Zitten we in de laatste dagen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 27 sep 2019 12:02

Ik vind dat van Jozef zo duidelijk een parallel. Broers zijn jaloers. Gooien 'm in een put. Hij gaat naar de Egyptenaren. Ze herkennen hem niet eens meer. Totaal verheidenst, andere naam. En 2 volken worden zo in het leven behouden.
Ook stom trouwens, gaan ze ze daarna vervolgen in plaats van dankbaar te zijn dat ze leven door hen. Als hij geen eten had opgeslagen, waren zij dood gegaan.
Net als Jodenvervolging van christenen.

Veendam
Majoor
Majoor

Berichtdoor Veendam » 27 sep 2019 14:56

coby6 schreef:Nee allemaal moesten ze zich bekeren. Deden ze niet, dus ging Hij weg.
Voor afvalligen is er wel degelijk oordeel. Indien mogelijk verleidt de antichrist de uitverkorenen.

Matteus 23

37Jeruzalem, Jeruzalem, dat de profeten doodt, en stenigt, wie tot u gezonden zijn, hoe dikwijls heb Ik uw kinderen willen vergaderen, gelijk een hen haar kuikens onder haar vleugels vergadert, en gij hebt niet gewild. 38Zie, uw huis wordt aan u overgelaten. 39Want Ik zeg u, gij zult Mij van nu aan niet meer zien, totdat gij zegt:
Gezegend Hij, die komt in de naam des Heren!

Afvalligen stel ik niet gelijk met gelovigen hoor.
Matt 24 vers 1 gaat het verder mee hoor, en origineel zijn er geen hoofdstukken en versindelingen gezet maar die zijn later toegevoegd :
En Jezus ging de tempel uit en vertrok !

Maar dit is ook al gebeurd en vind je niet dat het er heel veel op lijkt ?
Vanuit de menigte spreidden velen hun mantels op de weg uit, anderen braken twijgen van de bomen en spreidden die uit op de weg. De talloze mensen die voor hem uit liepen en achter hem aan kwamen, riepen luidkeels: ‘Hosanna voor de Zoon van David! Gezegend hij die komt in de naam van de Heer. Hosanna in de hemel»!’

(onderstaande overgenomen van Wikipedia)
De gebeurtenis staat beschreven in de vier canonieke evangeliën: Mattheüs 21:1-11, Markus 11:1-11, Lukas 19:28-44, en Johannes 12:12-19.

In het Evangelie volgens Johannes (Joh 12:1) staat geschreven dat Jezus zes dagen voor het joodse feest Pesach, dat begint op de avond van de 15e dag van de maand nisan, zich in Bethanië en in Bethfagé bevond. Die avond at hij met Lazarus en zijn zussen Maria en Martha. Twee van de discipelen werden erop uitgestuurd, naar "een tegenovergelegen dorpje", om een veulen op te halen "waar nog niemand op gereden heeft". Het veulen zou naast een ezelin staan; indien gevraagd moesten ze zeggen "dat de Heere het veulen nodig heeft en dat Hij het ook weer terug zou brengen". 's Ochtends vroeg, legden de discipelen hun mantels op de rug van het dier, waarna Jezus erop ging zitten en naar Jeruzalem reed. Langs de weg stonden mensen die riepen: "Hosanna, gezegend is Hij die komt in de Naam des Heeren! Gezegend zij het Koninkrijk van onze vader David, hetwelk komt in de Naam des Heeren! Hosanna in de hoogste hemelen! (Markus 11:9-10, Boek der Psalmen 118:25-26)" Ook spreidden ze hun mantels uit op de weg en haalden ze jonge takken van de bomen om die ook op de weg te leggen.

Na Jeruzalem binnengereden te zijn, ging Jezus naar de tempel. Daar was het een drukte van belang; er werd gehandeld en geld gewisseld. Jezus joeg alle handelaars de tempel uit, hun tafels gooide Hij om. Na deze schoonmaak kwamen er allerlei zieken naar Hem toe die Hij genas. 's Avonds ging Jezus weer terug naar Bethanië.

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 27 sep 2019 15:43

Lucas 17:34 begint daarover.
Laatst gewijzigd door DeLange op 27 sep 2019 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 27 sep 2019 16:32

Veendam schreef:Afvalligen stel ik niet gelijk met gelovigen hoor.
Matt 24 vers 1 gaat het verder mee hoor, en origineel zijn er geen hoofdstukken en versindelingen gezet maar die zijn later toegevoegd :
En Jezus ging de tempel uit en vertrok !

Maar dit is ook al gebeurd en vind je niet dat het er heel veel op lijkt ?
Vanuit de menigte spreidden velen hun mantels op de weg uit, anderen braken twijgen van de bomen en spreidden die uit op de weg. De talloze mensen die voor hem uit liepen en achter hem aan kwamen, riepen luidkeels: ‘Hosanna voor de Zoon van David! Gezegend hij die komt in de naam van de Heer. Hosanna in de hemel»!’

(onderstaande overgenomen van Wikipedia)
De gebeurtenis staat beschreven in de vier canonieke evangeliën: Mattheüs 21:1-11, Markus 11:1-11, Lukas 19:28-44, en Johannes 12:12-19.

In het Evangelie volgens Johannes (Joh 12:1) staat geschreven dat Jezus zes dagen voor het joodse feest Pesach, dat begint op de avond van de 15e dag van de maand nisan, zich in Bethanië en in Bethfagé bevond. Die avond at hij met Lazarus en zijn zussen Maria en Martha. Twee van de discipelen werden erop uitgestuurd, naar "een tegenovergelegen dorpje", om een veulen op te halen "waar nog niemand op gereden heeft". Het veulen zou naast een ezelin staan; indien gevraagd moesten ze zeggen "dat de Heere het veulen nodig heeft en dat Hij het ook weer terug zou brengen". 's Ochtends vroeg, legden de discipelen hun mantels op de rug van het dier, waarna Jezus erop ging zitten en naar Jeruzalem reed. Langs de weg stonden mensen die riepen: "Hosanna, gezegend is Hij die komt in de Naam des Heeren! Gezegend zij het Koninkrijk van onze vader David, hetwelk komt in de Naam des Heeren! Hosanna in de hoogste hemelen! (Markus 11:9-10, Boek der Psalmen 118:25-26)" Ook spreidden ze hun mantels uit op de weg en haalden ze jonge takken van de bomen om die ook op de weg te leggen.

Na Jeruzalem binnengereden te zijn, ging Jezus naar de tempel. Daar was het een drukte van belang; er werd gehandeld en geld gewisseld. Jezus joeg alle handelaars de tempel uit, hun tafels gooide Hij om. Na deze schoonmaak kwamen er allerlei zieken naar Hem toe die Hij genas. 's Avonds ging Jezus weer terug naar Bethanië.

De kinderen wilden wel en er was een aardige menigte in Handelingen bekeerd, maar niet heel Israel, dus nee. Als dat voldoende was geweest, had God niet boos hoeven worden en was de tempel niet verwoest en zij allemaal over de wereld verstrooid, vanwaar Hij ze in het laatst der dagen terug zou halen naar Israel en Ezechiel 37.
Het waren maagden, dus gelovigen, wiens lamp was uitgegaan. Dwaze maagden. De dwaze man hoorde en deed niet. Dan leidt je geloof schipbreuk, de grote afval.
Hoe wil je die dwaze maagden op Israel van toen laten slaan? Dwaze de Farizeeen? Daar had Hij wel wat andere bewoordingen voor. En daarbij de deur werd gesloten. Toen was er geen bruiloft.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 27 sep 2019 16:44

Een man op een forum dacht dat Ezechiel 37 op de kerk sloeg. Zat ie maar op dat christelijke forum: live bones live! Al die mensen beledigd.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 27 sep 2019 16:46

De herrijzenis van Israël
1De hand des Heren kwam op mij, en de Here voerde mij in de geest naar buiten en zette mij neer in een dal; dat was vol beenderen. 2Hij deed mij daar aan alle kanten omheen lopen en zie, zij lagen in grote menigte door het dal verspreid, en zie, zij waren zeer dor. 3En Hij zeide tot mij: Mensenkind, kunnen deze beenderen herleven? En ik zeide: Here Here, Gij weet het. 4Toen zeide Hij tot mij: Profeteer over deze beenderen en zeg tot hen: gij dorre beenderen, hoort het woord des Heren. 5Zo spreekt de Here Here tot deze beenderen: Zie, Ik breng geest in u, en gij zult herleven; 6Ik zal spieren op u leggen, vlees op u doen komen, u met een huid overtrekken en geest in u brengen, zodat gij herleeft; en gij zult weten, dat Ik de Here ben.
7Ik nu profeteerde zoals mij bevolen was, en zodra ik profeteerde, ontstond er een geruis, en zie, een beweging, en de beenderen voegden zich aaneen zoals zij bij elkander behoorden; 8ik zag toe, en zie, er kwamen spieren op, en vlees, en er trok een huid overheen; maar geest was er nog niet in hen.
9Daarop zeide Hij tot mij: Profeteer tot de geest, profeteer, mensenkind, en zeg tot de geest: zo zegt de Here Here: kom van de vier windstreken, o geest, en blaas in deze gedoden, zodat zij herleven. 10Toen profeteerde ik, zoals Hij mij bevolen had; en de geest kwam in hen en zij herleefden en gingen op hun voeten staan, een geweldig groot leger.
11Voorts zeide Hij tot mij: Mensenkind, deze beenderen zijn het gehele huis Israëls. Zie, zij zeggen: Onze beenderen zijn verdord en onze hoop is vervlogen; het is met ons gedaan. 12Daarom profeteer en zeg tot hen: Zo zegt de Here Here: zie, Ik open uw graven en zal u uit uw graven doen opkomen, o mijn volk, en u brengen naar het land Israëls. 13En gij zult weten, dat Ik de Here ben, wanneer Ik uw graven open en u uit uw graven doe opkomen, o mijn volk. 14Ik zal mijn Geest in u geven, zodat gij herleeft en Ik zal u doen wonen in uw land; en gij zult weten, dat Ik, de Here, het gesproken en gedaan heb, luidt het woord des Heren.
De hereniging van Israël en Juda
15Het woord des Heren kwam tot mij: 16Gij mensenkind, neem een stuk hout en schrijf daarop: voor Juda en de Israëlieten die daarbij behoren; neem dan een ander stuk hout en schrijf daarop: voor Jozef – het stuk hout van Efraïm – en het gehele huis Israëls dat daarbij behoort; 17voeg ze dan aan elkander tot één stuk hout, zodat zij in uw hand tot één worden.
18Wanneer nu uw volksgenoten u vragen: Wilt gij ons niet meedelen, wat gij daarmee bedoelt? 19zeg dan tot hen: Zo zegt de Here Here: zie, Ik neem het stuk hout van Jozef – dat aan Efraïm toebehoort – en van de stammen Israëls die daarbij behoren, en Ik voeg het bij het stuk van Juda en maak ze tot één stuk hout, zodat zij één zijn in mijn hand.
20Terwijl de stukken hout die gij beschreven hebt, voor hun ogen in uw hand zijn, 21zeg dan tot hen: Zo zegt de Here Here: zie, Ik haal de Israëlieten weg uit de volken naar wier gebied zij gegaan zijn; Ik zal hen van alle kanten bijeenverzamelen en hen naar hun land brengen. 22En Ik zal hen tot één volk maken in het land, op de bergen Israëls, en één koning zal over hen allen koning zijn; niet langer zullen zij twee volken zijn en niet langer verdeeld in twee koninkrijken. 23Niet langer zullen zij zich verontreinigen met hun afgoden, hun gruwelen en al hun overtredingen, maar Ik zal hen verlossen van alle afvalligheid waarmee zij gezondigd hebben, en hen reinigen, zodat zij Mij tot een volk zullen zijn en Ik hun tot een God zal zijn.
24En mijn knecht David zal koning over hen wezen; één herder zal er voor hen allen zijn. Zij zullen naar mijn verordeningen wandelen en naarstig mijn inzettingen onderhouden. 25Zij zullen wonen in het land dat Ik aan mijn knecht Jakob gegeven heb en waarin hun vaders gewoond hebben; ja, zij zullen daarin wonen, zij, hun kinderen en hun kindskinderen, tot in eeuwigheid, en mijn knecht David zal hun voor eeuwig tot vorst zijn. 26Ik zal met hen een verbond des vredes sluiten, een eeuwig verbond met hen zal het zijn; Ik zal hun een plaats geven, hen vermeerderen en mijn heiligdom voor eeuwig te midden van hen stellen. 27Mijn woning zal bij hen zijn; Ik zal hun tot een God zijn, en zij zullen Mij tot een volk zijn. 28En de volken zullen weten, dat Ik, de Here, het ben die Israël heilig, doordat mijn heiligdom voor eeuwig te midden van hen staat.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 27 sep 2019 17:23

Een dwaze maagd kan ook gewoon een christen zijn die niet waakt en de opname mist, zoals die man die Ken Peters zag. Hij was niet 'right with God' zei ie. Maar die haalde wel de eindtijdoogst binnen. Sommigen zeggen dat er dan geen kans meer is, maar doe je de opname op het eind, dan kun je niet halfbakken leven. Of God of antichrist en als je dat merkteken neemt ben je geen maagd.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 27 sep 2019 17:26

3Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, 4de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is.
5Herinnert gij u niet, dat ik, toen ik nog bij u was, u dit meermalen gezegd heb? 6En gij weet thans wel, wat hem weerhoudt, totdat hij zich openbaart op zijn tijd. 7Want het geheimenis der wetteloosheid is reeds in werking; (wacht) slechts totdat hij, die op het ogenblik nog weerhoudt, verwijderd is. 8Dan zal de wetteloze zich openbaren; hem zal de Here [Jezus] doden door de adem zijns monds en machteloos maken door zijn verschijning, als Hij komt. 9Daarentegen is diens komst naar de werking des satans met allerlei krachten, tekenen en bedrieglijke wonderen, 10en met allerlei verlokkende ongerechtigheid, voor hen, die verloren gaan, omdat zij de liefde tot de waarheid niet aanvaard hebben, waardoor zij hadden kunnen behouden worden. 11En daarom zendt God hun een dwaling, die bewerkt, dat zij de leugen geloven, 12opdat allen worden geoordeeld, die de waarheid niet geloofd hebben, doch een welgevallen hebben gehad in de ongerechtigheid.

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 27 sep 2019 18:40

coby6 schreef:Daniel ging bidden. Oh Heer vergeef ons, Israel en wanneer komt het nou goed met Israel? En dan zeggen ze: ja met het offer van Jezus is Israels zonde weggedaan. Nou ehh het merendeel gelooft niet in Hem. Die weken van Daniel zijn nog niet om.

Ik heb er geen verstand van, maar ik zie twee mensen die al beweren dat de onschuldige vorst die gedood is op Jezus wijst en dat het op de dag nauwkeurig letterlijk de 70 weken om is, bij de kruisiging. Het is ook simpel: elke jood die Hem aanneemt is verlost en eerlijk gezegd geloof ik niet dat alle joden met de wederkomst met Jezus mee zal gaan. Het zijn gewone mensen, net als jij en ik. De ene zal voor en de ander tegen kiezen. Dat geloof ik.
En Jezus zei het zelf ook aan de joden. Hij zei tegen hen: "twee zullen er op het land werken. De één zal mee genomen worden en de ander achter blijven." Lucas 17:34 begint het gedeelte.

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 27 sep 2019 18:53

coby6 schreef:Een dwaze maagd kan ook gewoon een christen zijn die niet waakt en de opname mist, zoals die man die Ken Peters zag. Hij was niet 'right with God' zei ie. Maar die haalde wel de eindtijdoogst binnen. Sommigen zeggen dat er dan geen kans meer is, maar doe je de opname op het eind, dan kun je niet halfbakken leven. Of God of antichrist en als je dat merkteken neemt ben je geen maagd.

Kom maar met de bijbeluitleg. :D
Ik geloof dat het niet zo zwart wit is. Het gaat niet om hoe goed je bent, maar of je een band met Jezus hebt, of Jezus jou kent, al ben je de geringste van zijn broeders.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 27 sep 2019 19:30

DeLange schreef:Kom maar met de bijbeluitleg. :D
Ik geloof dat het niet zo zwart wit is. Het gaat niet om hoe goed je bent, maar of je een band met Jezus hebt, of Jezus jou kent, al ben je de geringste van zijn broeders.

Ja, 'not right with God' klinkt als teruggevallen. Zoals ik destijds was. Toen zag ik een man op youtube die uit kon rekenen exact wanneer de opname was. Ik woonde toen samen. Geloofde niet echt meer. Geen band meer met God. Ik schrok me rot. Die jongen lag al te pitten. Ik zat beneden. Ik krijste 'm wakker. We moeten ons bekeren! Jezus komt terug!! Mens. Hij was helemaal geirriteerd. Er klopte achteraf geen hout van die video, maar ik dacht: het zou kunnen of anders een paar jaar later. Ik heb me toen wel bekeerd en meteen die relatie verbroken en opnieuw Jezus uitgenodigd in mijn hart. Als Hij nou echt toen was gekomen, had ik het kunnen missen. Waakt want gij weet de dag noch het uur.

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 27 sep 2019 20:09

coby6 schreef:Ja, 'not right with God' klinkt als teruggevallen. Zoals ik destijds was. Toen zag ik een man op youtube die uit kon rekenen exact wanneer de opname was. Ik woonde toen samen. Geloofde niet echt meer. Geen band meer met God. Ik schrok me rot. Die jongen lag al te pitten. Ik zat beneden. Ik krijste 'm wakker. We moeten ons bekeren! Jezus komt terug!! Mens. Hij was helemaal geirriteerd. Er klopte achteraf geen hout van die video, maar ik dacht: het zou kunnen of anders een paar jaar later. Ik heb me toen wel bekeerd en meteen die relatie verbroken en opnieuw Jezus uitgenodigd in mijn hart. Als Hij nou echt toen was gekomen, had ik het kunnen missen. Waakt want gij weet de dag noch het uur.
God zorgt er zelf voor dat Hij komt (wanneer weet niemand) op het moment dat de Bruid voor Zijn Zoon er klaar voor is. Hem ontglipt niets uit de vingers.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 27 sep 2019 22:20

Deze man zat vroeger op christian forums.

https://www.armyofprophets.com/post/14- ... ch-7892023

Ik heb al laten zien waarom ik geloof dat het een pre-trib-opname is. Sommigen denken dat het een opname in het midden van de verdrukking zal zijn. Anderen geven de voorkeur aan opname na de trib. Een van de belangrijkste redenen voor de verwarring is het feit dat er vijf opnames zijn in de eerste opstanding. Sommige geschriften worden verward met de opname van de kerk die echt verwijst naar de opname van een andere groep. De vijf opnames van de eerste opstanding zijn deze:

1. Christus en vele heiligen werden opgenomen na Zijn opstanding ... Dit was de "eerste vrucht" van de opname.

(1 Cor. 15: 20,23, Matt. 27: 52-53, Ef. 4: 8-10)

2. Zij die van Christus zijn bij Zijn komst (de kerk) ...

(I Cor. 15: 23,51-54, Johannes 14: 1-3, Lk. 21: 34-36, I Thess. 4: 16-17)

3. 144.000 Joden die kort na het begin van de verdrukking worden gered en gedurende 3 1/2 jaar dienen en vervolgens worden opgenomen ...

(Openb. 7: 1-8, 12: 5, 14: 1-5)

4. De heiligen van de verdrukking (zij die gered zijn na de opname die hun leven voor de Heer geven, worden eindelijk opgewekt en naar de hemel gebracht zodat alle heiligen aanwezig zijn bij het bruiloftsmaal van het Lam)

(Openb. 6: 1,9-11, 7: 9-17, 15: 2-4)

5. De twee getuigen van de verdrukking worden opgenomen nadat ze zijn gedood, liggen drie dagen dood in de straten van Jeruzalem, dan worden ze opgewekt en opgenomen in de hemel terwijl geschrokken vijanden toekijken.

(Openb. 11: 7-11)

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 27 sep 2019 23:11

coby6 schreef:De herrijzenis van Israël
1De hand des Heren kwam op mij, en de Here voerde mij in de geest naar buiten en zette mij neer in een dal; dat was vol beenderen. 2Hij deed mij daar aan alle kanten omheen lopen en zie, zij lagen in grote menigte door het dal verspreid, en zie, zij waren zeer dor. 3En Hij zeide tot mij: Mensenkind, kunnen deze beenderen herleven? En ik zeide: Here Here, Gij weet het. 4Toen zeide Hij tot mij: Profeteer over deze beenderen en zeg tot hen: gij dorre beenderen, hoort het woord des Heren. 5Zo spreekt de Here Here tot deze beenderen: Zie, Ik breng geest in u, en gij zult herleven; 6Ik zal spieren op u leggen, vlees op u doen komen, u met een huid overtrekken en geest in u brengen, zodat gij herleeft; en gij zult weten, dat Ik de Here ben.
7Ik nu profeteerde zoals mij bevolen was, en zodra ik profeteerde, ontstond er een geruis, en zie, een beweging, en de beenderen voegden zich aaneen zoals zij bij elkander behoorden; 8ik zag toe, en zie, er kwamen spieren op, en vlees, en er trok een huid overheen; maar geest was er nog niet in hen.
9Daarop zeide Hij tot mij: Profeteer tot de geest, profeteer, mensenkind, en zeg tot de geest: zo zegt de Here Here: kom van de vier windstreken, o geest, en blaas in deze gedoden, zodat zij herleven. 10Toen profeteerde ik, zoals Hij mij bevolen had; en de geest kwam in hen en zij herleefden en gingen op hun voeten staan, een geweldig groot leger.
11Voorts zeide Hij tot mij: Mensenkind, deze beenderen zijn het gehele huis Israëls. Zie, zij zeggen: Onze beenderen zijn verdord en onze hoop is vervlogen; het is met ons gedaan. 12Daarom profeteer en zeg tot hen: Zo zegt de Here Here: zie, Ik open uw graven en zal u uit uw graven doen opkomen, o mijn volk, en u brengen naar het land Israëls. 13En gij zult weten, dat Ik de Here ben, wanneer Ik uw graven open en u uit uw graven doe opkomen, o mijn volk. 14Ik zal mijn Geest in u geven, zodat gij herleeft en Ik zal u doen wonen in uw land; en gij zult weten, dat Ik, de Here, het gesproken en gedaan heb, luidt het woord des Heren.
De hereniging van Israël en Juda
15Het woord des Heren kwam tot mij: 16Gij mensenkind, neem een stuk hout en schrijf daarop: voor Juda en de Israëlieten die daarbij behoren; neem dan een ander stuk hout en schrijf daarop: voor Jozef – het stuk hout van Efraïm – en het gehele huis Israëls dat daarbij behoort; 17voeg ze dan aan elkander tot één stuk hout, zodat zij in uw hand tot één worden.
18Wanneer nu uw volksgenoten u vragen: Wilt gij ons niet meedelen, wat gij daarmee bedoelt? 19zeg dan tot hen: Zo zegt de Here Here: zie, Ik neem het stuk hout van Jozef – dat aan Efraïm toebehoort – en van de stammen Israëls die daarbij behoren, en Ik voeg het bij het stuk van Juda en maak ze tot één stuk hout, zodat zij één zijn in mijn hand.
20Terwijl de stukken hout die gij beschreven hebt, voor hun ogen in uw hand zijn, 21zeg dan tot hen: Zo zegt de Here Here: zie, Ik haal de Israëlieten weg uit de volken naar wier gebied zij gegaan zijn; Ik zal hen van alle kanten bijeenverzamelen en hen naar hun land brengen. 22En Ik zal hen tot één volk maken in het land, op de bergen Israëls, en één koning zal over hen allen koning zijn; niet langer zullen zij twee volken zijn en niet langer verdeeld in twee koninkrijken. 23Niet langer zullen zij zich verontreinigen met hun afgoden, hun gruwelen en al hun overtredingen, maar Ik zal hen verlossen van alle afvalligheid waarmee zij gezondigd hebben, en hen reinigen, zodat zij Mij tot een volk zullen zijn en Ik hun tot een God zal zijn.
24En mijn knecht David zal koning over hen wezen; één herder zal er voor hen allen zijn. Zij zullen naar mijn verordeningen wandelen en naarstig mijn inzettingen onderhouden. 25Zij zullen wonen in het land dat Ik aan mijn knecht Jakob gegeven heb en waarin hun vaders gewoond hebben; ja, zij zullen daarin wonen, zij, hun kinderen en hun kindskinderen, tot in eeuwigheid, en mijn knecht David zal hun voor eeuwig tot vorst zijn. 26Ik zal met hen een verbond des vredes sluiten, een eeuwig verbond met hen zal het zijn; Ik zal hun een plaats geven, hen vermeerderen en mijn heiligdom voor eeuwig te midden van hen stellen. 27Mijn woning zal bij hen zijn; Ik zal hun tot een God zijn, en zij zullen Mij tot een volk zijn. 28En de volken zullen weten, dat Ik, de Here, het ben die Israël heilig, doordat mijn heiligdom voor eeuwig te midden van hen staat.

Ik leg graag bijbelteksten naast elkaar.. Paulus besteed veel aandacht aan wie werkelijk echt een jood is en ook dat wij bij het huis Israël horen, die bij de nieuwe naam "kinderen van God" worden genoemd. Jood en Griek krijgen bij God de zelfde behandeling. De hele theorie rondom de evangelische opname leer trekt Jood en Griek weer uit elkaar, terwijl God ze juist heeft samen gebracht.

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 27 sep 2019 23:13

coby6 schreef:Deze man zat vroeger op christian forums.

https://www.armyofprophets.com/post/14- ... ch-7892023

Ik heb al laten zien waarom ik geloof dat het een pre-trib-opname is. Sommigen denken dat het een opname in het midden van de verdrukking zal zijn. Anderen geven de voorkeur aan opname na de trib. Een van de belangrijkste redenen voor de verwarring is het feit dat er vijf opnames zijn in de eerste opstanding. Sommige geschriften worden verward met de opname van de kerk die echt verwijst naar de opname van een andere groep. De vijf opnames van de eerste opstanding zijn deze:

1. Christus en vele heiligen werden opgenomen na Zijn opstanding ... Dit was de "eerste vrucht" van de opname.

(1 Cor. 15: 20,23, Matt. 27: 52-53, Ef. 4: 8-10)

2. Zij die van Christus zijn bij Zijn komst (de kerk) ...

(I Cor. 15: 23,51-54, Johannes 14: 1-3, Lk. 21: 34-36, I Thess. 4: 16-17)

3. 144.000 Joden die kort na het begin van de verdrukking worden gered en gedurende 3 1/2 jaar dienen en vervolgens worden opgenomen ...

(Openb. 7: 1-8, 12: 5, 14: 1-5)

4. De heiligen van de verdrukking (zij die gered zijn na de opname die hun leven voor de Heer geven, worden eindelijk opgewekt en naar de hemel gebracht zodat alle heiligen aanwezig zijn bij het bruiloftsmaal van het Lam)

(Openb. 6: 1,9-11, 7: 9-17, 15: 2-4)

5. De twee getuigen van de verdrukking worden opgenomen nadat ze zijn gedood, liggen drie dagen dood in de straten van Jeruzalem, dan worden ze opgewekt en opgenomen in de hemel terwijl geschrokken vijanden toekijken.

(Openb. 11: 7-11)

Ik snap hier zo geen biet van. Ik zal hier ook voor moeten gaan zitten.

Terug naar “[Religie] - Open forum”