PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 03 dec 2019 20:10

irmo schreef:Nou. Filmpje gezien hoor. 5 minute van mijn leven verspild. Domste filmpje ooit.
En nu? Als je je mening baseert op dit soort filmpjes weet ik tenminste hoe serieus ik je moet nemen.

Jammer hoor, weet je dan niet vanuit de Bijbel wie de Schepper is en dat de koran allah een afgod is, een furieuze manifestatie.
De 6000 kerken in Nederland zeggen in die zin niets over de islam en de publieke omroepen verdraaien de werkelijk feiten.




Yoshi

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Yoshi » 03 dec 2019 20:11

benefietdiner schreef:Die gesluierde vrouw op dat filmpje geeft jou een boete zie je dat niet.

Nee, ik praat namelijk met mensen op dit forum. Ik ga niet meer lukraak filmpjes aanklikken aangezien ze vaak nogal dubieus zijn en een complete verspilling van tijd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 04 dec 2019 10:59

Yoshi schreef:Nee, ik praat namelijk met mensen op dit forum. Ik ga niet meer lukraak filmpjes aanklikken aangezien ze vaak nogal dubieus zijn en een complete verspilling van tijd.


Doe maar niet nee. Zonde van je tijd. Hoop onzin en bangmakerij van complottheorie-denkers die roepen: we gaan allemaal naar de knoppen, zien jullie het dan niet?!?!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 04 dec 2019 11:25

benefietdiner schreef:Jammer hoor, weet je dan niet vanuit de Bijbel wie de Schepper is en dat de koran allah een afgod is, een furieuze manifestatie.
De 6000 kerken in Nederland zeggen in die zin niets over de islam en de publieke omroepen verdraaien de werkelijk feiten.


De filmpjes die jij aanhaalt verdraaien ook feiten maar proberem vooral op emoties in te spelen. Dat God de Schepper is en allah een afgod geloof ik ook maar dat maakt het filmpje niet minder onzinnig. Ps het Nederlandse secularisme van waaruit dit soort denkbeelden komen, heeft genoeg eigen afgoden.

Maar goed we hebben het hier wel vaker over gehad en worden het niet echt eens he ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 04 dec 2019 14:00

Marnix schreef:De filmpjes die jij aanhaalt verdraaien ook feiten maar proberem vooral op emoties in te spelen. Dat God de Schepper is en allah een afgod geloof ik ook maar dat maakt het filmpje niet minder onzinnig. Ps het Nederlandse secularisme van waaruit dit soort denkbeelden komen, heeft genoeg eigen afgoden.

Maar goed we hebben het hier wel vaker over gehad en worden het niet echt eens he ;-)

Hier in kun je zien dat je blind ben voor de islamisering van Nederland en velen christenen met jou.

En wat zeg je nu…… emotie ……. Het zijn pure feiten.

Zie in dit artikel hoe je zelf meebuigd met de moslims en hoe de islam Nederland verandert.

https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... rt-490086/

Dit artikel verscheen in 2015 in Elsevier. Bekijk ook onderaan deze pagina de reeks incidenten die zelfislamisering in Nederland zichtbaar maken. Deze indrukwekkende reeks gaat terug tot 1951.

Aan de andere kant begrijp ik wel dat jij en velen christenen er niet van willen weten, want dat vreemde volk (de islam) stuurt God naar ons omdat wij (de kerken) God verlaten hebben.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 04 dec 2019 14:27

benefietdiner schreef:Hier in kun je zien dat je blind ben voor de islamisering van Nederland en velen christenen met jou.

En wat zeg je nu…… emotie ……. Het zijn pure feiten.

Zie in dit artikel hoe je zelf meebuigd met de moslims en hoe de islam Nederland verandert.

https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... rt-490086/

Dit artikel verscheen in 2015 in Elsevier. Bekijk ook onderaan deze pagina de reeks incidenten die zelfislamisering in Nederland zichtbaar maken. Deze indrukwekkende reeks gaat terug tot 1951.

Aan de andere kant begrijp ik wel dat jij en velen christenen er niet van willen weten, want dat vreemde volk (de islam) stuurt God naar ons omdat wij (de kerken) God verlaten hebben.


Nee hoor dat zie ik helemaal niet zo en als je mijn bijdragen wat beter had gelezen had je dat kunnen weten. Over bij de feiten blijven gesproken.... het is wel duidelijk in hoeverre je je op feiten baseert en in hoeverre op gevoel...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor irmo » 04 dec 2019 17:12

benefietdiner schreef:Hier in kun je zien dat je blind ben voor de islamisering van Nederland en velen christenen met jou.

En wat zeg je nu…… emotie ……. Het zijn pure feiten.

Zie in dit artikel hoe je zelf meebuigd met de moslims en hoe de islam Nederland verandert.

https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... rt-490086/

Dit artikel verscheen in 2015 in Elsevier. Bekijk ook onderaan deze pagina de reeks incidenten die zelfislamisering in Nederland zichtbaar maken. Deze indrukwekkende reeks gaat terug tot 1951.

Aan de andere kant begrijp ik wel dat jij en velen christenen er niet van willen weten, want dat vreemde volk (de islam) stuurt God naar ons omdat wij (de kerken) God verlaten hebben.



Zucht. Steun. Kreun. Wat een onzin. Werkelijk waar, begrijp je nou echt niets van onze grondwet? En heb je zo weinig vertrouwen in God, dat je je zo ongerust maakt?

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 04 dec 2019 20:02

irmo schreef:Zucht. Steun. Kreun. Wat een onzin. Werkelijk waar, begrijp je nou echt niets van onze grondwet? En heb je zo weinig vertrouwen in God, dat je je zo ongerust maakt?

Niet zo zuchten, steunen en kreunen, gewoon de werkelijkheid in zien waar we naar toe gaan in Nederland.

Ook de Bijbelse profeten kwamen doorgaans zeer 'incorrect' over op de gemeente. Ze hadden echter wel gelijk! Het probleem van de islam is geen angst of emotie, dat staat daar los van.

De islam is een politiek systeem met een religieus jasje, dat miljoenen ophitst tot een leven waarin men bereid is te moorden. Volgens de leer van de islam zal alles moeten wijken voor de leer van allah. Kijk naar Noord Afrika dat binnen enkele millennia van christelijk naar de islam over ging op precies de zelfde wijze als het nu gaat in Nederland.

Er is nog veel meer te zeggen, maar eenvoudig gesteld: God haat de islam, maar heeft de moslim lief.

Yoshi

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Yoshi » 04 dec 2019 20:24

Vanuit mijn perspectief klink je net zo extreem en hatelijk als de moslim extremist. Van hetzelfde laken een pak.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 04 dec 2019 23:23

benefietdiner schreef:Niet zo zuchten, steunen en kreunen, gewoon de werkelijkheid in zien waar we naar toe gaan in Nederland.

Ook de Bijbelse profeten kwamen doorgaans zeer 'incorrect' over op de gemeente. Ze hadden echter wel gelijk! Het probleem van de islam is geen angst of emotie, dat staat daar los van.

De islam is een politiek systeem met een religieus jasje, dat miljoenen ophitst tot een leven waarin men bereid is te moorden. Volgens de leer van de islam zal alles moeten wijken voor de leer van allah. Kijk naar Noord Afrika dat binnen enkele millennia van christelijk naar de islam over ging op precies de zelfde wijze als het nu gaat in Nederland.

Er is nog veel meer te zeggen, maar eenvoudig gesteld: God haat de islam, maar heeft de moslim lief.


Ah, je gaat jezelf al met de profeten vergelijken om je gelijk te onderbouwen.... moet ik je beweringen daarmee serieuzer nemen? Sorry maar dat werkt echt averechts. Dat roept iedereen met een ongeloofwaardige religieuze complottheorie.

En verder: We hebben vooral Turkse en Marokkaanse moslims in Nederland. Die volgens jou bij miljoenen worden opgehitst om te moorden. Toch raar dat maar incidenteel een extremist dat doet. En in Turkije en Marokko (en tal van andere landen met veel moslims) is het nou niet zo dat toeristen, expats massaal worden afgeslacht daar. Ik ben zelf een aantal keer een poos in Istanbul geweest, ook bij moslims en voelde me daar altijd heel veilig. Ook op straat. Geen tekenen van vijandigheid of wat dan ook. Heel aardige mensen overal. Maar volgens jou worden ze allemaal opgehitst om te moorden. Terwijl het maar een klein clubje extremisten is die dat doen. Verder niemand.

En dan beweer je dat je je door feiten laat leiden en niet door gevoel, emotie, angst en aannames. Terwijl dat soort argumenten (net als door je gelijk te willen halen door te stellen dat de profeten ook niet werden geloofd) totaal niet op feiten gebaseerd is maar enkel op angst en onjuiste beweringen, vooral het geschetste beeld dat de meeste moslims ons het liefst allemaal met plezier zouden vermoorden als ze de kans hadden in de naam van Allah.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor irmo » 05 dec 2019 01:43

benefietdiner schreef:Niet zo zuchten, steunen en kreunen, gewoon de werkelijkheid in zien waar we naar toe gaan in Nederland.

Ook de Bijbelse profeten kwamen doorgaans zeer 'incorrect' over op de gemeente. Ze hadden echter wel gelijk! Het probleem van de islam is geen angst of emotie, dat staat daar los van.

De islam is een politiek systeem met een religieus jasje, dat miljoenen ophitst tot een leven waarin men bereid is te moorden. Volgens de leer van de islam zal alles moeten wijken voor de leer van allah. Kijk naar Noord Afrika dat binnen enkele millennia van christelijk naar de islam over ging op precies de zelfde wijze als het nu gaat in Nederland.

Er is nog veel meer te zeggen, maar eenvoudig gesteld: God haat de islam, maar heeft de moslim lief.


Ik blijf helaas toch bij mijn eerdere standpunt :wink: . Je kletst en je hebt het duidelijk echt niet begrepen. Meer kan ik er niet van maken, sorry.

En lees je Bijbel nog een keer, please.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 05 dec 2019 15:53

Marnix schreef:En verder: We hebben vooral Turkse en Marokkaanse moslims in Nederland. Die volgens jou bij miljoenen worden opgehitst om te moorden. Toch raar dat maar incidenteel een extremist dat doet. En in Turkije en Marokko (en tal van andere landen met veel moslims) is het nou niet zo dat toeristen, expats massaal worden afgeslacht daar. Ik ben zelf een aantal keer een poos in Istanbul geweest, ook bij moslims en voelde me daar altijd heel veilig. Ook op straat. Geen tekenen van vijandigheid of wat dan ook. Heel aardige mensen overal. Maar volgens jou worden ze allemaal opgehitst om te moorden. Terwijl het maar een klein clubje extremisten is die dat doen. Verder niemand.
Het gaat me nou niet bepaald om de vraag of het een klein clubje is of niet, maar er zijn wel een aantal feiten die ook echt feiten zijn:
- het aantal mensen in de gevangenis van allochtone afkomst is hoger dan het aantal mensen van autochtone afkomst. Van die mensen vormen de mensen van Marokkaanse afkomst de grootste groep. Bron. Zie ook het CBS.
- in Engeland en Zweden (het Europese land met procentueel het grootste aantal moslims) zijn de criminaliteitspercentages per 1000 inwoners het hoogst van Europa. Van de verkrachtingen in Zweden werd 58% gepleegd door mensen met een niet Europese achtergrond Bron. Dezelfde cijfers zie je in Engeland in streken met grote aantallen immigranten. Bron.
Afbeelding
Wat opvalt in dit plaatje is natuurlijk het lage criminaliteitscijfer in Oost-Europese landen. Dat zijn landen die een strenge immigratiepolitiek nastreven en ook weinig immigranten hebben. Toeval? In elk geval willen West-Europese politici dat de Oost-Europeanen meer immigranten opnemen. Maar is het nou zo gek dat ze dat niet willen?
- Het aantal salafistische moskeeën dat door landen als Saoedi-Arabie en Koeweit wordt gefinancierd, is aanwijsbaar gestegen de afgelopen jaren. Het gaat om miljoenen euro's en die moskeeën zijn nou niet bepaald bekend om hun democratische standpunten, integendeel: het salafisme vormt een groeiende stroming binnen de Nederlandse moslimgemeenschap. Bron Bron2.
- Het aantal aanslagen door moslimterroristen is de afgelopen 15 jaar in Europa drastisch gestegen (ik hoef hier toch geen bron voor te geven? Iedereen die het nieuws de afgelopen 15 jaar heeft gevolgd, kan dit bij zichzelf nagaan). Te denken valt aan de aanslagen in Londen, Parijs (o.a. Bataclan), Madrid, Brussel, Berlijn, Nice en ook in Nederland ging ons dit niet voorbij (denk o.a. de moord op Theo van Gogh, de aanslag in Utrecht dit jaar enz.). Dan heb ik het nog niet eens over de steek- en schiet partijen die hand over hand toenemen en waarbij vaker wel dan niet immigranten uit moslimlanden bij betrokken zijn. Op deze kaart kun je het een beetje bijhouden.
- het aantal immigranten dat in de bijstand zit, is meer dan 60% (een bewering van Wilders, die klopt volgens deze factcheck). Dat zegt ook de Volkskrant en de NRC. Het gevolg is dat de bijstand meer en meer een allochtonenuitkering wordt (dat zegt Elsevier). Vaak is dat omdat de mensen niet het juiste opleidingsniveau hebben, de taal niet goed spreken enz. Kortom: een compleet mislukte integratie. Het gevolg is dat we hier een soort van tweedeling in de maatschappij aan het creeren zijn, die doet denken aan de Franse situatie waarbij mensen in de troosteloze banlieues wonen, zonder uitzicht op een werk en een leven. Zulke wijken ontstaan nu ook in Nederland. Dat is een opmaat naar radicalisering.

Wat wil ik hiermee zeggen? Dat het relativerende gepraat over "het zijn maar een paar extremistische groepjes" te kort doet aan de ernst van de situatie. Ook al gaat het om een minderheid van de moslimimmigranten en ook al vormt de meerderheid een groep brave medeburgers (en zitten er zoals je zegt zulke aardige mensen tussen), toch is dat een aanzienlijke minderheid die ernstige schade kan toebrengen aan onze samenleving. Daarom is het goed om na te denken over de beperking van immigratie, zeker als we ons bedenken dat onze bevolking momenteel met meer dan 100.000 mensen per jaar groeit, vrijwel uitsluitend door immigratie. Je hoeft geen Wilders stemmer te zijn (ik stem geen PVV) om te zien dat er een paar dingen echt niet goed gaan en erg zorgelijk zijn.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 05 dec 2019 21:30

elbert schreef:Het gaat me nou niet bepaald om de vraag of het een klein clubje is of niet, maar er zijn wel een aantal feiten die ook echt feiten zijn:
- het aantal mensen in de gevangenis van allochtone afkomst is hoger dan het aantal mensen van autochtone afkomst. Van die mensen vormen de mensen van Marokkaanse afkomst de grootste groep. Bron. Zie ook het CBS.
- in Engeland en Zweden (het Europese land met procentueel het grootste aantal moslims) zijn de criminaliteitspercentages per 1000 inwoners het hoogst van Europa. Van de verkrachtingen in Zweden werd 58% gepleegd door mensen met een niet Europese achtergrond Bron. Dezelfde cijfers zie je in Engeland in streken met grote aantallen immigranten. Bron.
Afbeelding
Wat opvalt in dit plaatje is natuurlijk het lage criminaliteitscijfer in Oost-Europese landen. Dat zijn landen die een strenge immigratiepolitiek nastreven en ook weinig immigranten hebben. Toeval? In elk geval willen West-Europese politici dat de Oost-Europeanen meer immigranten opnemen. Maar is het nou zo gek dat ze dat niet willen?
- Het aantal salafistische moskeeën dat door landen als Saoedi-Arabie en Koeweit wordt gefinancierd, is aanwijsbaar gestegen de afgelopen jaren. Het gaat om miljoenen euro's en die moskeeën zijn nou niet bepaald bekend om hun democratische standpunten, integendeel: het salafisme vormt een groeiende stroming binnen de Nederlandse moslimgemeenschap. Bron Bron2.
- Het aantal aanslagen door moslimterroristen is de afgelopen 15 jaar in Europa drastisch gestegen (ik hoef hier toch geen bron voor te geven? Iedereen die het nieuws de afgelopen 15 jaar heeft gevolgd, kan dit bij zichzelf nagaan). Te denken valt aan de aanslagen in Londen, Parijs (o.a. Bataclan), Madrid, Brussel, Berlijn, Nice en ook in Nederland ging ons dit niet voorbij (denk o.a. de moord op Theo van Gogh, de aanslag in Utrecht dit jaar enz.). Dan heb ik het nog niet eens over de steek- en schiet partijen die hand over hand toenemen en waarbij vaker wel dan niet immigranten uit moslimlanden bij betrokken zijn. Op deze kaart kun je het een beetje bijhouden.
- het aantal immigranten dat in de bijstand zit, is meer dan 60% (een bewering van Wilders, die klopt volgens deze factcheck). Dat zegt ook de Volkskrant en de NRC. Het gevolg is dat de bijstand meer en meer een allochtonenuitkering wordt (dat zegt Elsevier). Vaak is dat omdat de mensen niet het juiste opleidingsniveau hebben, de taal niet goed spreken enz. Kortom: een compleet mislukte integratie. Het gevolg is dat we hier een soort van tweedeling in de maatschappij aan het creeren zijn, die doet denken aan de Franse situatie waarbij mensen in de troosteloze banlieues wonen, zonder uitzicht op een werk en een leven. Zulke wijken ontstaan nu ook in Nederland. Dat is een opmaat naar radicalisering.

Wat wil ik hiermee zeggen? Dat het relativerende gepraat over "het zijn maar een paar extremistische groepjes" te kort doet aan de ernst van de situatie. Ook al gaat het om een minderheid van de moslimimmigranten en ook al vormt de meerderheid een groep brave medeburgers (en zitten er zoals je zegt zulke aardige mensen tussen), toch is dat een aanzienlijke minderheid die ernstige schade kan toebrengen aan onze samenleving. Daarom is het goed om na te denken over de beperking van immigratie, zeker als we ons bedenken dat onze bevolking momenteel met meer dan 100.000 mensen per jaar groeit, vrijwel uitsluitend door immigratie. Je hoeft geen Wilders stemmer te zijn (ik stem geen PVV) om te zien dat er een paar dingen echt niet goed gaan en erg zorgelijk zijn.


Dat kan allemaal waar zijn maar daar reageerde ik niet op. Dat er relatief veel criminaliteit is onder migranten klopt. Dat er op het gebied van integratie veel mis is gegaan (van beide kanten) klopt ook. En dat dat vraagt om maatregelen en dat die best streng mogen zijn: Prima.

Maar ik had het over moslims die bereid zijn om te moorden voor hun geloof. En dat is een heel ander verhaal. Hoeveel moorden met religieuze oorzaak hebben we in Nederland de afgelopen tien jaar in Nederland gehad? Kortom, dan hebben we het over een klein groepje extremisten. Dat is heel wat anders dan wat Benefietdiner doet, die schetst altijd een beeld dat een klein groepje misschien oke is maar de meerderheid ons het liefst met een glimlach zou onthoofden. Omdat de islam al die mensen daartoe zou aanzetten en ze maar al te graag luisteren. Er wordt een totaal ander beeld geschetst en ook een totaal andere oorzaak dan jij doet. En waar jij oproept tot het aanpakken van problemen en zeker ook probleemgevallen gooit Benefietdiner alle moslims op een hoop en maakt ze zwart, en zou hij het liefst een eind maken aan de vrijheid van godsdienst en de islam verbieden.

Dat zijn twee totaal verschillende manieren van benaderen. Ik heb niet gezegd dat er geen of weinig problemen zijn. Er zijn weinig extremisten. Problemen zijn er inderdaad wel. Zoals ik eerder al zei: goed om die aan te pakken en mensen die problemen veroorzaken hard aan te pakken. En ook fouten uit het verleden goed te maken want dat er veel migranten een uitkering hebben, er relatief veel criminaliteit is enzovoorts vindt wel zijn oorzaak in het verleden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 06 dec 2019 08:44

Marnix schreef:Maar ik had het over moslims die bereid zijn om te moorden voor hun geloof. En dat is een heel ander verhaal. Hoeveel moorden met religieuze oorzaak hebben we in Nederland de afgelopen tien jaar in Nederland gehad? Kortom, dan hebben we het over een klein groepje extremisten. Dat is heel wat anders dan wat Benefietdiner doet, die schetst altijd een beeld dat een klein groepje misschien oke is maar de meerderheid ons het liefst met een glimlach zou onthoofden. Omdat de islam al die mensen daartoe zou aanzetten en ze maar al te graag luisteren. Er wordt een totaal ander beeld geschetst en ook een totaal andere oorzaak dan jij doet. En waar jij oproept tot het aanpakken van problemen en zeker ook probleemgevallen gooit Benefietdiner alle moslims op een hoop en maakt ze zwart, en zou hij het liefst een eind maken aan de vrijheid van godsdienst en de islam verbieden.
Je zegt: er zijn weinig extremisten. Volgens de Nederlandse socioloog prof. Koopmans gaat het om 50 miljoen moslims wereldwijd die bereid zijn om geweld te gebruiken. Bron. Door het NRC is dit gefactcheckt als waar.
Ik weet niet wat je definitie van veel/weinig is, maar wat mij betreft is dat veel. Natuurlijk gaat het om een minderheid van de moslims, maar het is wel een grote minderheid. Ter vergelijking: het Amerikaanse grondleger heeft minder dan 500.000 manschappen. Daarvan zeggen we ook niet: dat is maar een klein legertje. Het is het machtigste leger ter wereld. Maar wat moet je dan zeggen van 50 miljoen extremisten? Dat is 100 keer zo veel.
Je kunt natuurlijk de discussie voeren met benefietdiner en aanvoeren dat het inderdaad om een minderheid van de moslims gaat. Je hoeft er wat mij betreft ook zeker niet de vrijheid van godsdienst voor in te perken. Ook dat ben ik met je eens, hoewel ik salafistische scholen en moskeeën niet in ons land wil hebben.
Je stelt de vraag: "Hoeveel moorden met religieuze oorzaak hebben we in Nederland de afgelopen tien jaar in Nederland gehad?". Het antwoord daarop is: een aantal waarbij slachtoffers (ook dodelijke) zijn gevallen, en het had nog veel erger kunnen zijn als de veiligheidsdiensten hier niet bovenop hadden gezeten.
We zitten hoe dan ook met de gebakken peren en doen alsof het allemaal wel meevalt, heeft geen enkele zin.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 06 dec 2019 12:42

elbert schreef:Je zegt: er zijn weinig extremisten. Volgens de Nederlandse socioloog prof. Koopmans gaat het om 50 miljoen moslims wereldwijd die bereid zijn om geweld te gebruiken. Bron. Door het NRC is dit gefactcheckt als waar.
Ik weet niet wat je definitie van veel/weinig is, maar wat mij betreft is dat veel. Natuurlijk gaat het om een minderheid van de moslims, maar het is wel een grote minderheid. Ter vergelijking: het Amerikaanse grondleger heeft minder dan 500.000 manschappen. Daarvan zeggen we ook niet: dat is maar een klein legertje. Het is het machtigste leger ter wereld. Maar wat moet je dan zeggen van 50 miljoen extremisten? Dat is 100 keer zo veel.
Je kunt natuurlijk de discussie voeren met benefietdiner en aanvoeren dat het inderdaad om een minderheid van de moslims gaat. Je hoeft er wat mij betreft ook zeker niet de vrijheid van godsdienst voor in te perken. Ook dat ben ik met je eens, hoewel ik salafistische scholen en moskeeën niet in ons land wil hebben.
Je stelt de vraag: "Hoeveel moorden met religieuze oorzaak hebben we in Nederland de afgelopen tien jaar in Nederland gehad?". Het antwoord daarop is: een aantal waarbij slachtoffers (ook dodelijke) zijn gevallen, en het had nog veel erger kunnen zijn als de veiligheidsdiensten hier niet bovenop hadden gezeten.
We zitten hoe dan ook met de gebakken peren en doen alsof het allemaal wel meevalt, heeft geen enkele zin.


Ik kan de factcheck van het NRC niet lezen. Wat vragen:

- Koopmans heeft het over mensen die geweld goedkeuren om de Islam te verdedigen. Dat lijkt me wat anders dan geweld goedkeuren om de Islam uit te breiden? Hoe zit het daarmee qua cijfers?
- Hoeveel mensen van die 50 miljoen wonen in Nederland?
- ik stel niet dat er geen probleem is. Wel verzet ik me tegen het beeld dat Benefietdiner schetst dat het probleem bij de religie zelf zit en moslims in het algemeen een gevaar zijn voor de bevolkingsgroep. Het blijft een kleine groep van de moslims die geweld tegen niet-moslims als dat mogelijk is prima vindt. Die groep aanpakken vind ik uitstekend maar dat is wat anders dan de islam willen verbieden. Een hele bevolkingsgroep zwartmaken vanwege de rotte appels is niet de goede aanpak. Daar ging ik vooral tegenin.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten