat er geen alternatief is. Dat is er wel, meerdere zelfs.
Want dit is het verschil tussen geen beleid en wel beleid (afspraken Parijs):
Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 13 dec 2019 10:12

elbert schreef:Dat klopt wel, maar de oekazes die uit Brussel komen, zijn wel mede een oorzaak van Brexit. Laat die "Green Deal" (die overigens helemaal geen deal is) nu uit Brussel komen en die zorgt voor een totale controle over bijna elk aspect van het leven van de burgers in de EU.
Wie bepaalt of we "er niet aan ontkomen"? Politici? Als puntje bij paaltje komt, bepaalt toch uiteindelijk de kiezer of we er wel of niet aan ontkomen?
De kiezer kan namelijk ook zeggen: ja, klimaatverandering is een probleem, maar ik ben niet bereid om de hoofdprijs te betalen voor beleid dat er toch geen meetbaar effect op heeft.
Dat is wat de Chinezen, Indiers, Russen en de Amerikanen (samen goed voor meer dan driekwart van de CO2 uitstoot) ook doen namelijk.
Als de verkiezingen van gisteren iets duidelijk maken, is dat kiezers het niet nemen als er niet naar een verkiezingsuitslag (Brexit referendum 2016) geluisterd wordt.
Het "je ontkomt er niet aan" zegt dat er geen alternatief is. Dat is er wel, meerdere zelfs.
Want dit is het verschil tussen geen beleid en wel beleid (afspraken Parijs):
Afbeelding


Gelukkig werkt het niet altijd zo. Als er een economische regressie komt moet een regering ook bezuinigingen doorvoeren en zullen mensen daar niet blij mee zijn. Hou je dan een poll, dan zullen er een hoop zeggen: we willen er niet op achteruitgaan hoor. Als er dan altijd de houding “we leven in een democratie dus we volgen gewoon de meerderheid en nemen dus geen impopulaire maatregelen” was geweest was onze economie veel minder stabiel en goed geweest. Tijden van crisis vragen om niet-populaire maatregelen waar iedereen last van heeft, of ze nou willen of niet.

In een democratie kies je de regering en die moet naar de omstandigheden handelen. Ook als de kiezer dat soms niet leuk vindt. Zoals ik al zei, daar is dan geen ontkomen aan. En daar wordt een regering allicht weer op afgerekend, dat is ook wel een beetje de kortzichtigheid van de kiezer. Wel is het natuurlijk zaak dat de maatregelen die genomen worden verstandig zijn en niet onnodig, wat dat betreft valt er over bepaalde maatregelen inderdaad nog wel wat te zeggen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 13 dec 2019 11:43

Marnix schreef:In een democratie kies je de regering en die moet naar de omstandigheden handelen.
In Nederland niet. Wij kiezen hier een parlement, dat vervolgens zelf een regering kiest, waarbij de wens van de kiezer vaak alweer vergeten wordt zodra de zetels binnen zijn.
Maar ik dwaal af.
Natuurlijk is het zo dat de regering soms impopulaire maatregelen moet nemen. Daar is inderdaad niet altijd aan te ontkomen. Sommige impopulaire maatregelen zijn goed uit te leggen: als de regering veel meer uitgeeft dan er binnenkomt, moet er ofwel bezuinigd worden, danwel de lasten verhoogd worden. Mijn voorkeur heeft dan het eerste, maar soms is het tweede onvermijdelijk. Dat snapt de gemiddelde kiezer best.
Maar sommige maatregelen zijn echt niet uit te leggen en komen alleen voort uit bepaalde politieke papieren werkelijkheden.
Voorbeelden: de stikstof"crisis" die compleet op basis van een papieren werkelijkheid (nl. domme regelgeving) tot echte problemen heeft geleid onder de bevolking. Geen wonder dat de boeren boos zijn. Nee, die zijn niet "kortzichtig" zoals je stelt (domme kiezers versus slimme politici). Ze hebben een punt: het gaat hier om hun baan en hun bedrijf, dat vermorzeld wordt onder onzinnige overheidsregels.
Hetzelfde geldt wat mij betreft voor klimaatbeleid. Niemand maakt me wijs dat het land vol zetten met windmolens ons ook maar 1 stap dichterbij een "beter klimaat" kan brengen. Zeker niet omdat niemand kan uitleggen wat zo'n beter klimaat dan is en of dat uberhaupt meetbaar is (dat is het nl. niet). Er is geen moment waarop je kunt zeggen dat het beleid succesvol is geweest, simpelweg omdat je het beleid niet kunt toetsen. Voeg daarbij het kostenplaatje en het beeld is compleet.
De kiezer is nl. niet zo kortzichtig als je het hier voorstelt. De meeste mensen zien heel goed wat wel en niet in hun eigen belang is. Een goed milieubeleid en zuinig omgaan met grondstoffen? Prima. Een milieu- en klimaatbeleid dat onze economie en maatschappij naar de haaien helpt? Nee, dank u.
Of zoals Syp Wynia (ex Elsevier) zich afvraagt: zijn we met zijn allen gek geworden of zo?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Yoshi » 13 dec 2019 12:03

irmo schreef:Maar de overheid is nu bezig nieuw beleid te maken. Op 1 pipo van D66 en de usual suspects van GroenLinks na, roept er verder niemand dat de veestapel daadwerkelijk gehalveerd moet worden (ja, minder, maar niet de helft!)

Regeren is vooruitzien. Doer belachelijke politieke ambities in Den Haag is deze crisis ontstaan. En men is tot op heden niet in staat om het op te lossen. Gevolg is inmiddels dat komende kerst duizenden werknemers werkloos thuis zitten die anders nog werk hadden. Tientallen bedrijven zijn omgevallen die anders nog bestaan hadden. En dat enkele gezinnen nu zonder vader of zoon kerst 'vieren' want die heeft door falen van de regering zelfmoord gepleegd.

Hoe kan jij nu al zeggen dat de overheid faalt, terwijl je als boerenorganisaties er zelf alles aan doet om het besluitvormingsproces in Den Haag, zo veel mogelijk te frustreren....

De boeren hebben, toen de crisis al volop aan de gang was een pakket met voorstellen aan de minister gegeven. Deze is schijnbaar niet capabel genoeg om er voortvarend mee aan de slag te gaan. De boeren hebben de afgelopen decennia elke maatregel vanuit Den Haag uitgevoerd. Nu vraagt Den Haag in blinde paniek verandering zonder reëel tijdspad. Dat is niet uit te voeren.

Ik hoor alleen maar agrariers verklaren wat ze niet willen, waar ze het niet mee eens zijn, wat niet kan, en waar de problemen zitten, maar oplossingen?

Oplossingen zijn bij de minister aangedragen. Ze doet er enkel weinig mee. EN ze is zelf niet in staat om alternatieven te bedenken die reëel zijn.

Behalve een onzaligmakend plan van 3 miljard die de stikstofproblemen niet eens echt oplossen, heb ik nog weinig gezien. Zou je dan die zelfde "falende" overheid niet maar gewoon een kans moeten geven? Zelf ben je als sector hiertoe niet in staat.

Hoeveel kansen en ten koste van wat?
Regeren is vooruitzien en schijnbaar willen ze dat vanwege persoonlijke en politieke belangen niet. En dan in pure paniek omdat een rechter heeft besloten dat de regering maar eens moet voldoen aan haar eigen regeltjes gaan ze pakken wie ze pakken kunnen.

Hoeveel gezinnen moeten nog ten gronde worden gericht, hoeveel zelfmoorden moeten er nog plaats vinden voordat de minister eens de ernst van de zaak ziet?

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 13 dec 2019 12:24

elbert schreef:Of zoals Syp Wynia (ex Elsevier) zich afvraagt: zijn we met zijn allen gek geworden of zo?

d:)b
:)nico
alleen Marnix kijk niet digitaal :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 13 dec 2019 14:02

benefietdiner schreef:d:)b
:)nico
alleen Marnix kijk niet digitaal :mrgreen: :mrgreen:


Jawel hoor, alleen niet die meuk die jij soms onder je reacties zet ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 22 dec 2019 15:03

Geert Wilders

Ze willen ons geld, sigaretten en twee keer per dag warm eten.
VVD-Premier Rutte liet ze allemaal Nederland binnen.
Ik wil deze profiteurs allemaal Nederland uit en onze grenzen dicht! ...


Afbeelding


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten