Koffiecorner

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: Koffiecorner

Berichtdoor mohamed » 30 sep 2019 08:57

Mijn hondje ook niet gisteren, maar vandaag lijkt het hier beter te worden.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Koffiecorner

Berichtdoor K80 » 30 sep 2019 10:11

Mijn vrouw ging gisteren tussen de buien door even wandelen. Althans, dat was de bedoeling.
Belde ze op of ik haar op wilde halen. Het was gaan gieten.
Thuis heb ik haar maar gelijk in een warm bad gedaan. Ze was verzopen.
Had nog goed gezegd om een paraplu mee te nemen. :)
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Chaya » 01 okt 2019 14:15

mohamed schreef:In mijn geval is het m'n eerste hond, dus ik wist van tevoren wel dat ik voor verrassingen zou komen te staan. Maar dat je er mee naar buiten moet weet iedereen uiteraard. Dát is ook niet leuk wanneer het regent, maar in het geval van een pup is het uitlaten zelfs op een zonnige dag een beproeving van iemands geduld.

Maak er met een pup maar van: dagelijks stront-rakken. Na een tijdje ga je de harde drollen zelfs waarderen, want die pak je zomaar op i.t.t. sommige andere uitwerpselen. Vandaag had ze de tuin versierd met zachte drollen die na het wegspoelen een hardere kern achterlieten, net niet stevig genoeg om op te pakken. Dit speelde zich driemaal af nog voordat ik een kop koffie had genuttigd. De urine noem ik dan niet eens, want die spoel ik zo weg met een emmer water. Behalve als ze in de kamer piest uiteraard.

Ik heb ook een poes, veel gemakkelijker dan een hond. Alhoewel mijn vorige kat overal tegenaan piste, wat me ook tot waanzin dreef.

Met dat verharen valt het nog mee, aangezien mijn hond een Hollandse korthaar herder is. Daar heb ik bij de aanschaf bewust rekening mee gehouden, zijnde niet iemand die elke dag stofzuigt. Maar een troep maakt ze er wel van indien ik niet tijdig optreed en haar nauwlettend in de smiezen houd. Sinds de komst van mijn hond - die afgericht kan worden om bij het korps te gaan - ben ik veranderd in een politieagent die de wet naleeft in eigen huis.

Nou als ik dit zo lees vraag ik me af wanneer je dit hondje aflevert in het asiel. :?
Een huisdier is een levend wezen met mogelijkheden en onmogelijkheden.
Bij twijfel: niet aan beginnen!
Als je een pup succesvol wilt opvoeden, moet je daar heel veel tijd en aandacht in steken. Anders wordt het nooit wat.
Mijn zoon was niet consequent, ging discussies aan met zijn hond. Ik zei: korte bevelen, zit, sta, af.
Niet: ga nou zitten, doe dat nou niehiet.
Een hond heeft een leider nodig, wees dat dan ook.
Een kat heeft personeel. Als je bereid bent dat te zijn, gaat het prima.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Koffiecorner

Berichtdoor MoesTuin » 01 okt 2019 19:21

Ik zag net op het Journaal de boeren en de acties van vandaag...
Geweldige beelden, de boeren hebben goed van zich laten horen en zien :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Prisma23 » 01 okt 2019 19:33

MoesTuin schreef:Ik zag net op het Journaal de boeren en de acties van vandaag...
Geweldige beelden, de boeren hebben goed van zich laten horen en zien :mrgreen:


Inderdaad geweldige actie. Maar de echte oplossing is dat wij gewoon veel meer gaan betalen voor ons eten.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Koffiecorner

Berichtdoor pindas83 » 01 okt 2019 20:28

Chaya schreef:Nou als ik dit zo lees vraag ik me af wanneer je dit hondje aflevert in het asiel. :?
Een huisdier is een levend wezen met mogelijkheden en onmogelijkheden.
Bij twijfel: niet aan beginnen!
Als je een pup succesvol wilt opvoeden, moet je daar heel veel tijd en aandacht in steken. Anders wordt het nooit wat.
Mijn zoon was niet consequent, ging discussies aan met zijn hond. Ik zei: korte bevelen, zit, sta, af.
Niet: ga nou zitten, doe dat nou niehiet.
Een hond heeft een leider nodig, wees dat dan ook.
Een kat heeft personeel. Als je bereid bent dat te zijn, gaat het prima.


Haha nou inderdaad.. onze vorige buren hadden ook een hondje want dat was goed voor hun niet sociale autistische zoontje. Moeders ‘voedde’ het hondje op door in gesprek te gaan met het beest: “Frodo we hadden afgesproken dat als we in de tuin zitten je niet zou blaffen!” Wafwaf
“Laatste waarschuwing Frodo, anders gaan we weer naar binnen!” Wafwafwafwaaaaaaaaff.
“Ja nu gaan we dus naar binnen.”
Nee die aanpak werkte echt prima hoor. Inmiddels zijn ze verhuisd. Ik vermoed dat daar ook uitvoerig met Frodo over is gesproken. :-k

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Koffiecorner

Berichtdoor pindas83 » 01 okt 2019 20:35

Prisma23 schreef:Inderdaad geweldige actie. Maar de echte oplossing is dat wij gewoon veel meer gaan betalen voor ons eten.


Vind je het nog niet genoeg dan? Ik heb al het idee dat we ten opzichte van 1-1,5 jaar geleden al zo n 20-25% duurder uit zijn met de boodschappen.

mohamed

Re: Koffiecorner

Berichtdoor mohamed » 01 okt 2019 23:27

Chaya schreef:Nou als ik dit zo lees vraag ik me af wanneer je dit hondje aflevert in het asiel. :?
Een huisdier is een levend wezen met mogelijkheden en onmogelijkheden.
Bij twijfel: niet aan beginnen!
Als je een pup succesvol wilt opvoeden, moet je daar heel veel tijd en aandacht in steken. Anders wordt het nooit wat.
Mijn zoon was niet consequent, ging discussies aan met zijn hond. Ik zei: korte bevelen, zit, sta, af.
Niet: ga nou zitten, doe dat nou niehiet.
Een hond heeft een leider nodig, wees dat dan ook.
Een kat heeft personeel. Als je bereid bent dat te zijn, gaat het prima.

Een hond heeft niet zozeer een leider nodig maar veelmeer duidelijkheid. Het is aan jou om de pup te leren wat de regels/wetten zijn waar hij zich aan dient te houden. Dat is geen reden het dier naar het asiel te brengen. Niet te gauw opgeven! :wink:

mohamed

Re: Koffiecorner

Berichtdoor mohamed » 01 okt 2019 23:34

pindas83 schreef:Haha nou inderdaad.. onze vorige buren hadden ook een hondje want dat was goed voor hun niet sociale autistische zoontje. Moeders ‘voedde’ het hondje op door in gesprek te gaan met het beest: “Frodo we hadden afgesproken dat als we in de tuin zitten je niet zou blaffen!” Wafwaf
“Laatste waarschuwing Frodo, anders gaan we weer naar binnen!” Wafwafwafwaaaaaaaaff.
“Ja nu gaan we dus naar binnen.”
Nee die aanpak werkte echt prima hoor. Inmiddels zijn ze verhuisd. Ik vermoed dat daar ook uitvoerig met Frodo over is gesproken. :-k

Kleine hondjes keffen niet voor niks zo vaak, ze worden gewoon niet opgevoed. Een pup opvoeden is nogal een klus en daar hebben de meeste mensen geen zin in, maar er moet wel zo'n schattig hondje komen. Chaya vergeleek een hond opvoeden met een kat en dat zegt mij genoeg. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kapitein
Mineur
Mineur
Berichten: 234
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:04

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Kapitein » 02 okt 2019 08:01

mohamed schreef:Kleine hondjes keffen niet voor niks zo vaak, ze worden gewoon niet opgevoed. Een pup opvoeden is nogal een klus en daar hebben de meeste mensen geen zin in, maar er moet wel zo'n schattig hondje komen. Chaya vergeleek een hond opvoeden met een kat en dat zegt mij genoeg. :mrgreen:


Een kat moet ook weten wie de baas is. Onze kat gaat zitten op bevel, geeft poot en geeft andere poot. Maar natuurlijk alleen als hij daar voer of een snoepje voor krijgt.
En verder is het voor hem duidelijk waar hij niet mag komen (badkamer, op de eettafel of aanrecht). Een plantenspuit of water maakt veel duidelijk!
--
Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben. (Joh8:12b)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Koffiecorner

Berichtdoor coby6 » 02 okt 2019 08:12

mohamed schreef:Kleine hondjes keffen niet voor niks zo vaak, ze worden gewoon niet opgevoed. Een pup opvoeden is nogal een klus en daar hebben de meeste mensen geen zin in, maar er moet wel zo'n schattig hondje komen. Chaya vergeleek een hond opvoeden met een kat en dat zegt mij genoeg. :mrgreen:

Ze willen gewoon ook weleens wat zeggen. Misschien zei ie wel: buurman wat heeft u een bijzonder leuke tuin! Ben je aardig, is het weer niet goed.
Ik zag een vent op youtube die het zo zat werd, dat ie geblaf op had genomen en afspeelde met zijn boxen en toen waren die buurhonden stil. Misschien praatte die hond gezellig terug. Ja het is fijn toeven hier he. En voelden ze zich eindelijk eens gehoord.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Koffiecorner

Berichtdoor coby6 » 02 okt 2019 08:24

Hier in de flat hangen allemaal brieven. Honden mogen niet hier buiten in de perkjes hun behoefte doen en u moet het opruimen.
Dat is al jaren. Heb je een nihil beetje gras en struikjes en bloemen hier voor. Die bewoners maar schoffelen en het netjes houden. En dan die luie hondenbezitters: ah fijn, een openbaar toilet pal voor de deur. Da's handig.
Waarom laten ze die beesten niet op een bak gaan, net als een kat. Ik gooi de zooi van m'n konijnen toch ook niet over het balkon.
Ze verpesten ook nog eens al m'n konijnenvoer. Nergens weet je zeker of er geen hond heeft gelopen.

mohamed

Re: Koffiecorner

Berichtdoor mohamed » 02 okt 2019 10:05

Kapitein schreef:Een kat moet ook weten wie de baas is. Onze kat gaat zitten op bevel, geeft poot en geeft andere poot. Maar natuurlijk alleen als hij daar voer of een snoepje voor krijgt.
En verder is het voor hem duidelijk waar hij niet mag komen (badkamer, op de eettafel of aanrecht). Een plantenspuit of water maakt veel duidelijk!

Ja, katten vrezen de waterspuit maar als je weg bent doen ze alsnog wat ze van plan waren. En honden trouwens ook. :lol:

mohamed

Re: Koffiecorner

Berichtdoor mohamed » 02 okt 2019 10:06

coby6 schreef:Ze willen gewoon ook weleens wat zeggen. Misschien zei ie wel: buurman wat heeft u een bijzonder leuke tuin! Ben je aardig, is het weer niet goed.
Ik zag een vent op youtube die het zo zat werd, dat ie geblaf op had genomen en afspeelde met zijn boxen en toen waren die buurhonden stil. Misschien praatte die hond gezellig terug. Ja het is fijn toeven hier he. En voelden ze zich eindelijk eens gehoord.

Aanhoudend geblaf van honden is ook om doodziek van te worden.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Koffiecorner

Berichtdoor coby6 » 02 okt 2019 10:12

mohamed schreef:Ja, katten vrezen de waterspuit maar als je weg bent doen ze alsnog wat ze van plan waren. En honden trouwens ook. :lol:

Die beesten zijn ook zo dom. Ik zeg gewoon tegen m'n konijn: hou je koest en hij luistert al jaren keurig. Laatst kwam ik thuis. Waren ze door het hek gebroken. Liggen er hier 2 languit te chillen op het tapijt. Hee!
Als ik ze hooi en brokken geef, gaat die ene op z'n achterpoten staan, kijkt me aan van: ehhhh waar zijn de luxe groenten?
Ik ging ooit naar een vriendin met een konijn. Had bloemen geplukt onderweg. Bliefde ie niet. Die liep gewoon rond in huis en wenste koek en koffie.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten