Moderators: elbert, henkie, Moderafo's
oe het ook zij, voor mij is het duidelijk dat jij niet de aangewezen persoon bent om over deze dingen in discussie te gaan; je moet en je zal je gelijk halen. Afijn, koester je maar in je eigen gelijk! Ik hou het hier voor gezien. Ik heb geen zin in deze onzin.
Jesaja40 schreef:Met andere woorden: wees voorzichtig met uitspraken die uit de dogmathiek komen.
Jesaja40 schreef:Nergens in de Bijbel worden engelen aangesteld om een priesterdienst te verrichten.
mona schreef:Sorry Chaya, ik werd zo baldadig van dat gehakketak op elkaar.
Dat twee mannen zich zo kinderlijk gedragen, ik vond dat nogal zot overkomen. Er kwam spontaan een kinderliedje boven.
Excuses als het ongepast is.
Origenes schreef:Ik ga ervan uit dat mijn poging om de discussie open te breken definitief mislukt is.
Ereunao is pas tevreden als iedere deelnemer aan dit topic, dat hij niet eens zelf geopend heeft, het eens is met zijn schriftuitleg en zijn manier van schriftgebruik. Zo werkt het dus niet hè!
Ik ga ervan uit dat mijn poging om de discussie open te breken definitief mislukt is. Ik vind dat jammer maar ik kan daar helaas niets aan veranderen.
Jesaja40 schreef:Chaya citeert:
Het is een moeilijk bijbelboek, niet voor niets blijven veel dominees daar vanaf.
Fijn dat je dit aanhaalt Chaya.
Ook ik zou niet direct een preek schrijven over Openbaring ondanks het feit dat ook in onze synagoge deze geciteerd wordt.

Chaya schreef:
Welnu, zie dat nu eens bij elkaar te krijgen in 1 topic.
Ereunao schreef:Wees nu toch eens redelijk Dies
Ereunao schreef:je verwijt mij dat ik mijn gelijk wil binnenhalen. Maar doe jij dat dan zelf niet als je tegen zoveel klare bewijzen in blijft volhouden dat die ouderlingen engelen zijn?
Ereunao schreef:En zegt het je dan helemaal niets als een Schriftkenner bij uitnemenheid als een Jood als Jesaja40 is ook zegt dat engelen nooit priesterdiensten verrichten?
Ereunao schreef:En ik heb je toch op geen enkele wijze persoonlijk onderuit gehaald als ik zeg dat ik vind dat je beter moest weten? Op een forum als dit moet je nu eenmaal wat incasseringsvermogen opbrengen. Wat heb ik al niet naar mijn hoofd geslingerd gekregen!
Ereunao schreef:En het is wel merkwaardig dat ook Jesaja de indruk gekregen heeft dat er dogmatisch vooroordeel bij jou in het spel is.
Grapjas! Het is dat jij hier minder post dan @Ereunao, maar als je er bent dan weet ik niet wie van de 2 de grootste drammer is.Origenes schreef:En dat zegt jij; de kampioen drammer van refoweb?
Jesaja40 schreef:Over de 24 oudsten zal ook een meningsverschil zijn. Zijn dat de 12 zonen van Jaacov en de 12 discipelen die Yeshua had uitgekozen. Het aantal sluit. Maar waar is dan de positie van hun vaderen Avraham, Yitschak en Jaacov?
Jesaja40 schreef:Kijk ik naar het geslachtsregister van de verzegelde stammen dan valt op dat de stam van Dan niet wordt genoemd. Zou Dan volledig geassimileerd zijn onder de andere stammen van Israël?
Jesaja40 schreef:Een Jood: een synagoge. Twee Joden drie synagogen, de andere erkent hij wel maar gaat daar niet naar toe. Zo zijn ook onder ons gelukkig maar de meningen verdeeld en wij leren om het altijd heel hartelijk oneens te zijn met elkaar. Dat heeft ook een diepgaande reden: respect en het nog meer verdiepen van wat er staat en dat met elkaar te delen. Wie heeft het juiste antwoord is dan niet het centrale punt. Wat heb ik wat heeft de ander er aan gehad.
Jesaja40 schreef:Het is beslist niet de bedoeling om elkaar af te branden of te verketteren vanwege een andere zienswijze. Daarom is het denk ik nuttig dat er ook hier meningen naar voren komen.
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider], Google Adsense [Bot] en 17 gasten