PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor pindas83 » 06 dec 2019 12:47

Goed om te zien dat er gewoon eens een nuchter, helder, goed onderbouwd verhaal wordt geschetst. Elbert is daar heel goed in, mooi =D>

Ben alleen bang dat dit verhaal niet gehoord wil worden door veel mensen. Het is niet politiek correct dus je word al gauw in het hoekje populist, pvv-er, of erger: racist geplaatst.
En dat vind ik heel kwalijk want niet iedereen die dit serieus neemt en kritisch is op immigratie heeft een hekel aan buitenlanders.

Als dit zo door gaat, (en waarschijnlijk wel) verwacht ik over een aantal decennia dat het de norm is geworden dat we mogen meegenieten van de oproep tot gebed, luid jengelend hoorbaar over de speakers galmend door de stad.
(Was dit laatst in Amsterdam West al niet het geval?)
Vrouwen hoeven niet te denken dat ze nog over straat kunnen lopen in kleding die ze zelf aan willen hebben. Om maar wat te noemen.

In London en Parijs zijn er al no-go zones waar de sharia de maatstaf is geworden en waar je zeker als westers geklede vrouw je echt niet hoeft te laten zien want je bent je leven niet zeker.
Wat wordt er aan gedaan? Niks de politie durft er ook niet te komen.
Dan kan je wel zeggen; ja maar de meeste moslims zijn hele lieve mensen. Ja dat zal gerust. Maar die hele lieve mensen hebben als het er op aan komt niks te vertellen, die hele slechte mensen, dié gaan de dienst uitmaken.



I

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 06 dec 2019 14:01

Marnix schreef:Ik kan de factcheck van het NRC niet lezen. Wat vragen:

- Koopmans heeft het over mensen die geweld goedkeuren om de Islam te verdedigen. Dat lijkt me wat anders dan geweld goedkeuren om de Islam uit te breiden? Hoe zit het daarmee qua cijfers?
Het gaat om mensen die bereid zijn om zelf geweld te gebruiken of dat geweld actief te faciliteren.
Marnix schreef:- Hoeveel mensen van die 50 miljoen wonen in Nederland?
De schattingen daarover lopen uiteen. Wilders heeft zelf het getal van 10.000 mensen in de mond genomen, maar dat lijkt me te hoog. In de media wordt het getal van 160 genoemd, maar zelf denk ik dat de veiligheidsdiensten meer mensen in de gaten houden. Die 160 lijken me de harde kern in Nederland. In het artikel wordt aangegeven dat het echte getal waarschijnlijk een stuk hoger ligt. Ik denk dat het aantal rond de 1000 ligt dat actief gemonitord wordt, waarbij natuurlijk naast de harde kern er ook mensen zijn die hand en spandiensten willen verlenen. Wat mij betreft is dat al erg hoog: met 1000 man kun je enorme schade aanrichten. Plus: die mensen leven niet in een vacuum. Daaromheen zit een grotere problematische schil van mensen met denkbeelden waar je in een democratische samenleving niet blij mee kunt zijn. Om daarvan een voorbeeld te noemen: de incidenten in Gorinchem onlangs en in het Laakkwartier in Den Haag deze week, waarbij er een soort van groepsgeweld wordt toegepast dat ervoor zorgt dat er no-go gebieden ontstaan in Nederland waar je als vrouw/jood/homo enz. niet veilig meer over straat kunt.
Marnix schreef:- ik stel niet dat er geen probleem is. Wel verzet ik me tegen het beeld dat Benefietdiner schetst dat het probleem bij de religie zelf zit en moslims in het algemeen een gevaar zijn voor de bevolkingsgroep. Het blijft een kleine groep van de moslims die geweld tegen niet-moslims als dat mogelijk is prima vindt. Die groep aanpakken vind ik uitstekend maar dat is wat anders dan de islam willen verbieden. Een hele bevolkingsgroep zwartmaken vanwege de rotte appels is niet de goede aanpak. Daar ging ik vooral tegenin.
We mogen ons wel afvragen of de islam zelf geen aanleiding geeft om gewapende strijd goed te praten of te promoten. Een martelaar in de gewapende strijd gaat volgens de overheersende mening van moslims rechtstreeks naar de hemel. Bovendien wordt de wereld van de moslims in 2 delen opgedeeld:
- de dar al islam (het huis van de islam, het gebied waar de sharia heerst)
- de dar al harb (het huis van strijd) of ook de dar-al-kufr (het huis van de heidenen) genoemd, het gebied waar de sharia nog niet heerst, maar waar erom gestreden wordt
Het is gewoon een feit dat die strijd ook met echte wapens gestreden mag worden, volgens een groot deel van de moslims. Het is niet voor niets dat in de 7e en 8e eeuw de islam gewapenderhand het hele Midden-Oosten onder de voet liep. In 732 kon Karel Martel maar met moeite (de slag bij Poitiers) een mosliminvasie van West-Europa afslaan. Datzelfde geldt voor de 2 slagen bij Wenen (1529 en 1683). Anders dan het christendom kent de islam niet de tekst "Niet door kracht en niet door geweld, maar door Mijn Geest," (Zacharia 4:6). Dat is echt een tekst die men in de moslimwereld niet kent.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 06 dec 2019 15:50

Overigens: het proces tegen Wilders, daar horen we ook regelmatig nog over. Het wordt meer en meer duidelijk dat de toenmalige regering (waaronder minister Opstelten) zich actief bemoeid heeft met deze rechtszaak, waardoor de bewering van Wilders dat het om een politiek proces gaat, steeds meer bewaarheid wordt. Onderzoeksjournalist Pieter Klein van RTL, die ook al documenten in de toeslagenaffaire te voorschijn wist te krijgen, verricht daarnaar al maandenlang graafwerk om de documenten boven water te krijgen. Vandaag kreeg hij weer een paar van die documenten in handen (en nog is het einde niet in zicht): https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... ministerie
We hebben een probleem met de betrouwbaarheid van onze overheid, is mijn conclusie, als je de moeite ziet die moet worden gedaan om documenten van de overheid openbaar te krijgen en wat er naar buiten komt als die documenten eenmaal openbaar zijn.
"Dit mag niet uitlekken" staat er in zo'n mailtje.
En dat terwijl volgens de Wet Openbaarheid Bestuur (WOB) dit juist openbaar zou moeten kunnen zijn, omdat deze documenten niet van de ministers of de ambtenaren op een ministerie zijn, maar van de burgers van dit land. Er wordt, getuige een lezenswaardige column in HP de Tijd, gesold met onze grondwet.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor ben db bd » 09 dec 2019 17:57

het trieste van heel het gelijk hebben, is dat het meestal zo ver afligt van het gelijk krijgen.
Gelijk krijgen is een kwestie van over de macht beschikken, zeker in de leugenachtige politiek.
Iedereen wil minder mocro maffia en andere boosdoeners, waar het Wilders in principe ook om gaat.
Alleen vindt Wilders wellicht dat het percentage kwaadwillenden onder de Marokkanen te groot blijkt te zijn om hier uit te kunnen splitsen.
Alle Marokkanen dus maar weren is natuurlijk onmenselijk, maar vrijwel geen selectie uitoefenen en ook zo van al die andere criminelen uit verre (en dichtbije ) landen niet, tot ISIS-terroristen veelal toe, (immers niet aantoonbaar!) gaat zeker onze omvolking zeer bespoedigen.
Daarin is ons politieapparaat ook al lang niet meer in staat om orde te handhaven, toch?
Wilders krijgt dus steeds meer en steeds breder als wat hij roept, gelijk. Zie maar naar het ons voorgaande Duitsland in hun umvolkung.
Neem ook het verloop in Zweden waar, en nu zelfs heel de beslissingsbevoegdheid inzake ongeremde migratie met de verplichte verdeling over heel de EU, naar Brussel toe. Berekeningen tonen aan dat dit voor ons land tot viermiljoen ongeselecteerde migranten belooft op te brengen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2019 08:54

ben db bd schreef:het trieste van heel het gelijk hebben, is dat het meestal zo ver afligt van het gelijk krijgen.


Klopt. Ik heb ook altijd gelijk. Ik krijg het alleen maar zelden... :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 10 dec 2019 15:32

ben db bd schreef:het trieste van heel het gelijk hebben, is dat het meestal zo ver afligt van het gelijk krijgen.
Marnix schreef:Klopt. Ik heb ook altijd gelijk. Ik krijg het alleen maar zelden... :-)

Ja dat heb ik wel eens ontdekt bij jou. :D

Elbert heeft voor mij aan jou verschillende keren antwoord gegeven en met dat antwoord van elbert ben ik het helemaal eens. Het gaat daarin niet over gelijk krijgen of gelijk hebben maar over feiten.

ben db bd had het over Marokkanen. Ja…. die Marokkanen zijn wel een speciaal volkje.

Hier weer zo iets: Kamer kritisch over Marokko-rel: ‘Staatssecretaris in het hemd’.
https://www.ad.nl/politiek/kamer-kritis ... ~a256f435/

Tevens in je achterhoofd wetend dat 1 op de 50 personen Marokkaans is, maar in de gevangenis is dat 1 op de 7.

En.....zie Rutte zich toch eens in bochten wringen voor zijn Marokkaantjes.


ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor ben db bd » 10 dec 2019 16:40

Marnix zei: Klopt. Ik heb ook altijd gelijk. Ik krijg het alleen maar zelden...

En dan zie ik ook nog dat u op dit forum wel 18x zoveel invloed hebt uitgeoefend als ikzelf, waarmee u de absoluut hoogste rang met bijbehorende lauwerkrans en bevoegdheid hebt verkregen. Niet gek dus dat ik hier naar mijn eigen weten nog nooit gelijk heb gekregen. :(

Maar als ik ook de bijdrage van elbert lees en de bijbehorende links aanklik, dan worden we natuurlijk wel allemaal in en inverdrietig.
Nou ben ik tegenwoordig na zo'n 20 jaar obstinaat CU lid te zijn geweest, wel zeer overtuigd SGP aanhanger geworden hoor. Maar in deze kuis verrotte politieke ondergangswereld is het inmiddels toch eigenlijk pure zelfmoord als we geen PVV of FVD in het stemhokje rood maken?
Alleen zolang die twee partijen geen absolute meerderheid hebben in de Kamer, zal een schandelijk cordon sanitair hen onmachtig houden.
Daarom geloof ik ook niet meer in een omslag en denk dat Wilders puur uit vijandschap het walgelijke schijnproces zal gaan verliezen.
De politiek kan zich nu toch al lang niet meer een stoere eerlijke houding, met bijbehorende smadelijke afgang, permitteren?
En het ministerie heerst keihard over het OM, leerden we, toch? :-$

Onze democratie is reeds heimelijk voor het grootste deel naar de dictatuur van Brussel overgeheveld. Daarbij wacht ons de hete adem van Kajsa's denkpolitie en zoals bij de in heel de wereldgeschiedenis tentoongespreide vervolging van onwelgevalligen, een duistere tijd.
Weet u, in het heel klein gaan we nu de donkere dagen voor Kerstmis in, maar in het heel groot zie ik, met trouwens miljoenen andere christenen, de donkere jaren voor Christus' wederkomst opdoemen. Desalniettemin wens ik jullie allen vooralsnog gezegende dagen toe. :)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 10 dec 2019 17:44

ben db bd schreef:Nou ben ik tegenwoordig na zo'n 20 jaar obstinaat CU lid te zijn geweest, wel zeer overtuigd SGP aanhanger geworden hoor. Maar in deze kuis verrotte politieke ondergangswereld is het inmiddels toch eigenlijk pure zelfmoord als we geen PVV of FVD in het stemhokje rood maken?

Dat heb je goed gezien. :-$

islamisering ...... kijk hier wat De Graaf (PVV) er over zegt.


Yoshi

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Yoshi » 10 dec 2019 18:10

Heel leuk die toneelstukjes in de tweede kamer van 2 partijen die nooit iets zullen bereiken of zullen veranderen. Ik geef mijn stem liever aan partijen en kamerleden die wel concreet wat bereiken.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2019 20:16

benefietdiner schreef:Ja dat heb ik wel eens ontdekt bij jou. :D

Elbert heeft voor mij aan jou verschillende keren antwoord gegeven en met dat antwoord van elbert ben ik het helemaal eens. Het gaat daarin niet over gelijk krijgen of gelijk hebben maar over feiten.


Toch zie ik wel een verschil in benadering tussen jou en Elbert. Waar Elbert zich richt op de probleemgroep ben jij sneller aan het generaliseren en richt je je op de islam in het algemeen en op alle moslims.

Ps fijn als je ziet dat ik gelijk heb maar het niet altijd krijg. Dat is namelijk veel beter dan wanneer het andersom zou zijn ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2019 20:23

ben db bd schreef:En dan zie ik ook nog dat u op dit forum wel 18x zoveel invloed hebt uitgeoefend als ikzelf, waarmee u de absoluut hoogste rang met bijbehorende lauwerkrans en bevoegdheid hebt verkregen. Niet gek dus dat ik hier naar mijn eigen weten nog nooit gelijk heb gekregen. :(


Ik kom hier dan ook al veel langer. En was vooral vroeger heel actief, sowieso in alle subforums. Ook de minder serieuze ;-) overigens is invloed uitoefenen nooit iets waar ik naar streef.

Maar als ik ook de bijdrage van elbert lees en de bijbehorende links aanklik, dan worden we natuurlijk wel allemaal in en inverdrietig.
Nou ben ik tegenwoordig na zo'n 20 jaar obstinaat CU lid te zijn geweest, wel zeer overtuigd SGP aanhanger geworden hoor. Maar in deze kuis verrotte politieke ondergangswereld is het inmiddels toch eigenlijk pure zelfmoord als we geen PVV of FVD in het stemhokje rood maken?
Alleen zolang die twee partijen geen absolute meerderheid hebben in de Kamer, zal een schandelijk cordon sanitair hen onmachtig houden.
Daarom geloof ik ook niet meer in een omslag en denk dat Wilders puur uit vijandschap het walgelijke schijnproces zal gaan verliezen.
De politiek kan zich nu toch al lang niet meer een stoere eerlijke houding, met bijbehorende smadelijke afgang, permitteren?
En het ministerie heerst keihard over het OM, leerden we, toch? :-$

Onze democratie is reeds heimelijk voor het grootste deel naar de dictatuur van Brussel overgeheveld. Daarbij wacht ons de hete adem van Kajsa's denkpolitie en zoals bij de in heel de wereldgeschiedenis tentoongespreide vervolging van onwelgevalligen, een duistere tijd.
Weet u, in het heel klein gaan we nu de donkere dagen voor Kerstmis in, maar in het heel groot zie ik, met trouwens miljoenen andere christenen, de donkere jaren voor Christus' wederkomst opdoemen. Desalniettemin wens ik jullie allen vooralsnog gezegende dagen toe. :)


Dank je. De Bijbel leert ons ook dat de eindtijd niet leuk wordt maar we er niet bang voor hoeven zijn he. We hoeven ons niet door angst te laten regeren want God regeert. Ik ga dan ook zeker niet een PVV of FvD-hokje roodmaken bij de volgende verkiezingen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 11 dec 2019 15:29

Yoshi schreef:Heel leuk die toneelstukjes in de tweede kamer van 2 partijen die nooit iets zullen bereiken of zullen veranderen. Ik geef mijn stem liever aan partijen en kamerleden die wel concreet wat bereiken.
Wat mij vooral opvalt, is dat er nauwelijks partijen zijn die iets bereiken.
Veranderen wel: belastingen verhogen, of extra (vaak overbodige) regels invoeren, of publiek geld verkwisten/uitdelen.
Maar alle verandering is geen verbetering. Sterker nog: meestal wordt het er niet beter van, van die verandering.
Vandaar dat ik sceptischer ben geworden over de rol van de overheid in onze samenleving. De overheid zou zich alleen met die dingen bezig moeten houden die nu eenmaal een centrale sturing nodig hebben, zoals veiligheid, buitenlandse zaken, onderwijs, gezondheidszorg.
Ik heb wel een beetje genoeg van partijen die van alles willen veranderen, maar niets kunnen verbeteren.
Dus ook van mensen als Frans Timmermans die zegt: "we gaan de hele economie veranderen" voor het klimaat en dat voor het lieve sommetje van (volgens sommige schattingen) 11.000 miljard euro. Daarbij rijzen me de haren te berge, want dan weet je dat dit een ongekend fiasco gaat worden (wat het nu eigenlijk al is).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 11 dec 2019 15:51

elbert schreef:Wat mij vooral opvalt, is dat er nauwelijks partijen zijn die iets bereiken.
Veranderen wel: belastingen verhogen, of extra (vaak overbodige) regels invoeren, of publiek geld verkwisten/uitdelen.
Maar alle verandering is geen verbetering. Sterker nog: meestal wordt het er niet beter van, van die verandering.
Vandaar dat ik sceptischer ben geworden over de rol van de overheid in onze samenleving. De overheid zou zich alleen met die dingen bezig moeten houden die nu eenmaal een centrale sturing nodig hebben, zoals veiligheid, buitenlandse zaken, onderwijs, gezondheidszorg.
Ik heb wel een beetje genoeg van partijen die van alles willen veranderen, maar niets kunnen verbeteren.
Dus ook van mensen als Frans Timmermans die zegt: "we gaan de hele economie veranderen" voor het klimaat en dat voor het lieve sommetje van (volgens sommige schattingen) 11.000 miljard euro. Daarbij rijzen me de haren te berge, want dan weet je dat dit een ongekend fiasco gaat worden (wat het nu eigenlijk al is).


De vraag is alleen wat er gebeurt als je op het gebied van klimaat bijvoorbeeld niets doet als overheid omdat je vindt dat dat geen overheidstaak is en de mensen zelf hun verantwoordelijkheid maar moeten nemen. Wat als de overheid zich niet had bemoeid met drijfgassen? Wat als ze zich niet bemoeien met het klimaat? Komt dan alles wel goed of krijg je een groter fiasco (en dat staat even los van fouten zoals de biomassa-subsidie die onderdaad nodeloos heel veel geld kosten)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 11 dec 2019 16:03

Marnix schreef:De vraag is alleen wat er gebeurt als je op het gebied van klimaat bijvoorbeeld niets doet als overheid omdat je vindt dat dat geen overheidstaak is en de mensen zelf hun verantwoordelijkheid maar moeten nemen. Wat als de overheid zich niet had bemoeid met drijfgassen? Wat als ze zich niet bemoeien met het klimaat? Komt dan alles wel goed of krijg je een groter fiasco (en dat staat even los van fouten zoals de biomassa-subsidie die onderdaad nodeloos heel veel geld kosten)
Wat je hier aankaart is de kosten-batenanalyse.
Het probleem hiermee is dat in de politiek die analyse niet gemaakt wordt, of heel eenzijdig en feitenvrij wordt ingevuld.
Want er wordt altijd vanuit gegaan dat geen kosten te hoog zijn voor klimaatbeleid. Want, zo is de redenering, we hebben maar 1 aarde en die mogen we niet verspelen. "Er is geen planeet B", zo zeggen de milieuorganisaties. Kortom: alles is geoorloofd en er zit geen limiet aan het klimaatbeleid.

Maar wat als het middel erger dan de kwaal blijkt? Nu al zie je dat mensen hun energierekening niet meer kunnen betalen en de verwachting is dat dat in de toekomst alleen maar toe zal nemen.
Hoeveel armoede en hoeveel doden door klimaatbeleid willen we dus op ons geweten hebben? Dat zijn vragen die niemand (behalve sceptici zoals ik) stelt. Als je politici die vraag stelt, dan wordt dat weggewuifd met het argument dat we juist rijker worden door klimaatbeleid (meer banen, meer economische groei). Het probleem met dat wegwuiven, is dat het door geen enkel objectief feit wordt ondersteund.
Hoeveel temperatuurstijging wordt voorkomen door 100 miljard euro aan uitgaven? De wetenschap is daar al lang uit: niets meetbaars. De politiek doet het voorkomen dat al dat geld een meetbaar resultaat heeft. Maar dat is onjuist: alle klimaatbeleid heeft geen meetbaar effect op het klimaat. Als het al een effect heeft, is dat theoretisch en modelmatig van aard. Het akkoord van Parijs zal, mits geheel uitgevoerd (en dat gaat niet gebeuren) een verwachte impact van 0,17 graden hebben op de gemiddelde wereldtemperatuur in 2100. Dat is niet meetbaar.
De bedragen die voor klimaatbeleid worden genoemd, zijn astronomisch. Er zijn maar weinig mensen die zich afvragen of de veronderstelde baten de kosten verantwoorden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Yoshi » 11 dec 2019 16:15

Misschien volg je de politiek gewoon te weinig om te realiseren wat er wel bereikt wordt.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten