Zitten we in de laatste dagen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Yoshi

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Yoshi » 11 okt 2019 07:15

DeLange schreef:1 Johannes 4:7:

7Geliefden, laten wij elkaar liefhebben, want de liefde is uit God; en ieder die liefheeft, is uit God geboren en kent God.

Zijn er hier ook nog mensen die hier naar leven of niet?
Ja ze zijn er, ik heb ze hier ontmoet en ze zitten hier gewoon nog op het forum.

Mooie tekst.
Ik denk dat een ieder daar in meer of mindere mate naar leeft. Dat hoeft niet altijd duidelijk naar voren te komen en kan per persoon verschillen qua ervaring. Zo heb jij hier 'last' van iemand waar ik totaal geen last van heb.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 11 okt 2019 12:31

Mijn plan nu is dat ik eerst een boek over dit onderwerp lees en daarna kom ik er inhoudelijk daar op terug.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor MoesTuin » 11 okt 2019 12:37

DeLange schreef:Als ik om me heen kijk en preken hoor, lijken we in de laatste dagen van de eindtijd te zitten. Hoe kijken jullie daar naar?


De woorden van deze vrouw, Corrie ten Boom kan ik enkel maar na zeggen.
Als het tussen God en jou in orde is, niets heb je te vrezen .... Geloof in de Heer Jezus...



(even doorklikken op video om het te kunnen bekijken, zeer de moeite waard)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 11 okt 2019 22:25

MoesTuin schreef:De woorden van deze vrouw, Corrie ten Boom kan ik enkel maar na zeggen.
Als het tussen God en jou in orde is, niets heb je te vrezen .... Geloof in de Heer Jezus...



(even doorklikken op video om het te kunnen bekijken, zeer de moeite waard)

Dank je wel! Ze is zeker zeer de moeite waard geweest om te beluisteren. Ik zie ook echt uit naar de hemel, want het is zo'n chaos hier beneden. Maar daar is het werkelijk fantastisch! :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Cornelis95
Verkenner
Verkenner
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 okt 2019 08:57

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Cornelis95 » 12 okt 2019 13:42

DeLange schreef: Ik zie ook echt uit naar de hemel, want het is zo'n chaos hier beneden. Maar daar is het werkelijk fantastisch! :D


Sta me toe om hier even op te reageren: je gaat toch naar de hemel om voor eeuwig God de eer te geven? Om Hem te prijzen, zoals je het hier op aarde nog nooit kon: zonder zonde? Om verlost te zijn van de zonde? Je zucht is hier beneden toch: ik ellendig mens, wie zal mij verlossen van het lichaam dezes doods? (Rom. 7)

Of herkennen jullie dit niet in jullie leven?
Klinkt hard, maar wat heb je dan in de hemel te zoeken?
Wat ga je daar doen?

Ik ga naar de Heere! Om Hem eeuwig te prijzen omdat Hij mij gekocht heeft met Zijn bloed, en mij uit alle heerschappij des duivels verlost.

De NGB zegt dan in art. 37:
Dáárom verwachten wij die dag met een groot verlangen, om dan ten volle te genieten de beloften Gods in Christus Jezus.

Als je dit leven nog niet kent, zoek dan Hem te kennen: Jezus Christus.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor MoesTuin » 12 okt 2019 15:14

Precies Cornelis

Als ik maar weet, dat hier mijn weg
door U Heer wordt bereid
en dat die weg, hoe moeilijk ook
mij nader tot U leidt.

Nader tot U, nader tot U
nader mijn Heiland tot U
Als ik maar weet dat alles hier
mij nader brengt tot U

Als ik maar weet, Uw liefd' o Heer
vertroost mij dag aan dag
dan juich ik voort, wat ook mijn lot
op aarde wezen mag

Nader tot U, nader tot U
nader mijn Heiland tot U
Als ik maar weet dat alles hier
mij nader brengt tot U


en in dat Licht bezien zitten we allemaal in onze laatste dagen hier op aarde, een oogwenk vergeleken met de Hemelse Eeuwigheid

Psalm 73 in samenzang massaal gezongen, k zal dan gedurig bij U zijn, in al mijn noden angst en pijn, en wat verder volgt, prachtig indrukwekkend mooi! en ook de ernstige waarschuwing, o zie het verschil tussen vers 12 en 14
Nog is het tijd, De Heer roept, Komt, kom, komt tot Mij in geloof en Ik geef u Eeuwig Leven!

En in alle verwarring van het moment van deze tijd waarin we leven waarop alles wankelt is het zo van belang om onze blik op Christus te houden....in geloof en vol vertrouwen...van Hem weten te zijn en beveiligd in Hem in Zijn Genade Liefde en Vrede (ja reeds nu al)



Psalm 73 vers 1
Ja waarlijk, God is Isrel goed,
Voor hen, die rein zijn van gemoed;
Hoe donker ooit Gods weg moog' wezen,
Hij ziet in gunst op die Hem vrezen.
Maar ach, hoewel mijn ziel dit weet,
Mijn voeten waren in mijn leed
Schier uitgeweken, en mijn treên
Van 't spoor der godsvrucht afgegleên.

Psalm 73 vers 12
'k Zal dan gedurig bij U zijn,
In al mijn noden, angst en pijn;
U al mijn liefde waardig schatten,
Wijl Gij mijn rechterhand woudt vatten.
Gij zult mij leiden door Uw raad,
O God, mijn heil, mijn toeverlaat;
En mij, hiertoe door U bereid,
Opnemen in Uw heerlijkheid.


Psalm 73 vers 14
Wie, ver van U, de weelde zoekt,
Vergaat eerlang en wordt vervloekt;
Gij roeit hen uit, die afhoereren
En U den trotsen nek toekeren;
Maar 't is mij goed, mijn zaligst lot,
Nabij te wezen bij mijn God;
'k Vertrouw op Hem geheel en al,
Den HEER, Wiens werk ik roemen zal
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 12 okt 2019 15:34

Cornelis95 schreef:Sta me toe om hier even op te reageren: je gaat toch naar de hemel om voor eeuwig God de eer te geven?

Uiteraard. Hem komt alle eer toe.

Om Hem te prijzen, zoals je het hier op aarde nog nooit kon: zonder zonde?
we schieten daarin nu te kort. Dat is zo ja.

Om verlost te zijn van de zonde? Je zucht is hier beneden toch: ik ellendig mens, wie zal mij verlossen van het lichaam dezes doods? (Rom. 7)
mijn vlees doet dat ja. Mijn nieuwe natuur in Christus wordt gevormd door Gods Geest in ons. We staan hier niet alleen in de strijd. Het is dagelijks een strijd in ons tussen geest en ziel, Gods Geest en onze zondige begeertes.

Of herkennen jullie dit niet in jullie leven?

Jawel hoor. Dikwijls derven wij nog veel vrede..

Klinkt hard, maar wat heb je dan in de hemel te zoeken?

Ik zelf zoek daar rust en verlossing van de duisternis. Eindelijk bij de Vader thuis, als een verloren zoon dat thuis komt.

Wat ga je daar doen?

Ik hoop daar veel te leren van Jezus' liefde. Voorbereidend op de nieuwe hemel en de nieuwe aarde. Volledig uit Hem te leven, tot Zijn eer.

Ik ga naar de Heere! Om Hem eeuwig te prijzen omdat Hij mij gekocht heeft met Zijn bloed, en mij uit alle heerschappij des duivels verlost.
Ik snap wat je bedoelt, maar het klinkt wel een beetje als Eén voor allen en allen voor Eén. Ik snap wat je bedoeld, maar ik geloof dat je God eert door ook er daar te zijn voor de naaste. Want wie Jezus' broeder een daad van liefde betoond, zal Jezus er mee eren. Jezus zei: "wie de meeste wil zijn, zal de ander moeten dienen". In dienstbaarheid naar God en de naaste zal er daar veel liefde en vrede zijn.

De NGB zegt dan in art. 37:
Dáárom verwachten wij die dag met een groot verlangen, om dan ten volle te genieten de beloften Gods in Christus Jezus.

Als je dit leven nog niet kent, zoek dan Hem te kennen: Jezus Christus.

We kennen Jezus in de weg van de liefde, zoals er staat dat we geschapen zijn in Jezus Christus om de weg te gaan van de goede daden, zoals God dat heeft voorbereid, opdat we daar in zouden wandelen. Uit genade, want zonder geloof in het offer dat Jezus voor ons bracht, blijven we als wandelende doden.

Maar dood ben je ook zonder de liefde. Wees dus niet enkel gericht op jezelf, maar ook op jouw naaste in contact naar God toe.
Overwin ook het kwade door en in Jezus. Gods werk in jou gaat verder dan vergeven, Hij is ook een medicijn voor jouw ziel. Hij geneest jouw ziel, zodat hij niet meer op het aardse is gericht (begeerten), maar (in overwinning in Christus) op God is gericht, door de naastenliefde, want God is Liefde. Zonder die liefde heb je God niet.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Yoshi

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Yoshi » 12 okt 2019 16:26

Vandaag blokkeren klimaat activisten ook weer een weg/brug in Amsterdam. Deze mensen denken werkelijk dat er miljarden doden gaan vallen door het veranderende klimaat, dat wij het nog kunnen voorkomen en zo meer. Ik zie overeenkomsten.
Het schijnt dat elke eeuw ongeveer twee maal zo'n beweging op staat. En over een jaar of 5 horen we er niets meer van.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 12 okt 2019 20:07

Yoshi schreef:Vandaag blokkeren klimaat activisten ook weer een weg/brug in Amsterdam. Deze mensen denken werkelijk dat er miljarden doden gaan vallen door het veranderende klimaat, dat wij het nog kunnen voorkomen en zo meer. Ik zie overeenkomsten.
Het schijnt dat elke eeuw ongeveer twee maal zo'n beweging op staat. En over een jaar of 5 horen we er niets meer van.

Er is zeker een overeenkomst. Velen weten dat we onze aarde aan het uitputten en uitbuiten zijn voor onze welvaart. Al denk ik zelf persoonlijk dat we vooral rekening moeten houden met een extremer klimaat als gevolg ervan. Op VPRO was laatst een heel interessante docu over onze toekomstige Deltawerken. Er wordt gesuggereerd door wetenschappers dat Nederland beschermd kan worden door een enorme dijk in de Zee langs de hele kust op enige afstand van de huidige kustlijn of een emigratie naar het Oosten van Nederland vanuit het deel dat wel heel ver onder zeespiegel beland (mede omdat Nederland kantelt) met enige terpvormingen van steden als Amsterdam dat we bewaren willen, met Deltawerken rondom.

Maar er is ook een verschil. Namelijk wie geloofd dat Jezus terug komt, geloofd dat deze aarde niet meer gered zal worden door deze wereld, maar wie geloofd dat Hij niet terug komt, hoopt op een kerende tij onder de mensen.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 12 okt 2019 20:12

Het grootste gevaar zie ik niet persoonlijk in het veranderende klimaat en zo, hoewel het extremer wordt. Het grote gevaar zie ik puur in het de rug toe keren van de mensen van God. De suggestie dat de mensen zonder God zelfredzaam zijn. Zo vertrekt God uit een groot deel van de mensheid, met alle gevolgen van dien.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor irmo » 12 okt 2019 20:28

Yoshi schreef:Vandaag blokkeren klimaat activisten ook weer een weg/brug in Amsterdam. Deze mensen denken werkelijk dat er miljarden doden gaan vallen door het veranderende klimaat, dat wij het nog kunnen voorkomen en zo meer. Ik zie overeenkomsten.
Het schijnt dat elke eeuw ongeveer twee maal zo'n beweging op staat. En over een jaar of 5 horen we er niets meer van.



Er worden in ieder geval hier en daar wat mensen wakker. Dat vind ik wel positief eigenlijk. En leuk, dat ik niet meer de enige ben in huis die het nut gaat inzien van zuinig op je zooi zijn enzo :D

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 12 okt 2019 20:40

irmo schreef:Er worden in ieder geval hier en daar wat mensen wakker. Dat vind ik wel positief eigenlijk. En leuk, dat ik niet meer de enige ben in huis die het nut gaat inzien van zuinig op je zooi zijn enzo :D

Hoe sta jij erin? Gaat de mensheid de tij nog keren of zal toch God moeten ingrijpen, door de zijnen tot zich te nemen door de wederkomst van Jezus op de wolken?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Yoshi

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Yoshi » 12 okt 2019 21:40

irmo schreef:Er worden in ieder geval hier en daar wat mensen wakker. Dat vind ik wel positief eigenlijk. En leuk, dat ik niet meer de enige ben in huis die het nut gaat inzien van zuinig op je zooi zijn enzo :D

Wat gaat er constructief veranderen door op het asfalt te gaan zitten en doomdenken dat de aarde er over een x aantal jaren niet meer is?
Je denkt toch niet dat deze activisten ook maar iets van hun eigen luxe willen inleveren?

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 13 okt 2019 12:49

Daar ging vandaag de preek bij ons nog over. Dat niet de regeringen enzo het probleem zijn, maar wij zelf. Wij moeten veranderen en dan zal God oogsten op de dag dat Jezus terug komt.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor irmo » 15 okt 2019 16:15

Yoshi schreef:Wat gaat er constructief veranderen door op het asfalt te gaan zitten en doomdenken dat de aarde er over een x aantal jaren niet meer is?
Je denkt toch niet dat deze activisten ook maar iets van hun eigen luxe willen inleveren?


Niks, natuurlijk. En verandering moet altijd bij een ander beginnen, zo zit de mensheid nu eenmaal in elkaar. Maar ff chillen voor een paar daagjes bij een sit-in op het gemeentehuis is wel cool :D


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 24 gasten