Wie bepaald?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Wie bepaald?

Berichtdoor elburger » 28 sep 2019 17:42

Wie bepaald wat in Nederland?
Hierover kunnen en zijn de meningen nogal verdeeld.
Feitelijk bepalen de 1e en 2e kamer en de rechterlijke macht wat wel en niet mag.
Als ons kabinet met een regeling komt dewelke niet door de rechterlijke macht wordt goedgekeurd, dan moet men in Den Haag opnieuw naar de onderhandelingstafel.

Ik gooi er even wat stellingen doorheen/ voorvallen.
Zwarte Piet is discriminatie.
Iets bouwen waar op dat moment mussen broedden mag niet.
Het stikstof beleid wordt momenteel bepaald door enkele % van de Nederlandse bevolking, met als gevolg dat tienduizenden projecten stilliggen.
Vrijheid van godsdienst in gevaar?!
Auto vrije binnensteden?!
Kerkklokken mogen niet meer luiden op zondag.

Een paar punten mijnerzijds dus.
In mijn omgeving ( niet alleen zwaar gereformeerd ) hoor ik steeds meer dat een kleine minderheid " het voor het zeggen " krijgt.

Kom maar op met uw kritiek, of denken meerdere mensen er zo over?
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Wie bepaald?

Berichtdoor hans0166 » 28 sep 2019 18:45

voor een groot deel bepalen niet de gekozen volksvertegenwoordigers wat er gebeurt ... ook niet de ministers, maar de hoge ambtenaren op de ministeries ... zoals blijkt uit oa de gebeurtenissen in rekenkamers, justitie, verkeer en waterstaat, huisvesting en belastingdienst .. en nog wel een paar.

mohamed

Re: Wie bepaald?

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 19:35

Wie betaalt bepaalt. De Nederlandse media geeft een klein groepje zwartepiet-haters een podium en het hele land is in rep en roer. Het zal mij werkelijk worst wezen hoe zwarte piet voor de dag komt, maar noem hem dan bij de naam. Noem beige niet zwart en zwart niet beige, want dat is huichelachtig. En die negers die zich aangesproken voelen hebben geen humor maar nemen zichzelf veel te serieus.

Yoshi

Re: Wie bepaald?

Berichtdoor Yoshi » 28 sep 2019 20:03

Die kleine activistische minderheid die in de media de boventoon voert betaald dus niet maar bepaald wel de richting van discussies.
Hoe ZP eruit ziet boeit mij ook niet, wat mij wel boeit is dat wij hier in het oosten tradities hebben en dat een of andere extremistische engnek uit het westen maar in zijn eigen regio blijft en niet zijn/haar wil ons op komt leggen.

mohamed

Re: Wie bepaald?

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 23:55

Yoshi schreef:Die kleine activistische minderheid die in de media de boventoon voert betaald dus niet maar bepaald wel de richting van discussies.

Zonder de blanke media zou niemand hun stem horen. En ieder jaar opnieuw laait die nutteloze discussie op. Niemand verbiedt iemand om in je eigen gemeenschap sinterklaas met zwarte zwarte pieten te vieren en een kruis op zijn mijter. Wat de media laat horen aan tegengeluid zouden we ons niks van moeten aantrekken. Laat die negers maar lullen. Het interesseert me niet en het verandert niets.
Yoshi schreef:Hoe ZP eruit ziet boeit mij ook niet, wat mij wel boeit is dat wij hier in het oosten tradities hebben en dat een of andere extremistische engnek uit het westen maar in zijn eigen regio blijft en niet zijn/haar wil ons op komt leggen.

Niemand kan je tradities afpakken, maar ze kunnen je wel verbitteren en dat lijkt me ook iets om voor te waken.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Wie bepaald?

Berichtdoor elburger » 29 sep 2019 08:38

Ik las vannacht een bericht dat de SGP verbolgen is over een idee om bij kinderen euthenasie toe te kunnen passen.
Mijns inziens weer een poging vanuit een kleine minderheid ( artsen e.d.) om te willen bepalen wat strafrechterlijk wel of niet mag.
Ook zo'n poging afgelopen week vanuit de D'66 hoek om de boeren maar eens flink te saneren.
Weer zo'n poging van een 10% van onze Nederlanders om van Nederland een puur natuur land te maken.
Helaas blijkt maar weer eens, m.i., dat kleine groepen hier veel voor elkaar krijgen wat eigenlijk de merrderheid niet wil.


@Yoshi

Vergeet de paasbulten niet!!
Vergeet die westerlingen niet die op het platteland gaan wonen voor stilte en rust en die dan gaan lopen klagen dat een boer mest uit rijdt of met zijn koeien een weg moet oversteken.....enz, enz.
Laatst gewijzigd door elburger op 01 okt 2019 06:34, 1 keer totaal gewijzigd.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wie bepaald?

Berichtdoor coby6 » 29 sep 2019 09:13

elburger schreef:Wie bepaald wat in Nederland?
Hierover kunnen en zijn de meningen nogal verdeeld.
Feitelijk bepalen de 1e en 2e kamer en de rechterlijke macht wat wel en niet mag.
Als ons kabinet met een regeling komt dewelke niet door de rechterlijke macht wordt goedgekeurd, dan moet men in Den Haag opnieuw naar de onderhandelingstafel.

Ik gooi er even wat stellingen doorheen/ voorvallen.
Zwarte Piet is discriminatie.
Iets bouwen waar op dat moment mussen broedden mag niet.
Het stikstof beleid wordt momenteel bepaald door enkele % van de Nederlandse bevolking, met als gevolg dat tienduizenden projecten stilliggen.
Vrijheid van godsdienst in gevaar?!
Auto vrije binnensteden?!
Kerkklokken mogen niet meer luiden op zondag.

Een paar punten mijnerzijds dus.
In mijn omgeving ( niet alleen zwaar gereformeerd ) hoor ik steeds meer dat een kleine minderheid " het voor het zeggen " krijgt.

Kom maar op met uw kritiek, of denken meerdere mensen er zo over?

Met die hele Sinterklaasflauwekul mogen ze van mij kappen. Het lijkt wel een religie.
Bouwen overdreven gedoe. Laat mij gewoon een huis kunnen bouwen in het park of er een caravan neer zetten. Ach wat regels is best, maar het is allemaal zo overdreven. Anderzijds laat ze maar lekker. Anders heb ik geen inkomen.
Alles autovrij behalve als m'n pa ons ophaalt. Irritant altijd die auto's als je over wilt steken en je moet altijd uren wachten, want ze krijgen altijd voorrang.
Volgende week ga ik meedingen voor het baantje van minister president.
Het is toch wel een meerderheid die het bepaalt over het algemeen en een hoop die het niet boeit. We zijn het zo gewend, dus is het zo.
Hier is het echt belachelijk, die stoplichten. Zag een man lopen met een stok. Ik zeg: nou u mag de pas er wel in zetten. In een tel moet je als een gek naar de overkant rennen, of die auto's rijden je weer voor je sokken.
Laatst gewijzigd door coby6 op 29 sep 2019 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wie bepaald?

Berichtdoor coby6 » 29 sep 2019 10:17

mohamed schreef:Wie betaalt bepaalt. De Nederlandse media geeft een klein groepje zwartepiet-haters een podium en het hele land is in rep en roer. Het zal mij werkelijk worst wezen hoe zwarte piet voor de dag komt, maar noem hem dan bij de naam. Noem beige niet zwart en zwart niet beige, want dat is huichelachtig. En die negers die zich aangesproken voelen hebben geen humor maar nemen zichzelf veel te serieus.

Maak de Sint een Turk met witte hulpjes. Doen we iedereen een plezier.

Yoshi

Re: Wie bepaald?

Berichtdoor Yoshi » 29 sep 2019 12:44

coby6 schreef:Maak de Sint een Turk met witte hulpjes. Doen we iedereen een plezier.

Is het werkelijk? Hou er eens een enquête over, eens kijken hoeveel procent van de bevolking je daar een plezier mee doet.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wie bepaald?

Berichtdoor coby6 » 29 sep 2019 13:47

Yoshi schreef:Is het werkelijk? Hou er eens een enquête over, eens kijken hoeveel procent van de bevolking je daar een plezier mee doet.

Oh ze hebben het al gedaan. Met een Poolse en een Bulgaarse piet, want die zijn goedkoper.

https://m.youtube.com/watch?v=PvqARK5b3lo

mohamed

Re: Wie bepaald?

Berichtdoor mohamed » 29 sep 2019 14:34

coby6 schreef:Maak de Sint een Turk met witte hulpjes. Doen we iedereen een plezier.

Maar dat is nogal racistisch. :clown:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wie bepaald?

Berichtdoor Mortlach » 29 sep 2019 15:51

elburger schreef:Ik las vannacht een bericht dat de SGP verbolgen is over een idee om bij kinderen euthenasie toe te kunnen passen.
Mijns inziens weer een poging vanuit een kleine minderheid ( artsen e.d.) om te willen bepalen wat strafrechterlijk wel of niet mag.


En hoe vaak komt dat voor? Hoe ernstig is het met zo'n kind gesteld dat ze het zelf én de ouders én de artsen serieus zouden overwegen? Wat is jouw alternatief voor zo'n kind? Een kind dat ondraaglijk en uitzichtsloos lijdt, kun je toch niet aan hun lot overlaten?

Hoe vaak gebeurt het al, zonder enige controle, zonder protocollen? Het lijkt mij alleen maar goed dat er goed over wordt nagedacht en dat de ethiek ervan wordt afgewogen en dan ja, uiteindelijk het proces wettelijk vastleggen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Wie bepaald?

Berichtdoor hans0166 » 29 sep 2019 16:44

elburger schreef:Mijns inziens weer een poging vanuit een kleine minderheid ( artsen e.d.) om te willen bepalen wat strafrechterlijk wel of niet mag.


met grote stappen ben je snel thuis... maar dit is niet het hele verhaal.

Euthenasie voor kinderen tot één jaar kan toegepast worden indien ouders en artsen instemmen.
Jeugd tussen 12 en 16 mogen zelf bepalen of ze dit willen ( ouder vanzelfsprekend ook)
Het is juist voor de leeftijdsgroep tussen de 1 en 12 waarvoor eigenlijk niets bij wet geregeld is, en dát is waar de artsen nu om vragen.
Op dit moment is alleen versterven een legale mogelijkheid bij deze leeftijdsgroep.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wie bepaald?

Berichtdoor Mortlach » 29 sep 2019 17:49

hans0166 schreef:met grote stappen ben je snel thuis... maar dit is niet het hele verhaal.

Euthenasie voor kinderen tot één jaar kan toegepast worden indien ouders en artsen instemmen.
Jeugd tussen 12 en 16 mogen zelf bepalen of ze dit willen ( ouder vanzelfsprekend ook)
Het is juist voor de leeftijdsgroep tussen de 1 en 12 waarvoor eigenlijk niets bij wet geregeld is, en dát is waar de artsen nu om vragen.
Op dit moment is alleen versterven een legale mogelijkheid bij deze leeftijdsgroep.


Het is uiteraard ook niet zo dat die artsen handenwrijvend staan te wachten totdat ze eindelijk wettelijk kinderen mogen vermoorden. Het is, lijkt me, een ontzettend teer gebied en juist dan wil je toch wettelijke kaders. Het laatste wat je wilt is dat het hele behandelteam tegen je zegt "ja, euthenasie is de enige echte reële oplossing om het leed van je kind te beperken, maar niemand durft het te doen want we weten niet of we er onze vergunning voor kwijtraken."
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Wie bepaald?

Berichtdoor elburger » 01 okt 2019 06:31

Wat betreft euthenasie bij jonge kinderen wil ik even dit opmerken.
Volgens mij beschikt God over leven en dood.
Menselijk ingrijpen is m.i. dus een zonde.
Of het nu een ongeborenvrucht, een pasgeboren kind of een tachtig jarige is.

Ik hen aan mijn vrouw en kinderen gezegd dat IK niet wens dat iemand de stekker uit de machine haalt micht ik ooit in dergelijke toestand komen.
God roept mij als mijn ure daar is!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten