Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 01 aug 2019 17:52

Plus het versterkt het idee dat met name homo's alles wat beweegt meteen proberen te bespringen.

Wat trouwens ook weer grappig is: mannen die zich meteen superoncomfortabel voelen als ze zouden weten dat een homo hen aantrekkelijk vindt, maar die zich niet kunnen voorstellen dat vrouwen zich ongemakkelijk kunnen voelen als ze hen laten merken hen aantrekkelijk te vinden... =D>
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 aug 2019 19:28

K80 schreef:
Net of mannen van wat bloot gelijk beginnen te steigeren. Overdreven gedachtes

Precies, we zijn geen puber meer. :mrgreen:
Mortlach schreef:Plus het versterkt het idee dat met name homo's alles wat beweegt meteen proberen te bespringen.
inderdaad. Ik begrijp dat totaal niet.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 aug 2019 22:15

En nog een kijktip, het is tenslotte Pride week.

Pisnicht the Movie werd vanavond uitgezonden, over schelden met het woord homo en de grens tussen humor en kwetsen.

Ik vond het een heel goede film die heel duidelijk maakt welke sentimenten er leven en hoeveel impact die sentimenten kunnen hebben op jonge homo's.

Er waren voor mij veel herkenbare verhalen.

Nicolas Veul ging ook nog even langs in een voetbalkleedkamer. Dat leverde een heel interessant gesprek op.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 01 aug 2019 23:12

Tante Pollewop schreef:Precies, we zijn geen puber meer. :mrgreen: inderdaad. Ik begrijp dat totaal niet.


Een hoop voetballers zijn nog wel wel halve pubers ;-) zoek maar een keer op voetbal homo douchen. Dan kom je een hoop verhalen tegen, ook van voetballers, die dat een vreemd idee vinden. Triest maar waar, de mannelijke voetbalwereld is enorm homofoob. (De vrouwelijke voetbalwereld gelukkig niet). En nee natuurlijk zijn niet alle mannen zo. Maar dat het internet bomvol staat met naakt en mensen er massaal naar op zoek gaan zegt wel wat. Ik zag deze week half een aflevering van “ik vertrek” van mensen die een naturistencamping in Slovenie begonnen en die hadden al snel af en toe last van gluurders. Genoeg mensen die wel geobsedeerd zijn daardoor. Alleen jammer als die dat dan ook op anderen (en dan vooral op niet-hetero’s) en projecteren.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor naamloos » 02 aug 2019 07:39

K80 schreef:Net of mannen van wat bloot gelijk beginnen te steigeren. Overdreven gedachtes

Misschien kun je je beter afvragen waar die overdreven gedachtes vandaan komen.
Zit je bijvoorbeeld op een terrasje vlak bij een mannentafeltje, en commentaar over het uiterlijk van voorbijlopende vrouwen is niet van de lucht. De mooie of minder mooie dingen worden besproken en gekeurd, plus wat ze er wel of niet mee zouden willen doen.
Of als je lekker loopt te winkelen ofzo wordt je nagekeken, nagefloten of nageroepen.
Of op een verjaardagsfeestje mag je aanhoren dat er lekkere wijven op het strand waren, maar dat ze niet snappen dat die hangtietwijven zich topless durven te vertonen enzo. En dan heb ik het absoluut niet alleen over pubers.
En ook al beginnen ze niet gelijk 'te steigeren' op momenten dat er wat bloots te zien valt, blijkbaar blijven te plaatjes wel hangen om op een later moment besproken te worden, grappen over te maken en weet ik wat meer.
Ik zeg niet dat alle mannen dat doen, maar al zou het maar 10% van de mannen zijn (volgens mij ben ik dan best optimistisch) dan ga ik er vanuit dat er ook 10% van zulk soort lui onder de douche staan.
En aangezien zij van zichzelf weten hoe ze in elkaar zitten en reageren, kan ik begrijpen dat ze zich wat ongemakkelijk voelen bij het douchen als er homo's bij staan. Iets met projectie en een vertaalslag.
Dat ligt uiteraard niet aan de homo's, net zo min als dat het aan de eventuele 'preutsheid' van vrouwen ligt als ze niet gemengd willen douchen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor lekkerbek » 02 aug 2019 11:37

@naamloos, ik denk dat ik het aankijken niet waard ben, ik ben in ieder geval nooit nagefloten op straat of op een terrasje. Maar ik kleed me niet met een te korte rok of met een te laag decolleté, ik houd hier niet van en ik wíl ook niet nagefloten worden.
Ook heb ik nog nooit zulke taal op verjaardagen gehoord, ook niet door pubers. Nu weet ik uiteraard niet wat ze onderling zeggen, maar de gesprekken op verjaardagen zijn in ieder geval van een wat hoger niveau dan platvloerse taal. Wonen we in t zelfde land???? Of een andere familie en vriendenkring? Ik zou me bij zulke verjaardagen niet thuis voelen!

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor coby6 » 02 aug 2019 12:35

lekkerbek schreef:@naamloos, ik denk dat ik het aankijken niet waard ben, ik ben in ieder geval nooit nagefloten op straat of op een terrasje. Maar ik kleed me niet met een te korte rok of met een te laag decolleté, ik houd hier niet van en ik wíl ook niet nagefloten worden.
Ook heb ik nog nooit zulke taal op verjaardagen gehoord, ook niet door pubers. Nu weet ik uiteraard niet wat ze onderling zeggen, maar de gesprekken op verjaardagen zijn in ieder geval van een wat hoger niveau dan platvloerse taal. Wonen we in t zelfde land???? Of een andere familie en vriendenkring? Ik zou me bij zulke verjaardagen niet thuis voelen!

Misschien loop je gewoon rond in spijkerbroeken en ontmoet je lui met een opleiding of christenen. Ik heb een keer m'n baan opgezegd na een week omdat ik dat gewauwel zat werd. M'n ex was zo dom om te zeggen dat ik er representatief uit moest zien. Jurk (niet kort of iets te zien) en dameskleren. In de loop van de week liep ik erbij als een boerenpummel, maar zelfs dat hielp niet, dus ging ik maar weg. Bij deze baan zijn ze hoogopgeleid en niemand is daar raar.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor coby6 » 02 aug 2019 13:13

naamloos schreef:Misschien kun je je beter afvragen waar die overdreven gedachtes vandaan komen.
Zit je bijvoorbeeld op een terrasje vlak bij een mannentafeltje, en commentaar over het uiterlijk van voorbijlopende vrouwen is niet van de lucht. De mooie of minder mooie dingen worden besproken en gekeurd, plus wat ze er wel of niet mee zouden willen doen.
Of als je lekker loopt te winkelen ofzo wordt je nagekeken, nagefloten of nageroepen.
Of op een verjaardagsfeestje mag je aanhoren dat er lekkere wijven op het strand waren, maar dat ze niet snappen dat die hangtietwijven zich topless durven te vertonen enzo. En dan heb ik het absoluut niet alleen over pubers.
En ook al beginnen ze niet gelijk 'te steigeren' op momenten dat er wat bloots te zien valt, blijkbaar blijven te plaatjes wel hangen om op een later moment besproken te worden, grappen over te maken en weet ik wat meer.
Ik zeg niet dat alle mannen dat doen, maar al zou het maar 10% van de mannen zijn (volgens mij ben ik dan best optimistisch) dan ga ik er vanuit dat er ook 10% van zulk soort lui onder de douche staan.
En aangezien zij van zichzelf weten hoe ze in elkaar zitten en reageren, kan ik begrijpen dat ze zich wat ongemakkelijk voelen bij het douchen als er homo's bij staan. Iets met projectie en een vertaalslag.
Dat ligt uiteraard niet aan de homo's, net zo min als dat het aan de eventuele 'preutsheid' van vrouwen ligt als ze niet gemengd willen douchen.

Toen ik 18 was, was ik zo intelligent om om 11 uur 's avonds te gaan racefietsen in het bos. Kwam een verkrachter tegen, die niets meer dorst, lol hij werd doodsbang, toen ik zei: God is hierrrrrr. Hij kan u daarvan wel genezen hoor. Hij ging altijd naar de sauna.
Turks meisje van m'n werk ging met die vrouwen van m'n werk naar de sauna. Kind doe nou niet. No way dat ik mee ging. Gaat er zo'n vieze vent tegen haar aan zitten, want ze was hartstikke knap. Gekkenhuis. Ze ging nooit meer.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor naamloos » 02 aug 2019 13:35

lekkerbek schreef:@naamloos, ik denk dat ik het aankijken niet waard ben, ik ben in ieder geval nooit nagefloten op straat of op een terrasje. Maar ik kleed me niet met een te korte rok of met een te laag decolleté, ik houd hier niet van en ik wíl ook niet nagefloten worden.
Ook heb ik nog nooit zulke taal op verjaardagen gehoord, ook niet door pubers. Nu weet ik uiteraard niet wat ze onderling zeggen, maar de gesprekken op verjaardagen zijn in ieder geval van een wat hoger niveau dan platvloerse taal. Wonen we in t zelfde land???? Of een andere familie en vriendenkring? Ik zou me bij zulke verjaardagen niet thuis voelen!


Prettig voor jou dat jij niet bent als zij, dat je een betere familie hebt dan ik met gesprekken op hoger niveau.
Ook fijn voor je dat je dergelijke taal altijd bent misgelopen, wonen we in hetzelfde land???
Oja, sommige refo's hebben de neiging zich terug te trekken. Refo scholen en als het meezit een refo werkkring en een refo partner.
Dat mag allemaal hoor, maar buiten het refowereldje gaat het er vaak een tikkie anders aan toe.
Overigens draag ik vrijwel altijd een spijkerbroek, en mn voorkant hangt ook niet overboord.

Het ging over gemengd douchen, én over het feit dat er mannen zijn die het ongemakkelijk vinden als ze tegelijk met homo's douchen.
Mijn punt was alleen maar dat heteromannen, die de dingen zeggen die jij nooit hoort omdat jij uit betere kringen komt, er blijkbaar vanuit gaan dat homomannen misschien wel net zo over hen praten en denken als zij over vrouwen.
En dan lijkt me de oplossing niet om homo's te weren, maar het eigen respectolze gedrag te veranderen.
Bij mij wil het er niet zo in dat ze bang zijn om besprongen te worden in een volle doucheruimte met heteromannen in de meerderheid.

Ik vind het helemaal niet overdreven dat Chaya er voor koos om thuis te gaan douchen ipv gemengd (al weet ik niet of ze dat deed om de dingen die ik net opnoemde). Maar dat maakt niet uit. Ook al had ze een andere reden, ze is daar volkomen vrij in.
Iets is niet 'overdreven' omdat de ander daar toevallig anders over denkt en het anders ziet en ervaart.
Ik hou er nooit zo van jezelf als maatstaf te nemen.
Als het werkelijk zo overdreven was zouden er heus geen aparte mannen en vrouwen kleed en doucheruimtes zijn.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Chaya » 02 aug 2019 15:28

K80 schreef:Omkleden moet toch prima kunnen. Gebeurd wel in meer beroepen zoals in het ziekenhuis.
Neem aan dat je dan een normaal ondergoed aan hebt en niet je meest sexy kanten lingerie ;)
Net of mannen van wat bloot gelijk beginnen te steigeren. Overdreven gedachtes

O ja? Want dat zei ik nl niet!
Chaya schreef:Er was maar 1 kleedkamer. We waren gemiddeld met 3 meiden, soms 1 meer soms 1 minder, maar wij gingen niet mee de douche in.
Het omkleden was geen enkel probleem.
Er is nooit iets gebeurd, ook niet in de vorm van opmerkingen e.d.

Mijn moeder leerde ons: de kroon is eerder van je hoofd afgehaald dan er weer op gezet.
Chaya schreef:Maar douchen vonden wij een brug te ver en dat deden we dus thuis.

Sommige mannen waren getrouwd, of hadden een relatie. En dan geeft het geen pas om dan met hen onder de douche te gaan staan.
Dat zou mijn dochter nu ook niet doen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Chaya » 02 aug 2019 15:32

naamloos schreef:
Ik vind het helemaal niet overdreven dat Chaya er voor koos om thuis te gaan douchen ipv gemengd (al weet ik niet of ze dat deed om de dingen die ik net opnoemde). Maar dat maakt niet uit. Ook al had ze een andere reden, ze is daar volkomen vrij in.
Iets is niet 'overdreven' omdat de ander daar toevallig anders over denkt en het anders ziet en ervaart.
Ik hou er nooit zo van jezelf als maatstaf te nemen.
Als het werkelijk zo overdreven was zouden er heus geen aparte mannen en vrouwen kleed en doucheruimtes zijn.

Het was een ouder gebouw, later is die sportaccommodatie verbouwd en gemoderniseerd en kwamen er gescheiden kleedkamers en doucheruimtes.
Mijn moeder was destijds ook niet zo blij toen ze hoorde dat er maar 1 kleedkamer was, maar het was gewoon een hechte vriendengroep. Ik had in die tijd meer vrienden dan vriendinnen. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor lekkerbek » 02 aug 2019 16:26

Nee hoor ik heb niet de regoscholen doorlopen en heb ook geen refowerkkring, sterker, ik werk midden in Amsterdam, heb heel veel onkerkelijke collega's.
En nee ik bedoel niet dat ik in betere kringen verkeer, ik vond het alleen overdreven wat je zei, net of iedere groep mannen op een terrasjes zitten te fluiten naar vrouwen etc. Ik hoor dat nooit en hoor van collega's ook nooit zulke verhalen.

Douchen zou ik ook niet gemengd doen, zou ook niet naar sauna's gaan. Ik ben best preuts wat dat betreft.
Maar collega's doen dat wel, zij zeggen dat het daar respectvol aan toe gaat. Maar na t sporten ga ik ook liever thuis douchen dan gemengd.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Tante Pollewop » 02 aug 2019 16:29

O, ik vind dit ook helemaal niet vreemd hoor Chaya.

Maar de parallel tussen gemengd douchen man/vrouw en gemengd douchen he/ho vind ik wel apart. Straks moeten er overal nog 8 verschillende douches komen.

Of is de toekomst genderneutraal douchen? :mrgreen:

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor naamloos » 02 aug 2019 16:35

lekkerbek schreef: ik vond het alleen overdreven wat je zei, net of iedere groep mannen op een terrasjes zitten te fluiten naar vrouwen etc. Ik hoor dat nooit en hoor van collega's ook nooit zulke verhalen.
Dan moet je beter lezen:
naamloos schreef:Ik zeg niet dat alle mannen dat doen, maar al zou het maar 10% van de mannen zijn (volgens mij ben ik dan best optimistisch) dan ga ik er vanuit dat er ook 10% van zulk soort lui onder de douche staan.
Overigens heb ik het normaal gesproken ook niet over zulk soort verhalen. Het liep hier toevallig zo vanwege de douche-kant die het topic opging.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor coby6 » 02 aug 2019 18:17

.
Laatst gewijzigd door coby6 op 02 aug 2019 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten