Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor essieee » 02 sep 2019 21:40

Wow wat leuk...al die 'oudere' zwangere....

Oude tijden herleven, van harte gefeliciteerd.
Hier spannend nu...deze week uitgerekend!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor liefie » 03 sep 2019 19:38

Gefeliciteerd voor alle zwangere!
Wij verwachten ook een 3de kindje! Als alles goed mag gaan in januari ik ben al weer op de helft van de zwangerschap.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 04 sep 2019 07:35

Gefeliciteerd Duschka, lijkt me echt zo pittig, als het zo zwaar is, zeker met 3 ukkies die je al rond hebt lopen. Sterkte en hopelijk knap je op!

Essiee, wat spannend zeg, succes nog even!

Liefie, gefeliciteerd, superleuk!

Hier gaat het prima. Na 3 weken vakantie en bijna niks doen zijn mijn bekkenklachten verdwenen. Tot ik met dochter haar kamer uit ging mesten (zij is tegengesteld aan mij, ik mik (te) veel weg, zij bewaard (veel te veel ;) ) maar we leven momenteel heel erg klein i.v.m. nieuwbouw van groot deel van ons huis, en ik was alle zooi helemaal zat, dus maar met de kamer van haar en oudste begonnen. Daarna was het wel weer 'mis', maar deze week weer gewerkt en het ging eigenlijk best. Over 2,5 weken verlof, daar heb ik zo'n zin in. Dan is de aannemer waarschijnlijk ook klaar met het huis, zijn de muren en vloeren droog en kunnen we eindelijk aan de slag met behang, sauzen, verven, vloeren leggen, keuken plaatsen enzo. Dan kan ik ook heerlijk aan de slag in de babykamer :)

Op zich is zwanger zijn best handig tijdens zo'n verbouwing :mrgreen: Al die werkmannen gaan flink aan de slag zodra ze mijn buik zien. Ik wil gewoon persé mijn kraamtijd in mijn nieuwe slaapkamer hebben én een mooie babykamer. We lopen dus helemaal niet uit qua verbouwing, en dat schijnt ongewoon te zijn :mrgreen:

Nog 9 weken te gaan, de tijd vliegt echt :shock:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 04 sep 2019 09:25

gefelictieerd Duschka, essiee en liefie! Wat leuk!

Spannend missf! Laatste loodjes.
Zwanger zijn en bevallen lijkt hier alweer zo lang geleden.

Wij hebben nu voor het eerst in 7 jaar geen kleuter meer. Jongste gaat al naar groep 3, dus dat schiet ook aardig op. Eerlijk gezegd vind ik deze vrijheid ook wel stiekem fijn.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MoesTuin » 04 sep 2019 10:48

die vrijheid is dan ook weer heerlijk (en bijna vreemd) :D
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

nachtegaaltje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2016 17:27

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor nachtegaaltje » 06 sep 2019 19:39

Ieder gefeliciteerd! Soms lastig om 'nieuwe meldingen' te lezen/horen (ook in familie verband). Zelf kunnen wij (inmiddels 16 jaar getrouwd) niet zwanger raken, en gek genoeg is dat best confronterend.

nachtegaaltje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2016 17:27

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor nachtegaaltje » 06 sep 2019 19:42

Ben eerlijk gezegd benieuwd of ik hier de enige ben.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor K80 » 06 sep 2019 23:44

Wij hebben ook geen kinderen en zijn erg gelukkig samen.
Kan wel begrijpen dat het confronterend is, als je ze zelf graag wilt en om je heen in familie verband een hoop zwangere zijn.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MoesTuin » 07 sep 2019 08:28

nachtegaaltje schreef:Ieder gefeliciteerd! Soms lastig om 'nieuwe meldingen' te lezen/horen (ook in familie verband). Zelf kunnen wij (inmiddels 16 jaar getrouwd) niet zwanger raken, en gek genoeg is dat best confronterend.


Dat is heel moeilijk nachtegaaltje.
Mijn oom en tante waren onbedoeld kinderloos.
Ze hebben het een plekje kunnen geven en wij kwamen vroeger toen als kinderen veel over de vloer bij hen en mee met hun boot e.d. wat voor hen veel leegte hierin weg nam....
Sterkte.... probeer het een plek te geven in jullie levens wat niet altijd makkelijk is, dat begrijp ik...
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

nachtegaaltje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2016 17:27

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor nachtegaaltje » 07 sep 2019 11:33

Ik weet niet hoe te reageren op een bericht qua mee swipen. Begrijp dingen wat trager.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 08 sep 2019 14:08

nachtegaaltje schreef:Ieder gefeliciteerd! Soms lastig om 'nieuwe meldingen' te lezen/horen (ook in familie verband). Zelf kunnen wij (inmiddels 16 jaar getrouwd) niet zwanger raken, en gek genoeg is dat best confronterend.


Gek is dat zeker niet. Natuurlijk is het confronterend en word je er iedere keer als je hoort dat iemand weer zwanger is, bij doopdienste jullie eigen onvervulde verlangen dan weer boven komt. Veel sterkte en zegen, praat er over met God en met mensen die je dierbaar zijn en ik hoop dat er ook ruimte voor is in je kerk en in je omgeving.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

nachtegaaltje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2016 17:27

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor nachtegaaltje » 08 sep 2019 17:32

[@K80"]Wij hebben ook geen kinderen en zijn erg gelukkig samen.
Kan wel begrijpen dat het confronterend is, als je ze zelf graag wilt en om je heen in familie verband een hoop zwangere zijn.
Hoe lang zijn jullie getrouwd? Hier ook happy samen met hondje...

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor K80 » 08 sep 2019 21:34

nachtegaaltje schreef:[@K80"]Wij hebben ook geen kinderen en zijn erg gelukkig samen.
Kan wel begrijpen dat het confronterend is, als je ze zelf graag wilt en om je heen in familie verband een hoop zwangere zijn.
Hoe lang zijn jullie getrouwd? Hier ook happy samen met hondje...


12 jaar samen waarvan 6 jaar getrouwd.
Eerlijk gezegd hebben we door omstandigheden besloten
om niet voor kinderen te gaan. Een bewuste keuze dus.
Hebben een mooi vrij leven met een paar knollen in de wei. Honden willen we nog wel nemen. Merk dat familie en vrienden ook wel eens zouden willen ruilen met ons.
Kinderen is ook een hele zorg en echt niet altijd een zegen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 09 sep 2019 12:48

K80 schreef:12 jaar samen waarvan 6 jaar getrouwd.
Eerlijk gezegd hebben we door omstandigheden besloten
om niet voor kinderen te gaan. Een bewuste keuze dus.
Hebben een mooi vrij leven met een paar knollen in de wei. Honden willen we nog wel nemen. Merk dat familie en vrienden ook wel eens zouden willen ruilen met ons.
Kinderen is ook een hele zorg en echt niet altijd een zegen.


Het kan soms een zorg zijn maar het is ook een zegen, tenminste, zo ervaar ik dat. Het cliché is waar, het kost een hoop maar het levert ook zoveel op. Het verrijkt ie leven echt. Het is ook een verantwoordelijkheid en kost je ook wel wat maar dat is het absoluut waard.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Chaya » 09 sep 2019 13:43

K80 schreef:12 jaar samen waarvan 6 jaar getrouwd.
Eerlijk gezegd hebben we door omstandigheden besloten
om niet voor kinderen te gaan. Een bewuste keuze dus.
Hebben een mooi vrij leven met een paar knollen in de wei. Honden willen we nog wel nemen. Merk dat familie en vrienden ook wel eens zouden willen ruilen met ons.
Kinderen is ook een hele zorg en echt niet altijd een zegen.

Wij hebben ook tien jaar moeten wachten op een kindje. Ik aanvaardde dat wel, voelde me niet getrokken tot een technische ingreep.
Een mooi vrij leven heb je ook met kinderen hoor.
Het is maar een beperkt aantal jaren dat je "vast" zit en ook tijdens heb je nog vrijheden. Een mens is ten diepste nooit helemaal vrij.
Ik ben blij met onze kinderen en ze blijven ook nog eens lang plakken. :D
Dat houdt in dat er vaak jonge mensen over de vloer komen.
Leeftijdsgenoten die geen kinderen hebben, of bij wie de kinderen jong uit huis gingen, vind ik vaak al zo ingedut.
Of ze moeten intussen op hun kleinkinderen passen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten

cron