Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Prisma23 » 26 jul 2019 18:45

irmo schreef:Wat fijn dat ik nu weet hoe een deel van het seksleven van ds. Vergunst eruitziet. Daar was ik nu echt aan toe. :cry: :-$

... net de afwas maar even gedaan...

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 26 jul 2019 19:33

Prisma23 schreef:... net de afwas maar even gedaan...


Haha ik heb dat maar aan mijn man opgedragen :P
Zal ik nu maar aan mijn man vragen hoe ik hem seksueel kan dienen? Ik denk dat ie dan heel raar gaat kijken….

Jezelf kwetsbaar maken is prima, maar ik vond dit een beetje te ver gaan.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Memmem » 26 jul 2019 20:40

irmo schreef:Wat fijn dat ik nu weet hoe een deel van het seksleven van ds. Vergunst eruitziet. Daar was ik nu echt aan toe. :cry: :-$

Het is maar hoe je een antwoord wilt lezen, hij blijft algemeen maar wel expleciet. Als hij heel erg oppervlakkig geantwoord zou hebben was het ook niet goed.
En je hoeft het niet met hem eens te zijn, jij en je man mogen een eigen manier van omgaan met elkaar hebben.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 27 jul 2019 08:31

irmo schreef:Wat fijn dat ik nu weet hoe een deel van het seksleven van ds. Vergunst eruitziet. Daar was ik nu echt aan toe. :cry: :-$


:lol:
Ik ben gestopt met lezen na de tweede alinea want ik voelde de bui al hangen :mrgreen:

Er wordt altijd zo op gehamerd dat dat schuldgevoel niet voor niets is, en dat is dan het bewijs dat het fout is.
Op andere vlakken zegt men dan weer; “Je moet niet denken dat je gevoel de maatstaf is want je gevoel kan je ook bedriegen... blabla”
Tja..wat dan hè?!

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 27 jul 2019 09:51

Tja, mag niet hé, want zo'n daad is op jezelf gericht. Maar ja, als één van tweeén geen zin heeft dan is hij/zij toch verplicht de schuldige goedwilligheid te betalen, alle seksuele verlangens van de ander te bevredigen. Blijkbaar is het 'op jezelf gericht zijn' dan geen probleem.
Eten en drinken vind ik trouwens ook zo'n egoïstische daad als je dat in je eentje doet. Het most niet maggen! :mrgreen:

Het hele antwoord vind ik een lachertje. Ga haar maar helpen in de keuken, met de vaat. Helpen met opruimen, met het opvoeden en op bed leggen van de kinders blablabla. Ja hoor, alsof het niet evengoed zijn kinderen zijn. Alsof de keuken het domein van de vrouw is. :lol:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 27 jul 2019 10:02

naamloos schreef:Het hele antwoord vind ik een lachertje. Ga haar maar helpen in de keuken, met de vaat. Helpen met opruimen, met het opvoeden en op bed leggen van de kinders blablabla. Ja hoor, alsof het niet evengoed zijn kinderen zijn. Alsof de keuken het domein van de vrouw is. :lol:


Ja, dat viel me ook al op. Echt zo'n familiebeeld uit de jaren 50. De man aan het werk in de fabriek en de vrouw zwanger achter het wasbord.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 27 jul 2019 11:49

Blijkbaar is jullie rolverdeling perfect fifty fifty en jullie seksleven een droom in de wolken.
Houwen zo, zou ik zeggen.
Maar er zijn ook mensen die het anders getroffen hebben.
Gelukkig neemt ds Vergunst de moeite om een antwoord te schrijven.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 27 jul 2019 13:02

Chaya schreef:Blijkbaar is jullie rolverdeling perfect fifty fifty en jullie seksleven een droom in de wolken.
Houwen zo, zou ik zeggen.
Welnee. Ik doe regelmatig dingen waar ik geen zin in heb, en ik laat evengoed dingen waar ik wèl zin in heb als me dat beter lijkt.
Over de rolverdeling hebben we afspraken gemaakt. Daarbij hebben we ook gekeken wat, praktisch gezien, het best bij ons past qua aanleg, mogelijkheden ect.
Hij vind koken leuk en ik heb geen hekel aan stofzuigen, prima toch?
En we hebben heus niet altijd een droom-in-de -wolken-seksleven.
Maar gelukkig heeft hij twee handen en hoef ik me niet verplicht te laten gebruiken (dat zie ik zelf als laten misbruiken) op het moment dat hij wel behoefte heeft en ik niet.
Chaya schreef:Maar er zijn ook mensen die het anders getroffen hebben.
Gelukkig neemt ds Vergunst de moeite om een antwoord te schrijven.
Ach ja, ik heb ook de moeite genomen een antwoord te schrijven.
Als ik het antwoord van Vergunst serieus zou nemen dan zou ik voor mezelf maar 2 opties overhouden: nooit gaan trouwen of geen 'christen' worden.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 27 jul 2019 13:06

Mortlach schreef:Ja, dat viel me ook al op. Echt zo'n familiebeeld uit de jaren 50. De man aan het werk in de fabriek en de vrouw zwanger achter het wasbord.


Zou dat in Waupun, Wisconsin vandaag de dag nog gewoon de praktijk zijn :-k

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 27 jul 2019 13:09

Edit: laat maar . Ik van hem nu wel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 27 jul 2019 13:27

Hij kan beter die man een vraag via email sturen en een antwoord via email terug. Zo raar om dat op internet te kwakken.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 27 jul 2019 13:29

irmo schreef:Wat fijn dat ik nu weet hoe een deel van het seksleven van ds. Vergunst eruitziet. Daar was ik nu echt aan toe. :cry: :-$

Ik zat ooit in een kerk. Was een jaar of 18. Zegt die vent tijdens z'n preek: mijn vrouw en ik hebben een fantastisch seksleven. Nou leuk joh voor je. Moet je dat nou in je preek zeggen?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 27 jul 2019 13:36

naamloos schreef:Welnee. Ik doe regelmatig dingen waar ik geen zin in heb, en ik laat evengoed dingen waar ik wèl zin in heb als me dat beter lijkt.
Over de rolverdeling hebben we afspraken gemaakt. Daarbij hebben we ook gekeken wat, praktisch gezien, het best bij ons past qua aanleg, mogelijkheden ect.

Probeer de aard van de vraag eens te doorgronden. Waarom stelt deze man deze vraag?
En dan stoort het me eigenlijk dat er dan weer lacherig over wordt gedaan, terwijl de dominee een serieus antwoord geeft. Al zal dit de geëmancipeerden hier niet bevallen.
Zoals Memmem eerder zei:
Memmem schreef:Het is maar hoe je een antwoord wilt lezen, hij blijft algemeen maar wel expleciet. Als hij heel erg oppervlakkig geantwoord zou hebben was het ook niet goed.
En je hoeft het niet met hem eens te zijn, jij en je man mogen een eigen manier van omgaan met elkaar hebben.


Het gaat er dus niet over hoe jij je zaakjes kennelijk prima voor elkaar hebt, maar in even zoveel andere huizen is dat niet zo.
Zet er een de hakken in het zand of komt de afspraken niet na, neemt de rolverdeling niet serieus.
Of heeft een probleem waardoor hij of zij het niet kan.

De basis van die vraag ligt in de opvoeding van de jongeman. Hij voelt zich schuldig. Is dat aangeleerd? Is het terecht?
Blijkbaar is de vraag niet van een forummer, want dan weet hij wel dat er hier nog eens dunnetjes over wordt geginnegapt.
Die vraag hoort meer thuis bij een christelijke seksuoloog dan bij een dominee.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 27 jul 2019 13:55

Chaya schreef:Het gaat er dus niet over hoe jij je zaakjes kennelijk prima voor elkaar hebt ...
Klopt hoor. Ik begon ook niet over mezelf, dat deed jij door over mijn perfecte fifty fifty rolverdeling en mn droom in de wolken seksleven te beginnen.
Chaya schreef:Probeer de aard van de vraag eens te doorgronden. Waarom stelt deze man deze vraag?
Mijn commentaar ging niet over de vraag maar over het antwoord.
Ik vind het al triest genoeg dat er zulke vragen leven, dat moest niet nodig wezen.
Maar ja, met zo'n antwoord hou je de problemen wel in stand natuurlijk. En je creëert er nog een paar bij ook.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 27 jul 2019 14:01

naamloos schreef:Klopt hoor. Ik begon ook niet over mezelf, dat deed jij

Hoe kom je daar nu bij? Ik heb jou helemaal niet genoemd!
Jij springt weer op me als een bok op een haverkist.
Het is blijkbaar heel moeilijk voor je om gewoon vriendelijk te reageren.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten