Opwekking 2019

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Johan100 » 06 jul 2019 22:05

Marnix schreef:Ik kan me hier goed in vinden. Dansen, juichen, jubelen etc moet nooit een verplichte aangelegenheid worden. Je kan dat niet afdwingen, verplichten, dan zou het inderdaad een leeg ritueel worden. Het verschilt ook erg per cultuur dat ingebakken zit. Sommige mensen doen het niet of haast nooit, bij anderen is dansen een logisch gevolg van blij zijn. Daarom moeten we er niet zo verkrampt mee omgaan, alsof het fout zou zijn als je zelden danst, of als je het met regelmaat danst. Het gaat er om of we tot eer van God leven. God heeft mensen verschillend gemaakt en we mogen dus ook verschillend zijn, ook op dit vlak. Maar laten we elkaar niet langs onze culturele maatstaf meten.

Bedenk ook dat de Heilige Geest op David was, Marnix.
Uza werd trouwens geslagen door God waarop hij stierf, toen hij zijn hand uitstrekte aan de ark Gods en de runderen struikelden. 2 Samuel 6.

Als ik hier op het forum uitspraken tegen kom als 'we gaan de vlag vandaag hijsen voor de Heilige Geest' en 'wij moeten de Heilige Geest de ruimte geven, want anders kan Hij niet werken' dan draait m'n maag bijna om.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 06 jul 2019 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Marnix » 06 jul 2019 23:17

Johan100 schreef:Bedenk ook dat de Heilige Geest op David was, Marnix.

Als ik hier op het forum uitspraken tegen kom als 'we gaan de vlag vandaag hijsen voor de Heilige Geest' en 'wij moeten de Heilige Geest de ruimte geven, want anders kan Hij niet werken' dan draait m'n eten bijna om in m'n maag.


Uit angst voor aantasting van Gods soevereiniteit? Toch kan je de Geest wel tegenwerken of bedroeven. Dus doen alsof wat we doen niets uitmaakt “want als de Geest iets wil gebeurt het toch wel”. Je richten op wat de Geest wil geen is volkomen in overeenstemming met de Bijbel, meer dan wanneer mensen die gaven maar negeren en dan zeggen: blijkbaar geldt dat niet meer voor ons. Wie geeft er dan meer gehoor aan de oproep om je op de gaven van de Geest te richten? Als mensen daar dan gehoor aan geven en vinden dat we dat aspect wel erg onderbelicht hebben als gereformeerden en je reageert er dan zo op vind ik dat ook wel wat misselijkmakend.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Johan100 » 06 jul 2019 23:28

Marnix schreef:Uit angst voor aantasting van Gods soevereiniteit? Toch kan je de Geest wel tegenwerken of bedroeven. Dus doen alsof wat we doen niets uitmaakt “want als de Geest iets wil gebeurt het toch wel”. Je richten op wat de Geest wil geen is volkomen in overeenstemming met de Bijbel, meer dan wanneer mensen die gaven maar negeren en dan zeggen: blijkbaar geldt dat niet meer voor ons. Wie geeft er dan meer gehoor aan de oproep om je op de gaven van de Geest te richten? Als mensen daar dan gehoor aan geven en vinden dat we dat aspect wel erg onderbelicht hebben als gereformeerden en je reageert er dan zo op vind ik dat ook wel wat misselijkmakend.


Ik had net nog wat toegevoegd aan m'n vorige post, namelijk dat Uza geslagen werd door God, waarop hij stierf, nadat hij zijn hand uitstrekte aan de ark Gods en de runderen struikelden.

Niet uit angst, maar meer verontwaardiging, er spreekt hoogmoed uit en geen besef van wie Gods Geest is. Zijn heiligheid en Zijn almacht. Zijn alwetendheid, alomtegenwoordigheid. Wie God is. Er spreekt dus een zekere minachting uit vind ik.

Het is vanuit de mens gedacht, vleselijk.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor naamloos » 07 jul 2019 00:32

Marnix schreef:Ik kan me hier goed in vinden. Dansen, juichen, jubelen etc moet nooit een verplichte aangelegenheid worden. Je kan dat niet afdwingen, verplichten, dan zou het inderdaad een leeg ritueel worden. Het verschilt ook erg per cultuur dat ingebakken zit. Sommige mensen doen het niet of haast nooit, bij anderen is dansen een logisch gevolg van blij zijn. Daarom moeten we er niet zo verkrampt mee omgaan, alsof het fout zou zijn als je zelden danst, of als je het met regelmaat danst. Het gaat er om of we tot eer van God leven. God heeft mensen verschillend gemaakt en we mogen dus ook verschillend zijn, ook op dit vlak. Maar laten we elkaar niet langs onze culturele maatstaf meten.
Johan100 schreef:Bedenk ook dat de Heilige Geest op David was, Marnix.
En bedenk ook dat de H.G. na Pinksteren in alle gelovigen woont @Johan100.
Johan100 schreef:Uza werd trouwens geslagen door God waarop hij stierf, toen hij zijn hand uitstrekte aan de ark Gods en de runderen struikelden. 2 Samuel 6.
Dat heeft niets met juichen, jubelen en dansen te maken. Totaal niet van toepassing dus.
Alleen priesters mochten de ark aanraken. Van Uzza, die een Leviet was, mag je veronderstellen dat dat gebod hem niet onbekend was.
"Pas als ​Aäron​ en zijn zonen bij het opbreken van het kamp klaar zijn met het bedekken van het ​heiligdom​ en alle heilige voorwerpen, mogen de Kehatieten komen om ze te dragen. Zij mogen het ​heiligdom​ niet aanraken, anders sterven ze. Dat zijn de voorwerpen uit de ​ontmoetingstent​ die de Kehatieten moeten dragen."
Uzza was dus een soort van voorbeeld waardoor God bekent maakt dat hij zijn geboden serieus neemt.

Johan100 schreef:Ik had net nog wat toegevoegd aan m'n vorige post, namelijk dat Uza geslagen werd door God, waarop hij stierf, nadat hij zijn hand uitstrekte aan de ark Gods en de runderen struikelden.

Niet uit angst, maar er spreekt hoogmoed uit en geen tot weinig besef van wie Gods Geest is. Zijn heiligheid en Zijn almacht.
Het is vanuit de mens gedacht, vleselijk.
Kun je uitleggen wat dit met (rei)dansen te maken heeft? Kun je uitleggen waaruit de (vermeende) hoogmoed bestaat?
En als je dan toch bezig bent, waaruit blijkt dat er weinig besef van Gods Geest, heiligheid en almacht is?
Johan100 schreef:Als ik hier op het forum uitspraken tegen kom als 'we gaan de vlag vandaag hijsen voor de Heilige Geest' en 'wij moeten de Heilige Geest de ruimte geven, want anders kan Hij niet werken' dan draait m'n maag bijna om.

Volgens mij gaat je maag ook wel 3x in de rondte als je je voor de geest haalt wat er in de Bijbeltijd concreet allemaal gebeurde.

Zeker moet je de H.G. de ruimte geven want anders wedersta je Hem en kan Hij niet werken (Bijbels.) Niet omdat Hem de macht daaraan ontbreekt, maar omdat God ervoor gekozen heeft om op basis van vrijwilligheid in en door mensen heen te werken.

Verder zijn we niet geroepen om de cultuur van de Bijbeltijd te kopieëren/imiteren, maar om de morele principes in onze cultuur toe te passen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Johan100 » 07 jul 2019 00:53

Hoi @naamloos. Ik zag dat je voor het laatst gereageerd had op mij en nog even op coby (2 juli) en daarna niet meer. Ik vroeg me juist af of mijn reactie je toen misschien geraakt had. (ik had sindsdien ook niet meer gereageerd trouwens).

naamloos schreef:En bedenk ook dat de H.G. na Pinksteren in alle gelovigen woont @Johan100.
Het woord 'gelovig' zegt niet zo veel. Wedergeboorte is trouwens wat anders.


Ik weet best dat je meeleest en dat er al veel Bijbels is onderbouwt. Ik laat me niet verleiden om van voor af aan te beginnen.


Ik noemde Uza als voorbeeld dat er met God niet te spotten valt.

En waarom het van hoogmoed getuigt? Ik ga dat niet nog verder uitleggen.


Ook heb ik geen behoefte aan afleidingsmanoeuvres over cultuur en zo.
Ik heb daar volgens mij ook helemaal niet om gevraagd.
Ik ga geen eeuwige woordenstrijd aan.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor MoesTuin » 07 jul 2019 06:57

Johan100 schreef:Hoi @naamloos. Ik zag dat je voor het laatst gereageerd had op mij en nog even op coby (2 juli) en daarna niet meer. Ik vroeg me juist af of mijn reactie je toen misschien geraakt had. (ik had sindsdien ook niet meer gereageerd trouwens).

Het woord 'gelovig' zegt niet zo veel. Wedergeboorte is trouwens wat anders.


Ik weet best dat je meeleest en dat er al veel Bijbels is onderbouwt. Ik laat me niet verleiden om van voor af aan te beginnen.


Ik noemde Uza als voorbeeld dat er met God niet te spotten valt.

En waarom het van hoogmoed getuigt? Ik ga dat niet nog verder uitleggen.


Ook heb ik geen behoefte aan afleidingsmanoeuvres over cultuur en zo.
Ik heb daar volgens mij ook helemaal niet om gevraagd.
Ik ga geen eeuwige woordenstrijd aan.


Je maakt je er wel gemakkelijk van af hoor #-o
Reageer dan niet....(of wis of wijzig je bericht, komt zo niet echt overtuigend over....)
Maar om je te sparen....
Ik ben vooral benieuwd naar je antwoord waaruit volgens jou in je eerdere reactie de hoogmoed uit bestaat?

Ik krijg de indruk dat jou reacties (je geloof hopenlijk niet) met name heel theoretisch is....

Verder weet je van ieder zijn hartsgesteldheid...knap!
Vaker gezegd, maar pas toch op met jou oordeel en veroordelen naar de ander....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Marnix » 07 jul 2019 11:18

Johan100 schreef:Ik had net nog wat toegevoegd aan m'n vorige post, namelijk dat Uza geslagen werd door God, waarop hij stierf, nadat hij zijn hand uitstrekte aan de ark Gods en de runderen struikelden.

Niet uit angst, maar meer verontwaardiging, er spreekt hoogmoed uit en geen besef van wie Gods Geest is. Zijn heiligheid en Zijn almacht. Zijn alwetendheid, alomtegenwoordigheid. Wie God is. Er spreekt dus een zekere minachting uit vind ik.

Het is vanuit de mens gedacht, vleselijk.


Gods Geest woont in Zijn kinderen. De ark symboliseerde Gods heiligheid en stond in het heilige der heiligen in de tempel, daar woonde God... maar als Jezus sterft scheurt het voorhangsel wat mensen scheidt van de ark en de tempeldienst houdt op want God woont door Zijn Geest in mensenharten, dat is nu de tempel. Wij worden opgegroepen tot heiligheid maar ten onrechte wordt er door sommigen gesteld dat dansen, jubelen en juichen niet passen bij een heilig leven voor een heilige God.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor naamloos » 07 jul 2019 11:51

Johan100 schreef:Hoi @naamloos. Ik zag dat je voor het laatst gereageerd had op mij en nog even op coby (2 juli) en daarna niet meer. Ik vroeg me juist af of mijn reactie je toen misschien geraakt had. (ik had sindsdien ook niet meer gereageerd trouwens).
Ik vrees dat ik je moet teleurstellen want ik kan me niet 1 reactie van jou herinneren die me geraakt heeft.
Geen idee over welke reactie je hebt trouwens. Ik heb even terug gekeken maar ik had niet eens op jou gereageerd maar op Chaya.
Aangezien ik het doorgaans niet met je eens ben, en ik niet anders over de dingen ben gaan denken sinds 2 juli kun je veilig stellen dat 1 en ander geen indruk op me gemaakt heeft; ongeacht welke reactie je ook bedoelt.
Johan100 schreef:Het woord 'gelovig' zegt niet zo veel. Wedergeboorte is trouwens wat anders.
Ik heb geen los woord gebruikt waar je alle kanten mee op kunt.
In de context van de reacties zegt 'gelovigen' heel veel. (Na Pinksteren komt de H.G. in gelovigen wonen)
Dat wedergeboorte wat anders is geen nieuwtje hoor, dat lijkt me vrij duidelijk. Maar daar hadden we het niet over.
Johan100 schreef:Ik weet best dat je meeleest en dat er al veel Bijbels is onderbouwt. Ik laat me niet verleiden om van voor af aan te beginnen.
Veel 'Bijbelse' onderbouwing heb ik niet gezien. (tekstenplukkerij noem ik geen Bijbelse onderbouwing)
En verder moet ik bekennen dat ik lang niet alles meelees. Onderwerpen die me niet interesseren sla ik over, langdradige blogs daar vlieg ik meestal vluchtig overheen, en ook zitten er een aantal forummers bij wiens post ik regelmatig oversla.
En als ik het druk heb of wat leukers te doen heb dan even helemaal geen r.w.
En daarna voel ik me eind van de week niet verplicht alles te lezen wat ik 'gemist' heb. Doe ik alleen als het me interessant lijkt.
Johan100 schreef:Ik noemde Uza als voorbeeld dat er met God niet te spotten valt.
Het ging ook niet over spotten maar over dansen, juichen, jubelen enzo.
Johan100 schreef:En waarom het van hoogmoed getuigt? Ik ga dat niet nog verder uitleggen.
Dan hou ik het er maar op dat je het zelf niet weet maar vanuit je onderbuik praat.
Johan100 schreef:Ook heb ik geen behoefte aan afleidingsmanoeuvres over cultuur en zo.
Ik heb daar volgens mij ook helemaal niet om gevraagd.
Ik ga geen eeuwige woordenstrijd aan.
Voor mij is dat helemaal geen afleidingsmanoeuvre. Het is de manier waarvan ik geloof dat de Bijbel gelezen moet worden.
Ik geef mijn mening, en daar heb ik volgens mij geen toestemming van jou voor nodig.
Een woordenstrijd is ook niet mijn ding, maar soms kom je er niet onderuit omdat het van invloed is op de inhoud.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor coby6 » 07 jul 2019 12:02

Johan100 schreef:
Als ik hier op het forum uitspraken tegen kom als 'we gaan de vlag vandaag hijsen voor de Heilige Geest' en 'wij moeten de Heilige Geest de ruimte geven, want anders kan Hij niet werken' dan draait m'n maag bijna om.

Waarom? Ik zou eerder de vlag hijsen voor Jezus trouwens. Ik had vroeger zo'n mooie vlag gemaakt met de Naam Jezus erop.
Je moet de Heilige Geest de ruimte geven, anders kan Hij niks doen. Da's toch waar. Bij die opwekking in Nijkerk vroeger hebben ze de Heilige Geest eruit gegooid en stopte het. Dooft de Heilige Geest niet uit.
Als ik weiger dat Hij mij verandert, kan Hij in mij niks doen, hoe almachtig Hij ook is. Jezus kon soms ook geen enkele kracht doen vanwege hun ongeloof.
De Heilige Geest ging bij Samson gewoon weg, omdat hij niet luisterde.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Chaya » 08 jul 2019 13:51

Als je de Opwekkingsdiensten toetst aan het Woord, zie je dat het niet bijbels is.
Want op die conferenties staat de mens centraal, in volle glorie.
De Heilige Geest overtuigt ALTIJD eerst van zonde, gerechtigheid en oordeel.
Dan valt er dus nog niets te jubelen.
Johannes 16
Maar Ik zeg u de waarheid: Het is nuttig voor u dat Ik wegga, want als Ik niet wegga, zal de Trooster niet naar u toe komen; maar als Ik heenga, zal Ik Hem naar u toe zenden.
En als Die gekomen is, zal Hij de wereld overtuigen van zonde, van gerechtigheid en van oordeel:
van zonde, omdat zij niet in Mij geloven;
van gerechtigheid, omdat Ik heenga naar Mijn Vader en u Mij niet meer zult zien;
en van oordeel, omdat de vorst van deze wereld veroordeeld is.

Het gaat niet om ons gevoel, en onze ervaringen, maar hoe God is!

Ware Opwekking gebeurt van binnen en binnen de kerken. Verdriet hebben en berouw tonen ver het verval, de lauwheid, teruglopende ledentallen.
Onderlinge verdeeldheid.
Wat valt er nu te huppelen en springen als je ziet dat elke week wel een kerk moet sluiten??
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Chaya » 08 jul 2019 13:57

Johan100 schreef:Bedenk ook dat de Heilige Geest op David was, Marnix.
Uza werd trouwens geslagen door God waarop hij stierf, toen hij zijn hand uitstrekte aan de ark Gods en de runderen struikelden. 2 Samuel 6.

Die God prediken ze niet op conferenties maar een lievige God die alles vergeeft en vergeet.

Vanmorgen las ik zo in Amos.

De HEERE zal vanaf Sion brullen als een leeuw, vanuit Jeruzalem zal Hij Zijn stem laten klinken
zodat de weiden van de herders treuren, en de top van de Karmel verdort.


Als je dit tot je door laat dringen, dat God ook een verterend vuur kan zijn, zouden we dan niet in ootmoed neerknielen?
Als je ziet wat we van Zijn aarde hebben gemaakt?
Johan100 schreef:Niet uit angst, maar meer verontwaardiging, er spreekt hoogmoed uit en geen besef van wie Gods Geest is. Zijn heiligheid en Zijn almacht. Zijn alwetendheid, alomtegenwoordigheid. Wie God is. Er spreekt dus een zekere minachting uit vind ik.
Het is vanuit de mens gedacht, vleselijk.

Dat zeg je goed Johan.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Race406 » 08 jul 2019 14:30

Chaya schreef:De Heilige Geest overtuigt ALTIJD eerst van zonde, gerechtigheid en oordeel. (vette arcering van Race406)
Dan valt er dus nog niets te jubelen.
Johannes 16
Maar Ik zeg u de waarheid: Het is nuttig voor u dat Ik wegga, want als Ik niet wegga, zal de Trooster niet naar u toe komen; maar als Ik heenga, zal Ik Hem naar u toe zenden.
En als Die gekomen is, zal Hij de wereld overtuigen van zonde, van gerechtigheid en van oordeel:
van zonde, omdat zij niet in Mij geloven;
van gerechtigheid, omdat Ik heenga naar Mijn Vader en u Mij niet meer zult zien;
en van oordeel, omdat de vorst van deze wereld veroordeeld is.
En dat staat er dus NIET!!!!! Er staat niet ALTIJD eerst overtuigen. DAT de Geest overtuigt van zonde, gerechtigheid en oordeel, dat is duidelijk. Maar wanneer Hij dat doet is aan Hem. Hij is vrij om te werken op de manier waarop Hem dat goed dunkt. Dat ALTIJD EERST je zonde leren kennen etc is een onwaarheid. God is niet gehouden aan ons stramien omdat wij het anders niet meer kunnen begrijpen. We kunnen Hem sowieso niet begrijpen... :wink:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Chaya » 08 jul 2019 15:48

Race406 schreef:En dat staat er dus NIET!!!!! Er staat niet ALTIJD eerst overtuigen. DAT de Geest overtuigt van zonde, gerechtigheid en oordeel, dat is duidelijk. Maar wanneer Hij dat doet is aan Hem. Hij is vrij om te werken op de manier waarop Hem dat goed dunkt. Dat ALTIJD EERST je zonde leren kennen etc is een onwaarheid. God is niet gehouden aan ons stramien omdat wij het anders niet meer kunnen begrijpen. We kunnen Hem sowieso niet begrijpen... :wink:

Sorry, een misverstand denk ik.
Ik bedoel niet altijd, zoals in automatisch, bij iedereen.
Niet volgens de H.C. (voordat daar weer over begonnen wordt) maar zoals dit in de Bijbel staat.
Er zijn mensen die in de weg van geleidelijkheid bekeerd worden, geen punt of moment kunnen aanwijzen.
Maar ze kennen wel hun oude en hun nieuwe innerlijk.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor coby6 » 08 jul 2019 18:40

Chaya schreef:Als je de Opwekkingsdiensten toetst aan het Woord, zie je dat het niet bijbels is.
Want op die conferenties staat de mens centraal, in volle glorie.
De Heilige Geest overtuigt ALTIJD eerst van zonde, gerechtigheid en oordeel.
Dan valt er dus nog niets te jubelen.
Johannes 16
Maar Ik zeg u de waarheid: Het is nuttig voor u dat Ik wegga, want als Ik niet wegga, zal de Trooster niet naar u toe komen; maar als Ik heenga, zal Ik Hem naar u toe zenden.
En als Die gekomen is, zal Hij de wereld overtuigen van zonde, van gerechtigheid en van oordeel:
van zonde, omdat zij niet in Mij geloven;
van gerechtigheid, omdat Ik heenga naar Mijn Vader en u Mij niet meer zult zien;
en van oordeel, omdat de vorst van deze wereld veroordeeld is.

Het gaat niet om ons gevoel, en onze ervaringen, maar hoe God is!

Ware Opwekking gebeurt van binnen en binnen de kerken. Verdriet hebben en berouw tonen ver het verval, de lauwheid, teruglopende ledentallen.
Onderlinge verdeeldheid.
Wat valt er nu te huppelen en springen als je ziet dat elke week wel een kerk moet sluiten??

Ik heb het niet over opwekkingsdiensten van nu, maar die van Nijkerk paar eeuwen terug of zo. Dat was een echte opwekking waar mensen tot berouw en bekering kwamen, maar dat hebben ze toen gestopt.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Johan100 » 08 jul 2019 21:04

Bartje schreef:misschien is dat juist wel het probleem.
Ken jij die tekst het oordelen van de ander? Matt. 7: 1/2

Dag Bartje,

Ik vind het goed dat je deze teksten aandraagt.

Je vergroot die twee woorden uit, maar het gaat niet om mij, Bartje. Ik voel me totaal niet belangrijk.
God komt echt aan Zijn eer, ook in het verloren gaan van mensen, maar toch wil ik mensen waarschuwen uit liefde en uit liefde voor de Waarheid voor de Waarheid opkomen.

Ik probeer ook alles in afhankelijkheid van de Heer met een goed geweten zorgvuldig te onderbouwen, vanuit wat ik geleerd heb uit het Woord van God.

Oordelen en waarschuwen zijn zo ie zo niet synoniem geloof ik dus ik zie eigenlijk geen reden om een discussie te houden over Mattheus 7.

Nou, toch een opmerking. Het gaat daar over een geveinsde die nog een balk in z'n eigen oog heeft. Ik heb de balk uit m'n oog gehaald. Ik ben ook naar ik geloof zoals dit in de Bijbel heet met Christus gekruist en daarmee geloof ik ook geoordeeld in het vlees.

Als ik iets on-Bijbels zeg moet je het maar laten weten.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 08 jul 2019 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten