Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor blijblij » 08 sep 2019 19:08


Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 08 sep 2019 19:14

blijblij schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1754676013/bij-sgp-rommelt-het-door-leugens-zorgen-voor-wroeging-bij-leden

Zo zie je maar weer dat macht corrumpeert. Ook bij christenen.
Hoop wel dat de SGP voorzitter korte metten maakt met dit wangedrag.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 09 sep 2019 15:39

blijblij schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1754676013/bij-sgp-rommelt-het-door-leugens-zorgen-voor-wroeging-bij-leden

Jammer!
Zeker bij een partij waarvan je dit niet zou verwachten....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elbert » 29 okt 2019 09:22

Even maar naar dit topic verplaatst.

Over de dood van terreurleider Al Baghdadi komen we de opmerkelijkste commentaren tegen.

De krantenkop van de dag gaat naar de Washington Post:
Abu Bakr al-Baghdadi, austere religious scholar at helm of Islamic State, dies at 48.
"Een sobere religieuze geleerde".
Over de doden niets dan goeds blijkbaar.
Na kritiek heeft de WaPo de kop aangepast en excuses aangeboden.

Maar de Nederlandse media kunnen er ook wat van:
Al Baghdadi was ook een goede voetballer, aldus iemand bij Pauw.

Dus zou je kunnen concluderen dat Al Baghdadi een sobere religieuze geleerde was die bovendien goed kon voetballen.
Tja, dat is zeggen dat Hitler een talentvolle schilder was die bovendien lief voor dieren was, want hij was veganist.
Best aardige mensen eigenlijk, toch?
We hebben het hier over gruwelijke massamoordenaars.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 29 okt 2019 09:41

elbert schreef:We hebben het hier over gruwelijke massamoordenaars.


we hebben het over mensen die door omstandigheden ontspoord zijn. Mede door hun keuzes en omgeving zijn ze geworden wie ze zijn/waren

net als jij en ik.
Jij oordeelt de mens, maar hou het bij de daden.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elbert » 29 okt 2019 11:05

hans0166 schreef:Jij oordeelt de mens, maar hou het bij de daden.
Ik ben het helemaal met je eens dat mede door hun keuzes en omgeving mensen zijn geworden wie ze zijn/waren. Maar het zijn wel gruwelijke massamoordenaars. Om dat feit kunnen we niet heen, tenzij je wilt aanvoeren, dat wat ze gedaan hebben niet gruwelijk was, wat mijns inziens hoogst bedenkelijk is.

Het gaat me er daarbij niet om, om "de mens te veroordelen" zoals je stelt. Het gaat me er om hoe sommige media hiermee omspringen.
Zou ik ook in het nieuws komen als ik een "sober religieus iemand was die redelijk kon voetballen" en verder niets? Nee natuurlijk niet.
Het is daarom ook een oordeel om het over niet ter zake doende details te hebben, als het meest relevante waarom ze in het nieuws kwamen massamoord was.
Daarmee wordt het leed dat ze anderen hebben aangedaan gerelativeerd.
Daarmee worden slachtoffers geschoffeerd.
Dat is het probleem hier.

Misschien moeten de praatprogramma's eens een heel stuk van hun gesprekken inkorten en het houden bij: "terreurleider IS, die verantwoordelijk was voor de dood van duizenden mensen, gedood bij operatie van Amerikaanse troepen".
Einde verhaal. Dan kun je het vervolgens hebben hoe het met de nabestaanden van die slachtoffers is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 29 okt 2019 21:00

Helemaal mee eens. Ik denk alleen dat Trump z’n achterlijke statements wel hebben bijgedragen aan deze tegenreactie. (Los van het feit dat mensen dankzij zijn botte narcistische arrogantie sowieso al sowieso al een hekel aan hem hebben. Toen Bin Laden werd gedood hoorde je dit soort reacties nauwelijks. Maar Obama had dan ook meer diplomatie in zijn linker pink dan Trump ooit heeft laten zien. Met gebral als “al-Baghdadi died like a dog” zijn dit soort reacties nog steeds overbodig maar daarmee we wat meer verklaarbaar. En dat is het grote probleem met Trump, niet zozeer wat hij doet maar hoe hij het doet, hoe hij het brengt. Had hij een normaal statement gemaakt, dan was er vast wel iets gezegd over wat Al-Baghdadi nog meer deed maar dan was de nieuwsgeving ook wel wat normaler geweest. Maar Trump maakt er zijn eigen show van en had het zelf ook bij een kort statement moeten houden. Dat als lichte nuancering, feit blijft dat het een massamoordenaar was die zijn verdiende straf heeft gekregen, dat moet zeker genoemd worden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elbert » 30 okt 2019 08:23

Marnix schreef:Helemaal mee eens. Ik denk alleen dat Trump z’n achterlijke statements wel hebben bijgedragen aan deze tegenreactie.
Dat geloof ik best (zo kennen we Trump zo onderhand wel), maar om dan meteen Baghdadi uit te roepen tot een best schappelijke buurjongen, gaat wel wat ver, toch? Of is de haat tegen Trump zo groot dat mensen iemand met Hitlertrekken daardoor sympathiek gaan vinden?
Overigens: als mevrouw Clinton president was geworden, hadden we deze reactie gekregen (haar reactie op de dood van Khadaffi): "we came, we saw, he died, hahaha".
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 30 okt 2019 11:18

elbert schreef:Dat geloof ik best (zo kennen we Trump zo onderhand wel), maar om dan meteen Baghdadi uit te roepen tot een best schappelijke buurjongen, gaat wel wat ver, toch? Of is de haat tegen Trump zo groot dat mensen iemand met Hitlertrekken daardoor sympathiek gaan vinden?
Overigens: als mevrouw Clinton president was geworden, hadden we deze reactie gekregen (haar reactie op de dood van Khadaffi): "we came, we saw, he died, hahaha".


:D

En ja, mee eens. Maar desondanks denk ik dat het meer benadrukken van de positieve dingen (hij kon best aardig zijn, aardig voetballen etc) een tegenreactie is op de onmenselijke (letterlijk) benadering van Trump.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elbert » 30 okt 2019 11:50

Marnix schreef:Maar desondanks denk ik dat het meer benadrukken van de positieve dingen (hij kon best aardig zijn, aardig voetballen etc) een tegenreactie is op de onmenselijke (letterlijk) benadering van Trump.
De mensen die die tegenreactie geven, zouden dan volgens mij moeten zeggen: "Trump laat weer zien dat hij een botte hork is".
Dat kan ik ergens nog begrijpen.
Maar niet: "Baghdadi was ergens best wel sympathiek".
Je zal maar slachtoffer zijn van zijn organisatie en dat te horen krijgen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Optimatus » 30 okt 2019 14:33

Hoe vaak is Baghdadi nu niet al doodverklaard?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elbert » 31 okt 2019 09:22

Optimatus schreef:Hoe vaak is Baghdadi nu niet al doodverklaard?
Geen idee, maar ik denk dat dit de laatste keer is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 31 okt 2019 21:03

Optimatus schreef:Hoe vaak is Baghdadi nu niet al doodverklaard?


Vandaag ook door de IS bevestigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 28 nov 2019 18:38

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor benefietdiner » 28 nov 2019 20:54

MoesTuin schreef:"Liefdesrelatie tussen VVD en SGP"

https://www.ad.nl/politiek/oud-sgp-kame ... ~a4f3871f/

Tja… ik vind dit echt beschamend van een SGP-er.
Wat maakt het nog verschil met André Hazes en Bridget Maasland.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten