Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 21 jun 2019 14:54

irmo schreef:Maargoed, back on topic maar weer:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26 ... sten-doen/

Wat een waardeloos antwoord.

Omdat?
Mis je er iets in, of waar ben je het precies niet mee eens?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 27 jun 2019 16:12

ben db bd schreef:Irmo, ik vind u erg mooi, maar ook ondeugend.
(kijk tante pollewop, hier spreek ik nu duidelijk een mening uit, zie je hoe dat is?)
U vist naar mijn intieme leven, maar zegt zelf niet openlijk wat u op het antwoord van ds. v.d. Sluis tegen heeft.
Voor mij is zijn antwoord vol waardevolle elementen. Wellicht komt dat omdat hij uit onze streek komt, heeft vaker bij ons op de kansel gestaan, we zijn niet onbekend met zijn benadering en ja, hij is niet een persoon waarvan er 13 in een dozijn gaan. Dat maakt hem voor mij wel boeiend om naar te luisteren en om hier van te lezen.
Hij nodigt m.i. de vraagsteller uit het op diens niveau met zichzelf te willen doen en zich op God te richten om genade zoals hij is.
In de kerk moeten we allemaal altijd al zo veel. Voor een 'massakoe' is dat minder een probleem, die hobbelt wel met de kudde mee zoals 't gaat.
Maar mensen die afwijkend zijn krijgen van God toch gewoon een persoonlijke behandeling? Daar stuurt de pastor hier m.i. op aan.

Kom u eens door: wat had de dominee er bij moeten halen wat u mist? Wat had u anders gedaan? Wat mankeert er aan het antwoord?
vr. gr., ben



Chaya schreef:Omdat?
Mis je er iets in, of waar ben je het precies niet mee eens?



Sorry dames, ik had ff werk vandeweek.

Wat ik er niet zo geweldig vind aan het antwoord, zijn de steken onder water die hij geeft.
En ook zo mooi: Je mag wel anders zijn en anders doen, maar dan moet het wel hetzelfde zijn als iedereen, want anders kan het niet. Dat slaat dus nergens op.

En ben db bd, ik ben nog steeds nieuwsgierig :mrgreen:

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor K80 » 02 jul 2019 09:14

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26 ... n-plannen/

Hier zijn toch al tig keren vragen over gesteld.
Kunnen mensen zelf niet nadenken? En dan moet het antwoord nog van een dominee zijn uit hun kerkverband, want anders kan het antwoord natuurlijk niet kloppen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor ben db bd » 02 jul 2019 13:09

Karikatuur van bekering

opgepikt bij de vragenrubriek. Wat een interessant verhaal ! En wat een heerlijk antwoord van ds. Harink !!
Als ik dat zo zelf zou vertalen, zou ik zeggen: durf uzelf te zijn. Ga uw eigen weg met de Heere. Op uw eigen geestelijk niveau. Durf blij en gelukkig te zijn met uw Heiland en de weg die Hij met u gaat. Laat de Geest niet uitblussen door onechte mensen. Dat kunnen mensen zijn die 'de kerk platlopen', maar nooit heerlijk de ruimte van de verlossing door/in de Heere Jezus hebben beleefd of dat hebben durven aannemen...
Of zoiets ??
Eigenlijk snap ik die eeuwige bezwaarden niet. Tijdelijk bezwaarden snap ik helemaal. Maar na verlossing behoort weer blijdschap te zijn, toch?
Moeten we dat elkaar dan weer af laten nemen? De duivel wil dat zeker bewerkstelligen hoor.
Moet je uit zo'n kerk wegvluchten? Nou, als je de 'verdrukking' aan kunt, kan je daar een boodschap hebben hoor. Dat ben ik met de dominee eens.
Zelf ben ik in de kerk gebleven 'waarin' ik geboren ben. Al wat ik daar m.i. mis, ben ik er buiten wezen zoeken en heb dat mee terug genomen naar mijn eigen groep, 'waar ik tot geloof gekomen ben', zeiden we vroeger.
ik ken nogal wat mensen die de 'ideale kerk' zochten, -vooral in evangelische kringen zie je dat nogal- maar nu zijn ze reeds aan hun derde (of 5e) kerk bezig, en zoals we dat dan zeiden: na hun komst was het gelijk de ideale kerk niet meer. :wink:

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 02 jul 2019 19:41

Grappig met die naam. Chr. Rots. Christelijker kan niet.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 03 jul 2019 13:16

coby6 schreef:Grappig met die naam. Chr. Rots. Christelijker kan niet.

Scherp Coby d:)b
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor K80 » 03 jul 2019 21:14

Een kind dat leeft als een Amisch, uit 1901, 17 jaar en verloofd.
Het is haast niet te geloven dat het bestaat.
17 jaar en verloven? Snap niet dat ouders dat toestaan, maar ja, als je uit 1901 komt dan is dat misschien normaal.
En ook nog bang zijn dat ze deze ouderwetse stijl niet vol kunnen houden als ze getrouwd zijn.
Nou, ik hoop het niet voor ze.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 04 jul 2019 09:23

K80 schreef:Een kind dat leeft als een Amisch, uit 1901, 17 jaar en verloofd.
Het is haast niet te geloven dat het bestaat.
17 jaar en verloven? Snap niet dat ouders dat toestaan, maar ja, als je uit 1901 komt dan is dat misschien normaal.
En ook nog bang zijn dat ze deze ouderwetse stijl niet vol kunnen houden als ze getrouwd zijn.
Nou, ik hoop het niet voor ze.

Ja, de spruitjeslucht walmt je tegemoet. :wink:
Maar ik geloof het niet.
Er zijn echt wel gezinnen waarin deze maatregelen worden genomen (laptops en smartphones inleveren, geen open internet, of alleen onder toezicht, pa die in zwart pak loopt) maar er is ook een wereld buiten, op school. En de meest strenge reformatorische school heeft tegenwoordig ook wereldse invloeden. Die jongens en meiden verschillen niet zo veel meer van de seculiere.
En verloofd, tja, lijkt mij meer een escape. Arme meid. Want ze rolt van de ene kooi in de andere.
Als ze hier leest en het is echt, doe het niet!!
Ga eerst eens iets van de wereld zien, jezelf ontwikkelen, voordat je je bindt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor K80 » 04 jul 2019 10:11

Het is inderdaad te zot voor woorden ja. Ook het feit dat ze die ouderwetse en antieke levenstijl fijn vind. Dan vraag ik me vaak af wat je van de wereld hebt gezien.

Klinkt als een raar verhaal.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 04 jul 2019 11:18

K80 schreef:Het is inderdaad te zot voor woorden ja. Ook het feit dat ze die ouderwetse en antieke levenstijl fijn vind. Dan vraag ik me vaak af wat je van de wereld hebt gezien.

Klinkt als een raar verhaal.


Vaak is die 'ouderwetse levensstijl' ook alleen maar mogelijk omdat de rest van de wereld wel modern is. Ik neem aan dat ze in dat gezin de was niet meer op het wasbord doen en dat er ook gewoon stroom en gas wordt verbruikt.

Verder, wil je je afzonderen omdat je dat prettig vindt? Prima toch, heeft verder niemand last van.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor K80 » 04 jul 2019 18:24

Ik had op de vraag over taken verdelen in het huishouden een reactie geplaatst.
Verwijderd, waarschijnlijk omdat ik zei dat de man wel wat meer mag doen als je drie kinderen onder de vijf hebt, heeft hij ook aan mee gewerkt.
En dat het niet onverstandig zou zijn om er voor te zorgen, om nu niet weer gelijk zwanger te worden.

Mag je schijnbaar niets over zeggen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 04 jul 2019 18:41

K80 schreef:Ik had op de vraag over taken verdelen in het huishouden een reactie geplaatst.
Verwijderd, waarschijnlijk omdat ik zei dat de man wel wat meer mag doen als je drie kinderen onder de vijf hebt, heeft hij ook aan mee gewerkt.
En dat het niet onverstandig zou zijn om er voor te zorgen, om nu niet weer gelijk zwanger te worden.

Mag je schijnbaar niets over zeggen.

Oh vreemd. Ik kan daar nooit meer reageren. Dan moet ik m'n wachtwoord weer opzoeken. Da's maar goed ook. 40 uur werken. Heb ik 1 jaar gedaan toen ik 26 was. Verschrikkelijk, wat zwaar en gewoon kantoorwerk om de hoek lol. Dan zakte ik als een pudding op de bank. He he eindelijk thuis en dan kreeg je dat gezeur van: ga eens nu boodschappen doen.
Mensen klagen dat het zo zwaar is. Dan moeten ze maar minder werken en ook in een piepflat wonen. Is schoon in een uurtje. Moet er niet aan denken, zo'n megahuis met 3 verdiepingen en maar soppen.
Meeste van m'n mannelijke collega's met kleine kinderen werken gewoon 4 dagen.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 04 jul 2019 20:18

Heeejj, doet de GGIn nu ook mee in de vragenrubriek? Leukjes, ben heel benieuwd…..

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor lekkerbek » 04 jul 2019 21:48

Fijn Irmo!
Een bijzonder mooi antwoord trouwens!!!!

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor K80 » 04 jul 2019 21:50

Zag ik ook ja. Zou er geen tucht en censuur meer op internet gebruik zitten? :wink:
Vandaag is het gisteren van morgen.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten