Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Kvinna » 17 jun 2019 18:19

Mortlach schreef:https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26904/zorgen-om-vrouw/

Ik wil oprecht niemand voor het hoofd stoten, maar het idee van "occulte belasting" wanneer er een geestelijke aandoening is, komt echt middeleeuws op me over. Ik begrijp oprecht niet dat niemand, de vraagsteller niet, de vrouw waarom het gaat niet en zelfs het panellid niet lijkt te denken dat even naar de huisarts misschien wel een goed idee is. :roll:

Gelukkig wordt het wel in de reacties genoemd.

Mijn huisarts zegt altijd dat je eerst naar de normale, voordehandliggende oorzaken moet kijken als er klachten of problemen zijn. Pas als je die hebt uitgesloten, ga je verder kijken.
Dat lijkt me in dit geval ook verstandig.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 17 jun 2019 21:39

Misschien moet ie het huis reinigen. Dat zegt niks over die vrouw.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 17 jun 2019 23:48

coby6 schreef:Misschien moet ie het huis reinigen. Dat zegt niks over die vrouw.
Hmm, occult betekent verborgen. Verborgen kwade geesten, de duvel neem ik aan, waar iemand last van heeft ...?
Nou goed, moet je de duvel met wat schoonmaakazijn ofzo van het huis afpoetsen?
Iets immaterieels, de duvel, verwijderen met iets materieels een schoonmaakmiddel?
Sorry hoor, maar hier ben ik te blond voor ... :D Maar oke, het kan geen kwaad. Je hebt gelijk je huis op orde!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 18 jun 2019 08:53

naamloos schreef:Hmm, occult betekent verborgen. Verborgen kwade geesten, de duvel neem ik aan, waar iemand last van heeft ...?
Nou goed, moet je de duvel met wat schoonmaakazijn ofzo van het huis afpoetsen?
Iets immaterieels, de duvel, verwijderen met iets materieels een schoonmaakmiddel?
Sorry hoor, maar hier ben ik te blond voor ... :D Maar oke, het kan geen kwaad. Je hebt gelijk je huis op orde!

:D
De duivel eet toch stof. Ik bedoel die machten eruit gooien. Misschien heeft het niks met haar te maken en zaten er eerst mensen in dat huis die occulte dingen deden. Ik moest een keer mee bidden voor een meisje dat entiteiten ervaarde, want er was verder niemand. Lekker zeg. Werd 's nachts zelf aangevallen. En ik woonde in een voormalige seksshop waar mijn zoontje van toen 4 of zo allemaal 'mensen' zag en toen heeft z'n vader ze weggestuurd in Jezus' Naam en hij zag ze weggaan en heeft ze nooit meer gezien.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 18 jun 2019 09:25

Ook een huisreiniging is van oorsprong niet christelijk Coby..... :wink:

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 18 jun 2019 09:43

coby6 schreef:De duivel eet toch stof.
De slang heeft voortaan stof op de menukaart staan, volgens Gen. 3 dan . Maar ja, in de praktijk heb ik dat nog nooit gezien of gehoord.
coby6 schreef: Ik bedoel die machten eruit gooien. Misschien heeft het niks met haar te maken en zaten er eerst mensen in dat huis die occulte dingen deden. Ik moest een keer mee bidden voor een meisje dat entiteiten ervaarde, want er was verder niemand. Lekker zeg. Werd 's nachts zelf aangevallen. En ik woonde in een voormalige seksshop waar mijn zoontje van toen 4 of zo allemaal 'mensen' zag en toen heeft z'n vader ze weggestuurd in Jezus' Naam en hij zag ze weggaan en heeft ze nooit meer gezien.
Ik weet van iemand die een schilderij van de muur heeft gehaald en in de container heeft geknikkert.
Dat deed ie omdat er zoveel ruzie in huis was sinds dat schilderij er hing. Hij was er van overtuigt dat er een boze geest mee verbonden was.
Volgens hem waren de ruzies voorbij toen het schilderij weg was. Nou ja, mij lijkt dat allemaal gewoon bijgeloof.
En dat bidden, schoonmaken, wegooien lijkt me gewoon iets psychisch. Je moet erin geloven, een soort van placebo-effect.
Ik heb niks tegen schoonmaken en bidden (dingen weggooien ligt weer anders bij mij) als dat maar niet ten koste gaat van professionele hulp als dat nodog is.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 18 jun 2019 10:51

Het is psychisch ja, maar daar zijn de meeste rituelen ook op gericht, om dat te veranderen.
En opruimen, ik heb daar een hulp voor, ik kan dat namelijk niet.
Is mijn opruimhulp nu occult belast, omdat ze in mijn huis binnenkomt? Nooit iets van gemerkt eigenlijk.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 18 jun 2019 11:06

irmo schreef:En opruimen, ik heb daar een hulp voor, ik kan dat namelijk niet.
Is mijn opruimhulp nu occult belast, omdat ze in mijn huis binnenkomt? Nooit iets van gemerkt eigenlijk.
Hmm, ik denk het niet. Waarschijnlijk heeft die boze geest in de dweil of stofdoek verstopt.
Gewoon even opletten als de schoonmaakkast open gaat ... :mrgreen:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 18 jun 2019 11:22

naamloos schreef:Hmm, ik denk het niet. Waarschijnlijk heeft die boze geest in de dweil of stofdoek verstopt.
Gewoon even opletten als de schoonmaakkast open gaat ... :mrgreen:



Ik heb geen schoonmaakkast. Mijn geesten zweven gewoon overal en nergens. Wat nu?

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 18 jun 2019 11:31

Ik snap je wel hoor Coby, ik kom zelf ook uit de evangelische hoek.
Al dat occulte duveltjesgedoe heb ik altijd maar een beetje over me heen laten komen. (overal waar ik kom is er wel iets waar ik niets mee heb)
De eerste keer dat het heel bewust bij me binnen kwam was tijdens het zang-halfuurtje voor de dienst.
Komt er opeens een gemeentelid naar voren die een boze macht voelt waardoor er niet vol overgave gezongen werd.
En in Jezus naam werd de boze geest bevolen om te vertrekken, en vervolgens werd het gebouw werd 'schoon' gebeden. :lol:
Nou ja, het hielp geen lor hoor, want we hadden die dienst toevallig een ontzettend slechte band; en die vertrok niet.
Bij elkaar was het niet meer dan een slechte band, en met het geluid was er ook iets niet in orde, plus dat het aantal mensen wat in die dienst aanwezig was op dat moment magertjes. Logisch dat de zang/muziek niet lekker liep. Heeft niets met duvels of occult te maken.
Toen had ik het wel gehad met duvels en de, in mijn ogen "zogenaamde" occulte belasting.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 18 jun 2019 11:37

irmo schreef:Ik heb geen schoonmaakkast. Mijn geesten zweven gewoon overal en nergens. Wat nu?
Coby gaat ze vast weg bidden als dat op afstand kan, en dan is er niks meer aan het handje. sorry Coby, niks persoonlijks hoor, maar het onderwerp .....
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 18 jun 2019 11:44

naamloos schreef:Coby gaat ze vast weg bidden als dat op afstand kan, en dan is er niks meer aan het handje. sorry Coby, niks persoonlijks hoor, maar het onderwerp .....


O dankje. Eindelijk. MIjn geesten zijn alleen niet evangelisch, werkt het dan wel? :P

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 18 jun 2019 14:49

irmo schreef:O dankje. Eindelijk. MIjn geesten zijn alleen niet evangelisch, werkt het dan wel?
Daar vraag je me wat. Als ze net zo zijn als mensen ....
En anders hou je gewoon die stof-etende slang/geest. Dat scheelt weer uren voor de huishoudelijke hulp. Elk nadeel heb zn voordeel.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 18 jun 2019 14:53

naamloos schreef:Ik snap je wel hoor Coby, ik kom zelf ook uit de evangelische hoek.
Al dat occulte duveltjesgedoe heb ik altijd maar een beetje over me heen laten komen. (overal waar ik kom is er wel iets waar ik niets mee heb)
De eerste keer dat het heel bewust bij me binnen kwam was tijdens het zang-halfuurtje voor de dienst.
Komt er opeens een gemeentelid naar voren die een boze macht voelt waardoor er niet vol overgave gezongen werd.
En in Jezus naam werd de boze geest bevolen om te vertrekken, en vervolgens werd het gebouw werd 'schoon' gebeden. :lol:
Nou ja, het hielp geen lor hoor, want we hadden die dienst toevallig een ontzettend slechte band; en die vertrok niet.
Bij elkaar was het niet meer dan een slechte band, en met het geluid was er ook iets niet in orde, plus dat het aantal mensen wat in die dienst aanwezig was op dat moment magertjes. Logisch dat de zang/muziek niet lekker liep. Heeft niets met duvels of occult te maken.
Toen had ik het wel gehad met duvels en de, in mijn ogen "zogenaamde" occulte belasting.

Ja dat herken ik ook wel. Een prediker zei een keer dat het belachelijk was als je eerst allemaal demonen ging binden, omdat je anders niet in staat zou zijn om een liedje te gaan zingen. Toen ik net bij zo'n kerk kwam, werd ik er ook zat van, de hele tijd dat gezanik over demonen. Ik had er toen een liedje op gemaakt, op de wijs van Sorbo. Demonen hier, demonen daar, demonen zijn uw hulp in huis.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 18 jun 2019 15:01

coby6 schreef:Ja dat herken ik ook wel. Een prediker zei een keer dat het belachelijk was als je eerst allemaal demonen ging binden, omdat je anders niet in staat zou zijn om een liedje te gaan zingen. Toen ik net bij zo'n kerk kwam, werd ik er ook zat van, de hele tijd dat gezanik over demonen. Ik had er toen een liedje op gemaakt, op de wijs van Sorbo. Demonen hier, demonen daar, demonen zijn uw hulp in huis.
Oja, vooral als ze stof eten. :D
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten