Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
coby6 schreef:Die zijn toch goed te volgen? Ik vind het machtig interessant.
coby6 schreef:Dan moet ik op zoek naar teksten over Juda, niet Israel. Wat een gedoe. Weer wat geleerd. Zacharia 12 gaat over Juda.
coby6 schreef:23Het woord des Heren kwam tot Jeremia: 24Hebt gij niet gemerkt, wat dit volk spreekt: De twee geslachten, die de Here verkoren heeft, heeft Hij verworpen? En mijn volk verachten zij, alsof het in hun ogen geen volk meer is. 25Zo zegt de Here: Indien Ik mijn verbond aangaande de dag en de nacht, de verordeningen van hemel en aarde, niet heb vastgesteld, 26dan zal Ik ook het nakroost van Jakob en mijn knecht David verwerpen, dat Ik uit zijn nazaten geen heersers neem over het nageslacht van Abraham, Isaak en Jakob, want Ik zal een keer brengen in hun lot en Mij over hen ontfermen.
mohamed schreef:Er werden hele hoofdstukken uit de Bijbel gepost, vind je niet dat Yoshi een beetje gelijk heeft?
DeLange schreef:Als ik eerlijk de bijbel lees zie ik teksten staan waarin weinig joden gered worden en de meesten ten onder gaan. Jezus zei zelfs dat de inwoners van Sodom en Gemorra over het goddeloze geslacht van die tijd zal oordelen op de dag van het oordeel
Andere teksten hebben het over het gered worden van hele volken en heel Israël
Ogenschijnlijke tegenstrijdigheden. De oplossing daarvan zou wel eens kunnen zijn dat God dwars door de Gehenna heen mensen loutert.
De brontekst "aeon" eeuwse tijd is vertaald tot eeuwig. Wordt gebruikt voor eeuwig, maar ook voor een tijdelijke eeuwse tijd, in die tijd dat het geschreven werd. Ook "aeôn tôn aeôn" (in alle eeuwigheden) werd in de tijd dat het opgeschreven werd gebruikt voor eeuwig en voor een Era (een enorme tijdperk, maar met een eind.)
De joden gebruikten zelf geen begrip als "eeuwig". Men gebruikt meer te termologie voor wat te overzien valt en niet te overzien valt. Alles wat voorbij de horizon valt is voor hen buiten handbereik en zo zien ze het idee van eeuwig ook. Niet als iets oneindigs perse, maar als iets wat voorbij de horizon valt. Ook zo'n schare dat niemand tellen kan is zo iets.
DeLange schreef:Omdat ik de hele draad nog aanwezig was kan ik het nog volgen, wil je er in stappen, dan is het niet meer te volgen en overvalt je de pagina's. anderen van het begin zullen daardoor afgehaakt zijn. Dat is niet de schuld van de deelnemers, maar het nadeel van een Forum. Elk goedlopende onderwerp ondergaat dit lot.
coby6 schreef:Dan moet ik op zoek naar teksten over Juda, niet Israel. Wat een gedoe. Weer wat geleerd. Zacharia 12 gaat over Juda.
mohamed schreef:Jezus en de apostelen citeerden altijd korte stukjes en nooit hele lappen tekst. Al vond ik het wel interessant wat Coby over Zacharia 12 zei en heb het hoofdstuk gelezen. Met 3 Affligem op.
DeLange schreef:Ja dat klopt. Zij hebben Jezus niet aangenomen, maar op een dag zullen zij dat wel doen.
DeLange schreef:Wat flauw weer. In wezen is dit gewoon een menselijke poging hier deelnemers te beschuldigen van hun passie voor Jezus om hele lappen tekst te posten.
Maar los van je opmerking: Jezus openbaarde Johannes heel Openbaring. Jezus hield de Bergrede! Profetische boeken van profetieeën zijn niet door te worstelen, zo dik. En Fora had men toen niet. Als je normaal iets zegt, verdwijnen woorden met dat ze uitgesproken zijn, maar op Fora blijft het staan.
Lees je echter de bijbel, dan heb je een boek van hoe veel bladzijdes?
En hoe zou Paulus toen hij in een huis woonde en vaak bezoek kreeg om met hen de schriften door te nemen dit gedaan hebben? Met korte bewoordingen?
mohamed schreef:In het OT had je de vader en de twaalf stammen, in het NT heb je de zoon en twaalf discipelen. Voel je de overeenkomst? Israël heeft Jezus wel degelijk aangenomen, want Israël is de twaalf discipelen.
mohamed schreef:Jezus en de apostelen citeerden altijd korte stukjes en nooit hele lappen tekst. Al vond ik het wel interessant wat Coby over Zacharia 12 zei en heb het hoofdstuk gelezen. Met 3 Affligem op.
mohamed schreef:Als je korte stukjes citeert blijft het voor de lezer overzichtelijk en behapbaar. Hele lappen tekst citeren heeft geen zin, want de lezer scrolt ze ongelezen voorbij. Citeer een kort stukje met vermelding van het hoofdstuk en versnummer. Wie zich verdiepen wil kan dan de context lezen.
coby6 schreef:Lol was dat sarcasme? Die jongen viel in slaap bij Paulus. Hij hield het niet echt kort.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten