Waar baal je van?? [deel 7]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2019 15:56

Weet je waar ik me zorgen om maak? Dat die arme knul het op een gegeven moment echt niet meer aan kan en van een brug springt. En ik vermoed dat we dat hier dan nooit zullen weten, op een gegeven moment stoppen de berichten gewoon.

Ik begrijp heus wel dat je op dit forum niet kunt/mag zeggen dat de Heilige Geest geen invloed heeft. Prima. Houd dat idee gerust in stand én stuur die knul richting wat wereldlijke professionals die hem kunnen helpen. Op een theologische uitleg zit hij op dit moment vast niet te wachten. Natuurlijk mag je best een keer een Bijbeltekst citeren in de hoop dat het hem tot steun is, maar ik krijg gewoon het gevoel dat mensen denken dat je er zijn probleem daadwerkelijk mee oplost. (niets persoonlijks, maar dat is het idee dat ik krijg bij de reactie van ene Yada van 15 juni).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 22 jun 2019 16:04

Vera888 schreef:Een psychische aandoening moet inderdaad professioneel behandeld worden, maar daarbovenuit gaat de werking van de Heilige Geest. Zeker als zo iemand op een forum zijn nood klaagt. dan kan je hem in zijn diepe put laten zitten, maar je kan hem ook aanreiken wat sterker is dan menselijke hulp. Gods Woord heeft bovenmenselijke kracht. En als je een enkele tekst noemt, is dat geen 'bombarderen' of 'bestoken met Bijbelteksten'.

Ik zeg toch niet dat je zo iemand moet laten zakken? Integendeel!
Maar een psychische aandoening is dermate ingewikkeld, dat bemoediging niet genoeg is.
Ook een kind van God kan in een ernstige depressie terechtkomen!
Mortlach schreef:Weet je waar ik me zorgen om maak? Dat die arme knul het op een gegeven moment echt niet meer aan kan en van een brug springt. En ik vermoed dat we dat hier dan nooit zullen weten, op een gegeven moment stoppen de berichten gewoon.

Ik begrijp jouw bezorgdheid wel, die heb ik ook.
Ik geloof zeker in de kracht van Genezing, maar vaak moet dat toch gewoon via de middellijke weg, zoals dat genoemd wordt.
En ik proef ook in de reacties van Vera888 mededogen en de wil om te helpen.
Maar soms is dat niet helaas niet genoeg.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Vera888
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 sep 2018 12:39

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Vera888 » 22 jun 2019 16:11

Mortlach schreef:Weet je waar ik me zorgen om maak? Dat die arme knul het op een gegeven moment echt niet meer aan kan en van een brug springt. En ik vermoed dat we dat hier dan nooit zullen weten, op een gegeven moment stoppen de berichten gewoon.

Ik begrijp heus wel dat je op dit forum niet kunt/mag zeggen dat de Heilige Geest geen invloed heeft. Prima. Houd dat idee gerust in stand én stuur die knul richting wat wereldlijke professionals die hem kunnen helpen. Op een theologische uitleg zit hij op dit moment vast niet te wachten. Natuurlijk mag je best een keer een Bijbeltekst citeren in de hoop dat het hem tot steun is, maar ik krijg gewoon het gevoel dat mensen denken dat je er zijn probleem daadwerkelijk mee oplost. (niets persoonlijks, maar dat is het idee dat ik krijg bij de reactie van ene Yada van 15 juni).


Het zou wel eens zó kunnen zijn, dat juist doordat er hier door verschillende mensen op zijn klachten wordt gereageerd en hij dan weer zijn beklag kan doen, hij wordt weerhouden om zichzelf iets aan te doen.
Er is maar één waarheid. :roll:

Vera888
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 sep 2018 12:39

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Vera888 » 22 jun 2019 16:25

Chaya schreef:Ik zeg toch niet dat je zo iemand moet laten zakken? Integendeel!
Maar een psychische aandoening is dermate ingewikkeld, dat bemoediging niet genoeg is.
Ook een kind van God kan in een ernstige depressie terechtkomen!

Ik begrijp jouw bezorgdheid wel, die heb ik ook.
Ik geloof zeker in de kracht van Genezing, maar vaak moet dat toch gewoon via de middellijke weg, zoals dat genoemd wordt.
En ik proef ook in de reacties van Vera888 mededogen en de wil om te helpen.
Maar soms is dat niet helaas niet genoeg.


Daarom schreef ik ook, Chaya, als allereerste opmerking, dat hij professionele hulp moet hebben. Zelf gaf hij eerder aan, dat hij, na teleurgesteld te zijn bij Eleos, nu bij de GGZ is. Dus hopelijk kunnen ze daar iets voor hem doen. En hier kunnen we hem alleen maar een hart onder de riem steken met argumenten waar anderen, die ook in een depressie zitten, hopelijk tegelijk iets aan hebben.

Ik zag trouwens bij het nalezen van heel het topic, dat jij, zowel als Mortlach, ook geprobeerd hebben om hem op te beuren. Laten we zo, na eerst goed geluisterd te hebben, elkaar in liefde bemoedigen.
Er is maar één waarheid. :roll:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Mortlach » 23 jun 2019 11:19

Vera888 schreef:Ik zag trouwens bij het nalezen van heel het topic, dat jij, zowel als Mortlach, ook geprobeerd hebben om hem op te beuren. Laten we zo, na eerst goed geluisterd te hebben, elkaar in liefde bemoedigen.


Natuurlijk, niks mis met bemoedigen, maar dan wel richting de psychiatrische hulp of eventueel familieleden die dat voor hem/met hem kunnen regelen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 12 okt 2019 06:56

Ik baal er van dat twee maatjes van me hier weg zijn. Mijn knuffelFries Mohammed, zonder uitleg geband. En Coby, die het forum aan de Wilgen heeft gehangen. Erg jammer.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor K80 » 12 okt 2019 16:28

Hoezo geband? Wat was er gebeurt dan?
Vandaag is het gisteren van morgen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 12 okt 2019 16:36

K80 schreef:Hoezo geband? Wat was er gebeurt dan?

Dat weet hij zelf ook niet. Ik kreeg het weer mee van Coby. Mohammed heeft er geen opgave van de reden bij gehad.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor K80 » 12 okt 2019 19:13

Ok, jammer zeg.
Zijn al niet zoveel actieve forumleden.
Zonde dat er zo dan afvallen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 12 okt 2019 20:50

K80 schreef:Ok, jammer zeg.
Zijn al niet zoveel actieve forumleden.
Zonde dat er zo dan afvallen.

Ja, vind ik ook. Echt zonde.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 14 okt 2019 12:20

K80 schreef:Ok, jammer zeg.
Zijn al niet zoveel actieve forumleden.
Zonde dat er zo dan afvallen.

Zonde is iets anders.
Vraag jezelf eens af waarom sommige forumleden vertrekken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor elburger » 14 okt 2019 13:28

Chaya schreef

Vraag jezelf eens af waarom sommige forumleden vertrekken.


Ik heb daar wel een mening over. ( waar heb ik geen mening over zul je misschien denken )

Er wordt hier nogal eens op de persoon gespeeld.
Iets dat mag als het opbouwende kritiek is, of wat men anders maar via een prive bericht moet doen, maar het is toch jammer.
Anderzijds zijn er door de jaren heen al zoveel topics gemaakt dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie.
Misschien een idee om eens een schoonmaak te starten beheerders?

Maar ach, dat zijn misschien wel weer hersenspinsels van mij. :oops:
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor K80 » 14 okt 2019 14:38

Chaya schreef:Zonde is iets anders.
Vraag jezelf eens af waarom sommige forumleden vertrekken.


Ik wilde niet twee keer het woord jammer gebruiken. ;)
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 14 okt 2019 14:50

elburger schreef:Ik heb daar wel een mening over. ( waar heb ik geen mening over zul je misschien denken )

Er wordt hier nogal eens op de persoon gespeeld.
Iets dat mag als het opbouwende kritiek is, of wat men anders maar via een prive bericht moet doen, maar het is toch jammer.
Anderzijds zijn er door de jaren heen al zoveel topics gemaakt dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie.
Misschien een idee om eens een schoonmaak te starten beheerders?

Maar ach, dat zijn misschien wel weer hersenspinsels van mij. :oops:

Veel mensen gaan weg omdat ze teleurgesteld zijn in het niveau.
Zie in dit verband ook de laatste posting van Cornelis95 in het Nashville topic.
Alles wat maar enigszins neigt naar het reformatorisch geluid wordt de grond in geboord. Stelselmatig.
En dat maakt moe.

Ik had dit in de afgelopen week ook. En juist toen was de laatste posting van ereunao.

K80 schreef:Ik wilde niet twee keer het woord jammer gebruiken.

Spijtig? Onbegrijpelijk? Niet fijn? Niet leuk? Balen?

Zonde is het niet als iemand vertrekt.
Zonde is in de dagelijkse spreektaal ingeburgerd intussen, maar je wordt hier en daar wel gecorrigeerd als je dit op deze manier gebruikt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 14 okt 2019 23:00

Los van of het zonde is of niet, het wordt er niet beter op. Maar dat Cornelis vertrok had denk ik niet met op de man spelen te maken.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten