Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor ben db bd » 16 mei 2019 12:31

@ Marnix, voor mij wilt u toch beduidend meer lezen in Gods Woord als wat er staat. (ik misschien ook wel hoor) Als Paulus in 1Kor.7 zijn 'trouwen is goed, niet trouwen is beter' poneert, zie ik dat als op de individuele persoon gericht en niet op wereldbelang, laat staan op kosmisch belang. Mijn inbreng van Gods eeuwigheidsbedoeling, een m.i. onderbelicht beeld, is uiteraard ook algemeen maatschappelijk niet in beeld. Wel het tegenovergestelde, angst voor toekomstige overbevolking. Die trend heeft u dus aan uw kant met uw betoog. Maar is dat ook wat de Heere bedoelt? Bij ons in de kerk zijn nog maar een paar jonge gezinnen met 5 of meer kinderen. Natuurlijk heeft dat met liberale overheidssturing te maken, maar die is immers uitgesproken onchristelijk.
Eigenlijk was ik blij met het artikel in Elsevier dat er nu toch een aantal landen zijn welke de rem willen aantrekken op bevolkingskrimp. ik zie hier een grafiekje dat bij ongewijzigde krimp de Nederlandse autochtone bevolking in 2100 terug zal zijn gebracht naar 10 000 000 inwoners. Echter door de ongeremde instroom en voortplanting van hoofdzakelijk moslimmigranten, moeten we nu rekenen op zo'n 26 000 000 landgenoten in 2100. En met die 'umvolkung' weten we als christenen in apocalyptische tijden terecht te komen. (welke zich m.i. reeds aandienen)

Met klem wil ik stellen dat ik in 1Kor.7 geen enkele verdediging vind voor homoseksuele praxis. Het is de erkenning dat verreweg de meeste homo's in dit leven geen grip op hun geaardheid kunnen krijgen, welke mij gebiedt om in de kerken discrimineel gedrag te willen verbieden.
Daarom is het ook dat ik gaarne aanschuif met een homo aan de avondmaalstafel, om samen van genade te mogen leven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 16 mei 2019 14:25

- angst is een slechte raadgever, of het nou om overbevolking gaat of om angst over overimmigratie. Raar dat je daar wel bang voor moet zijn maar voor overimmigratie niet

- er geldt geen gebod van God voor ons om ons zoveel mogelijk voort te planten. Het is dus niet gek dat christenen tegenwoordig ook kleinere gezinnen hebben. Er is bijbels gezien ook niets mis mee.

- de overheid heeft daar niets mee te maken, niemand die ons gebiedt om kleinere gezinnen te krijgen. Dat is voor iedereen een vrije keuze.

-
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor ben db bd » 18 mei 2019 17:09

Marnix schreef:
- angst is een slechte raadgever, of het nou om overbevolking gaat of om angst over overimmigratie. Raar dat je daar wel bang voor moet zijn maar voor overimmigratie niet
- er geldt geen gebod van God voor ons om ons zoveel mogelijk voort te planten. Het is dus niet gek dat christenen tegenwoordig ook kleinere gezinnen hebben. Er is bijbels gezien ook niets mis mee.
- de overheid heeft daar niets mee te maken, niemand die ons gebiedt om kleinere gezinnen te krijgen. Dat is voor iedereen een vrije keuze.

Op deze wereld zijn immense krachten aan het werk, sturende naar de Bijbels duidelijk voorzegde eindtijd. Van die eindtijd wordt je als christen echt niet vrolijk hoor. Voor christenen verwachten we straks zware vervolging in een soort hersteld Romeins rijk. De huidige overimmigratie is daar ook dienstbaar aan. Daarmee moeten de laatste resten van het christendom van weleer geruimd worden. Umvolkung noemde Merkel dat. In Londen zijn er al 500 kerken gesloten en 450 nieuwe moskeeën gebouwd, las ik zojuist. In Frankrijk met z'n 7miljoen moslims, worden de laatste Joden dringend verzocht naar Israël te komen.
De koran doet ook heel lelijk over homo's hoor. Hoe vaak hebben we al niet gehoord dat ze van flatgebouwen af moeten worden gegooid? Daar mag in de media niet over worden gesproken. Trouwens van alle misdaden van moslims mag bijna niks worden gepubliceerd. Heel zelden wordt er wat vermeld van een 'verwarde' man en mogen wij raden waar het over gaat. Maar laten we hier waken tegen te veel off-topic.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor hans0166 » 18 mei 2019 18:46

ben db bd schreef:Marnix schreef:

Op deze wereld zijn immense krachten aan het werk, sturende naar de Bijbels duidelijk voorzegde eindtijd.


Ik heb het al vaker gezegd, ben altijd wel een beetje verbaasd om dit te lezen, en dat het voor de deur staat. Het gaat helemaal zo slecht niet met het Christendom, er zijn er nog nooit zoveel geweest.
We zitten hier in europa veel te veel naar onze eigen navel te staren.
Ondanks vele moeilijkheden groeit de kerk in Afrika, groeit de kerk in China, en in meerdere andere hele grote landen op de diverse continenten. Dit zou niet zo zijn als de eindtijd werkelijk voor de deur staat.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor gravo » 18 mei 2019 21:47

hans0166 schreef:Ik heb het al vaker gezegd, ben altijd wel een beetje verbaasd om dit te lezen, en dat het voor de deur staat. Het gaat helemaal zo slecht niet met het Christendom, er zijn er nog nooit zoveel geweest.
We zitten hier in europa veel te veel naar onze eigen navel te staren.
Ondanks vele moeilijkheden groeit de kerk in Afrika, groeit de kerk in China, en in meerdere andere hele grote landen op de diverse continenten. Dit zou niet zo zijn als de eindtijd werkelijk voor de deur staat.

Precies, die hele wanhopige christelijke visie, waarin de eindtijd nabij is, is niets anders dan een eigentijdse projectie van de angst van Amerikaanse en Europese christenen. Een strikt Westerse visie die de voorspoedige loop van het Evangelie wereldwijd ontkent. Het is ook een superioriteits-vraagstuk. Nog steeds denken Westerse christenen dat het alleen om hen draait (of alleen om hen en om Israël, want wat met Israël gebeurt is ook in hun belang). Nog steeds lijkt alleen de opkomst en het verval van het christelijk geloof in het Westen de norm voor alles te zijn. Als dat christendom dan vervaagt en vervalt, wat inderdaad zo is in het Westen, dan wordt direct de gehele wereld daarin betrokken. Het einde is nabij.
Allerlei pseudo-profeten rollen over elkaar heen met begrippen als 'opname', 'antichrist', 'het beest'' en noem maar op. Het favoriete boek is het laatste Bijbelboek. Overal om zich heen zien ze dit boek in vervulling gaan. Met grote stelligheid vindt men overal tekenen des tijds.
Ze verlangen een teken (maar hen zal geen ander teken gegeven worden dan dat van Jona).

De kern is: men preekt slechts voor eigen (westerse) parochie. Of voor wat daar nog van over is.

We hebben dringend behoefte aan kennis van en positieve verhalen over het christendom van elders. Daar vindt men wel hoop voor de toekomst. Daar verwacht men wel vruchtbare effecten op de verkondiging. Daar is men wel ingesteld op een mogelijke verandering van normen en waarden in de samenleving dankzij de zegende werking van het geloof. Daar ziet men wel dat geloof, hoop en liefde nog niet op zijn. Dat God nog steeds krachtig werkt en dat het Koninkrijk van God gekenmerkt wordt door groei. Dat we niet geroepen zijn tot wanhopen en tot angstige blikken in de toekomst, maar tot hoop en vertrouwen. Dat we niet gericht moeten zijn op het einde en de vernietiging van de schepping, maar op een toekomst en herstel voor die schepping. Dat er nog vele, vele schapen zijn die van deze (= westerse?) stal niet zijn.

Dank hans0166. Nu jij het zo opschrijft, ben ik me weer bewust van de onchristelijke somberheid en fatalistische eindtijd-geluiden die in het Westen nu zo vaak de kop op steken. Ik zie nu ook weer helder hoezeer dat meer te maken heeft met het verval van het geloof in het Westen en veel minder met een gesuggereerde wereldwijde ineenstorting van het geloof in Jezus Christus.
Er is hoop, hadden al die evangelische Sombermansen vroeger in de vorm van een sticker op de achterruit van hun auto geplakt. Maar daar is in de Westerse kerken en in de Westerse evangelische beweging danig de klad gekomen. De stickers zijn vergeeld of met de auto op de sloop terecht gekomen. De trotse "gelovige" bezitters van een nieuwe auto zitten nu allemaal te wachten op het einde. Een nieuwe sticker is er niet meer gekomen. Niet meer nodig. Er is geen hoop meer. Hoofdschuddend zien ze het verval aan. "Het einde is nabij, het einde is nabij".

Net als Jona, die mokkend onder de wonderboom ook maar niet wilde erkennen dat er voor andere volken mogelijk barmhartigheid, verlossing en toekomst zou zijn. Heel theatraal riep hij uit: "Heer, laat me maar sterven". Hij zat te wachten op vuur uit de hemel, zodat die hele stad zou worden omgekeerd. Lekkere profetie is dat. Nota bene op het moment dat de Heer op het punt stond heel Nineveh te redden, mitsgaders veel vee. God vond de houding van Jona daarom volstrekt onterecht.

Welnu, dat theater wordt tegenwoordig ook veel gemaakt door klagende Westerse eindtijd-verwachters. Ook hier: hoe onterecht!

Westerse christenen van dit soort lopen nog wel achter Jezus aan, maar ze zakken door het water.
Omdat ze meer op de omstandigheden letten dan op de Heer.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 18 mei 2019 22:38

ben db bd schreef:Marnix schreef:

Op deze wereld zijn immense krachten aan het werk, sturende naar de Bijbels duidelijk voorzegde eindtijd. Van die eindtijd wordt je als christen echt niet vrolijk hoor. Voor christenen verwachten we straks zware vervolging in een soort hersteld Romeins rijk. De huidige overimmigratie is daar ook dienstbaar aan. Daarmee moeten de laatste resten van het christendom van weleer geruimd worden. Umvolkung noemde Merkel dat. In Londen zijn er al 500 kerken gesloten en 450 nieuwe moskeeën gebouwd, las ik zojuist. In Frankrijk met z'n 7miljoen moslims, worden de laatste Joden dringend verzocht naar Israël te komen.
De koran doet ook heel lelijk over homo's hoor. Hoe vaak hebben we al niet gehoord dat ze van flatgebouwen af moeten worden gegooid? Daar mag in de media niet over worden gesproken. Trouwens van alle misdaden van moslims mag bijna niks worden gepubliceerd. Heel zelden wordt er wat vermeld van een 'verwarde' man en mogen wij raden waar het over gaat. Maar laten we hier waken tegen te veel off-topic.


Ja mooie complottheorieen. En Jezus leert dat we niet bang moeten zijn voor vervolging. Maar we dwalen af, dit heeft niets met homo’s te maken behalve dat je ze verwijt niet te bijdragen aan de bevolkingsgroei en we daardoor minder weerbaar zijn tegen een invasie van moslims... dus terug on-topic maar? er zijn genoeg plekken waar je je islamofobische standpunten kwijt kan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor ben db bd » 21 mei 2019 16:00

Ja mooie complottheorieen. En Jezus leert dat we niet bang moeten zijn voor vervolging. Maar we dwalen af, dit heeft niets met homo’s te maken behalve dat je ze verwijt niet te bijdragen aan de bevolkingsgroei en we daardoor minder weerbaar zijn tegen een invasie van moslims... dus terug on-topic maar? er zijn genoeg plekken waar je je islamofobische standpunten kwijt kan.

Oké, u heeft gelijk, dus terug tot in dit geval mijn voorman Kees van der Staaij in de 2e Kamer:
het was niet te pruimen door D66 en aanverwanten begrijp ik: 'Je mag je wel homo voelen, maar dat niet uitleven'. Volkómen onbegrijpelijk!!
Nu ik dan: niets ondeugends is mij vreemd als zondaar. Zo voel ik mij kleptomaan als er te veel weelde voor het grijpen ligt. Gewoon uitleven?
Zo heb ik bijzonder veel waardering voor de Schepper inzake de vele mooie jonge vrouwen in mijn omgeving welke Hij schiep! En nog even - want daarna komt de boerkaverplichting in het aanstormend kalifaat - laten ze dat tegenwoordig nog uitbundig zien ook :D :D Net als bijna alle andere mannen ben ik van aanleg polygaam. De geboden Gods maar omwerken (theologisch interpreteren) en heerlijk aanr*tzooien voortaan?
O, het is dat we hier op een Refoweb zitten, maar als ik nadenk, oei, wat weet ik er zo dan nog een boel te bedenken, om heerlijk uit te leven..
Maar ik denk dat mijn Schepper mij dan wel hoogstelijk ter verantwoording zal roepen en over dat eerste punt de politie ook nog.

Nou is het zo dat de maatschappij op het terrein van seks totaal niet kritisch meer is, (ons Biblebelt eiland is ook al een regenbooggemeente) weshalve de Bijbel dus voorzegt dat het een orgie zal worden in het laatste der dagen, voordat de Heere Jezus terug zal komen.
Maar nogmaals, de Nashville-verklaring leert ons dat de heilige Allerhoogste er toch echt een andere mening op nahoudt als wij tegenwoordig.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 mei 2019 06:32

ben db bd schreef:Oké, u heeft gelijk, dus terug tot in dit geval mijn voorman Kees van der Staaij in de 2e Kamer:
het was niet te pruimen door D66 en aanverwanten begrijp ik: 'Je mag je wel homo voelen, maar dat niet uitleven'. Volkómen onbegrijpelijk!!
Nu ik dan: niets ondeugends is mij vreemd als zondaar. Zo voel ik mij kleptomaan als er te veel weelde voor het grijpen ligt. Gewoon uitleven?
Zo heb ik bijzonder veel waardering voor de Schepper inzake de vele mooie jonge vrouwen in mijn omgeving welke Hij schiep! En nog even - want daarna komt de boerkaverplichting in het aanstormend kalifaat - laten ze dat tegenwoordig nog uitbundig zien ook :D :D Net als bijna alle andere mannen ben ik van aanleg polygaam. De geboden Gods maar omwerken (theologisch interpreteren) en heerlijk aanr*tzooien voortaan?
O, het is dat we hier op een Refoweb zitten, maar als ik nadenk, oei, wat weet ik er zo dan nog een boel te bedenken, om heerlijk uit te leven..
Maar ik denk dat mijn Schepper mij dan wel hoogstelijk ter verantwoording zal roepen en over dat eerste punt de politie ook nog.

Nou is het zo dat de maatschappij op het terrein van seks totaal niet kritisch meer is, (ons Biblebelt eiland is ook al een regenbooggemeente) weshalve de Bijbel dus voorzegt dat het een orgie zal worden in het laatste der dagen, voordat de Heere Jezus terug zal komen.
Maar nogmaals, de Nashville-verklaring leert ons dat de heilige Allerhoogste er toch echt een andere mening op nahoudt als wij tegenwoordig.


Je vergelijkt appels met peren.
En je gaat ervan uit dat homo's per definitie aanrotzooien.

Dus je bent de zwakste schakel. Dag! 8)

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Dorpeling » 22 mei 2019 09:39

ben db bd schreef:Bij ons in de kerk zijn nog maar een paar jonge gezinnen met 5 of meer kinderen. Natuurlijk heeft dat met liberale overheidssturing te maken,

Ahum? Waar haal je die onzin vandaan??

ben db bd schreef:
Zo heb ik bijzonder veel waardering voor de Schepper inzake de vele mooie jonge vrouwen in mijn omgeving welke Hij schiep! En nog even - want daarna komt de boerkaverplichting in het aanstormend kalifaat - laten ze dat tegenwoordig nog uitbundig zien ook :D :D Net als bijna alle andere mannen ben ik van aanleg polygaam. De geboden Gods maar omwerken (theologisch interpreteren) en heerlijk aanr*tzooien voortaan?
O, het is dat we hier op een Refoweb zitten, maar als ik nadenk, oei, wat weet ik er zo dan nog een boel te bedenken, om heerlijk uit te leven..


Ik volg de hele discussie over de NV (bewust) niet maar bovenstaande vind ik vreemd uitgedrukt, zacht gezegd. En dat geeft commentaar op homo's...

Je zou je ook gewoon fatsoenlijk kunnen uiten, vrouwen zijn geen genotsvoorwerpen!

Je getuigd een gelovige te zijn, maar je woorden spreken het tegen. Niet dat je hier heilig zou kunnen zijn, maar je moet het van ganser harte proberen,oproepen genoeg in de Bijbel. Je woorden getuigen nu niet direct van een totale inzet.
'Maar gelijk Hij, Die u geroepen heeft, heilig is, zo wordt ook gijzelven heilig in al uw wandel; Daarom dat er geschreven is: Zijt heilig, want Ik ben heilig.'
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Chaya » 22 mei 2019 10:18

hans0166 schreef:Ik heb het al vaker gezegd, ben altijd wel een beetje verbaasd om dit te lezen, en dat het voor de deur staat. Het gaat helemaal zo slecht niet met het Christendom, er zijn er nog nooit zoveel geweest.

Ja dat is waar. Maar waar groeit het Christendom? Juist, in het oosten, in de landen waar de christenen vervolgd en gemarteld worden.
In het comfortabele en rijke westen menen velen dat ze God niet meer nodig hebben.
Kijk maar naar de cijfers van de kerkverlating.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 22 mei 2019 10:42

Chaya schreef:Ja dat is waar. Maar waar groeit het Christendom? Juist, in het oosten, in de landen waar de christenen vervolgd en gemarteld worden.


Ik denk dat dat meer ligt aan de verpletterende armoede en de erbarmelijke levensomstandigheden dan aan de eventuele vervolging. De Filipijnen bijvoorbeeld zijn 70% katholiek, dus met die vervolging zal het daar echt wel meevallen. Het BBP (Bruto Binnenlands product) per hoofd van de bevolking is 3000 dollar US.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Chaya » 22 mei 2019 11:06

Mortlach schreef:Ik denk dat dat meer ligt aan de verpletterende armoede en de erbarmelijke levensomstandigheden dan aan de eventuele vervolging. De Filipijnen bijvoorbeeld zijn 70% katholiek, dus met die vervolging zal het daar echt wel meevallen. Het BBP (Bruto Binnenlands product) per hoofd van de bevolking is 3000 dollar US.

Ontberen doet waarderen Mortlach.

Het aantal christenen in China groeit explosief. Naar schatting groeit het jaarlijks met tien procent, dat is sneller dan de verkoop van auto's. De kans in groot dat er over een aantal jaar meer christenen in China wonen dan in Amerika. Maar waar komt deze groei vandaan? En waarom staat het land nog steeds op de ranglijst Christenvervolging?
bron: Transworldradio.nl

In ons land stroomden de kerken vol in '45, in 1953. En zie als er een ernstig incident is geweest, waar doden bij te betreuren zijn. Dan is er opeens behoefte aan een gezamenlijke rouwdienst met een religieus tintje.

Stille tochten (tegen zinloos geweld) zijn een soort vervanging hiervan. Mensen zoeken verbondenheid, houvast, troost.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 22 mei 2019 11:53

Chaya schreef:Ontberen doet waarderen Mortlach.


Klopt op zich, maar ik ben cynischer en zie het als "je leven nu is misschien wel rot en zwaar, maar straks (d.w.z. na de dood) komt dat allemaal goed!"

Het aantal christenen in China groeit explosief. Naar schatting groeit het jaarlijks met tien procent, dat is sneller dan de verkoop van auto's. De kans in groot dat er over een aantal jaar meer christenen in China wonen dan in Amerika. Maar waar komt deze groei vandaan? En waarom staat het land nog steeds op de ranglijst Christenvervolging?
bron: Transworldradio.nl


Ik weet nooit zo goed wat ik met dat soort cijfers aanmoet. Waar zijn de schattingen op gebaseerd? Wat is je start je? 1% van de bevolking, na een jaar 1,1%? Dat schiet dan nog steeds niet echt op? En het is een kwestie van tijd totdat de partij ingrijpt. Heb je gezien welke draconische maatregelen qua sociale controle de Chinese overheid aan het doorvoeren is?

In ons land stroomden de kerken vol in '45, in 1953. En zie als er een ernstig incident is geweest, waar doden bij te betreuren zijn. Dan is er opeens behoefte aan een gezamenlijke rouwdienst met een religieus tintje.

Stille tochten (tegen zinloos geweld) zijn een soort vervanging hiervan. Mensen zoeken verbondenheid, houvast, troost.


Ja, dat is een sociaal element waar georganiseerd geloof erg goed in is en daar moet inderdaad een vervangend alternatief voor komen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor K80 » 22 mei 2019 12:47

Volgens mij is ook zo, hoe ontwikkelder het land is waar mensen ook meer doorleren en zelfonderzoek doen, hoe meer mensen van het geloof af gaan.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 22 mei 2019 13:09

Maar dan maak je weer een koppeling die volgens mij niet juist is, namelijk opleiding en geloof als inverse relatie. Dat is heel wat anders dan welvaart en geloof, hoewel met een hogere opleiding de kans op meer welvaart natuurlijk wel toeneemt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marnix en 26 gasten