Ik doe niet anders. Jouw probleem echter is dat mijn interpretatie van de door mij genoemde teksten niet strookt met die van jou.Ereunao schreef:Alles goed en wel maar dan mag ik toch verwachten dat je die wijze van interpretatie degelijk en bijbels onderbouwd?
Ereunao schreef:Maar jij gaat op sommige punten zelfs vierkant tegen de Schrift in! Want jij beweert dat in Matt.24 de 1000 jr van het messiaanse rijk al voorbij zijn en de gr.verdr dan nog komen moet.
Wel vreemd dat ik dat helemaal niet beweer: ik plaats de 1000 jaar in Matth. 24:14 en de grote verdrukking in Matth. 24:15-28.'
Klopt natuurlijk niet helemaal met jouw visie op Matth. 24 maar dat hoeft toch geen aanleiding te zijn om mijn visie op sleutelteksten die ik toch duidelijk benoemd heb in dit topic stelselmatig te verdraaien?
Ereunao schreef:En die verdrukking (Mark.13;19) ‘Want die dagen zullen zulke verdrukking zijn, welker gelijke niet geweest is van het begin der schepselen, die God geschapen heeft, tot nu toe, en ook niet zijn zal’.vinden wij terug in de Apoc. onder het openen van de zegels, bazuinen en de toornschalen.
Klopt. Verschil tussen ons is dat ik deze passage laat slaan op de tijd van Gog en Magog die ik vereenzelvig met de tijd van de antichrist en de grote verdrukking: Opb 15-16. Een deel van H20 lees ik als samenvatting van het voorafgaande.
Wat mij betreft laat ik het hierbij. Ik heb er geen zin in om steeds jouw weergave van mijn stellingname te moeten corrigeren. Dat discussieert uiterst onprettig!
Ga maar lekker door met je feuilleton. Ik zal me er niet meer mee bemoeien.