(bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor DeLange » 01 okt 2019 18:49

coby6 schreef:Kijk naar zo'n gereformeerde kerk wil ik wel:

http://gebedstrijd.blogspot.com/2007/08 ... fUVVRs&m=1

Je moet het niet te ver buiten de deur zoeken. Ik kom ook uit een gereformeerde kerk die uit een opwekking is ontstaan.
Maar jij past daar niet echt tussen, vind ik.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor coby6 » 01 okt 2019 18:56

DeLange schreef:Je moet het niet te ver buiten de deur zoeken. Ik kom ook uit een gereformeerde kerk die uit een opwekking is ontstaan.
Maar jij past daar niet echt tussen, vind ik.

Nee ik bedoel hoe ie toen was. Als we ze weer zo krijgen, word ik enthousiast. De synode heeft het gestopt. Erg. Gezeur altijd met die opwekkingen dat je dat dan ook weer krijgt en als je alles maar toestaat is ook waardeloos.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor DeLange » 01 okt 2019 19:12

coby6 schreef:Nee ik bedoel hoe ie toen was. Als we ze weer zo krijgen, word ik enthousiast. De synode heeft het gestopt. Erg. Gezeur altijd met die opwekkingen dat je dat dan ook weer krijgt en als je alles maar toestaat is ook waardeloos.

Leg je de lat zo niet te hoog? God is niet gestopt met Zijn werk. Hij is nog steeds Zijn kudde aan het leiden. Bij ons is er voor een paar weken terug zo nog iemand genezen van haar hartaandoening.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor DeLange » 01 okt 2019 19:17

Bij ons komen inmiddels ook wat tieners, door nieuwe gezinnen die lid zijn geworden.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor coby6 » 01 okt 2019 19:19

DeLange schreef:Leg je de lat zo niet te hoog? God is niet gestopt met Zijn werk. Hij is nog steeds Zijn kudde aan het leiden. Bij ons is er voor een paar weken terug zo nog iemand genezen van haar hartaandoening.

Ja ik kan niet gaan zitten wachten en niksen tot er een kerk komt die opwekking heeft. Als de kinderen er wat aan hebben, is het voor mij al goed. Ik vind het nu na de vakantie zo sneu voor de oudste. Irritante verplichte school. Verplicht huiswerk. En dan heb je eindelijk weekend en moet je verplicht eerst reizen en naar een kerk. Als het nou een kerk is waar je enthousiast van wordt, leuk, maar ik ga niet dwingen van moet zonodig, als ze er toch niks aan hebben.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor DeLange » 01 okt 2019 19:25

coby6 schreef:Ja ik kan niet gaan zitten wachten en niksen tot er een kerk komt die opwekking heeft. Als de kinderen er wat aan hebben, is het voor mij al goed. Ik vind het nu na de vakantie zo sneu voor de oudste. Irritante verplichte school. Verplicht huiswerk. En dan heb je eindelijk weekend en moet je verplicht eerst reizen en naar een kerk. Als het nou een kerk is waar je enthousiast van wordt, leuk, maar ik ga niet dwingen van moet zonodig, als ze er toch niks aan hebben.

Hoe oud zijn ze ook al weer?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor coby6 » 01 okt 2019 19:41

DeLange schreef:Hoe oud zijn ze ook al weer?

13, 11 en 10.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor DeLange » 01 okt 2019 19:43

coby6 schreef:13, 11 en 10.

Dan zouden ze zich bij ons wel thuis voelen :-D
Laatst kwam er een gezin bij waarvan de dochter zei: we gaan nu niet weer naar een andere kerk hè pa, want hier vind ik het leuk.
Los van de nieuwe jongeren schatten we de oudste tieners bij ons op 12 jaar. Ze organiseren deels zelf de kinderdienst.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor DeLange » 01 okt 2019 19:46

Die opwekking van 1749 was wel bijzonder :P
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor Marnix » 01 okt 2019 22:15

coby6 schreef:Eigenlijk zijn de meeste kerken niet echt gericht op buitenstaanders. Gewoon huissamenkomsten in je gewone kloffie is veel laagdrempeliger. Wij deden soms ook gewoon dat het helemaal niet over God ging. Gewoon gezellig kleppen, happie bikken. Oh he volgende week hebben we hier een les. Heb je zin? Zo heeft eentje z'n moeder mee genomen die helemaal niks had met de kerk of geloof. Of je laat een film zien. Die zondagsdienst kan altijd nog wel.


Ze was geen buitenstaander, maar gewoon lid van hetzelfde verband. En ja, voor gezelligheid mag ook tijd zijn, alles heeft zijn tijd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor coby6 » 01 okt 2019 22:39

Marnix schreef:Ze was geen buitenstaander, maar gewoon lid van hetzelfde verband. En ja, voor gezelligheid mag ook tijd zijn, alles heeft zijn tijd.

Wat bedoel je? Ze is zo wel tot geloof gekomen. Als ie had gezegd: ga zondag mee naar een dienst, weet ik niet of ze was gegaan. Ik zag dat ze dat met die opwekking in Nijkerk ook deden. Niet dat gewoon socializen, maar huissamenkomsten en lekenprekers en zelfs in kroegen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor MoesTuin » 01 okt 2019 23:26

coby6 schreef:maar huissamenkomsten en lekenprekers en zelfs in kroegen.


Ik hoorde eens het volgende van een voorganger


Als hij de grenzen van zijn wijk waar hij predikant was weer eens te buiten ging of zo. Een tijdje ging de predikant ’s nachts de cafés in, tot half 8 ’s morgens. Zat hij daar in een hoekje met zo’n knul te bidden. Maar dat konden zijn broeders niet altijd waarderen. „Daar hoor je niet, daar zit de duivel”, zei er eens één. Waarop de predikant zei: „Ik heb er de hele nacht gezeten, maar ben de duivel niet tegengekomen. Wel jouw catechisanten.”
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor Marnix » 02 okt 2019 06:20

coby6 schreef:Wat bedoel je? Ze is zo wel tot geloof gekomen. Als ie had gezegd: ga zondag mee naar een dienst, weet ik niet of ze was gegaan. Ik zag dat ze dat met die opwekking in Nijkerk ook deden. Niet dat gewoon socializen, maar huissamenkomsten en lekenprekers en zelfs in kroegen.


Oh we hadden het dacht ik nog over mijn vrouw. Die ging altijd naar de ene gemeente en toen een keer in een andere plaats.

ICF is trouwens heel fijn ja. Goede voorganger ook!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor coby6 » 02 okt 2019 08:45

DeLange schreef:Die opwekking van 1749 was wel bijzonder :P

Ja. Ze hebben het gestopt. Ze hebben de Geest uitgedoofd door alle manifestaties te verbieden. Maar die charismatische kerken toetsen niks en laten alles maar toe en de duivel kan z'n gang gaan en alle emotionele idioterie is prima. Ze moeten samenwerken. Die man van die opwekking zei gewoon: ik wil kunnen preken, dus je houdt je maar rustig. Dat is mooi Bijbels. Paulus. Orde in de gemeente, maar wel ruimte voor de Geest.
Ik zag net dit toevallig op Facebook. Vind je het een overdreven emotioneel mens of is dit van God? Bleek dat de motoren van het vliegtuig niet goed waren. Door haar hadden ze 2 uur vertraging.

https://m.youtube.com/watch?v=fuR-ofTRyBs

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor coby6 » 02 okt 2019 09:11

Ik kom eigenlijk uit de charismatische kerk. Ben een paar keer in Toronto geweest. Derek Prince zei dat daar mixture was. Nu ga ik nooit meer naar zoiets. Al die lui zijn vriendjes. De een heeft goudsnippergloriewolken en de ander lijkt me wel goed, maar allemaal vriendjes en niemand die zich ergens tegen uit spreekt of iets toetst. Jammer dat er niks tussenin zit. Het is of alles is slecht of alles is goed.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten