Het boek Openbaring

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Veendam » 25 aug 2019 15:22

ereunao schreef:Dat beeld van de Gemeente als een ambassade spreekt mij overigens wel aan. Maar het gooit tegelijk het triomfalistische beeld dat jou voor ogen staat radicaal omver. Want dan heeft die Gemeente geen thocratische volmacht om door de prediking alle volken ook politiek aan de voeten van Christus te brengen, aan Hem te onderwerpen en hier reeds met Hem te regeren! Want een ambassadeur bevindt zich alleen binnen de ambassade op het grondgebied van zijn koning, daar buiten dient hij zich te gedragen volgens de wetten van dat land. Hij heeft er zelfs geen stemrecht! . Maar van Israël lees ik. ‘De koninkrijken die u niet zullen dienen die zullen vergaan’. Ik gruw dan ook van de valse theocratie van de S.G.P. en herhaal hier wat ik elders op dit forum ook gezegd heb: ‘Als de S.G.P.hier de verkiezingen wint duik ik onder in de Biesbosch! Ook dit is dus weer de tot een axioma uitgegroeide stelling: ‘Israël is de Kerk en de Kerk is Israël’. Daar draait het dus onvermijdelijk op uit als de bedelingen niet onderscheiden worden. gr:ereunao.


De MENSEN die samen de Gemeente vormen zijn Ambassadeur van God in derdaad en niet de Gemeente de Ambassade.
In Gods Koninkrijk is er geen politiek die de doorslag moet geven voor alles.
Zo is het dus bij de gelovigen die zeggen: Ik en mijn huis zullen de Here dienen en in dit huis regeert Koning Jezus.
En zo kan de invloedssfeer steeds breder worden stukje bij beetje, tot het Koninkrijk van God bij het verscheinen van Koning Jezus hier op aarde ineens volledig doorbreekt.

Wat mij betreft kan je wel Christelijke Politiek bedrijven maar dat moet dan zijn om dingen te doen die God goed vind en recht doen aan God en aan de bevolking. Het verplicht stellen van bijvoorbeeld de zondagsrust voor alle Nederlanders en dan alle bedrijven dicht valt daar niet onder, omdat God wil dat als we iets doen tot Zijn Eer dat we dat uit eigen keuze doen.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor ben db bd » 25 aug 2019 18:14

Wat mij betreft kan je wel Christelijke Politiek bedrijven maar dat moet dan zijn om dingen te doen die God goed vind en recht doen aan God en aan de bevolking. Het verplicht stellen van bijvoorbeeld de zondagsrust voor alle Nederlanders en dan alle bedrijven dicht valt daar niet onder, omdat God wil dat als we iets doen tot Zijn Eer dat we dat uit eigen keuze doen.

Dat klinkt lief, vind ik. Maar decennia hebben mensen genoten van een vrije zondag. En zelden zult u werknemers tegenkomen welke het fijn vinden als ze aan een 24/7 werkschema worden gebonden. Eigenlijk kan ik mij wel voorstellen dat in deze toelating van de Allerhoogste ook nog een bepaald oordeel waarneembaar zou kunnen zijn, verband houdend met de ontkerstening.
Want voor mij behoort de zondagsrust tot de grote zegeningen van de Schepper aller dingen. En als de SGP daar blij mee is, dus ook vóór stemt, ben ik daar ook al decennia blij mee en stem dan ook vóór. Dat heeft toch slechts met voorkeur te maken en niet met politieke dwang?!
En ja, in het hypothetische geval dat de SGP ooit de volkomen macht in Europa zou krijgen - lever daar alvast uw bijdrage aan als u wilt - ja, allicht, dan zou de zondagsrust zeker weer bij wet vastgelegd worden. Maar dan zou u in de meeste buurten nog altijd uw auto mogen wassen op zondag hoor. Dat de SGP smacht naar theocratie, heeft te maken met het feit dat we snappen dat dat het allerbeste zou zijn voor alle mensen.

En hoe heerlijk is het niet dat deze theocratie in de laatste hoofdstukken van Openbaring ook beloofd wordt als onze toekomst !!!
Wat een feest zal dat worden, hoewel ik lees dat de Heere Jezus ons slampampers dan wel met een 'ijzeren roede' regeren zal.
(reken er op dat dat heel hard nodig zal zijn hoor, anders was de schunnige cultuur van nu weer gauw terug.)

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Veendam » 25 aug 2019 18:22

ben db bd schreef:En hoe heerlijk is het niet dat deze theocratie in de laatste hoofdstukken van Openbaring ook beloofd wordt als onze toekomst !!!
Wat een feest zal dat worden, hoewel ik lees dat de Heere Jezus ons slampampers dan wel met een 'ijzeren roede' regeren zal.
(reken er op dat dat heel hard nodig zal zijn hoor, anders was de schunnige cultuur van nu weer gauw terug.)


Onder jouw "ons slampampers" reken ik mijzelf dus niet omdat het als het goed is helemaal niet nodig is voor Hem om over de gelovigen te regeren met ijzeren roede, nee iemand die Hem lief heeft wordt niet door een ijzeren roede geregeerd, maar die gaat juist meeregeren met Hem, over 1 stad, over 3 steden, over 5 steden ..........

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor ben db bd » 25 aug 2019 18:54

Onder jouw "ons slampampers" reken ik mijzelf dus niet omdat het als het goed is helemaal niet nodig is voor Hem om over de gelovigen te regeren met ijzeren roede, nee iemand die Hem lief heeft wordt niet door een ijzeren roede geregeerd, maar die gaat juist meeregeren met Hem, over 1 stad, over 3 steden, over 5 steden ..........

In principe haal ik daar uiteraard niets vanaf, maar in het Vrederijk zijn natuurlijk niet alleen christenen. (zelfs op de nieuwe aarde niet)
Waar zouden die meeregeerders anders over moeten regeren? :wink:
Christenen behoren volgens ons dan trouwens hun bestemming in de hemel bereikt te hebben. (bij de kerkelijk breed ontkende opname)
Vind u trouwens ook niet dat echte christenen bij de bruiloft van het Lam in de hemel (reeds Op.19) aanwezig behoren te zijn volgens de Bijbel?

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Veendam » 25 aug 2019 19:42

ben db bd schreef:In principe haal ik daar uiteraard niets vanaf, maar in het Vrederijk zijn natuurlijk niet alleen christenen. (zelfs op de nieuwe aarde niet)
Waar zouden die meeregeerders anders over moeten regeren? :wink:
Christenen behoren volgens ons dan trouwens hun bestemming in de hemel bereikt te hebben. (bij de kerkelijk breed ontkende opname)
Vind u trouwens ook niet dat echte christenen bij de bruiloft van het Lam in de hemel (reeds Op.19) aanwezig behoren te zijn volgens de Bijbel?


Ik zie geen aanleiding om aan te nemen dat er ook ongelovigen op de nieuwe aarde zullen zijn.
Adam moest ook regeren maar toen waren er ook geen mensen om over te regeren dus het is geen noodzaak dat er over mensen geregeerd zou moeten worden,

De eindbestemming van de gelovigen is nooit de hemel maar gewoon de nieuwe aarde.

De vraag van jou: Vind u trouwens ook niet dat.......... is een suggestieve vraag.

ereunao

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor ereunao » 26 aug 2019 08:44

Veendam:
De MENSEN die samen de Gemeente vormen zijn Ambassadeur van God inderdaad en niet de Gemeente de Ambassade.
In Gods Koninkrijk is er geen politiek die de doorslag moet geven voor alles.
Zo is het dus bij de gelovigen die zeggen: Ik en mijn huis zullen de Here dienen en in dit huis regeert Koning Jezus.
En zo kan de invloedssfeer steeds breder worden stukje bij beetje, tot het Koninkrijk van God bij het verscheinen van Koning Jezus hier op aarde ineens volledig doorbreekt.


Bij het Koninkrijk is de hoofdgedachte dat in het geheel van het geschapen universum deze aarde een opstandige provincie is, die weer onderworpen moet worden aan Gods soevereine wil en gezag. Overal waar redelijk denkende schepselen, hetzij engelen of mensen, zich van harte aan Gods wil onderwerpen, daar is het Koninkrijk (Math. 6:10). ‘Uw Koninkrijk kome. Uw wil geschiede, gelijk in den hemel alzo ook op de aarde’. Hiervan uitgaande zijn het idd MENSEN DIE SAMEN DE GEMEENTE Gods vormen en dus de enige vooruitgeschoven landingspost op aarde van het Koninkrijk zijn. Want die Gemeente is niet de optelsom van losstaande individuen, maar al die MENSEN ZIJN DOOR EEN GEEST TOT EEN LICHAAM GEDOOPT. Maar dit zicht op het geheimenis van de Gemeente zijn we allang kwijtgeraakt. Men ziet die Gemeente al eeuwenlang als de voortzetting van het historische Israël

Maar die Gemeente heeft geen theocratische volmachten, zij kan alleen het Koninkrijk proclameren, aankondigen als nabij gekomen. Maar zij kan het niet oprichten, ook niet geleidelijk, bij stukjes en beetjes! En dat blijkt ook wel zonneklaar uit het feit dat na bijna 20 eeuwen zending en evangelisatie hooguit 20% van de wereldbevolking formeel tot het christendom gerekend kan worden. En God alleen weet hoeveel daarvan waarlijk christenen zijn. Het Koninkrijk daadwerkelijk oprichten kan alleen de Koning Zelf bij Zijn komst. En dat zal Hij doen d.m.v.een hersteld Israël. De Gemeente kan alleen de eerstelingen binnenhalen, de volle oogst is aan Israël voorbehouden. En dat zal een voluit, ook politiek, theocratisch koninkrijk zijn. ‘Der grootheid dezer heerschappij en des vredes zal geen einde zijn op den troon van David en in zijn koninkrijk, om dat te bevestigen, en dat te sterken met gericht en met gerechtigheid, van nu aan tot in eeuwigheid toe. De ijver des HEEREN der heirscharen zal zulks doen’.( Jes.9:6 )

.Maar het is de grenzeloze zelfoverschatting van de Kerk die zichzelf op de plaats van Israël gezet en zich haar theocratische volmacht heeft toegeëigend. En dat de 2 getuigen in Apoc.11 die rechten kennelijk wel hebben bewijst nog eens temeer dat het in de Apoc. niet om kerkgeschiedenis gaat.
:
Wat mij betreft kan je wel Christelijke Politiek bedrijven maar dat moet dan zijn om dingen te doen die God goed vind en recht doen aan God en aan de bevolking. Het verplicht stellen van bijvoorbeeld de zondagsrust voor alle Nederlanders en dan alle bedrijven dicht valt daar niet onder, omdat God wil dat als we iets doen tot Zijn Eer dat we dat uit eigen keuze doen.


Daar ben ik het mee eens, zolang men dit niet doet met een beroep op de Torah die God aan Israël gegeven heeft, En alleen op basis van vrijwilligheid. Maar men mag de overheid niet te hulp roepen om de religieuze regels van de kerk te handhaven. En daar draait het altijd op uit zolang de kerk gen helder zicht op haar eigen positie in de huidige bedeling heeft. Dan moet zelfs de Keizer voor de Paus knielen! gr: ereunao

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Cathy » 26 aug 2019 10:26

ereunao schreef: Men ziet die Gemeente al eeuwenlang als de voortzetting van het historische Israël.

Wanneer stop je daarmee ereunao? Dat is echt zo langzamerhand een gepasseerd station.
Zelfs de voorzitter van de GB wees het in een recente preek van de hand. Wat wil je nog meer?
Dat het allemaal moet landen in de geesten van mensen lijkt mij evident en dat kan even duren. Dat gaat niet van het ene op het andere moment. De theologie moet even haar weg zien te vinden.
Maar volgens mij is het geen reden meer om steeds weer dit stokpaardje te blijven berijden.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Origenes » 26 aug 2019 10:34

Cathy schreef:Wanneer stop je daarmee ereunao?

Hier sluit ik me bij aan. Bij discussies als deze heeft iedereen inmiddels wel zijn/haar punten gemaakt. Dan moet je toch een keer van ophouden weten.
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 966
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Jesaja40 » 26 aug 2019 11:16

Origenes brengt in:

Hier sluit ik me bij aan. Bij discussies als deze heeft iedereen inmiddels wel zijn/haar punten gemaakt. Dan moet je toch een keer van ophouden weten
.

Ook ik ondersteun dat en een slotje door de beheerder is meer dan welkom.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Veendam » 26 aug 2019 11:56

Origenes schreef:Hier sluit ik me bij aan. Bij discussies als deze heeft iedereen inmiddels wel zijn/haar punten gemaakt. Dan moet je toch een keer van ophouden weten.


Laten we eens kijken naar de mogelijkheid dat de oordelen al zijn geweest en de schalen zijn uitgegoten in het jaar 70 AD, waarbij de tempel en Jeruzalem verwoest werden.
In het jaar 60 AD was er in Laodicea een grote aardbeving en moest herbouwd worden en Rome wilde wel helpen maar Laodicea zei: Wij hebben aan niets gebrek exact gelijk aan wat er geschreven staat in Openbaringen aan de brief aan laodicea.
Ook worden er dingen gezien van de tempel en die was er dus nog op dat moment.
Aan Johannes werden dingen getoond die weldra geschieden zullen en dus zal het best mogelijk zijn dat het binnen een aantal jaren geschieden zou.
Daarom ben ik er van overtuigd dat een hele boel zaken beschreven in Openbaringen al plaats gehad kunnen hebben om de hele oude offerdienst en de tempel en het hele Joodse religieuze leven zonder hart compleet weg te vagen.

Voorts zie je in 1 Johannes dat Johannes spreekt over het feit dat de nacht overis en de brieven van Johannes hebben een datering die na het jaar 70 ligt.

De hele datering van het boek openbaringen hangt in feite met een verklaring van Irineus die zei dat hij het gehoord had van een leerling van Johannes maar behalve dat is er verder geen enkel bewijs dat de brief NA het jaar 70 geschreven zou zijn. Op zich toch raar dat de hele kerk van toen op de verklaring van deze ene persoon af is gegaan zonder enig verder bewijs.

Wanneer je er van uit gaat dat in het jaar 70 de oordelen zijn geweest dan is de tekst in Mattheus ook geen enkel punt meer dat de huidige generatie het nog zou meemaken, namelijk een generatie van 40 jaar vanaf de tijd dat de Joden riepen: Zijn bloed kome over ons en onze kinderen.
Maar ja niemand kan dat zo gelijk pakken omdat alles wat er eerder geleerd is dan behoorlijk in de weg zit.

ereunao

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor ereunao » 26 aug 2019 13:58

Cathy:
Wanneer stop je daarmee ereunao? Dat is echt zo langzamerhand een gepasseerd station.
Zelfs de voorzitter van de GB wees het in een recente preek van de hand. Wat wil je nog meer?
Dat het allemaal moet landen in de geesten van mensen lijkt mij evident en dat kan even duren. Dat gaat niet van het ene op het andere moment. De theologie moet even haar weg zien te vinden.
Maar volgens mij is het geen reden meer om steeds weer dit stokpaardje te blijven berijden.


Omdat er in de Schrift niets los verkrijgbaar is en alles met alles samen hangt . Als niet ingezien wordt dat de Gemeente een heel andere positie inneemt in het eschaton zal men altijd blijven proberen heel de Schrift en dus ook de Apoc.als kerkgeschiedenis te lezen . Het laatste bericht van Veendam hierboven bewijst dat weer eens duidelijk. Overigens is het geen wonder dat er na pakweg 70 jaar postholocaust theologie nog geen breed gedragen nieuwe consensus is ontstaan over de relatie Kerk-Israël en de verdere implicaties voor het geheel van de (systematische) theologie. Een theologische traditie van ruim 1800 jaar antijudaïstische exegese en dogmatiek reviseer je niet even binnen een tijdsbestek van 70 jaar. Maar daar moet dan wel aan gewerkt worden. En dat is wat ik hier doe.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Veendam » 26 aug 2019 14:19

ereunao schreef:Als niet ingezien wordt dat de Gemeente een heel andere positie inneemt in het eschaton zal men altijd blijven proberen heel de Schrift en dus ook de Apoc.als kerkgeschiedenis te lezen . Het laatste bericht van Veendam hierboven bewijst dat weer eens duidelijk.


Klaarblijkelijk sluit je consequent uit dat er ook maar iets van alles van het hele boek Openbaringen al gebeurt zou kunnen zijn in de afgelopen 1900 jaar. Dat de geboorte van Jezus voorzegt is door Jesaja zegt toch ook niet dat wij daar nu nog steeds op zouden moeten wachten toch ?

Jezus zei dat het hele oude systeem nabij de verdwijning was, hoewel velen dit zullen betwisten omdat ze niet willen erkennen dat wij niet onder de wet vallen, dus laat staan dat wij ons moeten gaan gedragen als Joden. De uitwerking van het offer van Jezus is dat de tempel nooit meer nodig is, doordat God nu in de gelovigen zelf woning heeft geaakt. De wet is niet meer nodig omdat de Heilige Geest en het Woord ons de vrijheid in Christus hebben laten zien. Tienden geven is niet meer de norm want alles wat ik heb behoord aan God toe. Een rustdag is niet meer nodig omdat wij alle dagen mogen rusten IN Hem, terwijl we werken.

Het adderengebroed, de witgekalkte graven, die worden gewoon synagoge van satan genoemd, ze noemen zich joden maar ze zijn het niet.

Yoshi

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Yoshi » 26 aug 2019 17:34

Cathy schreef:Wanneer stop je daarmee ereunao? Dat is echt zo langzamerhand een gepasseerd station.
Zelfs de voorzitter van de GB wees het in een recente preek van de hand. Wat wil je nog meer?

Daar stopt hij niet mee. Je hebt en houdt altijd mensen die hun levenswerk maken van de strijd tegen iets wat hun niet zint. Zij zullen geen vrede vinden.

ereunao

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor ereunao » 26 aug 2019 20:28

Ik meen dat het woord pretirist hier ook al voorbij gekomen is. Die naam zul je wel net zo min willen dragen als verv-leer. Maar dit is er toch wel nauw aan verwant! Want die zeggen ook dat met de komst van Jezus alles vervuld is en wij dus nu al op de n.aarde leven.Je moet het alleen leren zien en dan is het ook zo. Jouw redenering komt op hetzelfde neer: In het jr 70 zou het voor het grootste deel, al vervuld zijn! Nu heeft deze arde al heel wat voorproefjes van de Dag de Heeren gekend, maar dat neemt niet weg dat de eigenlijke dag nog in de toekomst ligt. Want zulke ontzettende kosmische rampen als er onder de zeven zegels beschreven worden zijn er nog nooit geweest. En Jezus zegt daarvan dat zij daarna ook nooit meer zijn zullen. zie Mark.13:19 : 19 ‘Want die dagen zullen zulke verdrukking zijn, welker gelijke niet geweest is van het begin der schepselen, die God geschapen heeft, tot nu toe, en ook niet zijn zal’. En nu wil jij dus beweren dat die al geweest zijn. En Jezus zegt ook dat Hij TERSTOND na die verdrukking komen zal (Matt.24:29 ) dan is die wederkomst dus ook al verleden tijd! En zo zou ik nog wel even door kunnen gaan; het is allemaal zo ongerijmd als het maar kan!
Want als de G.V. in de jaren 66-70 geprojecteerd worden dan dan ook de wederkomst in het jr 70

Veendam:
Jezus zei dat het hele oude systeem nabij de verdwijning was, hoewel velen dit zullen betwisten omdat ze niet willen erkennen dat wij niet onder de wet vallen, dus laat staan dat wij ons moeten gaan gedragen als Joden. De uitwerking van het offer van Jezus is dat de tempel nooit meer nodig is, doordat God nu in de gelovigen zelf woning heeft geaakt. De wet is niet meer nodig omdat de Heilige Geest en het Woord ons de vrijheid in Christus hebben laten zien. Tienden geven is niet meer de norm want alles wat ik heb behoord aan God toe. Een rustdag is niet meer nodig omdat wij alle dagen mogen rusten IN Hem, terwijl we werken.


Het oude systeem is idd. vervallen, alles is nieuw geworden. Er is in het millennium dan ook geen sprake van terugkeer tot het oude. De verschillen met de Mozaische Torah bewijzen dit duidelijk. Scrol maar even naar boven dan kun je dat duidelijk zien. Hier een citaat: ‘Ook lezen wij van geen Hogepriester en van geen voorhangsel, want dat is gescheurd Math.27:51. 51: ‘. En zo zou er nog veel meer te noemen zijn. Al deze verschillen bewijzen duidelijk dat het feit dat Christus gekomen is en het offer gebracht heeft in deze offerdiensten duidelijk verdisconteerd is. Maar jij gaat helemaal uit van het standpunt der Gemeente, maar dat is daarom nog niet waar voor Israël en de volken op aarde. Ook hier weer dus die Kerk i.p.v. Israël- gedachte. En dan vind men het nog vreemd als ik daarop blijf wijzen als de diepste oorzaak van al deze verwarring en niet begrijpen en recht verstaan van de Schrift! gr: ereunao

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Veendam » 26 aug 2019 21:36

ereunao schreef:Ik meen dat het woord pretirist hier ook al voorbij gekomen is. Die naam zul je wel net zo min willen dragen als verv-leer. Maar dit is er toch wel nauw aan verwant! Want die zeggen ook dat met de komst van Jezus alles vervuld is en wij dus nu al op de n.aarde leven.Je moet het alleen leren zien en dan is het ook zo. Jouw redenering komt op hetzelfde neer: In het jr 70 zou het voor het grootste deel, al vervuld zijn! Nu heeft deze arde al heel wat voorproefjes van de Dag de Heeren gekend, maar dat neemt niet weg dat de eigenlijke dag nog in de toekomst ligt. Want zulke ontzettende kosmische rampen als er onder de zeven zegels beschreven worden zijn er nog nooit geweest. En Jezus zegt daarvan dat zij daarna ook nooit meer zijn zullen. zie Mark.13:19 : 19 ‘Want die dagen zullen zulke verdrukking zijn, welker gelijke niet geweest is van het begin der schepselen, die God geschapen heeft, tot nu toe, en ook niet zijn zal’. En nu wil jij dus beweren dat die al geweest zijn. En Jezus zegt ook dat Hij TERSTOND na die verdrukking komen zal (Matt.24:29 ) dan is die wederkomst dus ook al verleden tijd! En zo zou ik nog wel even door kunnen gaan; het is allemaal zo ongerijmd als het maar kan!
Want als de G.V. in de jaren 66-70 geprojecteerd worden dan dan ook de wederkomst in het jr 70


Het kan mij helemaal niks schelen hoe mensen mij noemen dus wil je mij ketter noemen of dwalende zoals je vaker gedaan hebt dan moet je dat zelf weten, het glijdt gewoon van mij af en ik zit er niet mee.
Dus wil je mij pretarist noemen dan moet je dat ook helemaal zelf weten.
Het is heel goed moeglijk dat die verdrukking al geweest zou zijn in de periode 67-70 AD.
Nee nergens heb ik gezegt dat we al op de nieuwe aarde leven dat komt nog.
En nee Jezus is ook niet al teruggekomen Hij komt nog op de wolken en ieder oog zal Hem zien.
Jezus spreekt op dezelfde wijze als de profeten, namelijk in 1 regel een stuk geschiedenis die snel komt en de rest van het vers wat over vele jaren zal komen nog, maar ondanks alles komt dat nog gewoon.
Hier net zo, namelijk terstond na de verdrukking zal de zon verduisterd worden.......
en dan.....sterren zullen van de hemel vallen
en dan...... de machten der hemelen zullen wankelen
en dan.......zal het teken van de Zoon des mensen verschijnen aan de hemel
en dan......zullen alle stammen der aarde zich op de borst slaan
en........ zij zullen de Zoon des mensen zien komen p de wolken des hemels.

Zie hoeveel er tussen zit met EN DAN .......

Die rampen zoals beschreven onder de 7 zegels zijn beschrijvingen die Johannes verwoord heeft met zijn woorden die passend waren in zijn tijd.
Dat hoeven niet de woorden te zijn die wij zouden gebruiken als wij hetzelfde zouden zien nu in het heden.

Jezus is naar de Vader gegaan om ons de Heilige Geest te zenden en nu is het aan ons om te doen wat Jezus deed en te zijn voor de mensen zoals Jezus en nu dus doen wat Hij deed.
Jezus Zelf komt nog maar nu zijn de gelovigen aangesteld om namels Jezus op te treden hier in deze wereld, totdat het volk Israel roept: Barach Haba Heshem Adonia, en DAN komt Jezus terug op de wolken !



ereunao schreef:Het oude systeem is idd. vervallen, alles is nieuw geworden. Er is in het millennium dan ook geen sprake van terugkeer tot het oude. De verschillen met de Mozaische Torah bewijzen dit duidelijk. Scrol maar even naar boven dan kun je dat duidelijk zien. Hier een citaat: ‘Ook lezen wij van geen Hogepriester en van geen voorhangsel, want dat is gescheurd Math.27:51. 51: ‘. En zo zou er nog veel meer te noemen zijn. Al deze verschillen bewijzen duidelijk dat het feit dat Christus gekomen is en het offer gebracht heeft in deze offerdiensten duidelijk verdisconteerd is. Maar jij gaat helemaal uit van het standpunt der Gemeente, maar dat is daarom nog niet waar voor Israël en de volken op aarde. Ook hier weer dus die Kerk i.p.v. Israël- gedachte. En dan vind men het nog vreemd als ik daarop blijf wijzen als de diepste oorzaak van al deze verwarring en niet begrijpen en recht verstaan van de Schrift! gr: ereunao


Dus een tempel is ook niet meer nodig maar die wil jij zo graag hebben om God in te laten wonen, maar God wil niet wonen in een huis met handen van mensen gemaakt maar in de mens zelf, en dan wil je God weer naar een stenen gebouw terugzetten.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten