Drents gezin schuilt jarenlang in afgesloten ruimte boerderij

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Drents gezin schuilt jarenlang in afgesloten ruimte boerderij

Berichtdoor MoesTuin » 15 okt 2019 15:59

Triest

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1950120 ... -in-kelder

hoe heeft dit zo ver kunnen komen en zo lange tijd in Nederland....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wachtend op "het einde der tijden"

Berichtdoor irmo » 15 okt 2019 16:16

Ik las het ja, schokkend. Grote kelder moet dat geweest zijn trouwens :P

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wachtend op "het einde der tijden"

Berichtdoor K80 » 15 okt 2019 18:33

Onbegrijpelijk inderdaad.

Dat de overheid ook zo te kort geschoten heeft.
De kinderen waren in geschreven bij de burgerlijke stand.
Nooit is een ambtenaar geweest voor verzuiling van de leerplicht.

Deze kinderen zijn voor het leven beschadigd.

Lijkt echt net een slechte film, dat het kan in Nederland.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Wachtend op "het einde der tijden"

Berichtdoor Dorpeling » 15 okt 2019 19:14

Wat wel weer vast staat, is dat speculeren niet veel zin heeft. Enkele eerste meldigen worden nu alweer als onjuist bestempeld.

Ik begrijp dat nooit goed, dat er meteen van alles de lucht in geslingerd wordt voordat de échte waarheid duidelijk is.
Wie is daar nu mee geholpen? Al met al een triest gebeuren.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Yoshi

Re: Wachtend op "het einde der tijden"

Berichtdoor Yoshi » 15 okt 2019 19:35

Dorpeling schreef:Wat wel weer vast staat, is dat speculeren niet veel zin heeft. Enkele eerste meldigen worden nu alweer als onjuist bestempeld.

Ik begrijp dat nooit goed, dat er meteen van alles de lucht in geslingerd wordt voordat de échte waarheid duidelijk is.
Wie is daar nu mee geholpen? Al met al een triest gebeuren.
We zouden dus moeten wachten met bijvoorbeeld berichtgeving over de ontwikkelingen in Noord-Syrië totdat exact duidelijk is wat er zich afspeelt? Moet er dan ook nog een consensus zijn tussen alle strijdende partijen wat er zich afspeelt?

Zo werkt nieuws niet. Je krijgt nieuws met de informatie die op dat moment beschikbaar is en relevant wordt geacht door de journalist.
En zo is dat ook bij dit vreemde verhaal.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Wachtend op "het einde der tijden"

Berichtdoor Cicero » 16 okt 2019 13:02

Grote kans dat blijkt dat het helemaal niet een christelijke overtuiging is die die mensen hebben. Ik las ergens dat het om de overtuiging gaat dat zonlicht slecht is. De weggelopen zoon postte op sociale media (!!) de afgelopen maanden dingen over de klimaatprotesten, en was op zondag aan het werk.

Yoshi

Re: Wachtend op "het einde der tijden"

Berichtdoor Yoshi » 16 okt 2019 13:30

Cicero schreef:Grote kans dat blijkt dat het helemaal niet een christelijke overtuiging is die die mensen hebben. Ik las ergens dat het om de overtuiging gaat dat zonlicht slecht is. De weggelopen zoon postte op sociale media (!!) de afgelopen maanden dingen over de klimaatprotesten, en was op zondag aan het werk.

Ik acht de kans dat dit de zoveelste variatie op het christelijke thema is een stuk groter.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Wachtend op "het einde der tijden"

Berichtdoor Dorpeling » 16 okt 2019 15:49

Yoshi schreef:We zouden dus moeten wachten met bijvoorbeeld berichtgeving over de ontwikkelingen in Noord-Syrië totdat exact duidelijk is wat er zich afspeelt? Moet er dan ook nog een consensus zijn tussen alle strijdende partijen wat er zich afspeelt?

Zo werkt nieuws niet. Je krijgt nieuws met de informatie die op dat moment beschikbaar is en relevant wordt geacht door de journalist.
En zo is dat ook bij dit vreemde verhaal.


Vreemde vergelijking.
Ik bedoel daarmee dat ze maandagavond aangetroffen zijn, en meteen dinsdagmorgen worden allerlei gissingen het www opgegooid met vooral veel teksten als 'nog onbekend', 'niet duidelijk', 'kan justitie niet zeggen', 'volgens een ...', etc.
Om het uur wordt het bericht aangevuld, aangepast en lijkt veel eerdere, vermoedde informatie niet eens juist te zijn.
Dat begrijp ik niet goed, vermeld dan summier de feit dat ze daar weggehaald zijn, er alle zorg en aandacht voor hun is en het onderzoek loopt, zonder hele theorieen van wat er aan de hand zou kunnen zijn. Als er meer duidelijk is, is het vroeg genoeg om dat op dat moment kort te vermelden. Vooral in dit geval lijkt me een beetje terughoudendheid wel gepast, met sappige veronderstellingen is dat gezin echt niet mee geholpen. Mensen gaan totaal los op dit gezin vanachter hun schermpje. De meest hatelijke, vreselijke en onbeschofte reacties komen voorbij.
Dát is wat er dan gebeurd in Nld!
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Yoshi

Re: Wachtend op "het einde der tijden"

Berichtdoor Yoshi » 16 okt 2019 16:20

Wat er gebeurd is dat je je lichtelijk aanstelt.
Je hoeft het nieuws en de updates daarover niet te volgen hoor. Zeker als je het niet aan kan gewoon lekker negeren. Kijk je over een jaartje op Wikipedia om te kijken hoe het nou echt zat.

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Wachtend op "het einde der tijden"

Berichtdoor Origenes » 16 okt 2019 21:38

Yoshi schreef:Ik acht de kans dat dit de zoveelste variatie op het christelijke thema is een stuk groter.

Dat zal onze staats-nieuwszender NOS ook gedacht hebben.
De suggestie dat het over een groep mensen gaat die het einde der tijden afwacht is slechts gebaseerd op onderbuikgevoelens tegen alles wat christelijk heet. Het kan nog niet bevestigd worden door de feiten.
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

Yoshi

Re: Wachtend op "het einde der tijden"

Berichtdoor Yoshi » 16 okt 2019 21:55

Origenes schreef:Dat zal onze staats-nieuwszender NOS ook gedacht hebben.
De suggestie dat het over een groep mensen gaat die het einde der tijden afwacht is slechts gebaseerd op onderbuikgevoelens tegen alles wat christelijk heet. Het kan nog niet bevestigd worden door de feiten.

Kruip eens uit die slachtofferrol.

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Wachtend op "het einde der tijden"

Berichtdoor Origenes » 16 okt 2019 22:00

Yoshi schreef:Kruip eens uit die slachtofferrol.

Verklaar je nader!
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wachtend op "het einde der tijden"

Berichtdoor Veendam » 17 okt 2019 09:32

K80 schreef:Onbegrijpelijk inderdaad.

Dat de overheid ook zo te kort geschoten heeft.
De kinderen waren in geschreven bij de burgerlijke stand.
Nooit is een ambtenaar geweest voor verzuiling van de leerplicht.

Deze kinderen zijn voor het leven beschadigd.

Lijkt echt net een slechte film, dat het kan in Nederland.


Ach Nederland heeft een leuk systeem bedacht om mensen die in problematische situaties zitten te verminderen.
Als iemand uit zijn huis gezet is of zo of in ieder geval nergens meer ingeschreven staat dan geven ze bij de gemeentehuizen gewoon aan dat de persoon is vertrokken naar het buitenland. Dan hebben ze dus ook gewoon nergens recht op omdat ze dan maar zich hadden moeten inschrijven ergens. En ineens is het aantal probleemgevallen veel minder geworden en komt het bijna niet meer voor dat mensen op straat zouden leven.
Probleem opgelost.
Maar die leerplichtambtenaar kijkt gewoon in zijn systeem en ziet dat de personen niet meer in NLD woonachtig zijn dus die is er ook gelijk klaar mee.

struisvogelpolitiek ? Of eigen verantwoordelijkheid van de mensen zelf ?

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Drents gezin schuilt jarenlang in afgesloten ruimte boerderij

Berichtdoor Origenes » 17 okt 2019 09:43

Veendam schreef:Of eigen verantwoordelijkheid van de mensen zelf ?

Elkaar een schuldgevoel aanpraten is overdreven denk ik.
Als er ergens diep in het weiland in een zelfgekozen anonimiteit een groepje mensen woont dan is er alle reden voor om dat niet te weten. Als kinderen niet aangegeven zijn na de geboorte dan weet de leerplichtambtenaar met recht van niets.
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Drents gezin schuilt jarenlang in afgesloten ruimte boerderij

Berichtdoor hans0166 » 17 okt 2019 11:00

Veendam schreef:dan geven ze bij de gemeentehuizen gewoon aan dat de persoon is vertrokken naar het buitenland.
en komt het bijna niet meer voor dat mensen op straat zouden leven.


volgens mij worden deze mensen als ze voor de gemeente "kwijt" zijn benoemd als "zonder vaste woon en verblijfplaats"


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten