Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor coby6 » 14 jul 2019 15:29

K80 schreef:Dat zijn best wel bijzondere disco s geweest.
Bedoel je met lastig vallen dat het eigenlijk jongens waren die je op een onhandige manier probeerde te versieren?
Meestal werden jongens die meiden echt lastig vielen binnen record tijd door de uitsmijters naar buiten gewerkt.
En terecht natuurlijk.

Was in Ijsselstein. Ik was 16 of zo. Ga je daarheen met vriendinnen om te dansen. Wat een lol. Er kwam me een taal uit die gasten. Ik snapte die vent niet eens en buiten stonden ze met messen. Reuze gezellig. En in Spanje. Dan ging je met een vriendin op vakantie die gezellig naar een disco wilde. Die kerels komen daar gewoon om wat te scoren. Zullen ook best een reut normale zijn, maar daar heb je geen last van.
Mijn ex ging altijd naar disco's tot ie tot bekering kwam. Toen zat ie altijd alleen binnen met z'n Bijbel en een keer was ie het zat. Hij ging lekker weer naar de disco. Toen zag ie al die kerels naar die meiden loeren die aan het dansen waren en dat gezuip en hij was er op slag van afgeknapt.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor K80 » 14 jul 2019 16:30

Dat jongens naar meiden loeren is overal, hoort een beetje bij op stap gaan natuurlijk. Je moet ergens je eventuele partner tegen komen toch? Al vond ik dat loeren in bv Hotel Gorinchem heel wat meer en erger als in een doorsnee kroeg/disco.
Er is toch niets mis als je als jongen een leuk meisje wilt versieren? En dan bedoel ik niet dat als doel een o.n.s.
En ja in die vakantie gebieden wordt er meer gejaagd, door mannen en net zoveel door vrouwen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor coby6 » 14 jul 2019 16:49

K80 schreef:Dat jongens naar meiden loeren is overal, hoort een beetje bij op stap gaan natuurlijk. Je moet ergens je eventuele partner tegen komen toch? Al vond ik dat loeren in bv Hotel Gorinchem heel wat meer en erger als in een doorsnee kroeg/disco.
Er is toch niets mis als je als jongen een leuk meisje wilt versieren? En dan bedoel ik niet dat als doel een o.n.s.
En ja in die vakantie gebieden wordt er meer gejaagd, door mannen en net zoveel door vrouwen.

Als je als christen een partner wilt, moet je niet iets in een kroeg gaan opscharrelen. Maar ja, dan krijg je die irritante lui in kerken. Nog erger dan in een kroeg. Daar kun je dat verwachten als je geen onnozele hals bent. Die meiden in Spanje waren ook gek. Ik zag 2 Nederlandse jongens proberen die domme meiden buiten op straat van ze af te slaan. Opdringerig. Niet normaal.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor K80 » 14 jul 2019 17:06

Ik denk dat je best een christelijke partner kan vinden in de kroeg.
Een reformatorische partner is denk ik een ander verhaal.
Als je maar iemand tegenkomt die bij je past, of dat nu op een vereniging is of in de kroeg of op vakantie of internet.
Niemand wilt of verdient het om alleen door het leven te gaan.
Ook als iemand anders geaard is begrijp ik goed dat die ook een levensgezel wilt, waar alles mee te delen is.
Ik zal dat ook nooit afkeuren en zal blij voor ze zijn.
Vandaag is het gisteren van morgen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor coby6 » 14 jul 2019 17:18

K80 schreef:Ik denk dat je best een christelijke partner kan vinden in de kroeg.
Een reformatorische partner is denk ik een ander verhaal.
Als je maar iemand tegenkomt die bij je past, of dat nu op een vereniging is of in de kroeg of op vakantie of internet.
Niemand wilt of verdient het om alleen door het leven te gaan.
Ook als iemand anders geaard is begrijp ik goed dat die ook een levensgezel wilt, waar alles mee te delen is.
Ik zal dat ook nooit afkeuren en zal blij voor ze zijn.

Een evangelische partner is ook een ander verhaal. Ik zou er nooit 1 uit een kroeg halen. Dan hoef je niet te verwachten dat je samen de wereld gaat winnen en een fijn gebedsleven hebben. Of hij moet er aan het evangeliseren zijn. We gingen weleens evangeliseren in een coffeeshop. God zegt weleens gewoon nee. Ik ben gescheiden en nu is het antwoord nee, trouw met Mij. De tijd is kort. Zij huwden en zij huwden uit. Zet je God dan aan de kant omdat je zonodig een partner mot? Ik niet.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 jul 2019 18:17

Ik begrijp de tegenstelling God aan de kant of partner niet zo goed.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor coby6 » 14 jul 2019 19:41

Tante Pollewop schreef:Ik begrijp de tegenstelling God aan de kant of partner niet zo goed.

Als God zegt dat Hij niet wil dat ik een partner krijg, dan stel je Hem op 1 en luister je. Niet dat ik dat direct deed, maar je ziet dan waarom Hij dat zei, niet om me iets te ontzeggen. Corrie ten Boom kreeg ook nooit een partner. Dan moet je dat accepteren.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor K80 » 14 jul 2019 20:59

Zie je jezelf nu als een non?
Vandaag is het gisteren van morgen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor coby6 » 14 jul 2019 21:10

K80 schreef:Zie je jezelf nu als een non?

Lol een pinksternon. Nee gewoon een mens. Een vent in de kerk zei een keer tijdens de koffie: wij zijn allen geesten.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 jul 2019 08:25

coby6 schreef:Als God zegt dat Hij niet wil dat ik een partner krijg, dan stel je Hem op 1 en luister je. Niet dat ik dat direct deed, maar je ziet dan waarom Hij dat zei, niet om me iets te ontzeggen. Corrie ten Boom kreeg ook nooit een partner. Dan moet je dat accepteren.

Prima, maar als dat voor jou geldt, hoeft dat toch niet meteen voor anderen van toepassing te zijn?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor coby6 » 15 jul 2019 09:16

Tante Pollewop schreef:Prima, maar als dat voor jou geldt, hoeft dat toch niet meteen voor anderen van toepassing te zijn?

Dat moeten ze zelf maar aan God vragen of uit de Bijbel halen. Ik heb destijds tig uitleggingen gelezen over scheiden en hertrouwen. Ik zou niet eens meer m'n mening geven aan iemand die het vraagt, want het is zo'n chaos met die Bijbelinterpretaties. Die zegt dit. Die zegt dat. Daarom dacht ik ook: ik vraag het zelf maar aan God wat Hij wil dat ik doe. Ook vond ik het altijd irritant als iemand zich er tegenaan bemoeide. Zei m'n moeder bijvoorbeeld: wat zeur je nou dat je een vriend moet. Blijf gewoon alleen. Trouw met Jezus. Ja hallo. Jij hebt lekker dezelfde man sinds je 17e die 'm niet peert. Lekker makkelijk kletsen.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Tante Pollewop » 29 jul 2019 16:44

Een paar weken terug ging het nog over de uitgedoste en vooral extravagante en naakte homo's op de Canal Parade.
De Volkskrant heeft uitgezocht hoeveel (half) naakte mensen mensen er daadwerkelijk op de boten staan:

Citaat:
Het aantal deelnemers en hun outfits blijken nergens geregistreerd te staan. Dus bekeek de Volkskrant de televisieregistratie van vorig jaar om alle zichtbare deelnemers op de 82 boten te tellen. Daarnaast turfden we op de categorie ‘string’, ‘leer’ en ‘bloot bovenlijf’. De honderdduizenden mensen die aan de kades naar de botenparade kwamen kijken hebben we uiteraard niet meegeteld.

0,32 procent
Wat blijkt? Van de 6.162 mensen die op de boten meevoeren droegen twintig mannen en een enkele vrouw zichtbaar een string, waarmee, met of zonder andere kledingstukken, blote billen bedoeld worden. Dat is 0,32 procent van het totaal. Zeker 48 mensen (0,78 procent) hadden zich in leer gestoken en 401 opvarenden (6,51 procent) stond met een ontbloot bovenlijf al dan niet te dansen op een boot – daarvan droegen de meesten ook een string. Kanttekening: het was niet altijd bij iedereen goed te zien wat ze aanhadden.

In de botenparade voeren acht boten mee met één persoon in string aan boord. Op vier andere boten stonden twee tot vijf mannen in string. Op nog eens acht boten stonden opvarenden in leren kleding. Meer dan de helft van de boten, 47 in totaal, had een enkeling of een groepje mensen mee met ontbloot bovenlijf. De Mister B. Leatherboat (98 opvarenden) was relatief het sterkst vertegenwoordigd qua aantal mensen in leer (20) en bloot bovenlijf (68).

Bron: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... b9118141e/

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor pindas83 » 29 jul 2019 18:51

coby6 schreef:Als God zegt dat Hij niet wil dat ik een partner krijg, dan stel je Hem op 1 en luister je. Niet dat ik dat direct deed, maar je ziet dan waarom Hij dat zei, niet om me iets te ontzeggen. Corrie ten Boom kreeg ook nooit een partner. Dan moet je dat accepteren.


Jij zou toch gaan trouwen Coby? :-k
Is dat van de baan?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor coby6 » 30 jul 2019 07:49

pindas83 schreef:Jij zou toch gaan trouwen Coby? :-k
Is dat van de baan?

Oh ja lol. Die berichten zijn gewist. Nee dat was een vergissing en direct weer uit. Zijn vriend die nu niet meer zijn vriend is waarschuwde me dat het een notoire vreemdganger was. Daarom was ie ook gescheiden. Zijn eigen familie heeft zijn exvrouw geholpen van 'm af te komen. Ik weet ook niet met dat hertrouwen. Misschien is het ook wel best. Nu ga ik misschien met een Amerikaan trouwen, want die heeft een huis en ik ben de 2 kamerflat zat met die zanikbuuf die zanikt als je 1 dag thuis blijft door de hitte en een zwembad opzet. Eeuwige geeiste zwijgzaamheid daar. En hij is z'n criminele buren zat. Maar hoogstwaarschijnlijk blijf ik lekker alleen. Hij is gezellig om mee te beppen en lekker ver weg.
Een penvriend is toch ook leuk. Altijd dat getrouw. Geeft niks dan ellende.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor pindas83 » 30 jul 2019 10:34

coby6 schreef:Oh ja lol. Die berichten zijn gewist. Nee dat was een vergissing en direct weer uit. Zijn vriend die nu niet meer zijn vriend is waarschuwde me dat het een notoire vreemdganger was. Daarom was ie ook gescheiden. Zijn eigen familie heeft zijn exvrouw geholpen van 'm af te komen. Ik weet ook niet met dat hertrouwen. Misschien is het ook wel best. Nu ga ik misschien met een Amerikaan trouwen, want die heeft een huis en ik ben de 2 kamerflat zat met die zanikbuuf die zanikt als je 1 dag thuis blijft door de hitte en een zwembad opzet. Eeuwige geeiste zwijgzaamheid daar. En hij is z'n criminele buren zat. Maar hoogstwaarschijnlijk blijf ik lekker alleen. Hij is gezellig om mee te beppen en lekker ver weg.
Een penvriend is toch ook leuk. Altijd dat getrouw. Geeft niks dan ellende.


Ja heel herkenbaar Coby. Ik denk dat iedereen hier wel regelmatig met deze dingen bezig is.
Wel/niet trouwen, direct hertrouwen met iemand van internet, verhuizen naar Amerika, burenruzies uitvechten met criminelen...
:-oo


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten