De vijgenboom

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: De vijgenboom

Berichtdoor DeLange » 17 sep 2019 02:39

Origenes schreef:Het zou verdienstelijk zijn als je ook de vindplaatsen in de Schrift erbij vermeld. Met het oog op de context van de diverse Schriftplaatsen.

Oké, je komt het in het begin van Matteüs 24 allemaal tegen. Het lijkt me aan deze tijd interessant te melden dat er niet meer heel veel onberijkte gebieden zijn.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: De vijgenboom

Berichtdoor DeLange » 17 sep 2019 06:14

mohamed schreef:In hetzelfde hoofdstuk lezen we 'dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat...' dus wat wij of de latere geslachten al dan niet meegemaakt hebben doet totaal niet ter zake.

Het is maar net hoe je het leest. Het gaat om het geslacht dat de vijgenboom ziet bloeien. Dat geslacht zal niet voorbij gaat, totdat al deze dingen gebeurd zijn.

Ik denk dan aan het geslacht dat de dingen mee maakt die ik opsomde, die zal ook de grote verdrukking mee maken, de komst van valse profeten en Christussen zien komen en de wederkomst.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

mohamed

Re: De vijgenboom

Berichtdoor mohamed » 17 sep 2019 10:32

DeLange schreef:Het is maar net hoe je het leest. Het gaat om het geslacht dat de vijgenboom ziet bloeien. Dat geslacht zal niet voorbij gaat, totdat al deze dingen gebeurd zijn.

Die dingen worden duidelijk op die huidige generatie betrokken, zie ook Lukas 21. Lees liever wat er staat, dat geeft rust.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: De vijgenboom

Berichtdoor DeLange » 17 sep 2019 12:09

mohamed schreef:Die dingen worden duidelijk op die huidige generatie betrokken, zie ook Lukas 21. Lees liever wat er staat, dat geeft rust.

Het kan niet op die generatie slaan, want toen gebeurden die dingen nog niet allemaal. Dus moet het wel gaan om de generatie die de vijgenboom toen bloei ziet komen. Sommigen beweren dat de vijgenboom Israël is, dat wanneer die tot bloei komt, dat die generatie niet voorbij zal gaan. Of dat zo is weet ik niet. Ik ben benieuwd naar wat anderen hier over kunnen zeggen :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De vijgenboom

Berichtdoor Veendam » 17 sep 2019 14:24

DeLange schreef:Het kan niet op die generatie slaan, want toen gebeurden die dingen nog niet allemaal. Dus moet het wel gaan om de generatie die de vijgenboom toen bloei ziet komen. Sommigen beweren dat de vijgenboom Israël is, dat wanneer die tot bloei komt, dat die generatie niet voorbij zal gaan. Of dat zo is weet ik niet. Ik ben benieuwd naar wat anderen hier over kunnen zeggen :D


Lees eens wat ze zeggen over oordelen en kijk dan eens wat er die generatie gebeurd is in het jaar 70 AD.
Weet je nog dat ze riepen dat Jezus gekruisigd zou worden ?
Zijn bloed kome over ons en onze kinderen.

Ik zou niet weten wat daar aan nog vervuld zou moeten worden dus.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: De vijgenboom

Berichtdoor DeLange » 17 sep 2019 14:26

Veendam schreef:Lees eens wat ze zeggen over oordelen en kijk dan eens wat er die generatie gebeurd is in het jaar 70 AD.
Weet je nog dat ze riepen dat Jezus gekruisigd zou worden ?
Zijn bloed kome over ons en onze kinderen.

Ik zou niet weten wat daar aan nog vervuld zou moeten worden dus.

Dat heb ik al laten zien
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

mohamed

Re: De vijgenboom

Berichtdoor mohamed » 17 sep 2019 14:54

mohamed schreef:Die dingen worden duidelijk op die huidige generatie betrokken, zie ook Lukas 21. Lees liever wat er staat, dat geeft rust.

DeLange schreef:Het kan niet op die generatie slaan, want toen gebeurden die dingen nog niet allemaal. Dus moet het wel gaan om de generatie die de vijgenboom toen bloei ziet komen.

Wat jij nu doet is een profetie achteraf invullen, maar dan beroof je die van de voorspellende gave. De tijdsbepalingen veranderen niet doordat jij vindt dat e.e.a. niet gebeurd kan zijn. En dat je het onmogelijk acht bevreemdt mij, want niets is onmogelijk voor God en in de eerste eeuw gebeurden juist de wonderlijkste dingen als je de Bijbel mag geloven.

mohamed

Re: De vijgenboom

Berichtdoor mohamed » 17 sep 2019 14:56

Veendam schreef:Lees eens wat ze zeggen over oordelen en kijk dan eens wat er die generatie gebeurd is in het jaar 70 AD.
Weet je nog dat ze riepen dat Jezus gekruisigd zou worden ?
Zijn bloed kome over ons en onze kinderen.

Ik zou niet weten wat daar aan nog vervuld zou moeten worden dus.

Ik ook niet!

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: De vijgenboom

Berichtdoor DeLange » 17 sep 2019 16:18

mohamed schreef:Wat jij nu doet is een profetie achteraf invullen, maar dan beroof je die van de voorspellende gave. De tijdsbepalingen veranderen niet doordat jij vindt dat e.e.a. niet gebeurd kan zijn. En dat je het onmogelijk acht bevreemdt mij, want niets is onmogelijk voor God en in de eerste eeuw gebeurden juist de wonderlijkste dingen als je de Bijbel mag geloven.

Dan heb je mijn bijdragen niet goed gelezen, want ik somde op wat er zou moeten gebeuren en zie een paar zaken niet vervuld. In ieder geval is Jezus niet terug gekomen.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: De vijgenboom

Berichtdoor DeLange » 17 sep 2019 16:19

mohamed schreef:Ik ook niet!

Beter lezen jongens. Beter lezen.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: De vijgenboom

Berichtdoor DeLange » 17 sep 2019 16:49

Ik ken jullie ook niet zo goed. Zijn jullie preteristen die geloven dat Jezus terug is gekomen?

Ik ben zelf van de veronderstelling dat Hij terug komt als alles voltooid is. Het punt wat nog niet voltooid is, dat is dat het evangelie over de hele wereld is gebracht.
Er zijn nog steeds onbereikte gebieden. Verder worden wij nog niet allemaal vervolgd en is de Liefde juist nu aan het verkillen in een steeds individualistischer samenleving. Overal in de wereld zie je dat de kloof tussen rijk en arm toe neemt.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De vijgenboom

Berichtdoor Veendam » 17 sep 2019 17:14

DeLange schreef:Ik ken jullie ook niet zo goed. Zijn jullie preteristen die geloven dat Jezus terug is gekomen?

Ik ben zelf van de veronderstelling dat Hij terug komt als alles voltooid is. Het punt wat nog niet voltooid is, dat is dat het evangelie over de hele wereld is gebracht.
Er zijn nog steeds onbereikte gebieden. Verder worden wij nog niet allemaal vervolgd en is de Liefde juist nu aan het verkillen in een steeds individualistischer samenleving. Overal in de wereld zie je dat de kloof tussen rijk en arm toe neemt.


Jezus komt nog gewoon hier op aarde terug en nieuwe hemel en nieuwe aarde moet ook nog komen.
Wat het Evangelie over de hele wereld brengen heb ik wel een vraag: Welk evangelie, dat is namelijk essentieel.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De vijgenboom

Berichtdoor Marnix » 17 sep 2019 17:46

mohamed schreef:Ik ook niet!


Misschien deze dingen?

- het zal een tijd zijn van enorme verschrikkingen zoals nog nooit eerder is gezien en tot het eind van de wereld niet meer gezien zal worden. En als die tijd niet verkort zou worden, dan zou geen enkel mens worden gered; maar omwille van de uitverkorenen zal die tijd worden verkort. (v21 en 22)
- Want zoals een bliksemschicht vanuit het oosten weerlicht tot in het westen, zo zal ook de Mensenzoon komen.
- Meteen na de verschrikkingen van die dagen zal de zon verduisterd worden en de maan geen licht meer geven, de sterren zullen uit de hemel vallen en de hemelse machten zullen wankelen. Dan zal aan de hemel het teken zichtbaar worden dat de komst van de Mensenzoon aankondigt, en alle stammen op aarde zullen zich van ontzetting op de borst slaan als ze de Mensenzoon zien komen op de wolken van de hemel, bekleed met macht en grote luister. Dan zal hij zijn engelen uitzenden, en onder luid bazuingeschal zullen zij zijn uitverkorenen uit de vier windstreken bijeenbrengen, van het ene uiteinde van de hemelkoepel tot de andere.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: De vijgenboom

Berichtdoor DeLange » 17 sep 2019 17:58

Veendam schreef:Jezus komt nog gewoon hier op aarde terug en nieuwe hemel en nieuwe aarde moet ook nog komen.
Wat het Evangelie over de hele wereld brengen heb ik wel een vraag: Welk evangelie, dat is namelijk essentieel.

Oké, dat zijn we dus eens. :P
Het evangelie van de genade, door een levend geloof in Jezus Christus. De wedergeboorte door Jezus als verlosser aan te nemen en in verootmoediging te sterven aan jezelf, zodat Hij in ons door de Heilige Geest heen gaat werken. Hij moet meer worden en wij moeten minder worden.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: De vijgenboom

Berichtdoor DeLange » 17 sep 2019 18:01

Marnix schreef:Misschien deze dingen?

- het zal een tijd zijn van enorme verschrikkingen zoals nog nooit eerder is gezien en tot het eind van de wereld niet meer gezien zal worden. En als die tijd niet verkort zou worden, dan zou geen enkel mens worden gered; maar omwille van de uitverkorenen zal die tijd worden verkort. (v21 en 22)
- Want zoals een bliksemschicht vanuit het oosten weerlicht tot in het westen, zo zal ook de Mensenzoon komen.
- Meteen na de verschrikkingen van die dagen zal de zon verduisterd worden en de maan geen licht meer geven, de sterren zullen uit de hemel vallen en de hemelse machten zullen wankelen. Dan zal aan de hemel het teken zichtbaar worden dat de komst van de Mensenzoon aankondigt, en alle stammen op aarde zullen zich van ontzetting op de borst slaan als ze de Mensenzoon zien komen op de wolken van de hemel, bekleed met macht en grote luister. Dan zal hij zijn engelen uitzenden, en onder luid bazuingeschal zullen zij zijn uitverkorenen uit de vier windstreken bijeenbrengen, van het ene uiteinde van de hemelkoepel tot de andere.

Inderdaad. Ook dit moet nog komen.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten