Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Yoshi

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Yoshi » 30 apr 2019 20:51

DeDwaler schreef:Haatmanifest... mja ja.

Het is mijns inziens om allerlei redenen ondoordacht en onverstandig geweest om dat prul in Nederland uit te geven, maar zijn de opstellers en ondertekenaars daarom vogelvrij of zo? Is er niet meer met ze te praten? Allemaal hlbt-haters?

Dat laatste zonder meer. Zonder goed fatsoen kan je zo'n ding niet ondertekenen namelijk. En je, je tekent juist zo'n polariserend om elke discussie monddood te maken en de deur keihard dicht te gooien. Anders zou je het namelijk niet ondertekenen. En nee, die mensen zijn niet vogelvrij, ze kunnen nog gewoon vrij rondlopen in Nederland en zijn vrij om hun mening te verkondigen. Evengoed ben ik vrij om daar wat van te vinden enn dat te uiten.
Je bent ogenschijnlijk niet erg redelijk, Yoshi. Ik zeg ogenschijnlijk, want ik geloof totaal niet dat je echt zo onverzoenlijk bent als je doet voorkomen.

Je draait het leuk om. Het zijn deze ondertekenaars die onredelijk, onverzoenlijk en al wat meer zijn. Ik reageer daar slechts op. En nee, ik heb geen tolerantie voor de intoleranten, dat gaat op voor oa extreem rechts, extreem links, fsspx, salafisten en dus ook voor dit gezelschap. Op de punten waar zij menen te moeten polariseren zal ik tegenwicht bieden.
We moeten ervoor waken dat we niet verbitteren. Fouten maken we allemaal.

Iets weloverwogen ondertekenen is geen fout maken hoor. Dat is achteraf schrikken van de reacties en zonder gezichtsverlies van het gedoe af willen zijn.
We zullen met elkaar moeten blijven praten en nee, je hoeft niet alles te slikken, maar je moet mensen tenminste vertellen wat je voelt en waar je mee zit. Er is in casu vooral gebrek aan kennis en begrip. Geef mensen de kans en dan zullen ze je nog verrassen.

Dit haatmanifest is juist geschreven om elke discussie kapot te maken. Hoezo met elkaar blijven praten? Wat valt er nog te bepraten? Helemaal niets. Als deze mensen nog eens kan willen moeten ze onomwonden afstand nemen van de verklaring en hun handtekening laten verwijderen, dan zetten ze de deur weer op een kiertje.

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor DeDwaler » 01 mei 2019 16:53

DeDwaler schreef:Allemaal hlbt-haters?
Yoshi schreef:Dat laatste zonder meer.
Yoshi schreef:Dit haatmanifest is juist geschreven om elke discussie kapot te maken. Hoezo met elkaar blijven praten? Wat valt er nog te bepraten? Helemaal niets. Als deze mensen nog eens kan willen moeten ze onomwonden afstand nemen van de verklaring en hun handtekening laten verwijderen, dan zetten ze de deur weer op een kiertje.


Wat ik zei, Yoshi, ik geloof totaal niet dat je echt zo onverzoenlijk bent als je doet voorkomen.
.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor MoesTuin » 02 mei 2019 10:55

Verto schreef:Hoi allemaal

Al een poosje volg ik met interesse de discussie rondom de Nashville verklaring. Ik ben zelf homo en opgegroeid in een behoudende kerk waarvan de dominee ook de Nashville verklaring heeft ondertekend. Rond m’n 20e ben ik uit de kast gekomen na een behoorlijk moeilijke periode. Hoe ik met mijn homoseksualiteit om wilde gaan wist ik op dat moment nog niet, het niet innemen van een standpunt leverde mij al veel weerstand op. Het werkte verstikkend, en besloot daarom op mezelf te gaan wonen. De kerk heeft nooit iets van betrokkenheid getoond, wel plaatste de dominee zijn handtekening onder de Nashville verklaring. Het maakt me nog altijd boos en verdrietig.
Inmiddels heb ik een paar jaar een relatie met een jongen die ook reformatorisch is opgevoed, we kunnen elkaar steunen in de pijn de we beiden hebben ervaren. De pijn zit zo diep dat het voor ons als een grote opgave voelt om een kerkdienst in behoudende gemeente te bezoeken. We werden laatst uitgenodigd voor een belijdenisdienst van een familielid, we besloten om er toch heen te gaan. Er waren meerdere momenten in preek waarbij ik op het punt stond om weg te lopen. De dominee had in zijn gebed speciale aandacht voor de ouders waarvan kinderen hadden gebroken met de kerk. Het deed pijn dat de mensen die om wat voor reden dan ook geen belijdenis deden werden vergeten. De dominee sprak de belijdeniscatechisanten toe dat ze misschien ooit wel in de rechtbank zullen moeten staan vanwege hun geloof. Als voorteken noemde hij de boosheid rondom de Nashville-verklaring en het mogelijk verplicht moeten toelaten van homoseksuelen tot het heilig avondmaal. De verbeelde verdrukking door de wereld lijkt soms een onmisbaar element in de geloofsbeleving. In werkelijkheid laten dit soort kerken al sinds ze bestaan een kwetsbare groep in de kou staan, helaas spreek ik uit ervaring.
Om de totale verloedering van de Nederlandse samenleving te duiden werd onder meer de genderideologie genoemd. Daarop volgend een oproep om trouw en standvastig te blijven.
Later in de preek kregen ook andere kerkverbanden nog een veeg uit de pan, dwaalleraars, valse belijdenissen etc. De dominee hield het net algemeen genoeg zodat iedereen hierin z’n eigen onderbuikgevoel kon volgen.
Ondanks dat ik al een aantal jaar geleden heb gekozen om niet langer naar deze kerk te gaan laat het met niet los. Het voelt zo onrechtvaardig, ook in die gemeente zitten op dit moment ongetwijfeld jongens en meiden die homo, lesbisch of transgender zijn, zou er echt aan hen worden gedacht?
Er moeten wat mij betreft echt verandering komen in de opstelling van deze kerken naar mensen die niet dezelfde overtuiging hebben. In plaats van een licht in de wereld zijn, bedelen deze kerken zichzelf soort slachtofferrol toe vanwaar ze eindeloos hun gal kunnen spuwen op alles wat niet in hun straatje past of wat ze niet begrijpen.

Verto


Dapper je bijdrage Verto
Er is al veel gezegd hier...
Maar onthoud altijd dat geen kerk hier op aarde volmaakt is (dat komt nog de volmaaktheid in het Leven na dit leven als je in Geloof in Christus in Hem ontslaapt...

de Heer zegt...."Mijn genade is u genoeg; want Mijn kracht wordt in zwakheid volbracht."
Bij Hem ben je altijd Welkom!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Liekels » 04 mei 2019 11:16

ben db bd schreef:ik weet mij op dit punt af te wijken van de daarin volgens mij duidelijke leer. Volgens de gereformeerde leer worden we in zonden en ongerechtigheid geboren. Dat is voor mij te sterk uitgedrukt. Wel herken ik dat qua aanleg, maar erken dat niet in daad. Baby's zijn wel met de zondige aanleg geboren, (poezen ook :wink: ) maar ze hebben gewoon nog niet werkelijk gezondigd.
Zo is het ook met homofilie, met die aanleg daar kán je mee geboren worden (daar kan God je ook later aan overgeven, op grond van je gedrag, lees ik in mijn Bijbel in Rom.1:24) - mijn vrouw wist ze in aanleg ook al op de kleuterschool aan te wijzen - daarmee ben je voor mij nog niet schuldig. Schuld begint voor mij wel bij de daad. Daar vind ik de Bijbel ook absoluut niet onduidelijk over!
Tegen de daad kan je strijd leveren, daarbij hulp bij de Allerhoogste vragen, en achteraf om vergeving vragen.

Verreweg de meeste mannen zijn polygaam in aanleg. De Bijbel is daar al vol van. Zelf ben ik heel gelukkig getrouwd. Daarom zou ik er in aanleg nog best vijf van die lieverds bij willen hebben. Ik snap het niet, maar het schijnt toch niet te mogen, hoe verschrikkelijk lief ik ze ook allemaal vind. :? Daarom vind ik ze maar gewoon heimelijk lief en dat zou ik van homo's ook willen: blijf in de kast.
(ja sorry, maar dat vind ik nog steeds)
Ik wist het niet eens, toen hij mij bijzonder hartelijk pastoraal begeleidde in m'n grote problemen; ons op bidstondzondag feestelijk overtrouwde in de kerk en later onze oudste zoon plechtig doopte. Hij had ook een prachtige lieve vrouw, onze dominee. Maar toen bekend werd dat hij een homo-seksuele verhouding had aangelegd met een der diakenen, stortte alles bij ons in. Zijn huwelijk sneuvelde, de situatie in de gemeente werd onhoudbaar en hij is weggegaan naar een kerk waar ze wellicht 'meer met hun tijd meegaan', ... want dat valt ook onder PKN-mogelijkheden.


Jouw vergelijking van polygaam in aanleg en homofiel zijn vind ik verrassend. Je maakt namelijk een verkeerde vergelijking. Jij wilt er vast nog 5 lieverds bij, maar bij het "ja" woord heb je toch duidelijk een belofte gedaan aan je vrouw. Als je hieraan toegeeft doe je haar veel pijn. Een jongen die kiest voor liefde met een andere jongen doet daar de ander geen pijn mee. Deze voor jou makkelijke vergelijking moet je eens veranderen naar de gedachte dat je buiten de andere lieverds zelfs je eigen vrouw niet mag liefkozen of sex mee mag hebben. Die vergelijking is meer reëel naar mijn idee.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor ben db bd » 10 mei 2019 18:19

Jouw vergelijking van polygaam in aanleg en homofiel zijn vind ik verrassend. Je maakt namelijk een verkeerde vergelijking. Jij wilt er vast nog 5 lieverds bij, maar bij het "ja" woord heb je toch duidelijk een belofte gedaan aan je vrouw. Als je hieraan toegeeft doe je haar veel pijn. Een jongen die kiest voor liefde met een andere jongen doet daar de ander geen pijn mee. Deze voor jou makkelijke vergelijking moet je eens veranderen naar de gedachte dat je buiten de andere lieverds zelfs je eigen vrouw niet mag liefkozen of sex mee mag hebben. Die vergelijking is meer reëel naar mijn idee.
Liekels, op uw schrijven wil ik niets afdingen, ... tenminste voor hoever u dat bedoelt.
Maar zo bedoelde ik uiteraard de vergelijking niet.
Als ik zou spreken over een 'boom van een vent', mag u mij ook niet corrigeren met de opmerking dat ik dat fout heb, omdat aan die vent geen blaadjes zitten, of aan die boom geen oren.
Nou schat ik in dat u een meisje bent, want die zijn (uiteraard) het meest kritisch op het punt van veelwijverij. (behoudens moslims)
Overigens, troost u hoor, maar ik ben in mijn hele leven maar met twee maagden naar bed geweest, en dat uiteraard in huwelijksvolgorde.

Edoch, onze maatschappij wijst polygamie in praktijk af, en de Heere God wijst homoseksuele praktijk af. En van beiden kan je last hebben.
Dát is de vergelijking welke ik maak.
Ik zou dit ook als juist een tegenstelling kunnen opvoeren, op het punt van vruchtbaarheid, toch?
Bij geval las ik vandeweek omtrent een richter, welke 30 zonen en 30 dochteren had. Nou, dat zal ook niet van één vrouw zijn hè?
Had Salomo geen 60 zonen? maar dan had hij daar ook 1000 (300 + 700) vrouwen voor :wink:
Ach ja, ik ken van heel dichtbij ook wel twee vrouwen welke één kindje hebben, maar dat is nog erg ongelukkig ook... :(

Dus alle vergelijkingen gelden doorgaans maar op een bepaald punt, dat moet je ook in wíllen zien hoor. Oké?

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor ben db bd » 10 mei 2019 19:18

iemand schreef:
Ik zou dit ook als juist een tegenstelling kunnen opvoeren, op het punt van vruchtbaarheid, toch?
Bij geval las ik vandeweek omtrent een richter, welke 30 zonen en 30 dochteren had. Nou, dat zal ook niet van één vrouw zijn hè?
Had Salomo geen 60 zonen? maar dan had hij daar ook 1000 (300 + 700) vrouwen voor :wink:
Ach ja, ik ken van heel dichtbij ook wel twee vrouwen welke één kindje hebben, maar dat is nog erg ongelukkig ook... :(


Nu we het er toch over hebben, ik zie hier de nieuwe Elsevier liggen, vóór ik hem heb open geslagen zie ik al: 'meer baby's, meer macht'.
"Waarom veel landen inzetten op bevolkingsgroei en Europa achterblijft". (op de cover!!)
Ja, ik kan er niks aan doen, maar dat is voor mij toch ook niet los te zien van de Nashville-verklaring, zoals eerder tot uitdrukking gebracht.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 10 mei 2019 19:46

Want? Wat is het verband precies?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor ben db bd » 11 mei 2019 11:02

Want? Wat is het verband precies?

allebei met seks te maken en allebei afkeurenswaardig.
en om het toch nog even scherp te stellen: de ene door onze maatschappij (behoudens moslims) de andere door de Bijbel, Gods Woord.
(als vuur en zwavel van de hemel regenen tenminste als bewijs van afkeuring geldt en het woord schandelijkheid ook)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2019 16:37

Dat europa achterblijft op basis van bevolkingsgroei heeft niet zoveel met seks te maken toch? En wat moeten homo’s dan doen? Maar doen of ze hetero zijn enkinderen krijgen met bij vrouw? Lijkt me niet. Dus heeft het weinig met de relatief lage bevokkingsgroei te maken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor ben db bd » 13 mei 2019 17:12

Marnix schreef:
Dat Europa achterblijft op basis van bevolkingsgroei heeft niet zoveel met seks te maken toch? En wat moeten homo’s dan doen? Maar doen of ze hetero zijn en kinderen krijgen met bij vrouw? Lijkt me niet. Dus heeft het weinig met de relatief lage bevolkingsgroei te maken.

Ja, dat heeft m.i. wel met seks te maken, want met voorbehoedsmiddelen. ik herinner mijn vele grote gezinnen van 10-12 en wel nog meer kinderen. Tot in de jaren '50 de NVSH sterk opkwam met promotie van de pil. Later kwam daar ook het voor mij agressieve feminisme bij met 'baas in eigen buik'.
Wat homo's moeten doen volgens mij, kan ik niet voorschrijven wegens eigen falen. Wel alles neerleggen voor de Heere en van Hem uitkomst verwachten voor tijd en eeuwigheid, lijkt mij. Maar ik sta geen zegenuitspraken inzake hun relatie in Christus Gemeente voor. Dat lijkt mijn brutaal vloeken. Dus een kerkelijk homohuwelijk doet mij rillen. Christus Kerk is de seculiere overheid niet. Neem de situatie ook eens op met THDV, dat zijn eerlijke begripvolle christenen. En op grond van mijn Bijbel verwacht ik nog grote ontsporing in de eindtijd, omdat de Heere Jezus Zelf zei dat er tijden als in de tijd van Noach en van Lot onderweg zijn, wat ik niet uitleg als (alleen) onvoldoende gastvrijheid.
Met kinderen voor homo's heb ik slechte ervaring, (KID) zoals eerder gezegd. Hoewel als er veel kinderen behoefte hebben aan een pleeggezin - de homo's die ik ken zijn allemaal gevoelige aardige mensen - zou ik zeggen dat ik geloof in zo voorzien in die behoeften, is dat gek?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 14 mei 2019 06:27

- punt is dat als je homo bent, je sowieso geen bijdrage gaat leveren aan de bevolkingsgroei, tenzij je gaat doen alsof je hetero bent. Lijkt me niet wenselijk. Daarom vraag ik me af waarom je dit roept in dit topic. Best wel walgelijk om homo’s dit te verwijten, alsof het hun keuze is.

- gelukkig bestaat er tegenwoordig anticonceptie en zij gezinnen geen 10-12 kinderen meer. De wereldbevolking kan nier ongelimiteerd doorgroeien.

- uit onderzoeken blijkt dat er geen verschil in gedrag en ontwikkeling is tussen kinderen van een heterostel en een homostel.

- hoezo heb je het over eigen falen? Ik neem aan dat je erop doelt dat je geen kinderen hebt? En / of geen relatie? Waarom zie je dat als falen?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 14 mei 2019 09:29

Daarbij, moet je eens kijken hoeveel weerstand er is - ook of zelfs voornamelijk - uit religieus/conservatieve hoek als homo's kinderen willen adopteren. Dan is het huis ineens te klein.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor ben db bd » 15 mei 2019 17:57

Daarbij, moet je eens kijken hoeveel weerstand er is - ook of zelfs voornamelijk - uit religieus/conservatieve hoek als homo's kinderen willen adopteren. Dan is het huis ineens te klein
m.i. zullen homo's toch moeten incasseren dat de Bijbel en dus ook behoudende christenen negatief staan tegenover homopraktisering.
Voor mij staat dat los van de vraag waarom homo's geen goede (christen-)pleegouders zouden kunnen zijn. Dat staat immers los van het Geloof en daarbij schrijft de wet ook nog eens voor dat discriminatie verboden is.

Marnix schreef:
Best wel walgelijk om homo’s dit te verwijten, alsof het hun keuze is.
is een nuchtere constatering bij u gelijk een walgelijk verwijt? #-o

gelukkig bestaat er tegenwoordig anticonceptie en zijn gezinnen geen 10-12 kinderen meer.
Zoals eerder gesteld, mensen zijn bedoeld om eeuwig te zijn en ook in de eeuwigheid tot Gods eer en roem te leven.
ik neem waar dat de Heere doorgaans heel uitbundig is in Zijn schepping en los van de hemelse bestemmingen ook de paradijselijke nieuwe aarde vervuld zal laten zijn met mensen tot Zijn eer. Dat kunnen er vele tientallen miljarden worden, kunnen we zo voorrekenen. Die moeten in deze tijd van vermenigvuldiging worden geboren, want in de eeuwigheid is de dood niet meer en dus ook geen behoefte aan vervangende vermeerdering, snapt u dat? (er wordt dan ook niet meer getrouwd, vertelde de Heere Jezus Zelf.)
Het is voor mij heel onchristelijk en egocentrisch om in deze discussie Gods belang buiten beschouwing te houden!

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor ben db bd » 15 mei 2019 20:01

ik heb er nog een uit de vragenrubriek, welke ik liever hier plof:
Je vraag is duidelijk, maar toch wil ik deze wat anders formuleren. Je weet ongetwijfeld dat de benadering van homoseksuele gemeenteleden diep ingrijpend meespeelde rond de scheuring in 2004. Het ging toen overigens niet om de vragen rond het Heilig Avondmaal, maar om de vraag, of een verbintenis tussen twee mensen van hetzelfde geslacht kerkelijk ingezegend mocht worden.

In de gemeenten, die zich verenigden rond “Het convenant van Alblasserdam” werd uitgesproken dat men zo’n verbintenis niet zou inzegenen. Die gemeenten behoorden doorgaans tot de Gereformeerde Bond, hoewel ook veel confessionele gemeenten dit principe huldigden. Het ligt voor de hand dat eenzelfde weg begaan wordt ten aanzien van het Heilig Avondmaal.


Hier is volgens mij een groot verschil tussen!
Bij inzegening wordt er door de voorganger een duidelijke m.i. brutale actie gevoerd (gevergd) naar het adres van God in de hemel.
Bij het avondmaal ligt de verantwoording bij hen die aanschuiven.
En omdat er nog? een heleboel zonden worden genoemd waarvan we weten dat we daarin allen wel ergens falen, acht ik hier een ban oneerlijk.
En ja, die homo's zijn openlijk en wij zijn heimelijk. Mogelijk voelen ze zich ook nog inwendig schuldig en wij slechts niet gericht in 't algemeen.
ik denk toch dat het in de ban doen van geloofsgenoten tegenwoordig slechts negatief uitwerkt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 16 mei 2019 08:02

ben db bd schreef:
Marnix schreef: is een nuchtere constatering bij u gelijk een walgelijk verwijt? #-o


Als je in een discussie als argument gaat aanhalen dat ze niet bijdragen aan de bevolkingsgroei is dat meer dan een nuchtere constatering. Homo zijn is geen keuze, wat je er mee doet wel maar op een natuurlijke manier bijdragen aan de bevolkingsgroei is sowieso geen optie en dat kan best pijnlijk zijn. Maar dit gaan benadrukken in een discussie lijkt me nier wenselijk. Los van het feit dat bevolkingsgroei een opdracht was in het begin van de tijd maar niet meer nu.

Zoals eerder gesteld, mensen zijn bedoeld om eeuwig te zijn en ook in de eeuwigheid tot Gods eer en roem te leven.
ik neem waar dat de Heere doorgaans heel uitbundig is in Zijn schepping en los van de hemelse bestemmingen ook de paradijselijke nieuwe aarde vervuld zal laten zijn met mensen tot Zijn eer. Dat kunnen er vele tientallen miljarden worden, kunnen we zo voorrekenen. Die moeten in deze tijd van vermenigvuldiging worden geboren, want in de eeuwigheid is de dood niet meer en dus ook geen behoefte aan vervangende vermeerdering, snapt u dat? (er wordt dan ook niet meer getrouwd, vertelde de Heere Jezus Zelf.)
Het is voor mij heel onchristelijk en egocentrisch om in deze discussie Gods belang buiten beschouwing te houden!


Sowieso is dat geen bijbelse opdracht meer, Paulus roept zelfs mensen op om alleen te blijven. En los daarvan, homo zijn is geen keuze en het wel of niet kunnen voortplanten is daarmee ook niet echt een keuze, of het moet door adoptie zijn. Wat is volgens jou dan Gods belang? Dat homo’s zich maar gaan proberen met vrouwen voor te planten, ook al voelen ze zich totaal niet tot hen aangetrokken? Zo niet, wat is dan je punt en waarom noem je het egocentrisch? Dan mensen homo zijn is geen keuze en dus ook niet egocentrisch. Net als de keuze om geen groot gezin te krijgen. Als single draag je ook niet bij aan de vermenigvuldiging maar dat is net zo goed niet altijd een keuze en als dat het wel is leert Paulus dat het helemaal geen egocentrische keuze is, integendeel, het kan juist een op god gerichte keuze zijn! (1 Kor 7)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten