Het boek Openbaring

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Origenes » 25 jul 2019 15:12

zilvermeeuw schreef:Ik lees hier nog maar kort mee.....dus nee.

Veel succes met het inlezen.

zilvermeeuw schreef:En vriendelijk dank voor het compliment

graag gedaan!
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Veendam » 25 jul 2019 16:18

Origenes schreef:Het is duidelijk dat religie wat jou betreft staat voor dode godsdienst oid. Jij bent daar ver boven verheven: jouw versie van geloven gaat dus wel door de beugel? Nogal aanmatigend, vind je niet?


Reageer je nu uit een gevoel van dat ik jouw religie omver heb geschopt ?
Als mijn versie van geloven de norm zou zijn dan maak ik dat weer tot een religieus systeem en dat is nu net niet de bedoeling geweest van het hele Evangelie. Wist je trouwens dat een hele serie refokerken zich vroeger (en wellicht sommige plaatselijk nog steeds) de enige ware kerk noemden ? Kijk dat noem ik dan wel aanmatigend.

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Origenes » 25 jul 2019 16:28

Veendam schreef:Reageer je nu uit een gevoel van dat ik jouw religie omver heb geschopt ?

Niet direct maar dat zal dan waarschijnlijk ook niet door de beugel kunnen.

Veendam schreef:Als mijn versie van geloven de norm zou zijn dan maak ik dat weer tot een religieus systeem en dat is nu net niet de bedoeling geweest van het hele Evangelie.

Dat risico is inderdaad levensgroot.

Veendam schreef:Wist je trouwens dat een hele serie refokerken zich vroeger (en wellicht sommige plaatselijk nog steeds) de enige ware kerk noemden ? Kijk dat noem ik dan wel aanmatigend.

1. Refobashen is een modieuze hobby waar ik niet aan mee doe.
2. Ik ben dat nooit bij refo's tegengekomen. Des te meer bij evangelischen die hun eindtijdvisie of wonderbare genezingsvisie verabsoluteren tot de enige ware. Dat is pas irritant.
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

ereunao

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor ereunao » 25 jul 2019 18:21

gravo:
Zullen we eerst nog even een tussenzang doen?


Akkoord, kom maar op met die tussenzang. Mijn laatste bericht was slechts als inleiding op hst. 13 bedoeld. Maar dat heeft de tijd. Hoewel ook dat weer een grens heeft. Want ik ben thans een oud man van 84 jr en naar het ziekenhuis geweest voor onderzoek En daar is kanker geconstateerd, weet alleen nog niet of het kwaadaardig is. Maar het zou best kunnen zijn dat de Heere mij uit dit leven en tot Zich gaat nemen. Maar Hij heeft het Zich nooit aan gereedschap doen ontbreken en zal dan tot groot verdriet van origenes wel weer andere getuigen van de dag van Zijn komst in mijn plaats stellen1 gr: ereunao

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1467
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor hans0166 » 26 jul 2019 06:29

ereunao schreef:Akkoord, kom maar op met die tussenzang. Mijn laatste bericht was slechts als inleiding op hst. 13 bedoeld. Maar dat heeft de tijd. Hoewel ook dat weer een grens heeft. Want ik ben thans een oud man van 84 jr en naar het ziekenhuis geweest voor onderzoek En daar is kanker geconstateerd, weet alleen nog niet of het kwaadaardig is. Maar het zou best kunnen zijn dat de Heere mij uit dit leven en tot Zich gaat nemen. Maar Hij heeft het Zich nooit aan gereedschap doen ontbreken en zal dan tot groot verdriet van origenes wel weer andere getuigen van de dag van Zijn komst in mijn plaats stellen


snap niet zo heel goed hoe dit in het topic past.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Veendam » 26 jul 2019 08:21

Origenes schreef:Niet direct maar dat zal dan waarschijnlijk ook niet door de beugel kunnen.


Dat risico is inderdaad levensgroot.


1. Refobashen is een modieuze hobby waar ik niet aan mee doe.
2. Ik ben dat nooit bij refo's tegengekomen. Des te meer bij evangelischen die hun eindtijdvisie of wonderbare genezingsvisie verabsoluteren tot de enige ware. Dat is pas irritant.


Refobashen is voor sommigen misschien een hobby, terwijl evangelischen bashen voor anderen een hobby is, beiden zijn verkeerd omdat men dan het lichaam niet onderscheidt.
Het leven is niet in het systeem, maar het leven is in het hebben van de relatie met God.
Het systeem is dus ook niet heilig, maar God is Heilig.

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Origenes » 26 jul 2019 08:44

Veendam schreef:Refobashen is voor sommigen misschien een hobby, terwijl evangelischen bashen voor anderen een hobby is, beiden zijn verkeerd omdat men dan het lichaam niet onderscheidt.

Het verschil is dat refobashen momenteel nationale volkshobby is terwijl evangelisch zijn hip is.

Veendam schreef:Het leven is niet in het systeem, maar het leven is in het hebben van de relatie met God.
Het systeem is dus ook niet heilig, maar God is Heilig.

Alleen ben jij niet de aangewezen persoon om te oordelen over het geloofsleven van kerkmensen. Tot welke denominatie men ook behoort.

Het is ook wel typisch evangelisch om alles wat niet in het straatje past onder religie te rangschikken, wat als een negatief begrip wordt opgevat. Dat is overigens een aanvechtbare interpretatie van het begrip religie
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Veendam » 26 jul 2019 09:36

Origenes schreef:
Alleen ben jij niet de aangewezen persoon om te oordelen over het geloofsleven van kerkmensen. Tot welke denominatie men ook behoort.

Het is ook wel typisch evangelisch om alles wat niet in het straatje past onder religie te rangschikken, wat als een negatief begrip wordt opgevat. Dat is overigens een aanvechtbare interpretatie van het begrip religie


Religie is het systeem dat belangrijker is geworden dan het geloofsleven zelf. Dus ik oordeel helemaal niet over het geloofsleven van de mensen.

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Cathy » 26 jul 2019 11:29

ereunao schreef:Maar dat heeft de tijd. Hoewel ook dat weer een grens heeft. Want ik ben thans een oud man van 84 jr en naar het ziekenhuis geweest voor onderzoek En daar is kanker geconstateerd, weet alleen nog niet of het kwaadaardig is. Maar het zou best kunnen zijn dat de Heere mij uit dit leven en tot Zich gaat nemen.

Dat is verdrietig om te lezen ereunao. Heel veel sterkte en Gods nabijheid toegebeden, wat de uitkomst ook zal zijn.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

zilvermeeuw
Verkenner
Verkenner
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jun 2015 12:24

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor zilvermeeuw » 26 jul 2019 12:07

Cathy schreef:Dat is verdrietig om te lezen ereunao. Heel veel sterkte en Gods nabijheid toegebeden, wat de uitkomst ook zal zijn.


Daar sluit ik mij graag bij aan, Cathy. Alle goeds gewenst, ereunao en vooral de bewarende handen van de Here Jezus om u heen, die gezegd heeft 'niemand zal ze uit Mijn hand rukken'.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Jesaja40 » 26 jul 2019 14:09

ereunao deelt ons mee:

Want ik ben thans een oud man van 84 jr en naar het ziekenhuis geweest voor onderzoek En daar is kanker geconstateerd, weet alleen nog niet of het kwaadaardig is. Maar het zou best kunnen zijn dat de Heere mij uit dit leven en tot Zich gaat nemen.


Beste ereunao,

Het is altijd een schok om een bericht te krijgen van een nare ziekte die geconstateerd is. Een onverwachte levensweg ga je nu tegemoet waarvan je niet weet hoe die zich zal ontwikkelen. Maar in alle onzekerheid is er maar een zekerheid: de aardse tabernakel moet wordt afgebroken als een opmaat naar het eeuwige leven. Mag het zo zijn dat je berust in je nieuwe levensloop en dat je het verlangen om Thuis te komen sterker gaat worden.

Voor jou heel persoonlijk de zegen van de Eeuwige, waarin het verleden, heden en toekomst in zit.
יְבָרֶכְךָ יְהוָה, וְיִשְׁמְרֶךָ
De Eeuwige heeft jou gezegend en jou behoedt in het verleden; dat is de schakel van vroeger naar het heden, waarin je nu in onzekerheid verkeert. De zegen van de Eeuwige is onveranderd en is een sterke schakel naar de toekomst.
יָאֵר יְהוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ, וִיחֻנֶּךָּ
De Eeuwige zal Zijn Licht op je doen neerdalen. Dat betekent: Zijn Licht, de Messias, zal je helpen om je ziel en alles wat daarin aanwezig is te reinigen en door dat Licht je te verzoenen met de Eeuwige.
יִשָּׂא יְהוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ, וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם
De Eeuwige heeft in het verleden allang Zijn stralend gelaat op jou gericht en zal dat onder alle omstandigheden doen. De onveranderlijke Eeuwige zal ook in de toekomst Zijn stralend gelaat op jou gericht houden. Voel je gedragen door de Eeuwige en weet dat Zijn sjalom niet zomaar een groet is maar de hoogste rust en vrede.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

ereunao

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor ereunao » 26 jul 2019 16:29

H.dank voor je goede wensen, jesaja40 en al de anderen. ik weet mij idd.geborgen in de liefde en trouw van mijn Heere en Heiland en in het eeuwige vebond:
jes.54:10: Want bergen zullen wijken, en heuvelen wankelen; maar Mijn goedertierenheid zal van u niet wijken, en het verbond Mijns vredes zal niet wankelen"' , zegt de HEERE, uw Ontfermer.

Maar ik ben mij er intussen wel van bewust dat het nog een zware strijd kan worden en heb vaak gezien hoe God Zijn liefste kinderen in het donker naar bed brengt. Sterven is iets wat wij nog nooit gedaan hebben! h.gr: ereunao

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor gravo » 26 jul 2019 17:25

Beste ereunao,

Vanuit mijn vakantieadres een hartelijke groet en veel sterkte gewenst!
Wij zijn allen mensen. Op momenten als deze moet niet wat ons scheidt, maar wat ons verbindt de boventoon voeren.
Wat ons bindt is dat we beiden met lichaam en ziel het eigendom zijn van de Heer.
Gode bevolen.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Origenes » 26 jul 2019 17:32

Veendam schreef:Daarom ben ik gestopt om mezelf Christen te noemen

Veendam schreef:Religie is het systeem dat belangrijker is geworden dan het geloofsleven zelf. Dus ik oordeel helemaal niet over het geloofsleven van de mensen.

Inderdaad lijkt het er op dat sommige voorgangers meer weg hebben van aquariumhouders dan van vissers van mensen. Als ik een kerkenraadsverslag lees kan het makkelijk zijn dat ik denk van waar hebben die lui het eigenlijk over? Voegt dat iets toe dan? In heel wat kerkelijke gemeenten is het gezamenlijk koffiedrinken het belangrijkste moment van het samenzijn: netwerken!

Maar dan nog hoeft dat toch geen reden te zijn om een complete religie af te serveren als alleen maar een dood systeem? Er zijn toch ook positieve zaken te noemen?
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Veendam » 26 jul 2019 19:05

Origenes schreef:Inderdaad lijkt het er op dat sommige voorgangers meer weg hebben van aquariumhouders dan van vissers van mensen. Als ik een kerkenraadsverslag lees kan het makkelijk zijn dat ik denk van waar hebben die lui het eigenlijk over? Voegt dat iets toe dan? In heel wat kerkelijke gemeenten is het gezamenlijk koffiedrinken het belangrijkste moment van het samenzijn: netwerken!

Maar dan nog hoeft dat toch geen reden te zijn om een complete religie af te serveren als alleen maar een dood systeem? Er zijn toch ook positieve zaken te noemen?


Als je er voor gekozen hebt om de gelovigen te willen verzamelen in 1 gebouw dan moet je onderscheid maken in wie er in de zaal zitten.
Als er zaken zijn voor gelovigen dan moet je onderwijzen, maar als er ongelovigen zijn dan moet je daar geen onderwijs aan geven over het Koninkrijk, maar prediken wat het Koninkrijk van God is. Zitten er alleen gelovigen in de kerkzaal dan moet je goed beseffen dat het echt tijd is gewoden om te stoppen met het warmhouden van de kerkbanken maar dat het nu een keer echt tijd is om te getuigen wat Jezus nu echt voor jou heeft gedaan. En het werkt net zo als met een rechtszaak, een getuige moet getuigen wat er echt gebeurd is !
Dat is dus niet een getuigenverklaring over Jezus "van horen zeggen".

Als dit op deze manier vorm gaat krijgen dan ga je zien dat kerken weer groeien omdat de echtheid terug gaat keren.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten