Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 02 sep 2019 12:08

Yoshi schreef:Dit is dus weer vals gejank. Ik ontzeg helemaal niemand en geen enkel land het recht op zelfverdediging. En ook Israël gun ik vrede en een goed militair apparaat wat capabel is om het land en haar inwoners te verdedigen. Ik zie hier echter duidelijk dat Israël te weinig tijd en moeite steekt in diplomatie en oorlogshandelingen begaat jegens naburige staten en hun bondgenoten.
Te weinig tijd en moeite?
Israel heeft een vredesverdrag met Egypte en Jordanie.
Het heeft verbeterende (maar geheime) betrekkingen met Arabische landen als Marokko, Tunesie, Oman, Bahrein, Saoedi-Arabie en andere golfstaten.
De enige landen waar Israël echt buitengewoon slechte diplomatieke relaties mee heeft, zijn de landen die het willen vernietigen. Daarvan staat Iran op nummer 1 en de landen die onder diens controle staan (o.a. Syrie, Libanon enz.) op nummer 2.
Met die landen is het momenteel onmogelijk om fatsoenlijke diplomatie te bedrijven.

Je neemt het Israel dus kwalijk dat het zo weinig diplomatie bedrijft met landen die een nazi oplossing voor het land nastreven.
Mag ik dat de wereld op zijn kop noemen?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 02 sep 2019 13:01

@ Yoshi:

Gelukkig hebben we v.w.b. Iran te maken met een keurige democratie dat zich voor 100% aan het internationale recht en alle internationale verdragen houdt, een 100% vededigingsleger heeft, geen proxies heeft in Irak, Syrie, Libanon en Gaza en al helemaal niet uit is op de vernietiging van Israël.
Bovendien heeft Ned. er een militair attaché zitten, dan zit het toch wel goed?
Dus waar maakt Israël zich eigenlijk druk om? Die zitten daar toch superveilig zonder enige zweem van vijandigheid om zich heen?
'Probleem' is alleen dat Netanyahu geen Chamberlain heet.
Laatst gewijzigd door dalethvav op 02 sep 2019 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Jesaja40 » 02 sep 2019 13:59

Yoshi:

Dit is dus weer vals gejank. Ik ontzeg helemaal niemand en geen enkel land het recht op zelfverdediging. En ook Israël gun ik vrede en een goed militair apparaat wat capabel is om het land en haar inwoners te verdedigen. Ik zie hier echter duidelijk dat Israël te weinig tijd en moeite steekt in diplomatie en oorlogshandelingen begaat jegens naburige staten en hun bondgenoten.


Beetje hypocriet van u. Wie gaat er nu onderhandelen met mensen die er alleen maar op uit zijn op je totale vernietiging? Zijn dat oprechte gesprekspartners? Bieden die alleen vrede? Ik denk het niet.

Ook u draagt bij aan een stukje onvrede en zal nimmer protesteren als er weer raketten op Israël worden afgevuurd. Hooguit een waarschuwend vingertje omhoog steken. Maar vervolgens met een grote massa "brullen" dat Israël niet mag terugslaan. U bent helemaal niet neutraal maar gewoon partijdig met een valse retoriek.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 02 sep 2019 15:44

elbert schreef:Je neemt het Israel dus kwalijk dat het zo weinig diplomatie bedrijft met landen die een nazi oplossing voor het land nastreven.
Mag ik dat de wereld op zijn kop noemen?

Je mag het noemen zoals je wilt. Maar waar een wil is een weg. En met een aantrekkelijk handelsverdrag en vooruitzicht op welvaart zijn vijanden plots niet meer zo vijandig. Als christen kan ik simpelweg niet anders dan pleiten voor de vreedzame oplossing. Spijtig dat jij dat niet deelt.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Jesaja40 » 02 sep 2019 16:57

Yoshi

Je mag het noemen zoals je wilt. Maar waar een wil is een weg. En met een aantrekkelijk handelsverdrag en vooruitzicht op welvaart zijn vijanden plots niet meer zo vijandig. Als christen kan ik simpelweg niet anders dan pleiten voor de vreedzame oplossing. Spijtig dat jij dat niet deelt.


Heerlijk dat "anti-Israël mensen" ons zo scherp houden. We zouden haast indommelen en zij brengen reuring en wij mogen van harte daarop reageren.

Een metafoor: iemand heeft plannen gemaakt om een nieuwe woning te bouwen. Hij heeft voldoende geld om met de beste middelen een hoog afgewerkte woning te realiseren. En na verloop van tijd betrekt hij die woning en is zeer in zijn nopjes. Dat heb ik toch maar goed voor elkaar en geniet, dat gun ik hem ook, van zijn nieuw optrekje. Op een zekere dag betrekt de lucht en de weersverwachting is een zware storm. Het slaat tegen zijn huis aan en zomaar stort zijn woning in. Hoe kan dat nou vraagt hij zich af? Hij ziet dat zijn eersteklas stenen doormidden breken en het houtwerk met barsten zit. Hij is boos op de leverancier van de stenen en het hout dat die zomaar bij een storm beschadigd wordt. Een schadeclaim is hij al aan het voorbereiden. Een aardige buurman roept hem en vraagt aan hem: welke architect heb jij geraadpleegd? Het antwoord is dat is toch niet nodig bij al het hoogwaardige wat ik heb aangeschaft. Bij de bouw stond het stevig genoeg en iedereen bewonderde mij om mijn inspanning. En nu zegt u beste buurman: welke architect heb je gehad. Had u dat niet eerder kunnen vragen dan was mijn huis niet bij een storm ingestort.

De vreedzame oplossing van een christen is geen handelsverdrag en ook niet waar een wil is is een weg. Hoe naïef bent u met een handelsverdrag als er openlijk wordt opgeroepen koop niet bij de Joden. Tegen dit soort opmerkingen zal u zeggen: ja dat mag eigenlijk niet hé.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 03 sep 2019 07:39

Yoshi schreef:Je mag het noemen zoals je wilt. Maar waar een wil is een weg. En met een aantrekkelijk handelsverdrag en vooruitzicht op welvaart zijn vijanden plots niet meer zo vijandig. Als christen kan ik simpelweg niet anders dan pleiten voor de vreedzame oplossing. Spijtig dat jij dat niet deelt.
Ik ben ook een christen, maar ik ben niet naïef.
Waar een wil is, is een weg inderdaad. Maar als er niet de wil tot vrede bij Iran is, is er ook geen weg.
Dan kun je nog zoveel vredesboodschappen en economische lokkertjes naar Teheran sturen, maar als Iran de weg van Amalek en Haman gaat, dan zal het Iran ook zo vergaan als met Amalek en Haman.

Vandaag in het nieuws: Iran wil niet praten met de VS. Daar zijn ze in principe op tegen. https://www.timesofisrael.com/irans-rou ... s-with-us/
Als ze dat met de VS (de grote satan in hun ogen) niet willen, dan zeker niet met Israel (de kleine satan).

Tot slot nog een citaat van de Israelische oud-premier Golda Meir om te overdenken:
"I prefer to stay alive and be criticized than be sympathized."
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 03 sep 2019 18:46

elbert schreef:Ik ben ook een christen, maar ik ben niet naïef.

Ik ook niet.

“An eye for an eye will only make the whole world blind.”
― Mahatma Gandhi

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 04 sep 2019 07:53

Yoshi schreef:Ik ook niet.

“An eye for an eye will only make the whole world blind.”
― Mahatma Gandhi
Ik denk dat je wel naïef bent.
Een "oog voor oog" opmerking is niet nodig, want je bent al blind voor het gevaar dat Israël bedreigt.
Vandaag in het nieuws: Hezbollah is bezig in een fabriek om precisie raketten te maken (waar zouden ze die toch voor nodig hebben, denk je?) en Iran is bezig met de bouw van een enorme militaire basis in Syrië, vanwaaruit ook raketten kunnen worden afgevuurd (waar zouden ze die toch op richten, denk je?).
Het zijn vast fabrieken waar koekjes gebakken worden, toch?
Peace in our time, toch?


Wie vrede ten koste van alles wil, krijgt oorlog.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 04 sep 2019 17:52

elbert schreef:Ik denk dat je wel naïef bent.

Vervelend voor je.
Een "oog voor oog" opmerking is niet nodig, want je bent al blind voor het gevaar dat Israël bedreigt.

Nee hoor, we verschillen slechts van mening hoe je daar mee om kan gaan.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor hans0166 » 05 sep 2019 10:33

elbert schreef:de grote satan


what's in a name ... ze zitten er niet echt ver vandaan, de grote verleider, de grote onruststoker .. en nog wel een paar.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elburger » 06 sep 2019 11:30

Wat er momenteel in en rondom Israël afspeelt is voor weinigen bekent.
Ook ik weet er bar weinig van.
Zijn er drones neergeschoten door Hezbollah?
Kan maar zo zijn.
Wat ik echter wel weet is dat Israël al eeuwen op de wenslijst van de Arabieren staat om vernietigt te worden.
Heden te dage komt vooral Iran hier openlijk vooruit.
Maar er zijn er nog honderden miljoenen, zo niet miljarden die de Joden het liefst weg willen hebben uit het hun beloofde land.
Echter, dat zal nimmer gebeuren.
God heeft ze gesteld in het land hunner inwoning en de belofte gedaan dat zij er nimmer uit verdreven zullen worden.
De geschiedenis laat zulks ook duidelijk zien, zoals we in de Bijbelboeken kunnen lezen ( Jesaja, Jeremia, e.a. )

Maar in Libanon zit een pro Iraanse militie die zich als maar meer en beter bewapend.
Genaamd Hezbolllah.
Het dienstknechtje van Iran.
Iran zal het niet durven, maar daarvoor hebben zij hij knechtjes.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 06 sep 2019 12:04

elburger schreef:Wat ik echter wel weet is dat Israël al eeuwen op de wenslijst van de Arabieren staat om vernietigt te worden.

Het huidige Israel bestaat pas sinds 1948.
Echter, dat zal nimmer gebeuren.

Dat denk en hoop ik ook niet. Israel heeft een zeer modern en goed leger wat prima in staat is om een agressor van zich af te slaan en hebben als het nodig is nog het leger van bondgenoot VS om bij te springen.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Jesaja40 » 06 sep 2019 13:48

Elburger brengt in:

Wat er momenteel in en rondom Israël afspeelt is voor weinigen bekent.
Ook ik weet er bar weinig van.
Zijn er drones neergeschoten door Hezbollah?
Kan maar zo zijn.
Wat ik echter wel weet is dat Israël al eeuwen op de wenslijst van de Arabieren staat om vernietigt te worden.
Heden te dage komt vooral Iran hier openlijk vooruit.
Maar er zijn er nog honderden miljoenen, zo niet miljarden die de Joden het liefst weg willen hebben uit het hun beloofde land.
Echter, dat zal nimmer gebeuren.
God heeft ze gesteld in het land hunner inwoning en de belofte gedaan dat zij er nimmer uit verdreven zullen worden.
De geschiedenis laat zulks ook duidelijk zien, zoals we in de Bijbelboeken kunnen lezen ( Jesaja, Jeremia, e.a. )

Maar in Libanon zit een pro Iraanse militie die zich als maar meer en beter bewapend.
Genaamd Hezbolllah.
Het dienstknechtje van Iran.
Iran zal het niet durven, maar daarvoor hebben zij hij knechtjes.


Ook wij, de Joodse gemeenschap buiten Israël, hebben wel directe lijnen in Israël. De strategische plannen worden nimmer medegedeeld.

Onlangs verscheen een volgend citaat:

Kan iemand mij één koning, tiran, emir of sjeikh van het Palestijnse volk noemen tussen 1000 v.C en 1900 n.C? En wie kan mij helpen aan landkaarten, munten, archeologische vondsten en geschiedschrijving van het Palestijnse volk over die periode?


In Jordanië beschouwt tussen de 60% tot 75% zich als Palestijns. Zij hebben dus al een staat met een eigen regering. Idem voor de Gazastrook waar het percentage Palestijnen hoger is. Eigenlijk hebben de Palestijnen al twee staten en willen zij nog een derde staat daarbij hebben. Alsof dat niet genoeg is willen zij nog een derde staat daarbij hebben. Hoe bizar wil men het hebben? Het is Israëls goed recht om deze aanmatigende en de grens van het recht en fatsoen als luchtfietserij te beschouwen.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 07 sep 2019 11:04

Stukje over de situatie van christenen in Palestijns gebied;

Christenen in Palestina zitten tussen vele vuren

Veel christenen zijn uit de Palestijnse gebieden weggetrokken. De kleine groep die er nog woont, heeft het om vele redenen moeilijk.

Met Palestina wordt in de Arabische wereld de Westelijke Jordaanoever, de Gazastrook en Oost-Jeruzalem bedoeld. De christenen die in deze geografisch gescheiden plaatsen wonen, worden wel “een vergeten groep” genoemd, die volgens de organisatie Open Doors gevangen zit tussen twee vuren.

Rest; https://www.kn.nl/verdieping/analyse/ch ... ele-vuren/

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 09 sep 2019 19:16

elbert schreef:Iran is bezig met de bouw van een enorme militaire basis in Syrië, vanwaaruit ook raketten kunnen worden afgevuurd
Afgelopen nacht is deze basis aan de Syrische kant van de Syrisch-Irakese grens gebombardeerd.
Afbeelding
Niet echt een verrassing natuurlijk, maar je hoort er in de Nederlandse media nauwelijks iets over.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten