"vriendje" Anderson in Amsterdam

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

"vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor gravo » 24 apr 2019 10:06

Tja, wat moet je met dit soort volstrekt ontspoorde pseudo-christenen die stikken in hun fanatisme en die de meest te verfoeien taal uitslaan die maar te vinden is in het fundamentalistische christendom. Dat christendom dat niettemin zo'n grote aantrekkingskracht heeft op sommigen onder ons.

U begrijpt, ik probeer elke poging om het voor deze man op te nemen reeds in de kiem te smoren.

Het gaat om Steven Anderson die zijn achterlijke en gewelddadige boodschap op 23 mei in Amsterdam wil brengen. LGBT staat bij deze gevaarlijke gek voor Let God Burn Them, de Holocaust is volgens hem een fabel.
Als dit de gestoorde uitwerking is van Jezus' woorden "niet door kracht, noch door geweld maar door Mijn Geest" dan ga ik nog bijna geloven dat de Antichrist is opgestaan en dat de Eindtijd toch wel heel dichtbij is.

Wat een schandaal zeg, de uitingen van deze man.

Ben toch benieuwd of er nog Hans Worsten zijn (of: Hansen Worst) die de standpunten van deze quasi-reborn-christian willen verdedigen.
Voor mij heeft hij ten enenmale afgedaan. Toedeledoki!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2019 10:28

Wie?

Het zal ongetwijfeld zo'n demonstratie worden met meer politiebescherming dan demonstranten. Lekker in hun eigen haatsop laten gaarkoken. Ik zie ernaar uit dat deze knaap over een jaar of twee ergens met een mannelijke prostitue wordt betrapt, want zo gaat dat vaak wel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Marnix » 24 apr 2019 10:32

Lekker negeren, dat soort gekken... heeft helemaal niks met het christendom te maken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Teus » 24 apr 2019 10:55

Volgens mij heeft die Anderson je aardig geraakt Gravo.

Afgedaan, lekker negeren en er naar uitzien dat hij nog meer in de fout gaat?
Sorry, maar is dit naastenliefde? Is dit gedrag van een christen?
Is het niet onze taak om voor die man te bidden?
God houdt net zoveel van die man als dat Hij van ons houdt.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Yoshi

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Yoshi » 24 apr 2019 11:05

Ook dit heeft met christendom te maken ondanks dat ik het niet fijn vindt. Laten we dit soort haatpredikers gewoon lekker op Schiphol terugsturen. We hebben dat soort invloeden niet nodig, of ze nu uit de VS of uit Saoedi Arabië komen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2019 11:16

Teus schreef:Afgedaan, lekker negeren en er naar uitzien dat hij nog meer in de fout gaat?
Sorry, maar is dit naastenliefde? Is dit gedrag van een christen?


Die opmerking kwam van mij, niet van Gravo. Ik ga er volledig van uit dat Gravo deze man niets kwaads toewenst. Ik, daarentegen...

Is het niet onze taak om voor die man te bidden?
God houdt net zoveel van die man als dat Hij van ons houdt.


Bidden voor iemand die anderen, een hele bevolkingsgroep zelfs, dood wenst en die openlijk blij is als er een homo-nachtclub overhoop wordt geschoten met 50 doden; welk signaal geef je daarmee af?


Edit: even gekeken naar wie die knoert is, en blijkbaar een Amerikaan (wat een verrassing) die ook in Mei even naar Ierland komt. Ik wens hem van harte 'the luck of the Irish' toe! Ondertussen is er een petitie gaande om hem toegang tot Ierland te ontzeggen. Heb ik toch maar even ondertekend.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor mona » 24 apr 2019 11:22

gravo schreef:Voor mij heeft hij ten enenmale afgedaan. Toedeledoki!


Nou klaar dan. Topic dicht?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2019 11:28

Via die petitiepagina kwam ik bij een van zijn videootjes terecht waarin hij de "oplossing voor AIDS" presenteert. Gewoon alle homo's doden en dan is 99% van dat probleem opgelost.

https://www.youtube.com/watch?v=w83kIAfuKoE&t=92s

2 zaken die me opvallen:
1) het publiek dat vrolijk meelacht wanneer die man grootschalige genocide voorstelt.
2) Als AIDS toch in 99% alleen homo's treft, waarom wil die gast dan niet méér aids in plaats van minder?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor gravo » 24 apr 2019 11:38

mona schreef:Nou klaar dan. Topic dicht?


Je begrijpt mona, dat het er mij om ging om uit te vinden of er toch niet stiekum enige steun voor zo'n Anderson is. Als niemand deze man op Refoweb steunt, dan kan het topic inderdaad wel dicht. Ik ben er helaas niet helemaal gerust op.

En als het op bidden aankomt, laten we bidden dat de wolven de schaapskudde van de Heer niet verstrooien.

Hand. 20:29-31

"Want ik weet dat na mijn heengaan woeste wolven bij u zullen binnendringen en de kudde niet zullen sparen. Ja, uit uw eigen kring zullen lieden voortkomen die de waarheid zullen verdraaien, om de leerlingen achter zich te krijgen. Wees daarom waakzaam"

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor gravo » 24 apr 2019 11:40

Teus schreef:Volgens mij heeft die Anderson je aardig geraakt Gravo.(...)


Beste Teus, ik kan me niet voorstellen dat een rechtgeaard christen niet geraakt wordt door de gewelddadigheid die zo'n man in de naam van Christus propageert. Wat jij?

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Marnix » 24 apr 2019 11:54

gravo schreef:Je begrijpt mona, dat het er mij om ging om uit te vinden of er toch niet stiekum enige steun voor zo'n Anderson is. Als niemand deze man op Refoweb steunt, dan kan het topic inderdaad wel dicht. Ik ben er helaas niet helemaal gerust op.

En als het op bidden aankomt, laten we bidden dat de wolven de schaapskudde van de Heer niet verstrooien.

Hand. 20:29-31

"Want ik weet dat na mijn heengaan woeste wolven bij u zullen binnendringen en de kudde niet zullen sparen. Ja, uit uw eigen kring zullen lieden voortkomen die de waarheid zullen verdraaien, om de leerlingen achter zich te krijgen. Wees daarom waakzaam"

gravo


Natuurlijk niet, het is een baptist, weinig steun voor te vinden hier ;-)

Nee serieus, er is hier niemand die pleit voor de doodstraf voor LHBT'ers, volgens mij zijn er ook geen holocaust-ontkenners etc of bidden mensen voor de dood van Obama. Er is totaal geen reden om aan te nemen dat mensen hier sympatie hebben voor Anderson.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Cahier
Mineur
Mineur
Berichten: 170
Lid geworden op: 20 aug 2007 09:38

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Cahier » 24 apr 2019 12:58

Hij is een felle Arminiaan en KJ-onlyist. Iedere Gereformeerde hier op dit forum gaat bij hem al linea recta ter helle vanwege de verkeerde bijbel en theologie.

Overigens een paar gedachten:
  • Zijn ze bij het COC masochistisch? Alleen als je iedere scheet en zucht van deze zelfverklaarde predikant volgt kun je, volgens mij, weten dat hij Nederland wil aandoen.
  • Waarom zo’n heisa om zo’n predikant uit Lutjebroek Amerika, hij is de Paus niet.
  • De enige aandacht die aan hem besteed had moeten worden is een klein ANP berichtje aan het eind van de volgende maand: “Vandaag is op de Dam een verwarde man aangehouden die met verbaal geweld iedereen neersabelde die zijn overtuigingen niet deelt.”
  • Alle aandacht die nu is gecreëerd kan er alleen maar toe leiden dat zijn YouTube kanaal extra zal worden bezocht en wankelmoedige zielen naar zijn secte zal worden geleid.
  • Wanneer hij een martelaarsstatus weet te bemachtigen kan dit alleen maar tot meer volgelingen leiden. Dit ten nadeele van het werk van meer betrouwbare baptisten als Al Mohler, James White, Paul Washer e.d.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor coby6 » 24 apr 2019 13:16

Oh die vent zag ik een keer op YouTube. Wist niet dat ie zo erg was. He that pisseth against the wall.
https://www.youtube.com/watch?v=qo3o4nfiG7A

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Marnix » 24 apr 2019 14:15

Cahier schreef:Hij is een felle Arminiaan en KJ-onlyist. Iedere Gereformeerde hier op dit forum gaat bij hem al linea recta ter helle vanwege de verkeerde bijbel en theologie.

Overigens een paar gedachten:
  • Zijn ze bij het COC masochistisch? Alleen als je iedere scheet en zucht van deze zelfverklaarde predikant volgt kun je, volgens mij, weten dat hij Nederland wil aandoen.
  • Waarom zo’n heisa om zo’n predikant uit Lutjebroek Amerika, hij is de Paus niet.
  • De enige aandacht die aan hem besteed had moeten worden is een klein ANP berichtje aan het eind van de volgende maand: “Vandaag is op de Dam een verwarde man aangehouden die met verbaal geweld iedereen neersabelde die zijn overtuigingen niet deelt.”
  • Alle aandacht die nu is gecreëerd kan er alleen maar toe leiden dat zijn YouTube kanaal extra zal worden bezocht en wankelmoedige zielen naar zijn secte zal worden geleid.
  • Wanneer hij een martelaarsstatus weet te bemachtigen kan dit alleen maar tot meer volgelingen leiden. Dit ten nadeele van het werk van meer betrouwbare baptisten als Al Mohler, James White, Paul Washer e.d.


Tja, waarom zo’n heisa als haatimam’s hier mensen komen oproepen tot een jihad? Misschien omdat het gevaarlijk is en mensen oproept tot strafbare zaken. Dat kan je beter in de kiem smoren.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Cahier
Mineur
Mineur
Berichten: 170
Lid geworden op: 20 aug 2007 09:38

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Cahier » 24 apr 2019 14:58

Marnix schreef:Tja, waarom zo’n heisa als haatimam’s hier mensen komen oproepen tot een jihad? Misschien omdat het gevaarlijk is en mensen oproept tot strafbare zaken. Dat kan je beter in de kiem smoren.


Voor zover ik weet roept Steven Anderson niet op tot strafbare zaken. Hij is dacht ik geestelijk meer verwant met de Westboro clan die bij de begrafenissen van omgekomen US-soldaten leuzen scanderen. Bij mijn weten prijst hij alleen God vanwege de dood van allerlei zondaren, maar roept hij niet op om het heft in eigen hand te nemen. Dat is een wereld van verschil met een jihad-prediker.

Zeker hij kan willen dat de overheid homo’s terecht stelt. Maar ook SGP’ers kunnen willen dat het bekende zinnetje uit artikel 36 NGB iets meer is dan slechts een dode letter. Dat betekent nog niet dat daarmee de veiligheid van mensen in het geding komt.

Daarom is wat er nu gebeurt niet het in de kiem smoren van Steven Anderson, maar juist het tegenovergestelde. Het COC, de media en de Tweede Kamer zijn nu herauten geworden voor zijn “ministry”. Iedereen die nog niet van hem gehoord had kan nu netjes op YouTube zijn boodschappen inzwelgen en ook de website van zijn gemeente bezoeken. In plaats van spreken voor een handjevol neo-anabaptisten, kan hij nu een volle zaal boeken met allerlei mensen die nu wel eens benieuwd zijn wie hij nu is.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten