Waar baal je van?? [deel 7]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 19 okt 2019 19:47

Sorry de Lange, maar jij husselt wel van alles door elkaar.
Als je het niet zeker weet moet je het hier niet neerzetten.
DeLange schreef:In de discussies die ik volg zie ik dat je wat bezwaar hebt, maar anderen hebben ook moeite met de benaderingen en dit viel mij op dat evangelischen en vrijzinnigen vaak in één adem genoemd worden en naar mijn weten heb je geen evangelischen die zichzelf vrijzinnigen noemen en ze worden zo ook niet graag aangesproken. Er zijn wel mensen die zichzelf vrijzinnig noemen, maar die zitten in de vrijzinnig hervormde gemeente vooral of bij de remonstranten en dergelijke zichzelf zo noemende groepen.
In een goed gesprek is het goed rekening met elkaars gevoeligheden te houden.

Je ziet het niet en snapt het niet.Let nu eens op de reacties die komen.
Wat er in staat, en van wie ze altijd afkomstig zijn.

Jij gaat er van uit dat hier alleen leergierige mensen zitten, nou dat is niet het geval hoor.
Sommigen grijpen dit forum aan om hun vijandschap en frustratie te deponeren dat dat is nu de reden dat veel mensen vertrokken zijn.

En aangezien ik dit doorprik ben ik je sjaak :wink:
Maar dat maakt niet uit hoor.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 19 okt 2019 20:55

Chaya schreef:Sorry de Lange, maar jij husselt wel van alles door elkaar.
Als je het niet zeker weet moet je het hier niet neerzetten.

Je ziet het niet en snapt het niet.Let nu eens op de reacties die komen.
Wat er in staat, en van wie ze altijd afkomstig zijn.

Jij gaat er van uit dat hier alleen leergierige mensen zitten, nou dat is niet het geval hoor.
Sommigen grijpen dit forum aan om hun vijandschap en frustratie te deponeren dat dat is nu de reden dat veel mensen vertrokken zijn.

En aangezien ik dit doorprik ben ik je sjaak :wink:
Maar dat maakt niet uit hoor.


Oké, nou ja, laten we dan maar weer inhoudelijk verder gaan :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 19 okt 2019 21:17

DeLange schreef:Hij is officieel in titel geen dominee, dat klopt, maar ik zie hem wel zo, omdat hij bij hen in de kerk voorgaat. Ze zijn naar mijn weten van het Bewaard het Pand. Volgens mijn vrouw in ieder geval.
Ze zijn in ieder geval wel van de rechter flank. :)

Die gemeente kan behoren tot het NhP maar deze dominee is dat niet. En dat hoeft niet te schuren met elkaar, maar jij schrijft hier dingen die niet waar zijn.Dus onderzoek eerst eens of dit echt waar is en ga niet op geruchten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 19 okt 2019 21:23

Chaya schreef:Die gemeente kan behoren tot het NhP maar deze dominee is dat niet. En dat hoeft niet te schuren met elkaar, maar jij schrijft hier dingen die niet waar zijn.Dus onderzoek eerst eens of dit echt waar is en ga niet op geruchten.

Ach, je kan me toch corrigeren? Maar ik zei het om jou in bescherming te nemen tegen kritiek op de CGK. Ik vroeg het net mijn vrouw en volgens haar zijn ze van het Bewaard het pand en ze zal het wel weten. Ik ga niet ds. Bor opbellen om het na te vragen of zo. Dat zou toch overdreven zijn, niet? :-k NhP heet dat? Ze hebben er in ieder geval geen tv en dragen als vrouwen geen broeken.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 20 okt 2019 22:01

Dit alles brengt in mijn herinnering een lied wat we in de kerk vroeger zongen: "dikwijls derven wij veel vrede"

Des al niet te min droeg Jezus dit allemaal aan het kruis weg. Hij houdt net zo veel voor ons, ook wanneer we zondigen en weet je, vaak doen we het onbewust. Iedereen bedoelt het dan goed, maar toch kwetsen we elkaar.

Daarvoor stierf Jezus ook aan het kruis. We mogen bij Hem telkens met een schone lei beginnen. Laten we elkaar zo ook vergeven. De grote Koning schold de schuld van Zijn knecht kwijt. Laten wij elkaars schuld ook kwijt schelden :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 20 okt 2019 22:04

Vrede?

De engelen zongen in koor: "vrede op aarde, in de mensen een welbehagen!"

Jezus zei: "Mijn vrede geef Ik u. Niet gelijk de mensen die kent, maar Mijn vrede geef Ik u."
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 20 okt 2019 23:51

Ik baal ook ergens van. Dat jeugdinstanties ons dochter voor 5 dagen in de week uit huis wil halen. Bidden jullie mee dat dit niet gebeurd?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 21 okt 2019 09:59

MoesTuin schreef:Sterkte, dat is wel heftig 8-[

Ja, gelukkig bidden veel mensen uit onze kerk voor ons. We vertrouwen dit God toe. Dank je.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor elburger » 21 okt 2019 16:56

Waar baal je van?
Waar baal ik van!

Ik baal dat er zoveel "onbegrip" is hier op deze site.
Volgens mij is dit een site waarin men elkaar kan versterken in de liefde die men voor God heeft.
Een site waarin respect hoog aangeschreven behoort te staan.
Waar een deelnemer in zijn of haar waarde wordt gelaten.
Waar men elkaar tot steun kan zijn en niet het zelfvertrouwen van deze of gene ondermijnt!
Daar baal ik van!

Vale in Domino!!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor irmo » 21 okt 2019 17:04

Goeie, Elburger.

Ik baal er op dit moment van dat ik al een hele week strontmisselijk ben zonder verder ziek te zijn. En ik heb zin om ergens mee te gooien.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 21 okt 2019 17:34

Dat is heel lastig, want er ligt geen sneeuw buiten en komt er ook weinig van deze winter, wordt verwacht. Nog meer en meer snotterweer
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 21 okt 2019 17:36

elburger schreef:Waar baal je van?
Waar baal ik van!

Ik baal dat er zoveel "onbegrip" is hier op deze site.
Volgens mij is dit een site waarin men elkaar kan versterken in de liefde die men voor God heeft.
Een site waarin respect hoog aangeschreven behoort te staan.
Waar een deelnemer in zijn of haar waarde wordt gelaten.
Waar men elkaar tot steun kan zijn en niet het zelfvertrouwen van deze of gene ondermijnt!
Daar baal ik van!

Vale in Domino!!

Een hardnekkig gevoel dat heerst, zie ik. Maar God draagt jou er ook door heen. Sta er boven elburger! Waar haal jij momenteel veel kracht uit?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 21 okt 2019 19:07

Maar nuchter bekeken is het ook heel moeilijk elkaar te bemoedigen als ik de plakkaten lees die kerken elkaar geven. Niet alleen wordt er een bepaald stigma gegeven op wat de zwarte kousen kerken genoemd wordt, maar ik lees uit die hoek dat de minder orthodoxere linkser kant remonstrants genoemd wordt, vrijzinnig, als te tolerant beschreven en te veel op gevoel gericht. Dat maakt het wel lastig communiceren.

Een ethisch dilemma, heet dat denk ik.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Memmem » 21 okt 2019 19:56

Ik heb heel veel berichten verwijderd, zo gaan we hier niet met elkaar om

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Memmem » 21 okt 2019 20:01

Sterkte, de lange. Wat moeilijk dat ze jullie dochter zo veel dagen uit huis willen plaatsen. Kunnen jullie zelf nog met andere mogelijkheden komen of iets in jullie netwerk regelen? En is het dan tijdelijk totdat er iets beter gaat of echt definief?

Probeer zelf zoveel mogelijk mee te denken en een vertrouwd persoon bij de gesprekken te hebben. Die kan soms dingen veel beter verwoorden en overzien. Misschien de oudste van de kerk of een familielid


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten