Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 24 okt 2019 11:48

Yoshi schreef:Wat een hoogmoed.
Maar gesprek met jou heeft weinig zin zo te zien. Als je je niet eens beseft dat jouw interpretatie slechts één van vele interpretaties is.

Ben dan eigenlijk wel benieuwd wat je hier doet. Je bent niet bereid om een gesprek op basis van gelijkwaardigheid aan te gaan, bent niet bereid om van mening te veranderen en je eigen mening breng je hier op dusdanige wijze dat het enkel afstoot en je er niemand mee overtuigd.

Ben je bereid om uit die ivoren toren te klimmen naar beneden naar je christelijke broeders en zusters om met ze in gesprek te gaan op basis van gelijkwaardigheid?


Sorry dat ik het moet zeggen Yoshi maar je praat als een slang, het is niet hoogmoedig om de bijbel te gebruiken voor leer en instructie.
Jij bent zo iemand die beweerd alles beter te weten terwijl jij je op een christelijk forum bevind en geheel geen bijbel teksten gebruikt om iets te bewijzen. Jij blaast hoog van de toren zonder enig bewijs, een aanklager.

Ben benieuwd wat jij hier doet want op een christelijke manier discussieren met teksten , maar dat staat jou blijkbaar niet aan. De vraag aan jou is hou jij wel van Gods Woord of verschuil je je slechts achter je katholieke zuil?

De gelijkwaardigheid is gebaseerd op het Woord niet op onze eigen meningen. Volgens mij ken jij de bijbelse teksten niet want vaak ook wanneer wij in discussie zijn negeer je ze compleet. Volgens mij ben jij meer een gevoelsmens ipv gebaseerd op feiten.


Colossians 3:5
Put to death, therefore, the components of your earthly nature: sexual immorality, impurity, lust, evil desires, and greed, which is idolatry.

1 Timothy 1:10
for the sexually immoral, for homosexuals, for slave traders and liars and perjurers, and for anyone else who is averse to sound teaching

Yoshi

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Yoshi » 24 okt 2019 12:05

Je komt dus niet naar beneden om op basis van gelijkwaardigheid te praten. Spijtig. Vooral voor jezelf en je eigen ontwikkeling als mens en gelovige.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 24 okt 2019 12:45

Yoshi schreef:...Succes met accepteren.

... ik hang het sola scriptura niet aan en heb inmiddels genoeg ervaring met christenen die dat wel doen en er allemaal een andere 'bijbelse' mening op nahouden.


Lekker bezig, Yoshi :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 24 okt 2019 12:49

Waarom ben jij hier eigenlijk Mortlach met welke belangen op dit forum?
Er zijn vast ook wel forums waar Christus niet op 1 staat , jij hangt het boeddhistische gedachtegoed aan en het verbaasd mij dat je dan op dit forum actief bent? Mensen advies geven op christelijke gebieden terwijl je zelf geen christen bent?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 24 okt 2019 12:54

Acts17 schreef:Waarom ben jij hier eigenlijk Mortlach met welke belangen op dit forum?
Er zijn vast ook wel forums waar Christus niet op 1 staat , jij hangt het boeddhistische gedachtegoed aan en het verbaasd mij dat je dan op dit forum actief bent? Mensen advies geven op christelijke gebieden terwijl je zelf geen christen bent?


Hoera, weer zo'n "wat doe jij hier? Jij hoort hier niet thuis. Ons clubje moet natuurlijk wel exclusief blijven!" door iemand die dit forum 2 dagen heeft gevonden.

Ik vind het hier gewoon ontzettend gezellig. En het is wenselijk niet alleen te praten met mensen die het altijd en in alles met je eens zijn. Probeer het zelf ook eens.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 24 okt 2019 13:05

Mortlach schreef:Hoera, weer zo'n "wat doe jij hier? Jij hoort hier niet thuis. Ons clubje moet natuurlijk wel exclusief blijven!" door iemand die dit forum 2 dagen heeft gevonden.

Ik vind het hier gewoon ontzettend gezellig. En het is wenselijk niet alleen te praten met mensen die het altijd en in alles met je eens zijn. Probeer het zelf ook eens.


Het is niet dat je niet welkom bent, maar een christen beroept zich niet op de 'wijsheden'' van deze wereld maar gebaseerd op Gods Woord. Jouw advies zou tegenstrijdig zijn als boeddha liefhebber. Neemt niet weg dat je hier mag zijn natuurlijk het is een vrij forum. Vraag mij gewoon af dat sommige advies krijgen door iemand die zich totaal niet op de zelfde normen en waarden beroept die van God namelijk.

Zoals je weet doe ik dat al vanaf het begin dat ik hier ben denk ik zo dus dat is een valse aanklacht die je probeert te brengen als waarheid.

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 24 okt 2019 13:07

Psalm 1
De twee paden
( Mattheüs 5: 3-12 ; Luke 6: 20-23 )

Gezegend is de man

die niet wandelt in de raad van de goddelozen,

of voet op het pad van zondaars zetten,

of zitten in de stoel van spotters.

2 Maar zijn vreugde is in de wet des HEEREN,

en op zijn wet mediteert hij dag en nacht.

3 Hij is als een boom geplant door waterstromen,

opbrengst zijn fruit in het seizoen,

wiens blad niet verwelkt,

en die voorspoedig is in alles wat hij doet.

4 Niet zo de goddelozen!

Want zij zijn als kaf verdreven door de wind.

5 Daarom zullen de goddelozen niet standhouden in het oordeel,

noch zondaars in de vergadering der rechtvaardigen.

6 Want de HEER bewaakt het pad van de rechtvaardigen,

maar de weg der goddelozen zal vergaan.

Yoshi

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Yoshi » 24 okt 2019 13:10

Vanaf het begin dat je hier bent, dat is letterlijk vanaf gisteren.... Stel je eerst eens fatsoenlijk voor, leer de deelnemers kennen alvorens anderen de maat te nemen.
#doeslief

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 24 okt 2019 13:13

Yoshi schreef:Vanaf het begin dat je hier bent, dat is letterlijk vanaf gisteren.... Stel je eerst eens fatsoenlijk voor, leer de deelnemers kennen alvorens anderen de maat te nemen.


Lees het psalm eens Yoshi. Hoe zou jij dit dan interpreteren>?

Yoshi

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Yoshi » 24 okt 2019 13:16

Acts17 schreef:Lees het psalm eens Yoshi. Hoe zou jij dit dan interpreteren>?

Stel je eerst maar eens netjes voor.

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 24 okt 2019 13:23

Wat zou je willen weten ;)

Yoshi

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Yoshi » 24 okt 2019 13:26

Acts17 schreef:ontwijkend antwoord?

Verre van. Overigens zijn er in 2 topics nog meerdere reacties van mij waar jij niet op gereageerd hebt. Ontwijkende persoonlijkheid?
Gek overigens dat je je als christen niet wenst voor te stellen. Heb je iets te verbergen voor je broeders en zusters in Christus? Je kan je gewoon voorstellen zonder naw gegevens hoor. In alle anonimiteit dus.

Wat ik zou willen weten zijn gewoon wat algemene zaken. Hobby's, soort geloofsgemeente enzovoort.

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 24 okt 2019 13:30

Yoshi schreef:Verre van. Overigens zijn er in 2 topics nog meerdere reacties van mij waar jij niet op gereageerd hebt. Ontwijkende persoonlijkheid?
Gek overigens dat je je als christen niet wenst voor te stellen. Heb je iets te verbergen voor je broeders en zusters in Christus? Je kan je gewoon voorstellen zonder naw gegevens hoor. In alle anonimiteit dus.


Jij zou heel goed als diplomaat kunnen werken , eerst iemand beledigen en dan verder gaan of de persoon zich wil voorstellen. Ik weet niet of jij een broeder bent. Je beweerd van alles, maar kunnen net zo goed holle woorden zijn. Niks van schrift wat jij hanteert in de gesprekken, puur je eigen mening over zaken. Wie weet game jij wel extreem veel in je vrije tijd en kijk je nooit in Gods Woord en weet je dus helemaal niet wat Gods Wil is voor de mens. Sorry mijn persoonlijke info gaat jou niks aan! Mij iets verwijten wat je zelf ook niet doet handig..

Yoshi

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Yoshi » 24 okt 2019 13:34

Voor iemand die graag uitdeelt kan je verbazingwekkend weinig incasseren.

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 24 okt 2019 13:37

Yoshi schreef:Voor iemand die graag uitdeelt kan je verbazingwekkend weinig incasseren.


Laten we ons gesprek maar staken Yoshi, weet niet wat je agenda is hier op het forum. Wellicht gewoon stoken tussen mensen. Het ga je goed verder! Laten we de discussie maar staken tussen ons twee.
Jij geloofd iets anders dat is duidelijk.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten