Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 30 jul 2019 10:43

Tante Pollewop schreef:Een paar weken terug ging het nog over de uitgedoste en vooral extravagante en naakte homo's op de Canal Parade.
De Volkskrant heeft uitgezocht hoeveel (half) naakte mensen mensen er daadwerkelijk op de boten staan:

Citaat:
Het aantal deelnemers en hun outfits blijken nergens geregistreerd te staan. Dus bekeek de Volkskrant de televisieregistratie van vorig jaar om alle zichtbare deelnemers op de 82 boten te tellen. Daarnaast turfden we op de categorie ‘string’, ‘leer’ en ‘bloot bovenlijf’. De honderdduizenden mensen die aan de kades naar de botenparade kwamen kijken hebben we uiteraard niet meegeteld.

0,32 procent
Wat blijkt? Van de 6.162 mensen die op de boten meevoeren droegen twintig mannen en een enkele vrouw zichtbaar een string, waarmee, met of zonder andere kledingstukken, blote billen bedoeld worden. Dat is 0,32 procent van het totaal. Zeker 48 mensen (0,78 procent) hadden zich in leer gestoken en 401 opvarenden (6,51 procent) stond met een ontbloot bovenlijf al dan niet te dansen op een boot – daarvan droegen de meesten ook een string. Kanttekening: het was niet altijd bij iedereen goed te zien wat ze aanhadden.

In de botenparade voeren acht boten mee met één persoon in string aan boord. Op vier andere boten stonden twee tot vijf mannen in string. Op nog eens acht boten stonden opvarenden in leren kleding. Meer dan de helft van de boten, 47 in totaal, had een enkeling of een groepje mensen mee met ontbloot bovenlijf. De Mister B. Leatherboat (98 opvarenden) was relatief het sterkst vertegenwoordigd qua aantal mensen in leer (20) en bloot bovenlijf (68).

Bron: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... b9118141e/


Verbaast me dat het zo weinig is maar dat heeft denk ik ook te maken met beeldvorming vanuit de media. Die laten toch vaak foto’s van de extremen zien. Net als wanneer er een artikel over Opwekking of de EO Jongerendag ergens staat, er altijd een foto bij staat van iemand die met ogen dicht en twee handen in de lucht vol overgave aan het aanbidden is ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor MoesTuin » 30 jul 2019 10:52

coby6 schreef:Oh ja lol. Die berichten zijn gewist. Nee dat was een vergissing en direct weer uit. Zijn vriend die nu niet meer zijn vriend is waarschuwde me dat het een notoire vreemdganger was. Daarom was ie ook gescheiden. Zijn eigen familie heeft zijn exvrouw geholpen van 'm af te komen. Ik weet ook niet met dat hertrouwen. Misschien is het ook wel best. Nu ga ik misschien met een Amerikaan trouwen, want die heeft een huis en ik ben de 2 kamerflat zat met die zanikbuuf die zanikt als je 1 dag thuis blijft door de hitte en een zwembad opzet. Eeuwige geeiste zwijgzaamheid daar. En hij is z'n criminele buren zat. Maar hoogstwaarschijnlijk blijf ik lekker alleen. Hij is gezellig om mee te beppen en lekker ver weg.
Een penvriend is toch ook leuk. Altijd dat getrouw. Geeft niks dan ellende.


Mocht het er toch van komen Coby, ik zou mooi trouwen in een opblaaskerk dan.....

https://www.hetkrantje-online.nl/nieuws ... d-honaert-

Mocht je je alsnog bedenken, prik je uhm ter plekke lek... <|:)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor coby6 » 30 jul 2019 13:10

MoesTuin schreef:Mocht het er toch van komen Coby, ik zou mooi trouwen in een opblaaskerk dan.....

https://www.hetkrantje-online.nl/nieuws ... d-honaert-

Mocht je je alsnog bedenken, prik je uhm ter plekke lek... <|:)

:lol:

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor coby6 » 30 jul 2019 13:14

pindas83 schreef:Ja heel herkenbaar Coby. Ik denk dat iedereen hier wel regelmatig met deze dingen bezig is.
Wel/niet trouwen, direct hertrouwen met iemand van internet, verhuizen naar Amerika, burenruzies uitvechten met criminelen...
:-oo

Nee die zitten lekker in een huis met een tuin zonder zeurbuuf en zo'n partner die 'm niet peert. Degene die het huis injat, meestal vrouwen, zit lekker. De ander die werkt mag naar een caravan. Die man woonde in een leuke buurt 60 jaar, maar het is een hood geworden. Klep er al mee sinds 2015. Die zit altijd maar alleen met een kat. Hij weet niet hoe ie een vliegtuig moet nemen, dus storen zal ie me niet.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor coby6 » 30 jul 2019 13:29

Een keer zei zo'n vent op een amerikaans forum (waar ik hem tegen kwam) er wat van dat ik iemand zocht. Die aso zit al z'n hele leven met hetzelfde mens. Ik zei: dump je vrouw dan en kijk eens hoe rustig en normaal ze zal zijn. Domme lui. Ga zelf alleen zitten.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Tante Pollewop » 30 jul 2019 16:15

off topique-smile

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor benefietdiner » 31 jul 2019 08:26

Keiharde clash om homo-uitspraken Johan Derksen.

Afgezien van het Bijbelse standpunt zou Johan Derksen zomaar de Nashville-verklaring zou kunnen ondertekenen.

https://www.telegraaf.nl/video/36413075 ... an-derksen

Trouwens...... waarom zou Johan Derksen zo niet mogen denken volgens Ellie Lust.
Ik ben het op dit punt met Johan eens dat Homo's nogal in de zielige hoek kruipen.
Het is en blijft een onnatuurlijk situatie Homo zijn en dat voelen hetero's, zo als ik en Johan heel goed aan.
Homo's zijn er en mogen er zijn maar het is en blijft afwijkend. De natuur (karakter aard) spreekt in deze.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 31 jul 2019 09:14

benefietdiner schreef:Keiharde clash om homo-uitspraken Johan Derksen.

Afgezien van het Bijbelse standpunt zou Johan Derksen zomaar de Nashville-verklaring zou kunnen ondertekenen.

https://www.telegraaf.nl/video/36413075 ... an-derksen

Trouwens...... waarom zou Johan Derksen zo niet mogen denken volgens Ellie Lust.
Ik ben het op dit punt met Johan eens dat Homo's nogal in de zielige hoek kruipen.
Het is en blijft een onnatuurlijk situatie Homo zijn en dat voelen hetero's, zo als ik en Johan heel goed aan.
Homo's zijn er en mogen er zijn maar het is en blijft afwijkend. De natuur (karakter aard) spreekt in deze.


Dat het onnatuurlijk is kan en mag je vinden en daar valt best wat voor te zeggen, ook bijbels gezien. De vraag blijft dan alleen hoe je daarmee omgaat met die situatie, ongeacht of je vindt dat het onnatuurlijk is of niet. Er is sinds de zondeval heel veel onnatuurlijk, niet zoals het bedoeld was. Als je dat gaat benadrukken geef je mensen juist het idee dat ze anders zijn en voelen ze zich buitengesloten, geef je ze het idee dat ze niet bij de rest horen. Helemaal als je dan ook nog eens gaat benadrukken dat je zelf wel natuurlijk bent. En als ik dan kijk naar Jezus en hoe Hij met mensen omgaat en met wie Hij omgaat zie ik een totaal andere lijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 31 jul 2019 10:50

benefietdiner schreef:Trouwens...... waarom zou Johan Derksen zo niet mogen denken volgens Ellie Lust.
Ik ben het op dit punt met Johan eens dat Homo's nogal in de zielige hoek kruipen.
Het is en blijft een onnatuurlijk situatie Homo zijn en dat voelen hetero's, zo als ik en Johan heel goed aan.
Homo's zijn er en mogen er zijn maar het is en blijft afwijkend. De natuur (karakter aard) spreekt in deze.


Dat voelt deze hetero helemaal niet, dus spreek a.u.b. voor jezelf. En dat 'het is onnatuurlijk!' argument is ook niet zo heel sterk, aangezien kleren dragen, je eten koken en internetten dat ook zijn en daar doet niemand moeilijk over.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 31 jul 2019 10:55

De mensen die klagen dat homo's 'in de zielige hoek' kruipen, wil ik trouwens ook nooit meer horen over zogenaamde "christenvervolging" in China of Noord Korea. Dat gejammer altijd, die mensen passen zich maar gewoon een beetje aan en gaan niet onnatuurlijk de verkeerde religie aanhangen.

Geschokt? Mooi! Vraag je je dan ook even af waarom het bovenstaande schokkend is?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor johannes1 » 31 jul 2019 11:18

Wat natuurlijk een hele rare vergelijking is. De mensen in China en Noord Korea worden vanuit de staat vervolgd, opgesloten, gemarteld.

En hiervan is geen sprake bij homo's.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 31 jul 2019 11:25

johannes1 schreef:Wat natuurlijk een hele rare vergelijking is. De mensen in China en Noord Korea worden vanuit de staat vervolgd, opgesloten, gemarteld.

En hiervan is geen sprake bij homo's.


Niet meer nee, maar mensen die er nooit mee te maken hebben gehad, vergeten blijkbaar nogal gemakkelijk dat dat nog niet eens zo heel lang geleden is. De Stonewall riots in de VS waren in 1969. Verder is het geijkte voorbeeld Britse oorlogsheld Alan Turing die nadat hij een inbraak meldde bij de politie, de politie ontdekt dat hij homo is en de staat gaat over tot chemische castratie waardoor Turing uiteindelijk tot zelfmoord wordt gedreven. Pas in 1967 werd het in Engeland uit het strafrecht gehaald en in Ierland pas in 1993(!)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor johannes1 » 31 jul 2019 11:27

maar je geeft het zelf ook aan. Die tijd is voorbij. Konden we dat van de christenvervolging ook maar zeggen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 31 jul 2019 11:36

johannes1 schreef:maar je geeft het zelf ook aan. Die tijd is voorbij. Konden we dat van de christenvervolging ook maar zeggen.


Natuurlijk ben ik niet voor christenvervolging, maar het feit is dat je hier in Ierland nog geen 30 jaar geleden kon worden opgesloten om wie je was. Toen zat ik op de middelbare school! En om het recht om te mogen bestaan, is heel hard en heel lang gevochten. En nog steeds is het in veel plaatsen niet compleet omdat er nog steeds mensen zijn die homo's alleen tolereren zolang ze zich maar hetero gedragen. Het is verre van ondenkbaar dat als er niet continu voor bestaansrecht wordt gestreden, al die wetten en de bescherming zo weer zouden worden teruggedraaid, met alle gevolgen van dien.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor naamloos » 31 jul 2019 11:36

Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten