Opwekking 2019

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Chaya » 30 jul 2019 13:45

Veendam schreef:Filippus stuurde de kamerling niet terug naar Jeruzalem, maar het criterium was of ergens genoeg water was om in te dopen.
En ja, alle gelovigen zijn gewoon normaal bevoegd om te dopen omdat de opdracht voor alle gelovigen is.

Filippus was een apostel, een geroepene door Jezus zelf!
De discipelen kregen de opdracht om te dopen van hun Meester.
Bovendien was de situatie totaal anders, ten tijde van de eerste christenen.
Wij hebben nu kerken.
Op een strandje iemand onderdompelen is geen Heilige Doop.

Zoals Elbert eerder zei, op Urk zijn er ong. 20 kerken. Voor elck wat wils.
Die luxe had de kamerling niet!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Veendam » 30 jul 2019 13:53

Chaya schreef:Filippus was een apostel, een geroepene door Jezus zelf!
De discipelen kregen de opdracht om te dopen van hun Meester.
Bovendien was de situatie totaal anders, ten tijde van de eerste christenen.
Wij hebben nu kerken.
Op een strandje iemand onderdompelen is geen Heilige Doop.

Zoals Elbert eerder zei, op Urk zijn er ong. 20 kerken. Voor elck wat wils.
Die luxe had de kamerling niet!


Alle gelovigen zijn geroepenen, niemand is daar van uitgesloten.
Discipelen zijn navolgers van Jezus, dus alleen als je Hem niet wilt volgen ben je niet bevoegd om te dopen.
Maar stel dat iemand zegt ja k wil me laten dopen dan nog zeggen de meeste kerken gewoon van NEE, je moet eerst maar een jaar in de leer met catechesatie en als wij dan vinden dat jij genoeg weet van onze leer dan pas mag je door iemand van ons worden gedoopt.

Maar voor alsnog: Bijbels criterium 1 GELOOF, nummer 2 GENOEG WATER.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Chaya » 30 jul 2019 14:08

Veendam schreef:Alle gelovigen zijn geroepenen, niemand is daar van uitgesloten.
Discipelen zijn navolgers van Jezus, dus alleen als je Hem niet wilt volgen ben je niet bevoegd om te dopen.
Maar stel dat iemand zegt ja k wil me laten dopen dan nog zeggen de meeste kerken gewoon van NEE, je moet eerst maar een jaar in de leer met catechesatie en als wij dan vinden dat jij genoeg weet van onze leer dan pas mag je door iemand van ons worden gedoopt.

Dat is maar gedeeltelijk waar. In onze kerken wordt gekeken of iemand een zekere "basiskennis" heeft. In onze gemeente zijn de laatste jaren enkele volwassenen gedoopt. Degenen die zo uit de wereld getrokken waren, wilden zelf graag catechese volgen, omdat ze honger hadden naar het Woord en ze graag Schriftuitleg wilden hebben. Degenen die christelijk waren opgevoed maar later de kerk verlaten hebben en teruggekeerd zijn, hoefden niet eerst een heel traject te volgen.

Bovendien hebben we ook de opdracht om iemand niet te haastig de handen op te leggen, schrijft Paulus.
Je overtuigt me echt niet! Het is niet naar de Schriften.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Veendam » 30 jul 2019 14:16

Chaya schreef:Dat is maar gedeeltelijk waar. In onze kerken wordt gekeken of iemand een zekere "basiskennis" heeft. In onze gemeente zijn de laatste jaren enkele volwassenen gedoopt. Degenen die zo uit de wereld getrokken waren, wilden zelf graag catechese volgen, omdat ze honger hadden naar het Woord en ze graag Schriftuitleg wilden hebben. Degenen die christelijk waren opgevoed maar later de kerk verlaten hebben en teruggekeerd zijn, hoefden niet eerst een heel traject te volgen.

Bovendien hebben we ook de opdracht om iemand niet te haastig de handen op te leggen, schrijft Paulus.
Je overtuigt me echt niet! Het is niet naar de Schriften.


Basiskennis is dat er twee koninkrijken zijn en dat het Koninkrijk van God de plek van doelbestemming is voor ieder mens, en dat er maar 1 weg is om daar in binnen te gaan en dat is door Jezus. Door de dood en opstanding van Jezus werd de weg vrij gemaakt. Dat is de basiskennis, dus kan in 2 minuten.

Handen opleggen in het verband dat je nu noemt is wat betreft het aanstellen van leiders en verantwoordelijken voor mensen BINNEN de Gemeente, die wij tegenwoordig ouderlingen (oudsten) en diakenen noemen, die werden onder handoplegging aangesteld.
We moeten dus niet te haastig mensen aanstellen omdat deze mensen de rest moeten helpen op te groeien naar geestelijke volwassenheid.
Dat is dus heel iets anders dan dopen ja of nee.

Ik kan trouwens helemaal nergens in de Bijbel iets vinden dat iemand gedoopt wilde worden en dat de discipelen zeiden van nou, je moet eerst maar eens een hele tijd onderricht krijgen voordat we dat gaan doen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Chaya » 30 jul 2019 14:53

Veendam schreef:Basiskennis is dat er twee koninkrijken zijn en dat het Koninkrijk van God de plek van doelbestemming is voor ieder mens, en dat er maar 1 weg is om daar in binnen te gaan en dat is door Jezus. Door de dood en opstanding van Jezus werd de weg vrij gemaakt. Dat is de basiskennis, dus kan in 2 minuten.

Dat is niet DE basiskennis, dit is slechts de theorie die niets zegt.
Weet je hoe moeilijk het is om in het joods geloof ingewijd te worden trouwens?
Dat is ook geen kwestie van 2 minuten.

Degene die dit draadje gestart is, heeft het alleen maar gedaan om te porren en te stoken. Daar geniet hij van.
Zodra er nieuws is dat een dissident de refowereld weer even heeft opgeschud, zet hij dat hier neer.
Al dan niet gelardeerd met schrijfsels van een en dezelfde voorganger.
Inhoudelijk discussiëren is niet mogelijk, dat laat hij dan aan mensen zoals jij over.

Veendam schreef:Ik kan trouwens helemaal nergens in de Bijbel iets vinden dat iemand gedoopt wilde worden en dat de discipelen zeiden van nou, je moet eerst maar eens een hele tijd onderricht krijgen voordat we dat gaan doen.

Ik zei eerder al: dit was de tijd van de eerste christenen, er waren geen boeken, slechts een enkeling kon een boekrol lezen.

Men laat geen mogelijkheid onverlet om hier de kerken te degeneren tot waardeloze instituten. Laat je toch niet meeslepen in die schijn, wat ik je mag bidden.
We kunnen ook met een gedoopt voorhoofd verloren gaan. Dat wordt niet verteld in de tenten kennelijk.
Ze vertellen daar maar de halve waarheid Veendam.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Marnix » 30 jul 2019 15:27

Toch zie je bij de kamerling dat de basiskennis mist. Die wordt uitgelegd en die zelfde middag nog wordt hij gedoopt op basis van dat eenvoudige getuigenis: Ik geloof dat Jezus Christus de Zoon van God is. Dat was geen kwestie van minuten maar wel van een paar uren. Filippus stuurt hem vervolgens niet terug naar de gemeente in Jeruzalem maar doopt hem in een watertje en die doop is net zo heilig als een doop in de gemeente.

Ik weet niet of die jongen lid was van een kerk of niet. Zo niet, dan moest hij eerst een kerk zoeken, lid worden, gesprekken voeren, onderwijs krijgen en dan maanden later eens gedoopt worden. Dat is ook weer niet echt in de lijn van de Bijbel. Mensen komen tot geloof en worden direct gedoopt. Als Hij in je komt wonen wil je daar niet mee wachten. (Zie ook mijn wat langere reactie een stukje terug met het citaat van Matthew Henry)

De Bijbel koppelt de doop niet direct aan voorgangers maar aan zijn volgelingen en leert niet dat die alleen heilig is als het in de kerk gebeurt. Natuurlijk gaat dat meestal zo en dat is ook goed, maar daarmee kan je niet iedere doop buiten een kerk zomaar als onheilig of onjuist afdoen.

Ps de man die doopte was evangelist, net als Filippus.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Chaya » 30 jul 2019 15:43

Marnix schreef:Toch zie je bij de kamerling dat de basiskennis mist.

Ho Marnix, je slaat nu een groot stuk over. De kamerling kwam van heel ver gereisd,daar is heel wat aan vooraf gegaan. Een engel zei tegen hem:
Sta op en ga naar het zuiden, de weg op die van Jeruzalem afdaalt naar Gaza, die eenzaam is.


En de Geest zei tegen Filippus: Ga ernaartoe en voeg u bij deze wagen.
En Filippus snelde ernaartoe, hoorde hem de profeet Jesaja lezen en zei: Begrijpt u ook wat u leest?

Maar hij zei: Hoe zou ik dat kunnen, als niemand mij de weg wijst? En hij verzocht Filippus op de wagen te klimmen en bij hem te komen zitten.
Er staat dus niet dat dit maar basiskennis in 2 minuten was.

En ook niet onbelangrijk:
En toen zij uit het water opgekomen waren, nam de Geest van de Heere Filippus weg; en de kamerheer zag hem niet meer,

Het is dus een bijzondere gebeurtenis! En zoiets staat maar één keer in de Bijbel.
Dan wil dat niet zeggen dat wij in 2019 eventjes iemand kunnen dopen in een meertje als hij erom verzoekt.
Marnix schreef:De Bijbel koppelt de doop niet direct aan voorgangers maar aan zijn volgelingen

De discipelen kregen van Jezus de opdracht! om te prediken en te dopen.
Dus wel zeker is dat gekoppeld. En dan laat ik de tempeldienst van het O.T. nog even buiten beschouwing.
Marnix schreef:Natuurlijk gaat dat meestal zo en dat is ook goed, maar daarmee kan je niet iedere doop buiten een kerk zomaar als onheilig of onjuist afdoen.

Dat zei ik niet. Er kunnen bijzondere omstandigheden waarbij iemand buiten het normale kerkgebouw gedoopt wordt.
Maar dan zijn het altijd bijzondere, vaak ernstige omstandigheden.

De doop is geen absolute voorwaarde. Er sterven zeer jonge kindjes die het teken van de doop nog niet konden ontvangen. Zijn ze dan verloren?
Nee.
Marnix schreef:Ps de man die doopte was evangelist,

Ik las het, maar wat zegt dat? Jij en ik kunnen ons ook zo noemen, het is een vrij beroep. Je kunt zelfs een gemeente gaan stichten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor mona » 30 jul 2019 16:30

https://www.youtube.com/watch?v=Fhq0CHBjVT8

Op deze manier mogen we in 2019 een opwekking verwachten!
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Veendam » 30 jul 2019 16:47

Chaya schreef:Dat is niet DE basiskennis, dit is slechts de theorie die niets zegt.

Je geeft hiermee wel aan dat je niet begrijpt waar dit allemaal over gaat.

Chaya schreef:Weet je hoe moeilijk het is om in het joods geloof ingewijd te worden trouwens?
Dat is ook geen kwestie van 2 minuten.

Er staat ook nergens in de gehele Bijbel dat we moeten worden ingewijd in het Joods geloof.
Dus wat kan het ons schelen hoe lang je er over zou moeten doen om ingewijd te worden tot het Joods geloof ?

Chaya schreef:Degene die dit draadje gestart is, heeft het alleen maar gedaan om te porren en te stoken. Daar geniet hij van.
Zodra er nieuws is dat een dissident de refowereld weer even heeft opgeschud, zet hij dat hier neer.
Al dan niet gelardeerd met schrijfsels van een en dezelfde voorganger.
Inhoudelijk discussiëren is niet mogelijk, dat laat hij dan aan mensen zoals jij over.


Heb je iets tegen iemand ? Stop dan met alles en leg alles neer en maak het in orde.
Is er niks ? Houd dan gewoon je mond.

Chaya schreef:Ik zei eerder al: dit was de tijd van de eerste christenen, er waren geen boeken, slechts een enkeling kon een boekrol lezen.


Nog steeds staat dezelfde opdracht, allemaal groeien naar geestelijke volwassenheid is denorm van God.

Chaya schreef:Men laat geen mogelijkheid onverlet om hier de kerken te degeneren tot waardeloze instituten. Laat je toch niet meeslepen in die schijn, wat ik je mag bidden.
We kunnen ook met een gedoopt voorhoofd verloren gaan. Dat wordt niet verteld in de tenten kennelijk.
Ze vertellen daar maar de halve waarheid Veendam.


Het gaat niet om een kerk, maar om de opdracht dat wij moeten opstaan en autoriteit uitoefenen en invloed in deze wereld, door te zeggen en te doen wat God wil hier in dit leven. En wat is eigenlijk de halve waarheid volgens jou ? Dat het gaat om autoriteit uitoefenen en het Koninkrijk van God door de hele Bijbel heen noem je een theorie die niets zegt, terwijl Jezus 40 dagen lang aan de discipelen onderwijs gaf over juist het Koninkrijk van God. Dus als je Jezus nu gewoon laat bepalen wat de gehele waarheid is dan komen we een stuk verder dan als we uitgaan van jouw mening over de waarheid.
Laatst gewijzigd door Veendam op 30 jul 2019 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Marnix » 30 jul 2019 16:51

Chaya schreef:Ho Marnix, je slaat nu een groot stuk over. De kamerling kwam van heel ver gereisd,daar is heel wat aan vooraf gegaan. Een engel zei tegen hem:
Sta op en ga naar het zuiden, de weg op die van Jeruzalem afdaalt naar Gaza, die eenzaam is.


En de Geest zei tegen Filippus: Ga ernaartoe en voeg u bij deze wagen.
En Filippus snelde ernaartoe, hoorde hem de profeet Jesaja lezen en zei: Begrijpt u ook wat u leest?

Maar hij zei: Hoe zou ik dat kunnen, als niemand mij de weg wijst? En hij verzocht Filippus op de wagen te klimmen en bij hem te komen zitten.
Er staat dus niet dat dit maar basiskennis in 2 minuten was.

En ook niet onbelangrijk:
En toen zij uit het water opgekomen waren, nam de Geest van de Heere Filippus weg; en de kamerheer zag hem niet meer,

Het is dus een bijzondere gebeurtenis! En zoiets staat maar één keer in de Bijbel.
Dan wil dat niet zeggen dat wij in 2019 eventjes iemand kunnen dopen in een meertje als hij erom verzoekt.


De engel zei tegen Filippus om naar die weg te gaan en zich bij de wagen te voegen. Dat klopt. Maar het blijkt dat de kamerling het evangelie niet verstaat. Hij krijgt het uitgelegd en een paar uur later wordt hij gedoopt. En dit zie je telkens in de Bijbel als het over de doop gaat. Johannes preekt: Bekeer u en laat u dopen. En mensen geloven en hem en laten zich vervolgens dopen. Geen trajecten, catechese enzovoorts. Ze geven zich over aan Jezus, geloven in Hem en laten zich dopen en dan begint hun christelijke leven eigenlijk pas. Ook in Handelingen 2 zie je dit ook. bij de hoofdman uit Ceserea. Petrus spreekt ze toe, ze komen tot geloof, belijden hun geloof en worden op dezelfde dag waarschijnlijk nog gedoopt. Zelfde bij Lydia, bij de cipier van Filippi. Het evangelie wordt verkondigd, ze geloven het en worden onmiddelijk gedoopt. Het is niet een eenmalig iets, het is een terugkerend patroon in Handelingen. Eerst dopen als mensen geloven dat Jezus Gods Zoon en de verlosser is. Meer kennis dan dat is er niet nodig, iedere keer volstaat dat het evangelie van de opgestane Jezus wordt gebracht en vervolgens ook geloofd. En dan volgt verder onderwijs, groei.

ps. het zou fijn zijn als je niet direct met allerlei toegevoegde woorden probeert dingen onderuit te halen. Je hebt het over iemand "eventjes" dopen maar je leest nergens dat dit "eventjes" gebeurd is. Ik vind dat nogal denigrerend overkomen.

De discipelen kregen van Jezus de opdracht! om te prediken en te dopen.
Dus wel zeker is dat gekoppeld. En dan laat ik de tempeldienst van het O.T. nog even buiten beschouwing.


Dat klopt. Discipelen zijn volgelingen van Jezus. Die discipelen brachten het evangelie en mensen kwamen tot geloof, die stichtten gemeenten, gingen evangeliseren en gingen vervolgens zelf ook mensen dopen. Dat bleef niet beperkt tot de discipelen. Daar begon het alleen maar mee.

Dat zei ik niet. Er kunnen bijzondere omstandigheden waarbij iemand buiten het normale kerkgebouw gedoopt wordt.
Maar dan zijn het altijd bijzondere, vaak ernstige omstandigheden.

De doop is geen absolute voorwaarde. Er sterven zeer jonge kindjes die het teken van de doop nog niet konden ontvangen. Zijn ze dan verloren?
Nee.

Ik las het, maar wat zegt dat? Jij en ik kunnen ons ook zo noemen, het is een vrij beroep. Je kunt zelfs een gemeente gaan stichten.


Dat lees ik in de media. Ik weet niet wie het is en of hij mag dopen in zijn gemeente, namens welke gemeente hij werkt etcetera. En ja, we kunnen ons zelf zo noemen. Hij kan ook door God geroepen zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Marnix » 30 jul 2019 20:09

Chaya getuigt er hier wel van dat ze dat weet. Daar zou ik me als ik jou was geen zorgen om maken.

Maar inderdaad, laten we blij zijn met wat er gebeurt op Urk, dat jonge mensen zo openbaar samenkomen, samen zingen en bidden en getuigen van Gods liefde.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor MoesTuin » 30 jul 2019 20:28

Gelukkig maar dan.
Ontzettend blij en dankbaar ben ik en God al de eer!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor MoesTuin » 30 jul 2019 22:28

Chaya schreef:
Degene die dit draadje gestart is, heeft het alleen maar gedaan om te porren en te stoken. Daar geniet hij van.
Zodra er nieuws is dat een dissident de refowereld weer even heeft opgeschud, zet hij dat hier neer.
Al dan niet gelardeerd met schrijfsels van een en dezelfde voorganger.
Inhoudelijk discussiëren is niet mogelijk, dat laat hij dan aan mensen zoals jij over.


Wat een zure reactie weer zeg, wat een niveau.... :(
En dan een mede forummer hierin mee nemen [-X
Maar Veendam geeft het beste advies....
Laat maar per PB weten wat je tegen mij hebt, dan komen we wellicht verder dan op de modknop drukken of achter de rug om mij zwart en verdacht maken zoals een poos terug..... =;


Veendam schreef:
Heb je iets tegen iemand ? Stop dan met alles en leg alles neer en maak het in orde.
Is er niks ? Houd dan gewoon je mond.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor MoesTuin » 30 jul 2019 23:19

on topic verder....

Een sterk artikel rondom het gebeuren op Urk met als titel

Veel christenen hebben niets van godsdienstvrijheid begrepen

https://cip.nl/cip+/74898-leerkracht-ur ... RRsedRQSGQ

Citaat:

Hoe kun je nou iets tegen een medechristen hebben die iemand die tot geloof komt doopt? Waarom zou je die tegen de metaforische muur zetten, om hem nog net niet spreekwoordelijk te fusilleren?

Dan is het goed om te bedenken dat als er Iemand ongebruikelijke dingen deed, het Jezus was. Let er op om mensen die ongewone dingen doen in de naam van een ongewone God te snel te veroordelen. En dan doel ik op iets met water en wijn. Iets met melaatsen aanraken. En op een Samaritaanse vrouw bij een waterput.
En zo kun je doorgaan. En doorgaan. En doorgaan.

Veel christenen steunen SDOK, maken geld over naar Open Doors en lopen hard voor stichting HVC - allemaal mooie clubs die zich inzetten voor vervolgde christenen - maar ondertussen beperken ze wel hun medegelovigen in hun eigen christelijke dorp.


Ze bidden voor hun vervolgde broeders en zusters in Noord-Korea maar vervolgen er zelf op subtiele wijze op los door andere mensen in een keurslijf te drukken. En ze trekken de koorden van dat keurslijf zo strak aan, dat die mensen geen lucht meer krijgen en voor je het weet voor de rest van hun leven geestelijk dood zijn.

Iemand in een keurslijf drukken is alsof je een schaapje van Gods kudde opsluit in een kooi van nog geen vierkante meter. Hij is en blijft dan wel een lief klein schattig schaapje, met z’n mooie witte vacht, maar heeft ondertussen niet de vrijheid om lekker rond te huppelen en te springen op Gods grazige weiden. In plaats daarvan zit hij opgesloten in de kooi die we farezistische dogmatiek noemen en kijkt hij met waterige
ogen zielloos naar buiten, naar de plek waar hij nooit van zal kunnen genieten maar zo van droomt.

vrijheid gunnen het goede te doen of iets te geloven, ook al zie jij dat volstrekt anders. Op die manier geloven is vaak heel moeilijk, maar mijn ervaring is dat je op die manier beter in staat bent van mensen te gaan houden.



Hier wordt je stil verwonderd en vervuld vol van grote blijdschap van en alle dank en eer voor de Heer vol ontzag....we beseffen ten diepste niet eens wat hier op Urk heeft plaatsgevonden....voor ieder mens die bekeerd is, wedergeboren, is vreugde in de hemel, niet alleen in de eigen gemeente maar overal waar dan ook....allen zijn we Één voor de Heer, daar veranderd het naambordje op je kerk niets aan.

Hier kan geen (bijbels) woord tegen in gebracht worden en past het enkel vol verwondering en misschien wel ongeloof, maar het geheel aan God over te laten die het geheel overziet.
Het past de mens niet om hier over te oordelen.
Laat dat maar aan de Heer over.
Weest samen Één in Geloof in Hem onze God en Vader die nog roept, ook u en jou, meelezer op dit forum, Kom tot de Vader! Hij houdt van jou en u!

:8>
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Speedy » 31 jul 2019 07:15

Velen zullen te dien dage‭ tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam ‭geprofeteerd‭,‭ en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?‭

Matth. 7:22
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten