Gaat het daar nog een beetje?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor Mortlach » 25 jul 2019 11:19

Qua temperaturen? Ik lees allemaal over verbroken temperatuurrecords, 39,3 graden, etc. Ook de weerkaarten van Europa zien agressief rood/paars. Houd iedereen het nog een beetje vol?

Waar wij zitten is het nat, grijs, bewolkt en haalt het kwik de 20 graden niet. Misschien kan het overschot van de temperatuur hierheen worden gebracht?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor K80 » 25 jul 2019 12:06

Het is vreselijk en niet te harden. Ben thuis aan het klussen, deels buiten. Vanmorgen om zes uur begonnen. Toen was het lekker, na negen uur al erg warm en om elf uur gewoon heet.
Lig mooi op de bank de Tour te kijken. Wellicht vanavond nog wat doen.

Als het goed is koelt het van het weekend af! Lijkt me heerlijk. Regen is ook erg welkom!
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor Mortlach » 25 jul 2019 12:14

O ja, de Tour is gaande. Wat een ellende in die temperaturen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor Chaya » 25 jul 2019 13:09

Het is enigszins te doen als ik de ramen en deuren dichthoud.
Zon trachten buitenshuis te houden.
Ventilatoren aan.
Ik ben net op mijn gemak eerst naar de bieb geweest, daar was het heerlijk koel en toen naar de AH, eveneens gewoon koud.
s'Morgens vroeg doe ik zoveel mogelijk en de rest van de dag alles very very S L O W.
Ik slaap wel goed, onder de plafondventilator is het goed toeven.
Maar al het gepuf en gezucht en gepraat over de hitte, maakt het veel erger.
Maar ik dacht dat het hogedrukgebied tot in Ierland uitgestrekt was, niet dus.
Grijs en regen is niet gezellig om in juli te hebben, wel in november.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor naamloos » 25 jul 2019 15:31

Geen klaagzang hier hoor :D.
Ik heb een paar vrije dagen, en genoeg materiaal om me heen om me in de tuinstoel te vermaken.
En mijn man werkt momenteel bij de technische storingsdienst.
Daar is alles door de hitte uitgevallen, dus die heeft met deze tropische temperaturen ook geen zwaar leven.
Gewoon in de kantine wachten tot de boel weer is afafgekoeld, daar wordt ie ook niet moe van.
Ik gun je wel een paar graden van ons, en wil ook wel wat wolkjes bij jullie vandaan overnemen. En, vooruit, in de nacht mag er wat nattigheid bij.

Hmm, toch een klacht. Rot wespen, waarom ik?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor irmo » 25 jul 2019 15:48

Ik ben net terug van boodschappen doen en ik ben volledig gesloopt. Het is hier 42 graden op het moment, en ik vind het niet meer leuk. Ik lig dus ook uitgeteld op de bank met een filmpje voor mn neus en ik was niet van plan om nog veel uit te voeren vandaag.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor Duschka » 25 jul 2019 19:51

Wij hebben ons eigen hitte-bestrijdings-plan.
Alles dicht overdag, ventilator aan en schermpjes unlimited. Ijs en ijsklontjes dito. Bankhangen dus en af en toe naar de supermarkt. Aanvulling van voorraad en afkoelen tegelijkertijd
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor coby6 » 25 jul 2019 22:20

Ik heb de voordeur en balkondeur tegen elkaar open staan en een ventilator. Op m'n werk was lekker airco, maar in de trein was het niet te harden. Konijnen binnen opgesloten met alle gordijnen dicht en een ventilator de hele dag aan. Gisteren had ik een zwembad op het balkon gezet. Had geen zin om naar het zwembad te gaan. Dat was vorige keer afgeladen vol met die hitte.
Ik laat de balkondeur de hele nacht open staan.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor K80 » 26 jul 2019 08:51

Hier ook heel de nacht de slaapkamer ramen wagenwijd open. Scheelt iets. Alleen komen om 5 uur al trekkers door de straat heen, veel wakker worden dus.
Maar vroeg eruit en dan klussen. Was om half 7 al aan het zagen. Nu ff koffie pauze.
Vandaag is het gisteren van morgen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor coby6 » 26 jul 2019 09:50

Om half 6 werd ik wakker van de kou en de knal van de deur. Had de voordeur ook open gezet. Was alleen zo dom om daarna alles dicht te doen en te denken dat het 20 graden zou blijven binnen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor Chaya » 26 jul 2019 11:25

De overburen (Turkse) zaten om 3 uur nog in hun tuin te kwekken.
Ik durfde beneden niets open te laten, vanwege het dievengilde.
Door een bovenlichtje past gerust een jonge goser die op zoek is naar geld voor een shotje.
Het kelderraam staat wel continu open, maar daar zit een ijzeren rooster voor.
Eer dat je dat van de muur gebiktt hebt, is de hele straat intussen wel wakker.

Vannacht vilde ik mijn polsen onder het koude stromende water houden, maar er kwam warm water uit de kraan. ](*,)
Bleegh, het water in het glas op mijn nachtkastje was ook lauw.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor Mortlach » 26 jul 2019 11:32

O ja, vooral uitkijken met tuinslangen. Het water dat daarin stilstaat, wordt gloeiend heet als die slang een tijdje in de zon heeft gelegen. Altijd eerst even goed doorspuiten voordat je de straal op iets/iemand richt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor elbert » 26 jul 2019 12:08

Het is best te doen. Het is vooral een kwestie van aanpassen: deuren en ramen dicht ('s ochtends vroeg mogen ze open), goed drinken en niet te actief zijn. Bovendien is morgen de ergste warmte voorbij en krijgen we weer normaal Nederlands zomerweer.
Hoewel deze hittegolf best extreem is qua hitte, is de hele maand juli dat niet. Tot nu toe is het maandgemiddelde 18,1 graden, terwijl dat gemiddeld 17,9 is. Dat geeft aan dat de eerste 3 weken van juli te koel zijn verlopen, alleen deze week dus niet.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor coby6 » 26 jul 2019 12:32

Chaya schreef:De overburen (Turkse) zaten om 3 uur nog in hun tuin te kwekken.
Ik durfde beneden niets open te laten, vanwege het dievengilde.
Door een bovenlichtje past gerust een jonge goser die op zoek is naar geld voor een shotje.
Het kelderraam staat wel continu open, maar daar zit een ijzeren rooster voor.
Eer dat je dat van de muur gebiktt hebt, is de hele straat intussen wel wakker.

Vannacht vilde ik mijn polsen onder het koude stromende water houden, maar er kwam warm water uit de kraan. ](*,)
Bleegh, het water in het glas op mijn nachtkastje was ook lauw.

Met een huis kun je het niet doen, maar hier in die flat met voornamelijk bejaarden sliep ik gewoon met de voordeur open. Het was echt niet uit te houden anders. De enige dief die we hadden is verhuisd en ze laten niemand zomaar binnen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor Chaya » 26 jul 2019 14:02

elbert schreef:Het is best te doen. Het is vooral een kwestie van aanpassen: deuren en ramen dicht ('s ochtends vroeg mogen ze open), goed drinken en niet te actief zijn. Bovendien is morgen de ergste warmte voorbij en krijgen we weer normaal Nederlands zomerweer.
Hoewel deze hittegolf best extreem is qua hitte, is de hele maand juli dat niet. Tot nu toe is het maandgemiddelde 18,1 graden, terwijl dat gemiddeld 17,9 is. Dat geeft aan dat de eerste 3 weken van juli te koel zijn verlopen, alleen deze week dus niet.

Zolang het savonds en snachts nog afkoelde, vond ik het ook prima te doen.
Maar vannacht was het extreem warm, zodat je dan slecht slaapt en moe wordt. Dan kun je het minder goed verdragen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 17 gasten