Zitten we in de laatste dagen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Prisma23 » 15 okt 2019 22:41

Ergens in Drenthe waren er blijkbaar mensen die een jaar of negen dachten in de laatste dagen te zitten...

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 16 okt 2019 00:42

Ja, dat is triest. Juist als je Jezus zo spoedig verwacht, moet je niet je talent begraven om Zijn komst af te wachten. Je moet dan investeren in Zijn Koninkrijk.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Curious
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2017 22:45

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Curious » 18 okt 2019 21:28

Elke dag kan de laatste zijn, maar er is geen enkel teken dat dat binnenkort is. Als er morgen een enorme komeet op de aarde stort is de kans groot dat het leven grondig gereduceerd word net als bij de dinosaurussen.
Al duizenden keren is voorspeld dat we in het eind der tijden zitten, altijd mis.
Komt allemaal door religie en elke religie is gebaseerd op mythes, christendom niet uitgezonderd.
Er is geen enkel bewijs dat er ook maar iets waar is, geen hof van eden, geen zondvloed, geen compleet jodenvolk dat in Egypte woonde en daar vertrokken is na een berg plagen, geen toren van Babel. Jezus is nooit bewezen.
Het zijn mythes net zoals Allah, Zeus, Apollo, Thor en ga zo maar door. Voor geen enkele "God" is ooit bewijs gevonden.
Tijd dat de mensheid dat is gaat inzien en hun tijd nuttig gaat besteden, in plaats een god aanbidden die van bloedoffers houd, verkrachting goed keurt onder de juiste omstandigheden en slavernij normaal vind.

Yoshi

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Yoshi » 18 okt 2019 22:28

Curious schreef:Elke dag kan de laatste zijn, maar er is geen enkel teken dat dat binnenkort is. Als er morgen een enorme komeet op de aarde stort is de kans groot dat het leven grondig gereduceerd word net als bij de dinosaurussen.
Al duizenden keren is voorspeld dat we in het eind der tijden zitten, altijd mis.

Klopt.
Komt allemaal door religie en elke religie is gebaseerd op mythes, christendom niet uitgezonderd.

Vreemd, Extinction Rebellion is geen religieuze groep maar geloven heilig in de eindtijd en dat die er elk moment aan zit te komen. Dat het dus enkel door religie zou komen is aantoonbare BS.
Er is geen enkel bewijs dat er ook maar iets waar is

Zelfs jouw bestaan niet. Doei.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor irmo » 18 okt 2019 22:50

Curious schreef:Er is geen enkel bewijs dat er ook maar iets waar is, geen hof van eden, geen zondvloed, geen compleet jodenvolk dat in Egypte woonde en daar vertrokken is na een berg plagen, geen toren van Babel. Jezus is nooit bewezen.
Het zijn mythes net zoals Allah, Zeus, Apollo, Thor en ga zo maar door. Voor geen enkele "God" is ooit bewijs gevonden.


Ik kan jou het bestaan van mijn God heel makkelijk bewijzen hoor. Maar als je het bewijs hebt, geloof je het dan?

Curious schreef:Tijd dat de mensheid dat is gaat inzien en hun tijd nuttig gaat besteden, in plaats een god aanbidden die van bloedoffers houd, verkrachting goed keurt onder de juiste omstandigheden en slavernij normaal vind.


Klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt? Zoals gewoonlijk? Misschien moet je de Bijbel eerst eens echt gaan lezen voordat je hier begint afkraken.Dikke hint.

Curious
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2017 22:45

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Curious » 19 okt 2019 07:32

Geloven is iets aannemen voor waarheid zonder bewijs.
Op het moment dat er bewijs voor is hoef je het niet meer te geloven, dan is het een feit.
Ik heb de bijbel van begin tot eind doorgelezen. Beginnend de 1e 12 jaar van me leven op een gereformeerde school. Elke dag lezen en psalmen zingen. Toen vond ik al veel dingen vreemd, maar neem je het aan omdat volwassen mensen het vertellen.
Later toen ik ouder werd ben ik de bijbelverzen stuk voor stuk erbij gaan pakken en kom je erachter dat het gruwelijk boek is, zeer vrouw onterend en immoreel.
Je gaat mij niet vertellen dat als je de bijbel lees dat je niet al heel snel dingen leest die beter zouden kunnen.
Lot die ze dochters naar buiten stuurt in een menigte met mannen en zegt, ze zijn nog maagd doe er maar mee wat je wil. Wie je slaaf mag maken en hoe hard je ze mag slaan.
Als je ik iets uit context haal mag je mij vertellen hoe ik het dan moet lezen

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor benefietdiner » 19 okt 2019 08:07

Curious schreef:Geloven is iets aannemen voor waarheid zonder bewijs.
Op het moment dat er bewijs voor is hoef je het niet meer te geloven, dan is het een feit.
Ik heb de bijbel van begin tot eind doorgelezen. Beginnend de 1e 12 jaar van me leven op een gereformeerde school. Elke dag lezen en psalmen zingen. Toen vond ik al veel dingen vreemd, maar neem je het aan omdat volwassen mensen het vertellen.
Later toen ik ouder werd ben ik de bijbelverzen stuk voor stuk erbij gaan pakken en kom je erachter dat het gruwelijk boek is, zeer vrouw onterend en immoreel.
Je gaat mij niet vertellen dat als je de bijbel lees dat je niet al heel snel dingen leest die beter zouden kunnen.
Lot die ze dochters naar buiten stuurt in een menigte met mannen en zegt, ze zijn nog maagd doe er maar mee wat je wil. Wie je slaaf mag maken en hoe hard je ze mag slaan.
Als je ik iets uit context haal mag je mij vertellen hoe ik het dan moet lezen

Ons geloof is gebaseerd op de Bijbel als bewijs.

Als je teksten uit de Bijbel gaat nemen als lossen fladderen, zoals jij doet, kom je aangeland in ongeloof en daar zit jij nu in.

Je haalt de Bijbel uit zijn context dus.

Ik geeft zondermeer toe dat de Bijbel geen makkelijk boek is maar zonder vertrouwen vaart niemand wel ook jij niet.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor elbert » 19 okt 2019 08:18

Curious schreef:Geloven is iets aannemen voor waarheid zonder bewijs.
Op het moment dat er bewijs voor is hoef je het niet meer te geloven, dan is het een feit.
Dit is een te simpele manier om zowel naar geloof als bewijs te kijken. In heel ons doen en laten, laten we ons leiden door geloof. Als we 's morgens wakker worden, dan reikt onze hand richting de lichtschakelaar in het geloof (vertrouwen) dat het licht aangaat als we die schakelaar omzetten. Volkomen zekerheid daarover hebben we echter niet: misschien is er wel een stroomstoring waardoor het donker blijft.
We wachten op de bus, in het vertrouwen dat die op een gegeven moment langskomt.
Maar misschien komt die bus wel niet, omdat er een staking is, of omdat de bus pech heeft.
We bellen onze vriend/vriendin op in het vertrouwen dat die persoon opneemt.
Maar misschien heeft die vriend geen zin om op te nemen. Of is zijn/haar mobiel in de wc gevallen waardoor die het niet doet. Of is die persoon boos op je.
De voorbeelden zijn eindeloos.
Zonder geloof kan niemand leven.
Dat geldt ook voor het geloof in God: dat is absoluut noodzakelijk om Hem te leren kennen.
Hebben we dan geen aanwijzingen dat Hij bestaat? Jazeker, maar Hij kan alleen door het geloof gekend worden.
De Franse filosoof Blaise Pascal heeft eens geschreven dat er te veel bewijzen (aanwijzingen) zijn om te ontkennen dat God bestaat en te weinig om met wiskundige zekerheid te zeggen dat Hij bestaat.
Daarom is het onmogelijk om te eisen dat je een wiskundig bewijs voor het bestaan van God moet leveren voordat je kunt geloven.
Nee, geloof is vertrouwen in wat (en Wie) je niet ziet. Dat kan als een sprong in het duister aanvoelen, maar wie die weg gaat, ervaart wel Zijn aanwezigheid en nabijheid.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 966
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Jesaja40 » 19 okt 2019 15:23

Curious brengt in:

Geloven is iets aannemen voor waarheid zonder bewijs.
Op het moment dat er bewijs voor is hoef je het niet meer te geloven, dan is het een feit.
Ik heb de bijbel van begin tot eind doorgelezen. Beginnend de 1e 12 jaar van me leven op een gereformeerde school. Elke dag lezen en psalmen zingen. Toen vond ik al veel dingen vreemd, maar neem je het aan omdat volwassen mensen het vertellen.
Later toen ik ouder werd ben ik de bijbelverzen stuk voor stuk erbij gaan pakken en kom je erachter dat het gruwelijk boek is, zeer vrouw onterend en immoreel.
Je gaat mij niet vertellen dat als je de bijbel lees dat je niet al heel snel dingen leest die beter zouden kunnen.
Lot die ze dochters naar buiten stuurt in een menigte met mannen en zegt, ze zijn nog maagd doe er maar mee wat je wil. Wie je slaaf mag maken en hoe hard je ze mag slaan.
Als je ik iets uit context haal mag je mij vertellen hoe ik het dan moet lezen


Ik begrijp deze opmerking en vraag. De Bijbel is een heel eerlijk boek die begint vanuit de Eeuwige die een puntgave schepping heeft gemaakt. Alle ingrediënten voor een harmonieus leven hier op aarde zijn door de Eeuwige in werking gesteld. Voor de mens, als kroon op de schepping, is ons bedje letterlijk gespreid. In dat puntgave paradijs verblijven wij in een volkomen harmonie met onze Schepper. Overigens is het zo dat de Eeuwige ons niet als een automatische robot heeft gemaakt. Wij zijn autonoom in het maken van keuzes. Vergeet ook niet dat een derde deel van de engelen met jaloerse blikken kijken naar de schepping van de Eeuwige. Hoe sterk is onze eigen wil? Behoort de mens categorie die met jaloerse blikken kijkt naar de Almacht van de Eeuwige om aan Hem gelijk te zijn wetende het goed en het kwaad van elkaar te onderscheiden? Zo heeft de Eeuwige ons niet geschapen en te toets hebben wij mensen niet doorstaan. Met een veeg had de Eeuwige de mens kunnen vernietigen en een nieuwe mens geschapen. De Eeuwige zou de kroon op Zijn schepping vernietigen en een grote groep van gevallen engelen zouden staan te juichen om die val. Ook dat aspect moet ter sprake worden gebracht al staat het niet letterlijk zo in de Bijbel opgetekend. Het is wel een realiteit die plaats had kunnen vinden. De Eeuwige is terecht boos op de mensheid, Zijn kroon, die ontheiligd is. Maar het afnemen van die kroon beste Curious lstaat de Eeuwige niet toe.

Het is letterlijk een drama geworden die ontketent is door de mensheid. Opnieuw lezen wij de Bijbel en zien daar afschuwelijke dingen naar voren komen. Het is zeer erg wat er allemaal geschreven staat. Mijn Joodse volksgenoten komen er niet zo best van af. Gelet op het feit dat uw opmerkende vraag past: zitten wij in het laatst van de tijden leert u en mij dat er een einde aan zal en gaat komen. Alle menselijke strubbelingen en falen zal teniet gedaan worden en zijn slechts een rimpeling in de eeuwigheid.

Vanaf het paradijs verkeert de mensheid in de eindtijd. In het paradijs kregen wij van de Eeuwige een eeuwigheidsstatus. Door de zondeval is die (tijdelijk) van ons afgenomen. En toch: plan B lag al lang klaar bij de Eeuwige. U leest ook in uw Bijbel het volgende: het Lam dat geslacht was van voor de grondlegging van de ze wereld. In de eeuwigheid was er een reddingsplan in werking gesteld. Voordat de mens geschapen was en voordat de mens kon zondigen en ongehoorzaam was. Zo zorgvuldig is het plan van de Eeuwige met de mensheid dat Hij ook dit element heeft aangebracht tot onze redding.

Hoe gaan wij daarmee om en wat doet dat reddingsplan ons? Als wij fatalistisch denken zal het ons niet ten goede komen, sterker nog wij geven dan (meestal) de andere de schuld van het falen en gedragen ons alsof wij daarvan onbedoeld het slachtoffer van zijn. Dan verliezen wij onze Redder en Zaligmaker uit het oog en vinden ons zelf heel erg zielig en verlaten.

Tja, hoe moet je kijken naar de Bijbel met al zijn gruwelijkheden? Is dat een voorbeeld om dat na te volgen? Velen doen dat en zijn zeer wreed naar elkaar en gunnen alleen maar zichzelf voorspoed en welvaart. Ieder voor zich is door alle eeuwen hetzelfde principe maar dan met een andere noemer. Leer en lees de Bijbel zo: wat is het goede voorbeeld en wat is het slechte voorbeeld. Strek u uit naar het goede en vermijd het kwade wat verscholen zit in ieder mens en zomaar naar buiten kan komen. Dat is een dagelijkse bikkelharde strijd met een kostbaar perspectief: eens zal het einde komen en zal er geen verleiding meer bestaan. Ga zo, met velen onder ons, op weg door deze eindtijd naar een heerlijke toekomst!
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Veendam » 19 okt 2019 15:47

Jesaja40 schreef:


Met een veeg had de Eeuwige de mens kunnen vernietigen en een nieuwe mens geschapen.

De Eeuwige is terecht boos op de mensheid, Zijn kroon, die ontheiligd is.

In het paradijs kregen wij van de Eeuwige een eeuwigheidsstatus. Door de zondeval is die (tijdelijk) van ons afgenomen. En toch: plan B lag al lang klaar bij de Eeuwige. U leest ook in uw Bijbel het volgende: het Lam dat geslacht was van voor de grondlegging van de ze wereld. In de eeuwigheid was er een reddingsplan in werking gesteld. Voordat de mens geschapen was en voordat de mens kon zondigen en ongehoorzaam was. Zo zorgvuldig is het plan van de Eeuwige met de mensheid dat Hij ook dit element heeft aangebracht tot onze redding.

Dat is een dagelijkse bikkelharde strijd met een kostbaar perspectief: eens zal het einde komen en zal er geen verleiding meer bestaan. Ga zo, met velen onder ons, op weg door deze eindtijd naar een heerlijke toekomst!


God heeft ook een nieuwe mens geschapen, dat is de mens die wedergeboren is, de nieuwe mens, van een andere soort als de eerste mens, waarvan Jezus Zelf de eersteling was.

Waar staat dat God boos was op de mensheid ? God is nog steeds vol liefde naar de mensheid en juist vanwege Zijn liefde hadden de Vader en Zoon en Heilige Geest al overlegd dat Jezus de Verlosser zou worden voor de mens wanneer die de mist in zou gaan en niet zou kiezen voor het LEVEN.
Als God boos geweest zou zijn dan had Hij niet eens Jezus naar de aarde gezonden om te sterven.

Ook staat er nergens dat de mens al een eeuwigheidsstatus had en dat die tijdelijk werd afgenomen. Er staat wel dat er een boom is die LEVEN geeft en een boom dat ze daar van moeten eten om eeuwig te leven, oftewel om te leven zoals de bedoeling is geweest van de eeuwigheid af aan.
Ook in de woestijn zegt God tegen de mensen: Kies dan het leven !!
De hele Bijbel door gaat het niet over zonde of schuld maar om het maken van de juiste keuzes. God is heel duidelijk en wil graag dat wij kiezen voor Hem en dus voor HET LEVEN.

Dat leven mogen we nu al hebben door te leven in een relatie hier op aarde met Hem en niet pas ooit een keer in de toekomst wat onbereikbaar zou zijn zonde eerst de laatste adem uitgeblazen te hebben hier op aarde.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 20 okt 2019 21:36

Curious schreef:Geloven is iets aannemen voor waarheid zonder bewijs.
Op het moment dat er bewijs voor is hoef je het niet meer te geloven, dan is het een feit.
Ik heb de bijbel van begin tot eind doorgelezen. Beginnend de 1e 12 jaar van me leven op een gereformeerde school. Elke dag lezen en psalmen zingen. Toen vond ik al veel dingen vreemd, maar neem je het aan omdat volwassen mensen het vertellen.
Later toen ik ouder werd ben ik de bijbelverzen stuk voor stuk erbij gaan pakken en kom je erachter dat het gruwelijk boek is, zeer vrouw onterend en immoreel.
Je gaat mij niet vertellen dat als je de bijbel lees dat je niet al heel snel dingen leest die beter zouden kunnen.
Lot die ze dochters naar buiten stuurt in een menigte met mannen en zegt, ze zijn nog maagd doe er maar mee wat je wil. Wie je slaaf mag maken en hoe hard je ze mag slaan.
Als je ik iets uit context haal mag je mij vertellen hoe ik het dan moet lezen

Heb jij wel eens het idee, dat er Iemand naar jou kijkt en wacht, totdat je jouw verzet opgeeft?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten