"vriendje" Anderson in Amsterdam

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Mortlach » 01 mei 2019 10:04

Marnix schreef:Heel goed. Ik hoop dat veel landen hem volgen. En tja, Anderson zal zichzelf wel weer als martelaar bestempelen en stellen dat wie God wil dienen nou eenmaal weerstand, vervolging etc moet ondergaan maar ja..... hopelijk is de hetze voorbij en krijgt Anderson voortaan weer de aandacht die hij verdient: geen.


Ach, hij doet zijn best maar, maar alleen voor eigen, zeer beperkt publiek.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Chaya » 01 mei 2019 10:26

Tante Pollewop schreef:Klaar!

Dat weet ik niet zeker, want er is geen grenscontrole als je met een auto vanuit Duitsland of België ons land binnenkomt.
Marnix schreef:En tja, Anderson zal zichzelf wel weer als martelaar bestempelen en stellen dat wie God wil dienen nou eenmaal weerstand, vervolging etc moet ondergaan

Dat gevaar zit er wel in ja. Daarom is het goed dat Harbers van de VVD dit een halt toeroept en niet iemand van de CU of SGP, want dan krijg je weer een verdraaide publieke opinie.

Deze meneer heeft alle kenmerken van een valse profeet, dat in de Bijbel gezegd wordt. Het zal niet de laatste zijn...
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 mei 2019 11:10

Volgens mij wordt er gezorgd dat hij de Schengen zonde niet in mag, dus met de grensovergang zal het ook wel meevallen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Marnix » 01 mei 2019 11:26

Dat zou niet erg erg zijn, want als christenen hem zelfs weigeren geeft dat juist aan dat die ook afstand van hem nemen. Maar degene die hier over gaat en dus de beslissing moet nemen is gewoon Harbers en dat is een VVD'er.

Tante Pollewop schreef:Volgens mij wordt er gezorgd dat hij de Schengen zonde niet in mag, dus met de grensovergang zal het ook wel meevallen.


Dat denk ik ook. En anders is hij strafbaar. Hij kan echt niet stiekem het land in komen en gewoon gaan spreken op de plek waar hij van plan was om te spreken, want dan wordt hij gewoon opgepakt. En een nieuwe geheime locatie bedenken en daar wel mensen voor uitnodigen zonder dat dat mensen ter ore komt die dat dan weer doorgeven is haast onmogelijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Chaya » 01 mei 2019 12:55

Tante Pollewop schreef:Volgens mij wordt er gezorgd dat hij de Schengen zonde niet in mag, dus met de grensovergang zal het ook wel meevallen.

Een Freudiaanse verspreking.. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Mortlach » 01 mei 2019 13:23

Marnix schreef:Dat denk ik ook. En anders is hij strafbaar. Hij kan echt niet stiekem het land in komen en gewoon gaan spreken op de plek waar hij van plan was om te spreken, want dan wordt hij gewoon opgepakt. En een nieuwe geheime locatie bedenken en daar wel mensen voor uitnodigen zonder dat dat mensen ter ore komt die dat dan weer doorgeven is haast onmogelijk.


Hij zou moeten omrijden via Bulgarije of Kroatië en dan daar aan de grens niet worden tegengehouden. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor gravo » 01 mei 2019 13:41

Chaya schreef:(...)Deze meneer heeft alle kenmerken van een valse profeet, dat in de Bijbel gezegd wordt. Het zal niet de laatste zijn...

Dat is hij in jouw ogen. Maar dat is een religieuze blik op deze man. Dat kan echter nooit de reden zijn waarom de overheid iemand weigert. Dat zou wat moois zijn. Straks gaan orthodoxen de staatssecretaris nog vragen of hij een ongelovige vrijzinnige christen aan de grens wil tegenhouden, omdat hij zo'n "uitgekleed" Evangelie predikt.
Nee, de overheid houdt deze man tegen vanwege de oproepen tot haat en geweld. Dat is namelijk bij wet verboden. En het aspect 'orde en veiligheid' speelt ook een rol. Dat is een overheidstaak en wie oproept tot geweld of haat predikt kan zowel zorgen voor dat geweld, maar ook de trigger zijn voor wanordelijkheden die zijn tegenstanders verzorgen. Vandaar, volgens mij, deze beslissing.

Nu nog wat consequenter zijn in die gevallen dat iemand niet slechts voor een paar dagen wil komen, maar voor wie zich permanent vestigt (ik bedoel natuurlijk de jihadistische predikers die ook zo hun gedachten hebben over wat je met homo's behoort te doen en die daarmee de plaatselijke moskee beïnvloeden, helaas een weerkerend fenomeen).

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Marnix » 01 mei 2019 21:28

Mortlach schreef:Ach, hij doet zijn best maar, maar alleen voor eigen, zeer beperkt publiek.


Zeer beperkt in meerdere opzichten ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2019 10:49

Mortlach schreef:Bravo! Hopelijk volgt Ierland dit voorbeeld - of zegt die kwiebus zijn reis gewoon af want het zal nu een stuk minder rendabel voor hem zijn.


Hebben ze gedaan!


https://www.nu.nl/buitenland/5888721/ha ... et-in.html
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Mortlach » 13 mei 2019 11:37

Ik zag het ook vandaag. Goede zaak!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten