Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 18 jun 2019 16:32

naamloos schreef:Daar vraag je me wat. Als ze net zo zijn als mensen ....
En anders hou je gewoon die stof-etende slang/geest. Dat scheelt weer uren voor de huishoudelijke hulp. Elk nadeel heb zn voordeel.



Ik hoop het. Tot nu toe doet mijn demon helemaal niks, behalve in het Russisch tegen me klagen dat ik geen wodka in huis heb. Je hep dr niks an.
En het stof ligt nog steeds overal, ik pak de bezem wel......ik haat schoonmaken.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 19 jun 2019 18:23

Ik snap niet dat ze die vrouw met psychische problemen aanraadt om naar het CJG te gaan. Met die problematiek ben je zo je kind kwijt. Vraag liever vader en opa en oma om voor het kind te gaan zorgen.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 19 jun 2019 22:14

Het is een hulpverlener. Die vinden andere hulpverleners doorgaans heel geweldig en ze begrijpen niet dat ze er ooit naast kunnen zitten.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 20 jun 2019 08:19

O Irmo, ik lig dubbel hier om al je reacties....blijf vooral posten....humor is wel welkom op het forum hier :mrgreen: =D> :jaknikken: d:)b
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 20 jun 2019 10:22

O hahaha dankje.....ik was het gewoon helemaal met Coby eens. Hulp gaan vragen bij een officiele instantie is de grootste fout die je in deze situaties kan maken.Dat heb ik al heel vroeg geleerd. Behalve als je wil dat je gegevens op straat liggen en je je leven lang achtervolgt wil worden voor 1 fout. En je je kind kwijt wil zijn natuurlijk. Dan is het geen probleem. Anders zou ik niet meewerken.


Mijn werk is niet voor niets volledig illegaal. Dat is niet omdat het legaal niet zou kunnen, maar omdat ik geen zin heb om bedreigd en geintimideert te worden. En heel gek, de officiele hulpverlening doet net alsof ze dat niet begrijpen.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor ben db bd » 20 jun 2019 11:45

even terug naar de oorspronkelijke vraagstelling: ik vind de vraag normaal en ik kan mij uitstekend vinden in het antwoord van de dominee.
Mag dat nog op een forum waar ik, zoals elders net over geklaagd, gedachtenpolitie meen waar te nemen in plaats van harde argumenten.?

De occulte wereld is doorgaans voor de meeste mensen moeilijk waar te nemen. Zelf beoefen ik mij daar ook totaal niet in.
Maar de onzichtbare wereld der demonen is net zo reëel als de zichtbare wereld. En ik ben het met de dominee eens dat waar de goede Geest heerst, er geen ruimte is voor wat mijn zoon pleegt te noemen 'zwarte krengen'. Duisternis kan niet tegen licht.!

Maar ooit ben ik daar ook wel eens verschrikkelijk en waarneembaar slachtoffer van geworden. Dat is een lang en wellicht spannend verhaal, waar ik jullie niet mee belast, maar er wel van zeg dat ik daar destijds duidelijk voor ben gewaarschuwd. Dat gaat m.i. middels je geweten en een wat we noemen unheimisch gevoel, wat toch gemakkelijk genegeerd kan worden.
Laten we dat toch alstublieft eerlijk blijven erkennen, ook al is er veel kaf onder het koren van geestenbezweringen.
Zelf was de Heere Jezus daar immers ook niet onduidelijk in!
Onze laatste dominee bad derhalve dan ook vaak om een engelenwacht rondom de kerk, m.i. een bewijs dat hij goed wist waar het over ging.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 20 jun 2019 12:42

irmo schreef:O hahaha dankje.....ik was het gewoon helemaal met Coby eens. Hulp gaan vragen bij een officiele instantie is de grootste fout die je in deze situaties kan maken.Dat heb ik al heel vroeg geleerd. Behalve als je wil dat je gegevens op straat liggen en je je leven lang achtervolgt wil worden voor 1 fout. En je je kind kwijt wil zijn natuurlijk. Dan is het geen probleem. Anders zou ik niet meewerken.


Mijn werk is niet voor niets volledig illegaal. Dat is niet omdat het legaal niet zou kunnen, maar omdat ik geen zin heb om bedreigd en geintimideert te worden. En heel gek, de officiele hulpverlening doet net alsof ze dat niet begrijpen.


Tegenwoordig lijkt het wel of pas je er voor geleerd hebt je de wijsheid in pacht hebt.
Er is tegenwoordig overal een psycholoog of weet ik wat voor, voor je relatie, voor je angsten, voor in het verkeer en straks nog voor de gesteldheid van je grote teen.
Soms zie je er ééntje op tv, keurig met een uitgestreken gezicht een theoretisch verhaaltje op te steunen en met een nep geïnteresseerd gezicht te luisteren en te knikken naar de vraagsteller.....

De praktijk en de eenvoud en de echte van harte betrokkenheid doen het uhm....
Ik werk ook weleens illegaal....sla de adviezen in de wind...en doe wat ik moet doen....zoveel beter :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 20 jun 2019 12:47

-

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 20 jun 2019 22:19

MoesTuin schreef:Tegenwoordig lijkt het wel of pas je er voor geleerd hebt je de wijsheid in pacht hebt.
Er is tegenwoordig overal een psycholoog of weet ik wat voor, voor je relatie, voor je angsten, voor in het verkeer en straks nog voor de gesteldheid van je grote teen.
Soms zie je er ééntje op tv, keurig met een uitgestreken gezicht een theoretisch verhaaltje op te steunen en met een nep geïnteresseerd gezicht te luisteren en te knikken naar de vraagsteller.....

De praktijk en de eenvoud en de echte van harte betrokkenheid doen het uhm....
Ik werk ook weleens illegaal....sla de adviezen in de wind...en doe wat ik moet doen....zoveel beter :mrgreen:



Ik heb er voor gestudeerd, officieel en officieus... en nog steeds geloven ze me niet. Ik ben er maar mee opgehouden. Illegaal is veel fijner.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Dorpeling » 20 jun 2019 22:25

naamloos schreef:De slang heeft voortaan stof op de menukaart staan, volgens Gen. 3 dan . Maar ja, in de praktijk heb ik dat nog nooit gezien of gehoord.

Ik wel. Mijn stofzuigerslang eet elke dag stof.. en hij maakt nog een hoop herrie ook.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 20 jun 2019 22:26

ben db bd schreef:even terug naar de oorspronkelijke vraagstelling: ik vind de vraag normaal en ik kan mij uitstekend vinden in het antwoord van de dominee.
Mag dat nog op een forum waar ik, zoals elders net over geklaagd, gedachtenpolitie meen waar te nemen in plaats van harde argumenten.?

De occulte wereld is doorgaans voor de meeste mensen moeilijk waar te nemen. Zelf beoefen ik mij daar ook totaal niet in.
Maar de onzichtbare wereld der demonen is net zo reëel als de zichtbare wereld. En ik ben het met de dominee eens dat waar de goede Geest heerst, er geen ruimte is voor wat mijn zoon pleegt te noemen 'zwarte krengen'. Duisternis kan niet tegen licht.!

Maar ooit ben ik daar ook wel eens verschrikkelijk en waarneembaar slachtoffer van geworden. Dat is een lang en wellicht spannend verhaal, waar ik jullie niet mee belast, maar er wel van zeg dat ik daar destijds duidelijk voor ben gewaarschuwd. Dat gaat m.i. middels je geweten en een wat we noemen unheimisch gevoel, wat toch gemakkelijk genegeerd kan worden.
Laten we dat toch alstublieft eerlijk blijven erkennen, ook al is er veel kaf onder het koren van geestenbezweringen.
Zelf was de Heere Jezus daar immers ook niet onduidelijk in!
Onze laatste dominee bad derhalve dan ook vaak om een engelenwacht rondom de kerk, m.i. een bewijs dat hij goed wist waar het over ging.


Van mij mag het hoor.

Ik heb alleen wel ervaring. En dus is dat de reden dat ik het er niet mee eens ben, en ook kan zien dat noch vraagsteller, noch predikant weten wat ze aan het schrijven zijn. Vraagsteller wil denk ik iets anders vragen, maar kan of wil dat niet, en doet het dan maar op deze manier. Dat wordt niet opgepakt door ds, die dat ook niet kan, die kan niet weten wat erachterzit en die schrijft dus maar wat. Het enige goede aan zijn advies is om eens met zijn vrouw om tafel te zitten en een eerlijk goed gesprek te voeren. Daar kan ik het dan wel mee vinden.

En natuurlijk is die wereld reeel. Als dat niet zo was, dan verdeden mensen die daarmee werken hun tijd, en dan heb ik wel iets beters doen.

Jouw dominee heeft het goed begrepen als ik het zo lees, want dat klopt inderdaad. En inderdaad er is veel kaf onder het koren, vooral in nederland. Maar dat komt omdat daar meer met New Age gezever gewerkt wordt, en dat het enige is wat ze willen. Ze zouden versteld staan denk ik als ze een echte ceremonie zouden zien, en echte antwoorden zouden krijgen.


En mag ik zeggen dat je me niewsgierig maakt? Niet goed mss, weet ik. Maar ik ben het toch :)

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Dorpeling » 20 jun 2019 22:34

ben db bd schreef: Onze laatste dominee bad derhalve dan ook vaak om een engelenwacht rondom de kerk, m.i. een bewijs dat hij goed wist waar het over ging.

irmo schreef:En natuurlijk is die wereld reeel. Als dat niet zo was, dan verdeden mensen die daarmee werken hun tijd, en dan heb ik wel iets beters doen.

Jouw dominee heeft het goed begrepen als ik het zo lees, want dat klopt inderdaad. En inderdaad er is veel kaf onder het koren, vooral in nederland. Maar dat komt omdat daar meer met New Age gezever gewerkt wordt, en dat het enige is wat ze willen. Ze zouden versteld staan denk ik als ze een echte ceremonie zouden zien, en echte antwoorden zouden krijgen.

Lijkt me ook geen overbodige luxe, dat bidden. Er zijn tegenwoordig veel zgn christenen die de duivel werkloos maken.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 21 jun 2019 08:44

Dorpeling schreef:Lijkt me ook geen overbodige luxe, dat bidden. Er zijn tegenwoordig veel zgn christenen die de duivel werkloos maken.



Gebed is over het algemeen niet datgene wat christenen daaronder verstaan.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 21 jun 2019 09:18

Maargoed, back on topic maar weer:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26 ... sten-doen/

Wat een waardeloos antwoord.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor ben db bd » 21 jun 2019 14:51

Wat een waardeloos antwoord.

Irmo, ik vind u erg mooi, maar ook ondeugend.
(kijk tante pollewop, hier spreek ik nu duidelijk een mening uit, zie je hoe dat is?)
U vist naar mijn intieme leven, maar zegt zelf niet openlijk wat u op het antwoord van ds. v.d. Sluis tegen heeft.
Voor mij is zijn antwoord vol waardevolle elementen. Wellicht komt dat omdat hij uit onze streek komt, heeft vaker bij ons op de kansel gestaan, we zijn niet onbekend met zijn benadering en ja, hij is niet een persoon waarvan er 13 in een dozijn gaan. Dat maakt hem voor mij wel boeiend om naar te luisteren en om hier van te lezen.
Hij nodigt m.i. de vraagsteller uit het op diens niveau met zichzelf te willen doen en zich op God te richten om genade zoals hij is.
In de kerk moeten we allemaal altijd al zo veel. Voor een 'massakoe' is dat minder een probleem, die hobbelt wel met de kudde mee zoals 't gaat.
Maar mensen die afwijkend zijn krijgen van God toch gewoon een persoonlijke behandeling? Daar stuurt de pastor hier m.i. op aan.

Kom u eens door: wat had de dominee er bij moeten halen wat u mist? Wat had u anders gedaan? Wat mankeert er aan het antwoord?
vr. gr., ben


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten