Nieuw in het geloof - is het voor mij?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nieuw in het geloof - is het voor mij?

Berichtdoor MoesTuin » 13 aug 2019 09:07

WendyLaan schreef:Goedendag,
Ik ben een jonge vrouw van 35 en geloof in mijn hart van kinds af aan in God (ik ben niet met een geloof opgevoed). Al enkele jaren heb ik de behoefte nader tot God te komen, hem beter te leren kennen.
(....)



Beste Wendy
Mooi om te lezen van je zoektocht naar de Heer en Zijn trekkende kracht hierin.
De Heere Jezus heeft alle mensen van harte lief en het is aan de mens om die Liefde van de Heer in geloof van harte (is met het hart) in geloof aan te nemen.
Het Geloof en de relatie met de Heer is voor iedere christen verschillend en uniek dus vergelijk jou relatie en geloof in en met de Heer vooral niet met de ander.
Allereerst gaat het om jou relatie die jij hebt met God...
Er zijn vele ondersteunende middelen hiernaast waarvan je de kerkgang al benoemde.
Er zijn veel verschillende kerken en sommigen hebben ook weer geheel eigen regeltjes wat het weer verwarrend kan maken als nieuwkomer.

Zoek een kleine open gemeenschap, (bij een grote gemeenschap "verdrink" je al snel)
Onze gemeente die o.a open staat voor buitenstaanders heeft elke maand een laagdrempelige kerkdienst.
Maar ook het bezoek van een zangdienst of andere bijeenkomst zal je verrijken wellicht net ook waar jou interesse en behoefte hierin liggen.

Zelf ben ik vroeger in mijn zoektocht naar God in een kleine gereformeerde kerk vrijgemaakt terecht gekomen (via wonderlijke wegen geleid) en dat was een kleine gemeenschap die zonder oordeel mij opnam en dat was een warm " geloofsbad"

Omdat God verder met mij ging ben ik op den duur daar ook weer vertrokken, maar die periode vergeet ik nooit weer.....Dat is zo bepalend geweest omdat ik daarvoor enkel een door de kerk gepresenteerde wettisch en afstandelijke God kende die mij vast niet zag staan....en daar ben in toen ook vertrokken in mijn jonge jaren...
Maar God liet mij niet los


En alles werd anders in die kleine kerkelijke gemeente waar God mij heen leidde, via via via, maar ik kwam daar....

De Liefde en de Vrede van een Rechtvaardige God zijn toen als een zaadje in mijn hart genesteld en nu gegroeid in een onvolwaardelijk geloof en vertrouwen enkel in de Heer Jezus....

Juist ook buiten de kerken is de Heer te vinden, je kan met Hem 24h per dag terrecht en vrijuit praten in een Levende Relatie met Hem in de natuur of waar dan ook want iedereen en ook Wendy mag komen in Vaders armen en ik geef je onderstaande woorden mee en wens je een warm welkom toe in het Leven met de Heer en je zoektocht en ontdekkingen hierin en Zijn leiding....

Stilte van Kithara is ook zo mooi en de tekst zeker!



In het midden van de nacht,
Heer, fluister ik Uw Naam heel zacht.
Want U neemt mij aan zoals ik ben;
U kent mij zoals niemand kent.
Ik ben bang, Heer, want de nacht is kil en koud,
zo benauwd,
ik hoor alleen maar stilte.

De mensen gaan gewoon maar door,
er is niemand die mij hoort,
niemand die mij verwarmen kan.
Heer, wat duurt de nacht ontzettend lang,
want ik zie geen ster aan de donkere hemel staan
en zelfs geen maan,
ik hoor alleen maar stilte.

Maar in de stilte zegt U mij:
"Mijn lieve kind, Ik ben dichtbij.
In de stilte zal ‘k bij je zijn,
met je delen in je angst en pijn.
Door te zwijgen zal je horen wat Ik wil.
Wees daarom stil;
Ik spreek tot jou in stilte."

Dank U Heer dat ik nu weet:
dat U nimmer mij vergeet,
dat door zwijgen ik spreken kan,
dat door luist'ren ik horen kan,
dat de stilte waardevol kan zijn.
U vult mij met Uw Woord in stilte.

Is de nacht dan nu voorbij?
Nam U mijn angst weg van mij?
Ja de stilte is anders stil,
de nacht is koud maar niet meer kil.
En ik weet nu dat hier in de stilte,
Gods woorden juist aanwezig zijn.
U spreekt tot mij,
dank U voor de stilte.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nieuw in het geloof - is het voor mij?

Berichtdoor Marnix » 13 aug 2019 23:38

elbert schreef:De Nederlandse tong is wat dat betreft het beste.
"wij horen hen in onze talen (letterlijk in het grieks: tongen) de grote werken Gods spreken." (Hand. 2:11)


Precies. Niet dat ik tegen andere vormen van tongentaak ben (vreemde klanken) maar als dat van de Geest komt geeft Hij vast ook wel iemand de gave om dat te kunnen vertalen tot opbouw van alle aanwezigen. En zo niet, laat ze dan gewoon Nederlands praten ja ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nieuw in het geloof - is het voor mij?

Berichtdoor coby6 » 14 aug 2019 00:48

Marnix schreef:Ik heb het zelf een keer gehad, dat ongeveer iedereen in tongen ging bidden en ik stond daar als bezoeker. En niemand die maar iets uitlegt. Dan voel je je wel echt een buitenstaander en wat Paulus uitlegt in 1 Cor 14 is me toen wel heel duidelijk geworden.

Maar goed, we dwalen wat af, zullen we het hierbij laten?

Bij ons deden we het alleen in een bidstond, waar iedereen in tongen bad. Zodra daar anderen kwamen, baden we ook daar gewoon in het Nederlands. In de zondagsdienst sowieso niet. Niet alle evangelische of pinksterkerken doen dat, tongentaal zonder vertolking tijdens een dienst.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nieuw in het geloof - is het voor mij?

Berichtdoor MoesTuin » 14 aug 2019 00:53

Nou inderdaad, dat spreken in tongen zoals dat schijnt te gebeuren ben ik ook allergisch voor.
Iedereen spreekt toch met zijn of haar tong denk ik dan....
maar goed...ander topic wellicht, ben ook een nuchter eenvoudig type 8)
Ik kan trouwens ook zonder tong spreken, in gedachten, dan kan ik ook overleggen en spreken met de Heer...
Hoe zou dat genoemd worden, net als Maria wellicht die alles wat ze hoorde overleggende die woorden in haar hart.....
Ik ga slapen ik ben moe, ik logde in voor een ander topic waar ik op moest antwoorden en ben nu weer hier belandt, Truste!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten